Permalänk
Medlem

Apple Ipad 3

Den kommer 2012 och kommer att ha upplösningen 2 048 x 1 536 i formatet 4:3. Kommer man kunna installera windows 8 på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Den kommer 2012 och kommer att ha upplösningen 2 048 x 1 536 i formatet 4:3. Kommer man kunna installera windows 8 på den?

Förmodligen inte.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Den kommer 2012 och kommer att ha upplösningen 2 048 x 1 536 i formatet 4:3. Kommer man kunna installera windows 8 på den?

Att Apple skulle sälja en Ipad med windows eller möjlighet att installera windows är noll.

Du får nog ta och vänta på något annat märke om du vill ha Windows

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Kommer man kunna installera ett pc spel på den och spela? Tex skyrim?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kommer man kunna installera ett pc spel på den och spela? Tex skyrim?

NEJ DET KRÄVER JU WINDOWS!

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Kommer man kunna installera ett pc spel på den och spela? Tex skyrim?

Du kommer bara kunna spela spel från Apple Store (eller vad det heter)

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem

Mycket trevligt med högre upplösning än på dagens iPad 2. Dock tycker jag att den upplösningen låter lite onödigt hög för en så liten skärm. När jag kollar på bilder med upplösning 1280x800 på min Asus transformer så känns det verkligen inte som att det skulle gå att få så mycket bättre upplevd skärpa.
På en 27 tums skärm hade det dock varit trevligt. Dock antar jag att iPad3 kommer att bli något mindre.

Som andra säger så vore det tidernas sensation om Apple gjorde det möjligt att installera Windows...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

NEJ DET KRÄVER JU WINDOWS!

Det går ju att spela vissa windows spel på mac. Rage kommer att kunna spelas på mac så vad skriker du för?

Permalänk
Medlem

Windows 8 kommer ju stöda ARM-processorer så helt omöjligt är det inte!
Edit: Fast som nedanstående skrev så kommer det nog inte gå att spela PC-spel på den pga ARMprocessorn.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Det går ju att spela vissa windows spel på mac. Rage kommer att kunna spelas på mac så vad skriker du för?

Windows och Mac är i dagsläget baserat på x86-processorer, och därigenom är också alla spel till Windows och Mac gjorda för x86-processorer. Vi kan vara ganska säkra på att Ipad 3 (som nästan alla andra surfplattor och smartphones) kommer ha en ARM-processor. Det är en anledning till att det inte kommer funka. Du får helt enkelt nöja dig med Apples utbud eller köpa en bärbar dator.

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Fast windows 8 kommer ju stöda ARM-processorer så helt omöjligt är det inte!

Det är ju inte tekniskt omöjligt, men Microsoft och Apple är trots allt konkurrenter, och att döma av Apples tidigare produkter tror jag inte att ord som open source finns i Steve Jobs ordlista...

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabusa:

Det är ju inte tekniskt omöjligt, men Microsoft och Apple är trots allt konkurrenter, och att döma av Apples tidigare produkter tror jag inte att ord som open source finns i Steve Jobs ordlista...

Hackers?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Jaa, hackers är nog enda hoppet för Windows på en Apple produkt

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesperT:

Dock tycker jag att den upplösningen låter lite onödigt hög för en så liten skärm. När jag kollar på bilder med upplösning 1280x800 på min Asus transformer så känns det verkligen inte som att det skulle gå att få så mycket bättre upplevd skärpa.

Har du inte jämfört med till exempel iphone4?

Permalänk
Medlem

Tack gud för Boot Camp. OS X när man vill ha grym batteritid och Windows 7 när man vill vara flexibel! Hade varit schyst om man kunde köra samma på en iPad men som någon tidigare talare sa så är chansen lika med noll. =/

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Den kommer 2012 och kommer att ha upplösningen 2 048 x 1 536 i formatet 4:3. Kommer man kunna installera windows 8 på den?

Jobbar du hos Apple och har fått tillstånd att sprida information om ipad 3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

Jobbar du hos Apple och har fått tillstånd att sprida information om ipad 3?

Det stod i en nyhet här på Sweclockers igår om jag inte minns fel.

EDIT: Tidigare idag t.o.m! http://www.sweclockers.com/nyhet/14361-apple-ipad-3-drojer-ti...

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zabusa:

Det stod i en nyhet här på Sweclockers igår om jag inte minns fel.

EDIT: Tidigare idag t.o.m! http://www.sweclockers.com/nyhet/14361-apple-ipad-3-drojer-ti...

