Billig spel-i3 med tyst låda, 5-6000 kr.

Permalänk
Medlem

Billig spel-i3 med tyst låda, 5-6000 kr.

Jag har bestämt mig för en intel i3 som senare kan uppgraderas till en maffigare i5, mest p.g.a. spel-benchmarks som ger intel fördel framför phenomen. Hur ser detta paket ut? Verkar det ok?

Tacksam för svar.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/741126/2011-08-15-billiginte...

Permalänk
Medlem

varför inte en 2500k direkt???
skulle även köpt 560ti istället för 460

Permalänk
Medlem
Skrivet av intel994:

varför inte en 2500k direkt???
skulle även köpt 560ti istället för 460

tydligen har han inte råd ...

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Verker välldig konstigt att skaffa en i3:a för spel. En Phenom II X4 skulle väll ändå vara bättre?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Det går spela mycket med den hårdvaran också.

Permalänk
Medlem

Skulle hellre ta en Phenom II X4 till spel än valfri i3:a.

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forbidden:

Skulle hellre ta en Phenom II X4 till spel än valfri i3:a.

-------------------------
Tycker hans val är ganska logiskt, uppgraderar han senare till en i5 så ritar den cirklar runt phenom x4, och sen pratar man om x6 så är det nästan bara i syntetiska tester som den vinner fördel, hur du än gör, och säljer han då av i3:an och plus att i5 sjunker i pris hela tiden, så gör han en rätt bra affär i slutändan och sen lär det väl komma fler processorer i serierna framöver i vinter om jag inte minns fel och tar han en i7 2600k och uppgraderar med så kommer han inte ha några problem att hänga med i utvecklingen om han också köper sig ett nyare grafikkort då han får råd

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Av det jag har läst verkar i3:an kunna mäta sig riktigt bra med phenom x4, särskillt när det gäller spel (och då WoW i synnerhet ). Visst är phenomen väldigt prisvärd när det gäller mer beräkningsintensiva tester där alla kärnorna kan få fritt spelrum, men många spel verkar fortfarande ha problem att utnyttja alla kärnor på ett bra sätt och ärligt talat så är det bara till spel som jag använder cpu:n i någon större utsträckning.

Här har jag kikat t.ex.: http://www.anandtech.com/bench/Product/289?vs=102

godspeed sätter huvudet på spiken tycker jag. Det känns mycket säkrare att kunna uppdatera till i5 eller i7 om något år eller så och få en rejäl boost än att förliita sig på X6. Det kanske är något man får ångra i efterhand, men det känns som en säkrare uppgraderingsväg.

i5 och 560 med en gång vore ju fint naturligtvis, men det blir ett väldigt skutt i budgeten. Är gtx460 för klent för en i3? Borde jag ta ett bättre grafikkort och isåfall vilket?

Om man nu antar att jag vill ha en billig i3:a, hur ser paketet ut? Har jag tabbat mig?
http://www.inet.se/kundvagn/visa/741126/2011-08-15-billiginte...