Mitt första bygge gick åt skogen, hur var era?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nawidek:

I början lät jag vänner bygga mina system, medans jag tittade. Passade på att ställa frågor etc för att lära mig så mycket som möjligt.
Efter en hel dels inspektioner och "how to" klipp byggde jag min första egna dator. Gick hur bra som helst. Nu bygger jag datorer åt hela byn.
Viktigaste är väll att tänka på moderkortsdistanserna, ser väldigt många i forumet som glömt dom.

såfort man kommer till en situation där man inte vet hur det ska vara eller hur man ska göra, kolla upp det direkt på internet/manualen istället för att råka göra fel. Den regeln följde jag och har aldrig gått åt pipan.

moderkortsdistanserna?? Vilka menar du?

Permalänk
Medlem

Det gick faktiskt oväntat bra nu när jag tänker på det i efterhand, hade inte vågat låta den 13-åriga mig bygga ihop en dator om du frågar mig idag även om jag tydligen visste vad jag sysslade med.

Kabelhärva blev det dock men det var väl mest på grund av lathet och tanken "äsch det fixar jag sen"

Permalänk
Medlem

Min första egna (se sign) gick strålande, läste inte direkt överdrivet mycket utan bara petade in de där de passade..
Märkte ju 2-3 månader efter att jag glömt jorda moderkortet me de guldiga sakerna, men den lever på får nog sätta dit dem någon dag.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manneh:

Jag med, AS kallas det

Jag har också det problemet, dock en ganska allvarlig version av det. Tror dock inte att jag har AS men får problem då jag sätter mig in i vissa saker för mycket..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Mitt första bygge var smart nog en gammal dator jag innan plockat isär för att lära mig. Allt gick fint faktiskt. Men sedan har andra saker gått snett när jag byggt andra byggen.

Visa signatur
Permalänk
Jacob Fanboy

2003 byggde jag min första dator, var 12 år på den tiden och vad jag kan minnas så gick bygget kanon. Den enda hjälpen jag behövde fanns i manualen till moderkortet. Efter det så fastna jag med att hålla på med datorer, och har hittills byggt runt 30 riggar.

Och till tråd skaparen: Tråkigt att höra, men måste ändå säga lite dåligt att inte ta hjälp från internet. Finns hundratals bra guider att läsa, eller se på youtube.

Permalänk
Medlem

Mitt första datorbygge gick faktiskt bättre än väntat med tanke på att jag inte hade några förkunskaper. Glömde inte ens moderkortsdistanserna. Kommer inte ihåg vilket år det var men det måste varit i mitten av 00 talet. Byggde i ett Aspire X Cruiser Black chassi och min spec var den här:

Nätaggregat: Atrix 520W
Ljudkort: Zoltrix Nightingale Pro 6
Grafikkort: PNY-Gainward Gforce FX 5500
Minne: 1X PNY Dimm 512Mb
DVD/CD: AOpen Combo DVD/CD
Moderkort: Asus A8V Deluxe
CPU: AMD Athlon 64 3200+

Alla delar utom ljudkort och DVD köptes på PC city och resten på Clas Ohlson (!). Fick faktiskt processorn med fläkt monterad i butiken så jag fuskade lite. Som OS hade jag Windows ME och hårddisken var gammal. Datorn gick bra när den gick men den kraschade också friskt. Systemet fick dock hänga med till 08 då jag köpte ny färdig dator (som jag byter delar i fortfarande). Tog fram det gamla nätaggregatet nyligen för att uppgradera min dator men det hade självdött. Synd för det hade passat bra och jag hade sparat lite pengar. Sålde mitt moderkort för ett par år sedan och den dåliga DVD enheten åkte på tippen. Chassit är sparat för framtida byggen (har till och med moddat det lite). Hårddisken sitter som extra lagringsdisk (med OS) i min nuvarande dator.

Visa signatur

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone

Permalänk
Medlem

Jag byggde min första dator för ca 3 år sedan. Då var jag 13 år och jag hade läst på allt jag kunnat o pillat en del med en gammal dell dator vi hade hemma.
Det tog väl 3 timmar innan den var igång i alla fall, var jävligt försiktig med komponenterna men den startade faktiskt på första försöket!
Den håller än men det skall strax bli en uppdatering av den inför BF3. Dator i signaturen.

