Hur skapar jag en egen tf2 server?

Permalänk

Hur skapar jag en egen tf2 server?

Tjena allihopa!!

Jag och några polare skulle vilja skapa en egen dedikerad team fortress 2 server. Men eftersom ingen av oss har någon som helst erfarenhet av spelservrar eller någon vän eller familjemedlämm som kan hjälpa oss så vänder jag mig till er på internet som kanske har en aning om vad jag mer exakt ska tänka på och göra för att skapa en bra server.

Vilken server ska jag köpa, kanske en billig linuxserver som kan hosta en tf2 server med 24 spelare i. Ska jag köpa en bättre uppkoppling än den jag har (24 mbit/s) och allt annat som att starta upp den och allt annat som behövs göras.

Som sakt så är jag och mina vänner helt nya på allt detta så en bra nybörjarguide vore väldigt bra.

Tack på förhand----------Tinon551

Visa signatur

AeroCool DS Cube Window | EVGA GeForce GTX 780 3GB | Intel i5-2500k |16 GB Geil Dragon RAM | 750W Corsair semimodular | Samsung SSD 850 EVO 250GB | 128GB Kingston SSD | WD Blue 2TB | HGST Deskstar 4TB 7200RPM | AOC g2460Fq 24" / 1ms / DP / 144Hz | AKRacing Prime Gaming Chair | Antec Kuhler H2O 1220

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så är det rätt mycket trail and error med att få upp servrar de första gångerna. Rekommenderar att bara googla.

Kan där emot ge ett par tips:
Du måste öppna portar i din router för att folk ska kunna ansluta. Google för att ta reda på vilka.

Det är din anslutning uppströmms som räknas när du hostar en sever. Med andra ord den hastighet som du kan ladda UPP med. Antar att du angav din nedladdningshastighet, och troligtvis har du en 24/1 lina. 24 ner och 1 upp. Du lär behöva uppgradera.

Lycka till!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk

Hur mycket tror du behövs för att hosta en server på 24 pers?
Nu pratar vi Uppladdningshastighets mässigt

Permalänk

Minst 10 Mbit/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoakimAlfredsson:

Minst 10 Mbit/s

I praktiken så behövs inte så mycket mer än 3-4Mbit/s per 24slot server, men det är ändå en bra idé att räkna med sv_maxrate * slots, vilket ger 6Mbit/s på en 24 slots server med en maxrate på 30kB/s (mycket).