Battlefield 3 Alpha i prestandatest

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 3 Alpha i prestandatest

Sekretessavtal och hot om avstängning hindrar inte en ett gäng ryssar från att publicera testresultat från Battlefield 3 Alpha.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Och jag som tänkt köpa ett 560Ti idag. Nu känner jag mig ännu mer säker på mitt val, även om det "bara" är en alpha.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

DICE verkar inte bry sig för dom har inte gett ifrån sig ett ljud om alla tube videos.

Bara jag som inte kommer in på battlelog?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Om detta stämmer någorlunda har man ju en chans att spela det med hyffsat mycket ögongodis (5870)

Visa signatur

Citera för svar
|i7-920|Asus P6T SE|Asus DCII HD 6970|12GB G.Skill 1600MHz|Intel X25-M 80GB|Asus Xonar Dx|Fractal Design Newton R2 650W|Noctua NH-U9B SE2|Fractal Design Define R2 Titanium USB3 mod|

Permalänk
Medlem

Tror dock att det kommer kräva mycket mera vid relase.

Permalänk
Medlem

Det spelar stor roll vilken processor som används och att det troligen inte är helt optimerat ännu.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

DICE verkar inte bry sig för dom har inte gett ifrån sig ett ljud om alla tube videos.

Jag kommer inte heller in men det beror nog på att sidan är nere då alphan är över.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag får hoppas att 3x 6970 står sig bra:P

Visa signatur

Nikon Z8 - Nikon 14-24 - Nikon 24-120 - Nikon 180-600
Hemsida Instagram

Permalänk

1, DICE har stängt av flertalet konton där man har läckt material.
2, Dom där siffrorna känns inte korrekta. Nu får jag inte säga en massor IOM att jag är en utav testarna, men mitt system ger mer än dom siffrorna visar ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Känns som rätt ointressanta siffror då det inte kommit optimerade drivrutiner och det är alpha. För tidigt att dra slutsatser.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

gillar att ens gamla 5870 piskar 68xx serien och dessutom 6950

Permalänk

2st upplåsta klockade 6950 borde räcka för lite eyecandy

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem

Kommer jobba i höst, så det blir väll en helt sprillans ny monsterburk Planerar på att köpa en 120hz skärm och måste därmed ha minst cirka 120 fps konstant Får se om jag lyckas.

Permalänk
Medlem

Grabben i video verkade inte förstå hur man ska spela spelet..

Själv hade man iaf runt 35 - 45 fps med ett 5770, inte runt 25 - 30.

Frågan är vilket kort man ska uppgradera till?

Permalänk
Medlem

Hmm, snyggt diagram! 82 är ju ofta mindre än 76 och 78.
Försök till att vinkla sanningen så att Nvidia ser bättre ut, eller bara ren inkompetens?

Permalänk
Medlem

Trolling? Grafik inställningarna i Alphat var "låsta" man kunde inte egentligen inte "maxa" det...
Systemkraven som kommer till Retail kan vara mycket högre eller lägre. Bara dumt och publicera nått sånt nu. Kan dom inte äns visa någon respekt till dice?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Försök till att vinkla sanningen så att Nvidia ser bättre ut, eller bara ren inkompetens?

Tittar du lite noggrannare så ser du att diagrammet är ordnat efter Min-fps

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mitt rigg är ju perfekt

Visa signatur

GTX780 | i7-2600k 3.4ghz @ 4.7ghz | Noctua NH-D14 | Asus 1155 P8P67 EVO B3 | 8GB Corsair Dominatar @ 1600mhz 9-9-9-24 | OCZ Agility Series 3 SSD 60GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Genesis:

Det är för att 6990 hade lägre lowest fps

Permalänk
Medlem

Killen som spelade måste vara ett utmärkt exempel på hur man taktiskt inte ska göra.

Garvade lite lätt då han campade när PBVn rullar fram och sen rushar när den sticker xD

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av A_Müller:

1, DICE har stängt av flertalet konton där man har läckt material.
2, Dom där siffrorna känns inte korrekta. Nu får jag inte säga en massor IOM att jag är en utav testarna, men mitt system ger mer än dom siffrorna visar ^^,

Håller med dig till 100%
Ofta inte Radeon HD 6990 skulle klara bättre än så? Det är ju faktiskt det bästa kortet på marknaden...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydberg:

Tittar du lite noggrannare så ser du att diagrammet är ordnat efter Min-fps

Det du säger är uppenbart, och har inget med det jag skrev att göra.
I diagrammet så är stapeln för 6990 kortare än för de två 580-korten, trotts att 6990 har högre medel-FPS (som ju för alla andra grafikkort avgör längden på stapeln). 6990 borde ha haft den längsta stapeln, om de vill visa sin data korrekt. Och frågan är varför de inte gör det?
47 står till vänster om 55 och 57, så de fick min-FPS-delen rätt, men inte medel-FPS.

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Alphan är slut tyvärr

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Genesis:

Nej, men däremot borde väl gtx590 stå över hd5870?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genesis:

Diagrammet är sorterat efter lägsta fps, inte medel..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Skrivet av frozrr:

Trolling? Grafik inställningarna i Alphat var "låsta" man kunde inte egentligen inte "maxa" det...
Systemkraven som kommer till Retail kan vara mycket högre eller lägre. Bara dumt och publicera nått sånt nu. Kan dom inte äns visa någon respekt till dice?

Knappast trolling, bara helt oseriösa siffror för att få fler träffar på sin sida. Något som alla som kan marknadsföring, iaf dess grunder, kan lista ut utan problem

Som sagt, nu får varken jag eller andra testare ge vidare info om saker vi upplevde. Men den där listan stämmer inte, och precis som frozrr även säger så är extremt mycket nerskalat och inga system har pressats så hårt av alfan som den slutgiltiga produkten kommer göra.

Detta diagram är bara att ignorera.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Skrivet av Genesis:

Det du säger är uppenbart, och har inget med det jag skrev att göra.
I diagrammet så är stapeln för 6990 kortare än för de två 580-korten, trotts att 6990 har högre medel-FPS (som ju för alla andra grafikkort avgör längden på stapeln). 6990 borde ha haft den längsta stapeln, om de vill visa sin data korrekt. Och frågan är varför de inte gör det?
47 står till vänster om 55 och 57, så de fick min-FPS-delen rätt, men inte medel-FPS.

Because in mother russia, diagram make you!

Nej men bra fråga.. Dom kanske har lika mycket diagram-skapande-kunskap som dom har Bf3 skills?

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Nej, men däremot borde väl gtx590 stå över hd5870?

Med de siffror de publicerat så borde det varit så ja. Det är möjligt att de har fler decimaler än de publicerar, och både 590 och 5870 blir avrundade till 43, men att 5870 har något högre min-FPS, men som avrundas och döljs. Det skulle kunna vara så, men det är inte snyggt gjort även om så är fallet.

Permalänk

Bara jag som tycker bf3 ser ut precis som bc2...

Permalänk
Medlem

Jag läste att man överhuvudtaget inte kunde ändra grafikinställningarna nämnvärt i alphan.