Permalänk
Medlem

Det handlar om tålamod och koncentration, man måste även vara påläst, för min del gick det bra. Var ungefär ett år sedan jag byggde min första. Nu ska jag bygga uppgradera min rigg, har gjort det två gånger innan. Nu blir det i7 2600K och ett Asus P8P67 PRO även Veagance minnen, beställt idag

Permalänk
Medlem

Sjukt härlig tråd det här, har roat mig i en timme nu^^

Mitt första datorbygge var väl egentligen en dator som jag byggde åt syrran, men innan det hade jag flyttat runt en del grafikkort och hårddiskar vilket betydde att jag var hemma på internt kablage m.m. Det här var precis efter att AMD hade släppt sin AM2-sockel och processorn var en 4200+ dualcore som jag själv också hade, och har kört på tills nyligen då jag uppgraderade mig till datorn i signaturen. Lyckades till och med byta kylare på ett GeForce 7900gt som var mitt första egna grafikkort Allt gick bra med första bygget utom sladdarna till chassit, hade ingen aning åt vilket håll de ska sitta. Svårt att veta vad som är plus och minus om man inte vet att svart generellt sett är minus

De datordelar jag har haft sönder är två moderkort på gymnasiet, där vi hade en kurs i persondatorer. Någon jävel hade varit lustig och slipat kontakten på 4-pinskontakten som ska sitta med ATX 20+4 på vissa moderkort. Detta medförde att den passade i 4-pinskontakten till cpun och POFF sa det.

Det andra hade jag sönder genom vad jag tror var en ESD-stöt. Skyfflade undran lite sladdar i ett öppet chassi medans datorn var på och efter en halv sekund dog den och startade inte igen.

Det absolut dummaste jag gjort med en datordel är med det grafikkort som står i sign. Hade beställt hem det för två år sen tror jag det var och var fett glad. Utan att läsa på det minsta plockade jag loss stockkylaren och satte på en Zalman VF900CU, inga flänsar på varken VRM eller minnen och krash säger min dator efter 5 minuter. Det bästa med den här historien att dum som jag är hade jag KASTAT BORT de värmeledande kuddar som satt i stockkylaren och de var tämligen skitiga när jag satte tillbaka dom. Nu för tiden ligger kortet på 90c i idle och 110 i load

Minns också en gång när min polare på egen hand skulle byta plats på grafikkortet i sin dator av någon anledning och han ringer mig och är sjukt frustrerad för han inte för någon bild på datorn, så jag cyklar över och BÖRJAR med att stoppa ner kortet i PCI-kontakten. Han har på något sätt stoppa ner halften av pinnarna, så kortet lutade lite i kontakten. Sen gick det fint

Sen första datorn har jag plockat ihop en fem-sex stycken åt familj och vänner och inga av dessa har haft problem

Visa signatur

Intel i5 2500k | Asus p8p67 EVO | Radeon 270 + 290 | Corsair Vengeance 24gb | Corsair TX850 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Hade plockat isär ett gäng gamla burkar innan mitt första bygge.

Det som antagligen får räknas som mitt första bygge var när jag och min polare vid gissningsvis 10 års ålder hade fått två gamla pentium-burkar. Tror det var mina föräldrars gamla dator, och deras väns gamla dator... Fast nu när jag tänker till, det här var strax innan XP-s tid så vi kan nog inte varit mycket äldre än 8 år. I alla fall, mina föräldrar hade just bytt upp sig till en PIII:a och deras vän till en någon AMD-variant 1GHz tror jag allt (har nog den datorn ståendes här någonstans då jag fick den ett antal år senare).

Vi hade i alla fall fått för oss att ta de "bästa" delarna från de båda datorerna och använda i en av dem (de äldre pentium-burkarna alltså). "Bästa" definierades nog mest i de som såg bäst ut, typ var störst och så. Själva monteringen gick fint, men det var svårt att boota. Att kontakterna passar behöver nödvändigtvis inte innebära kompatibilitet fick vi erfara.

