Battlefield 3 Alpha i prestandatest

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Bara jag som tycker bf3 ser ut precis som bc2...

Hoppas du menar Alphan eller? Man kan ju inte döma ett spel för en Alpha trial?

Permalänk

hur står sig mitt XFX geforce 260Core Edition här?

Visa signatur

AMD Ryzen 5700X3D | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32GB | 4070 Ti Super | Fractal Design North | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem

Känns ju bra nu när man precis inhandlat ett GTX580 Direct CUII

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Avstängd

Vilka udda resultat. Når också 55-60 FPS med ett av mina 580. (Då SLI inte fungerar)

Men jag når i princip aldrig över 60 heller, så jag vet inte vart 78 kommer ifrån?

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Bara jag som tycker bf3 ser ut precis som bc2...

Inte riktigt så illa. Men inte fan är man imponerad.

Permalänk
Medlem

Vad är det för program som visar gpu load och fps osv?

Visa signatur

Prylar är gott.. och nyttigt.

Citera gärna så hittar jag tillbaks!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Headman:

Inte riktigt så illa. Men inte fan är man imponerad.

det är fortfarande ett Alpha....

Permalänk
Medlem

Dom kommer säkert vilja nå ut till så många som möjligt med spelet. Så jag tror det kommer optimeras rejält, inte minst av nvida och ati i drivrutinerna. Räknar med +10% när nvidia släpper en drivrutin som tagit hänsyn till det spelet. Tror man kommer klara sig bra med allt från GTX460 och upp. Kantutjämning kan man ju lätt skita i om det skulle vara så. Själv så får jag hem ett till 460 idag så det borde va lugnt

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Sjönk till 45 FPS med GTX580, Core i7 4.0GHz och 6GB 1600MHz

BF3 är mycket snyggare än BC2, och då är ändå inget ögongodis på

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Gillar hur folk som har kort som inte presterar bra enligt grafen "skyller" på att det är en alpha, håller med om att spelet säkert kommer optimeras men det är ändå en liten fingervisning.

well said!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Dom kommer säkert vilja nå ut till så många som möjligt med spelet. Så jag tror det kommer optimeras rejält, inte minst av nvida och ati i drivrutinerna. Räknar med +10% när nvidia släpper en drivrutin som tagit hänsyn till det spelet. Tror man kommer klara sig bra med allt från GTX460 och upp. Kantutjämning kan man ju lätt skita i om det skulle vara så. Själv så får jag hem ett till 460 idag så det borde va lugnt

Helt riktigt, det komer lägga ner extremt mycket tid att optimerat spelet till PS3 & xBox, vi som sitter på våra 10-20-30-40tkr riggar är "så lurade".

Låt mig förklara:
EA räknar med att sälja 10 miljoner kopior, varav 800 000 till PC. dvs 8%. Det är på konsoll marknaden man gör pengar, inte PC. Därför skiter speltillverkarna i PC plattformen mer eller mindre. Iaf är den mycket mindre prioriterad. Dessutom på det här forumet finns det lika många olika datorer som det finns användare. Alltså säger det sig själv att det är enklare, billigare mer motiverat för en speltillverkare att få konsoll versionerna att fungera som de ska än PC. Därav av blir det som det blir.

Det är bara att inse att FPS och spelmarknaden i framtiden kommer domineras av konsoll. Like it or not. Vi ska vara "glada" att DICE/EA släpper spelet överhuvudtaget till PC.

Så mitt tipset är att köpa en PS3:a det kan man få för hälften av vad ett 6990kostar, sa jag att vi var lurade

Visa signatur

ASUS Rampage II Extreme X58 || Intel i7 Hexa Extreme CPU i7-980 @ 4,4mhz ||Corsair Dominator DHX+ DDR3 1866MHz 6GB || ASUS Radeon HD5970 CF ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Stämmer, detta spel är långt ifrån färdigt ska ju finputsas in i det sista!

Det kommer med dom 4776534568 patcharna senare om det nu är en efterföljare till Bf2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pacmax:

Helt riktigt, det komer lägga ner extremt mycket tid att optimerat spelet till PS3 & xBox, vi som sitter på våra 10-20-30-40tkr riggar är "så lurade".