Första mer "riktiga" bygget, alltså med nya delar och grejer, var nog vid 14-15 års ålder. Polaren hade köpt delar till en C2D-rigg. Riktigt fett. Som jag minns så gick det smärtfritt. Jävlar vad noggranna och försiktiga vi var

Fast.. Jag tror nog jag hade byggt några datorer halvåret innan på min PRAO på en lokal datorbutik. Däribland min snart 90-årige farfars Sempron-burk. (Tycker det är anmärkningsvärt att både han och min farmor vid nära 90 års ålder kan, i viss mån, hantera en dator. De har t o m bredband, fast bara sedan typ ett år tillbaka.)

Burken i sign gick dock inte helt smärtfritt, glömt P4-kontakten till att börja med. Men sen var det det här med minnen som skulle konfas rätt. Hade också strax innan byggt ihop en annan polares nya burk, som inte startade alls. Några dagar senare visade det sig dock vara startknappen som var trasig

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Jag byggde min första dator när jag var 11.
en pentium 133 mhz. med 32 mb ram. och ett s3 grafikkort om jag inte minns fel. Övriga komponenter minns jag inte alls. Hade en 14 tums skärm från Microstar som klarade 1280 x 1024 eller om det var 1280 x 900.
Men det är bra många år sen nu.
Jag misslyckades inte med det bygget då jag läste mig till hur man gjorde allt. Och det var inet så svårt.
Sen dess har jag byggt rätt många datorer.

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Jag är 15 och datorn i sign är min första egenbyggda. Allt har funkat perfekt sedan dess. Jag hade kollat upp så mycket om varje komponent att jag vissa exakt vad jag skulle göra och en halvtimma efter att jag hade börjat var jag färdig. Det hjälper att läsa på mycket Det enda som har krånglat lite är mitt grafikkort men jag får det nya idag eller imorgon.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Gick långsamt första gången, sket i att installera noctua nh-d14 sen märkte jag att pcie express 16x platserna var paj så jag skickade tillbaks det glömde dock att sätta på cpu pin skyddet så där böjdes pins och så rök försäkringen. Inet var dock schysta och lät mig köpa nytt moderkort för inköpspris, så sen tog det väl en halvtimme ialf orkar jag inte fixa noctua nh d14.

(är 13)

Permalänk

Mitt första egna bygge har jag fortfarande inte byggt än
Men jag har byggt 4 datorer med AM-socket och bytt 2 LGA775 mobon i Fujitsu-Siemens datorer åt kompisar
So far so good, snart jobb och då ska jag bygga en liten dunderburk i ett Define Mini

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Första bygget var egentligen en färdigbyggd dator, köpt hos ett sedan länge avsomnat postorderföretag i Solna. När den kom fram så låg ett antal delar på lådans botten, såvitt jag kan minnas var det IDE-kontrollern, CPU och kylfläns. Skickade tillbaka allt eftersom bl.a. benen på CPU'n var kraftigt böjda. Efter tre veckor fick jag tillbaka den, denna gången låg kylflänsen på botten, ihop med grafikkort och kontrollerkort. CPU'n satt kvar i sockeln men var på väg ut. Efter ytterligare telefonering kom vi överens om att jag skulle fixa det själv, och att de skulle ersätta eventuella trasiga komponenter. I detta stadie hade jag bara plockat med några 286/386, knappt monterat en minnesmodul. Som tur var hade jag intresset och hade dessutom läst en ganska utförlig artikel i ämnet nyligen (kan ha varit i tidningen Maxidata). Jag åkte och köpte ett antistatarmband och plockade ut alla komponenter. I samma veva avlägsnade jag en stor mängd smältlim från chassit som använts på diverse ställen för allt från att "bunta" flatkabel till att hålla fast expansionskort. Limmet satt ungefär lika löst som alla skruvar.

CPU'n behövde en lätt justering av benen på undersidan, vilket utfördes med en linjal i aluminium, varpå den monterades med min första tub kylpasta. Någon vit variant som senare visade sig vara användbar då den även hade en limmande effekt ("lagade" långt senare ett GF 2 MX som tappat kylflänsen genom att limma med denna pasta). Har kvar tuben, tyvärr står det inget på den som ger några ledtrådar om vad det är eller var den kommer ifrån.

Det gick bra med den datorn, en 486 DX4 på svindlande 100 MHz (framtidssäker med VLB!). Den var även den första datorn i min ägo med ljudkort, CD-ROM och 8 Mb RAM. Egentligen var 4 Mb det som följde med, men jag slog till och dubblade minnet eftersom det bara kostade drygt 1.600 kr extra. Det var en skön känsla att få montera ihop allt, trycka på powerknappen, formatera hårddisken (850 Mb!) och installera DOS, därefter Stunts (http://en.wikipedia.org/wiki/Stunts_(video_game)) och njuta av de feta ljudeffekterna.

1½ år efter skulle jag hjälpa en kompis att uppgradera en dator. Den gången gick det inte lika bra. Datorlådan (som vi återanvände) hade ett par fasta moderkortsdistanser, varav en hamnade på ett ställe där det inte fanns hål för i kortet... däremot fanns det en massa lödpunkter som kortslöts mot plåten och eldade upp det nya moderkortet när jag skulle starta upp. Den händelsen bidrog till att jag blev betydligt mer noggrann med avsyning av chassin och distanser, kan man lugnt säga...

Det har blivit många datorer byggda/lagade/uppgraderade sedan dess, men inga fler missöden som kan skyllas på min inkompetens. Om man går igenom manualerna till grejerna man ska bygga med, arbetar metodiskt och ser till att ha gott om tid, så är det svårt att misslyckas med datorbygget.

Formatering
Permalänk

Mitt första datorbygge inträffade 2011-09-01 ^^

Allting gick jättebra, jag var riktigt orolig men jag var bestämd på att spara dem 800 kronorna + väntan för att få datorn.
Jag läste manualerna som inte var speciellt komplicerad som jag trodde. Min nya dator ser du i signaturen.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Jag sket i manualer, jag satt på min matta i bara badbyxor och byggde som en man/lite pojke som hade kul!
Allt satt perfekt på första försöket, hade inte problem med något, kalla det talang, kalla det tur eller vad du vill. Men faktum kvarstår att jag har lekt med mycket lego och tennsoldater i mina dar

Mitt andra bygge ("bygge", bytte lite komponenter men däribland chassi och kylare på allt. Så det blev som att bygga från scratch) var lite lustigt, jag hade nu ett chassi med awsome kabeldragningsmöjligheter, det tog mig ca 30min att bygga ihop datorn, sen tog det 4tim att göra kabeldragningen

Permalänk
Medlem

Första bygget var med en Athlon XP (år 2001 kanske?), vilket var lite smånervöst med den bara kärnan när man skulle montera kylaren. Lyckades självklart montera den fel , så burken varvade upp och slog sen av sig efter ett par sekunder av överhettning. Bara tur att jag inte lyckades slå av någon flisa på kärnan, bara att vända kylaren rätt och sen funkade det som smort.

Därefter har jag satt i system att aldrig få igång en dator på första försöket, p.g.a. någon liten skitkabel som är felvänd eller helt enkelt glömd mot slutet när man börjar tröttna och bara vill ha igång skiten. Trycker på power-knappen, inget händer och sen en helt onödig halvminut med hjärtat i halsgropen innan man hittar felet.

Den enda datorn jag pajat är faktiskt en laptop.. Det skedde under natten, men jag och min dåvarande flickvän lyckades pussla ihop vad som måste ha hänt. Jag har helt sonika klivit upp i sömnen, gått fram till datorn som låg på soffbordet, fällt upp den som om den vore ett toalock och kissat på den.

Visa signatur

"Kom inte hit och trassla till saker med fakta"

Permalänk

Fick min första riktiga dator 1999. En Låda med delar som Min systers far hade. "Kan du bygga ihop en dator av detta så får du den". Vipps så var den igång efter ett par timmar. Efter det har det blivit några byggen åt mig själv och andra som säger sig inte kunna bygga själva. Tycker det är ganska kul att bygga efter eget tänkande välja delar och kolla hur det funkar i helhet. Man uppskattar nog en dator som man byggt själv mer än en Färdig Dell. För att den blir i princip unik.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Mitt första bygge.