Låt mig förklara:
EA räknar med att sälja 10 miljoner kopior, varav 800 000 till PC. dvs 8%. Det är på konsoll marknaden man gör pengar, inte PC. Därför skiter speltillverkarna i PC plattformen mer eller mindre. Iaf är den mycket mindre prioriterad. Dessutom på det här forumet finns det lika många olika datorer som det finns användare. Alltså säger det sig själv att det är enklare, billigare mer motiverat för en speltillverkare att få konsoll versionerna att fungera som de ska än PC. Därav av blir det som det blir.

Det är bara att inse att FPS och spelmarknaden i framtiden kommer domineras av konsoll. Like it or not. Vi ska vara "glada" att DICE/EA släpper spelet överhuvudtaget till PC.

Så mitt tipset är att köpa en PS3:a det kan man få för hälften av vad ett 6990kostar, sa jag att vi var lurade

Har faktiskt funderat på det jag med. När dom släpper en konsol som fungerar felfritt med mus och tangentbord, så kommer ja gå över till att köra billig dator med mycket disk och integrerad GPU, sen bara spela på konsol. Lite OT nu, men en tanke bara Om man tänker på hur länge PS3 överlevt som spelkonsol, så e den mkt prisvärdare för spelbruk jämfört me dator.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diablo_Lino:

hur står sig mitt XFX geforce 260Core Edition här?

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk
Skrivet av Kibbey:

Vad är det för program som visar gpu load och fps osv?

Gissar på att det är MSI Afterburner med dess on screen display funktion.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk

Har inte riktigt förstått tjusningen i att krypa runt vid krön och konstant bli mördad av någon man inte ens ser. Och skjuta mot en liten ikon och hoppas man träffar den som ikonen hör till. Nu har det påtalats att spelaren tydligen inte gjorde taktiskt rätt.

Ni som gillar multiplayer och ser fram emot detta, ska det vara så här? Jag är ärligt nyfiken för jag tycker det ser ganska trist ut. Och om det är så här Battlefield mp spelas håller jag mig som vanligt till singleplayer.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saya:

Jag läste att man överhuvudtaget inte kunde ändra grafikinställningarna nämnvärt i alphan.

Stämmer, du kan välja Auto,Low,Med,High

inget mer.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pacmax:

Massa text

Ja det såklart, men det skiter ju de flesta i, tydligen. Enligt mig äger pc konsollerna i dagsläget. Då menar jag känsla, grafik, möjligheter med att spela andra krävande spel
m.m. och uppgraderingsmöjligheterna.

Många (ink mig själv) lirar inte fps spel på konsoll av de självklara anledningarna. Tror inte pc kommer försvinna precis i spelvärlden ^^

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Najsman:

Har inte riktigt förstått tjusningen i att krypa runt vid krön och konstant bli mördad av någon man inte ens ser. Och skjuta mot en liten ikon och hoppas man träffar den som ikonen hör till. Nu har det påtalats att spelaren tydligen inte gjorde taktiskt rätt.

Ni som gillar multiplayer och ser fram emot detta, ska det vara så här? Jag är ärligt nyfiken för jag tycker det ser ganska trist ut. Och om det är så här Battlefield mp spelas håller jag mig som vanligt till singleplayer.

ikon? du får bli bättre på spelet då

Permalänk
Inaktiv

Grafiken som är i alphan är inte den högstra grafiken när spelet släpps så det kan vara en bra idé att uppgradera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

ikon? du får bli bättre på spelet då

Han syftar på 3D spotten.

Visa signatur

W10 Pro N | i7-6700K @ 4.8 GHz | NH-D15 | RTX 3060 Ti | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000MHz CL15 | M.2 2TB | EVGA 750W G2 | Fractal Design Define S | Logitech G502 X | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz »

Permalänk

ja mina gtx 470 i sli funka inte! ena gick på 99% å andra på 0% så det är nog drivisar eller spärr i spelet. var ju sak samma i blops.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas ni (Sweclockers) inser att spelet var uppskalat till 1080p och grafiken var långt ifrån snygg på "High Quality" ... Kändes som om jag var tillbaks på Xbox 360 år 2006...

Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har faktiskt funderat på det jag med. När dom släpper en konsol som fungerar felfritt med mus och tangentbord, så kommer ja gå över till att köra billig dator med mycket disk och integrerad GPU, sen bara spela på konsol. Lite OT nu, men en tanke bara Om man tänker på hur länge PS3 överlevt som spelkonsol, så e den mkt prisvärdare för spelbruk jämfört me dator.

Går väl koppla in mus/tangentbord till PS3 redan nu? Men det är aimbot m.m. igång i spelen... Vilket gör det väldigt tråkigt... Det finns inga val för att multi-taska mig veterligen heller. Det finns många anledningar att inte välja ett PS3, t ex den i jämförelse väldigt dåliga grafiken...

Permalänk
Avstängd

Var hemma hos en kompis som testade spelet på sin monsterburk med ett fett klockat 5970 och det var faktiskt rätt hackigt måste jag säga. Kanske är lite kräsen iofs men det flöt ju inte direkt på. Och då krossar ju det kortet dom flesta som var med i den listan.

Han körde säkert på high inställningar men ändå, spelet kommer att vara krävande. Onekligen.

Hade det inte ett minimumkrav på 4 core processor och graffekort med 2gb minne? lr va det 1gb?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Jag hoppas ni (Sweclockers) inser att spelet var uppskalat till 1080p och grafiken var långt ifrån snygg på "High Quality" ... Kändes som om jag var tillbaks på Xbox 360 år 2006...

Vet inte huruvida det var uppskalat eller ej men grafiken var ej speciellt snygg förstår verkligen inte folk som säger att det var bland det snyggaste. Antingen är dom blinda eller så älskar dom DICE så mycket att det tar över hjärnan.

Nu vet jag att det är ALPHA jag pratar inte om retail versionen utan om ALPHAN och den var inte speciellt snygg det går inte att komma ifrån.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Vet inte huruvida det var uppskalat eller ej men grafiken var ej speciellt snygg förstår verkligen inte folk som säger att det var bland det snyggaste. Antingen är dom blinda eller så älskar dom DICE så mycket att det tar över hjärnan.

Nu vet jag att det är ALPHA jag pratar inte om retail versionen utan om ALPHAN och den var inte speciellt snygg det går inte att komma ifrån.

Om du tog en screenshot så blev bilden i max 720p, antagligen mindre...... Då när jag hade 1080p inställt...

Ang hur snyggt grafiken var så är FYSIKEN fin i spelet, och när betan kommer tror jag vi kommer få se mer inställningar för att få fram den fina grafiken.

Permalänk

Jag har inte läst igenom alla inlägg men är säker på att fler än jag som spelat alfan kan tillägga att grafiken är minst sagt undermålig.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asheileon:

Jag har inte läst igenom alla inlägg men är säker på att fler än jag som spelat alfan kan tillägga att grafiken är minst sagt undermålig.

Om du jämför grafiken från trailers med hur den ser ut i Alphan så borde du få ett hum om skillnaden till slut release.

Spelet lär vara grymt krävande och jag tvivlar att det kommer flyta på max allting i 1080p om man inte kör dom några av dom dyraste korten i sli.
Man kommer säkert ligga runt ~70 fps på max med 6990 efter allt är optimerat skulle jag tippa på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Ursäkta språket men vad i helvete pratar du om?

Battlefield 3 Alphan med Frostbite 2.0 på High Quality är ett av världens snyggaste spel, fakta och observation

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Om du tog en screenshot så blev bilden i max 720p, antagligen mindre...... Då när jag hade 1080p inställt...

Ang hur snyggt grafiken var så är FYSIKEN fin i spelet, och när betan kommer tror jag vi kommer få se mer inställningar för att få fram den fina grafiken.

Absolut hela spelet tvivlar jag inte en sekund på att det kommer vara top 5 snyggaste spelen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|