Beställde en datordelar från en hemsida som kallades för "datorbutiken.com" (Numera uppköpt av Inet) och satt hemma i 4 dagar och bara väntade på att sms:et skulle dyka upp. Tar familjens dator och surfar in på deras hemsida och får se att dom har begärt konkurs, jag blev så sjukt arg. 8000:- var sjukt mycket, aldrig har jag lagt så mycket på någonting. Fyfan, men det slutade iaf att jag fick pengarna tillbaka från banken och beställde då en annan dator fast från Komplett. Fick hem delarna och började bygga ihop den med en vän. Allt gick bra ändå tills vi skulle starta systemet, det ville helt enkelt inte starta. Om jag inte minns fel var det en kabel som satt fel till hårddisken, och där satt jag och min vän i 2 dagar och fattade ingenting..
Den datorn hängde med mig från vintern 2008 till våran 2011 då jag sålde den, men snart blir det ett nytt köp igen.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk
Medlem

Byggde min första pc typ -96 (hållit på med amiga innan med det räknas inte) då var det svårare att sätta ihop än vad det är nu..nu är det fina färger på alla kontakter och allt är bra anpassat man får nästan vara dum om man misslyckas

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Medlem

Byggde första datorn för bara några månader sedan till en polare vilket gick bra då den fortfarande funkar Har dock inte kikat på om jag satte minnena i dual channel då manualen till moderkortet var rätt kass och jag glömt bort att kolla varje gång jag är hos honom^^ CPU'n och kylaren var det jag var mest rädd för att ha sönder men gick som sagt bra, sen var kontakterna för power, hdd led o.s.v irriterande för även där gillade jag inte riktigt manualen men men. Brorsan har alltid byggt ihop mina datorer så det är väl där man sett hur det mesta ska vara.

Så jag tror nog mer eller mindre alla kan bygga ihop en dator om man bara tar det lugnt och kollar manual/forum så man sätter delarna rätt.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Första gången lusläste jag moderkortsmanualen och följde monteringsproceduren i den till punkt pch pricka. Gick smärtfritt, men tog sin lilla tid. Jag tror de flesta som råkar ut för problem chansar lite för friskt när någonting är oklart snarare än tar sig tid och undersöker.

Permalänk

Mitt första bygge gick perfekt
fick lägga ner lite tid på mods för att få kabeldragningen bra
Dubbel kolla allt innan man starta, ville ju inte paja delar för flera tusen (4kärnig amd, HD6870 osv)

Visa signatur

dRft

Permalänk
Skrivet av Bazooka_tim:

Fick min första riktiga dator 1999. En Låda med delar som Min systers far hade. "Kan du bygga ihop en dator av detta så får du den". Vipps så var den igång efter ett par timmar. Efter det har det blivit några byggen åt mig själv och andra som säger sig inte kunna bygga själva. Tycker det är ganska kul att bygga efter eget tänkande välja delar och kolla hur det funkar i helhet. Man uppskattar nog en dator som man byggt själv mer än en Färdig Dell. För att den blir i princip unik.

Errr, din systers far? Din far?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av anton_mjor:

Errr, din systers far? Din far?

Inte nödvändigtvis

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Byggde min första med hjälp av farsan. Kommer ihåg att jag ville ha en ny dator lagom till släppet av NFS underground. Bygget gick utan problem och underground tiden var nog den roligaste tid i min spelhistoria

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Musik rigg: | R5 2600 | RTX 2070 | 32GB | 34" 144Hz |
Gaming rigg: | Xbox Series X | 55" gammel lcd | ikea soffa |
Min musik på Spotify: https://open.spotify.com/track/6JMTNoPXVuMjHkCO2pSA6S?si=8efa...

Permalänk
Skrivet av Windir87:

Inte nödvändigtvis

Själv föredrar jag att kalla min halvbror för just halvbror i officiella sammanhang

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd

TS, Vad är det som gick åt skogen? Är du orolig för att nåt har gått sönder? Det är inget att skämmas för att man klantar sig man är alla nybörjare i början (logiskt va?).

kan säga att ja byggt massvis med datorer, men endå gör man en och en annan dunder tabbe;)