Fortfarande bara rykten. Den här tråden handlar om två produkter som inte har släppts ännu samt det knappt finns någon vettig information om, bara jag som tycker att det är lite komiskt?

Permalänk
Skrivet av landahl:

Det går ju att spela vissa windows spel på mac. Rage kommer att kunna spelas på mac så vad skriker du för?

Har svårt att tro att det är Apple som gör spel/spelet till mac. Jag vet att man kan ha nått som heter boot camp till mac som gör att man kan installera windows på en mac, vet inte om det är lagligt men har hört att det är svårt att få drivrutiner och program att funka.

Det kan finnas en möjlighet i framtiden att kunna köra windows på en Ipad och det är om microsoft köper Apple... det kommer aldrig hända

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Dock tycker jag att den upplösningen låter lite onödigt hög för en så liten skärm. När jag kollar på bilder med upplösning 1280x800 på min Asus transformer så känns det verkligen inte som att det skulle gå att få så mycket bättre upplevd skärpa.

Håller inte alls med. Jag fullkommligt älskar den höga ppi:n på iPhone 4 och hoppas verkligen att iPad 3:s skärm kan komma i närheten av den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Har du inte jämfört med till exempel iphone4?

Nej, har faktiskt inte testat någon smartphone än, lustigt nog.
Men då får jag väl tro er som säger att det ser bättre ut.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JesperT:

Nej, har faktiskt inte testat någon smartphone än, lustigt nog.
Men då får jag väl tro er som säger att det ser bättre ut.

Det är faktiskt fantastiskt (och till och med praktiskt; man kan läsa webbsidor utan att zooma in då texten bara är liten, inte suddig). Och att surfplattor, vars främsta egenskap är att vara just skärmar, har så mycket sämre pixeltäthet är väl närmast pinsamt...

Permalänk

Det går att installera Windows på en Mac-"dator" utan några konstiga program eller olagligheter.
Dock går det inte att göra tvärtom.

Men det är ju knappast troligt att det skulle gå att installera Windows på en iPad så som Apple håller på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det är faktiskt fantastiskt (och till och med praktiskt; man kan läsa webbsidor utan att zooma in då texten bara är liten, inte suddig). Och att surfplattor, vars främsta egenskap är att vara just skärmar, har så mycket sämre pixeltäthet är väl närmast pinsamt...

iPhone 4 skärmen är verkligen outstanding. Dock är inte Galaxy S2 skärmen långt efter! Riktigt trevligt med så bra skärmar.

Visa signatur

ASUS ROG Strix G15 G513QM | Pixel 7

Permalänk
Skrivet av Zabusa:

Jaa, hackers är nog enda hoppet för Windows på en Apple produkt

Kommer säkert kunna öppna koderna i Ipad 3:an med till slut men man kan ju hoppas på att Ubuntu/Linux kommer gå att trycka in

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Om du vill köra iOS eller annars bara vill ha en bra surfplatta, köp för all del en iPad. Om du köper den med utgångspunkt att blåsa den ren och köra in Windows, glöm det. Köp nån som är gjord för Windows 8 istället, då dom kommer. Konkurrensen lär vara mördande och du kommer säkert att hitta en hel massa konkurrenskraftiga alternativ då det väl blir dags.

För övrigt är det ingen som vet när iPad kommer att släppas, och vad specsen kommer att bli. Den dagen det står att läsa på apple.com vet vi, inte före. Allt är rykten och kvalificerade gissningar.

Skrivet av jooelhoglund:

Har svårt att tro att det är Apple som gör spel/spelet till mac. Jag vet att man kan ha nått som heter boot camp till mac som gör att man kan installera windows på en mac, vet inte om det är lagligt men har hört att det är svårt att få drivrutiner och program att funka.

Det kan finnas en möjlighet i framtiden att kunna köra windows på en Ipad och det är om microsoft köper Apple... det kommer aldrig hända

Klart att boot camp är lagligt. Det är Apples egna produkt och består i stort sett av ett partitioneringsverktyg, en bootloader och ett paket med de windowsdrivrutiner som behövs för den hårdvara som används i den aktuella macen. Du behöver en windowslicens, sen är det bara att installera och köra som på vilken x86-baserad dator som helst.

Skrivet av Zabusa:

Jaa, hackers är nog enda hoppet för Windows på en Apple produkt

Hoppas du menar "iOS-produkt" när du felaktigt säger Apple-produkt.

För du har väl inte fått om bakfoten att Apple på något vis skulle försöka hindra folk att köra vilket operativsystem eller vilka program dom vill på sin mac?

Permalänk
Medlem

Dessutom kommer som sagt Windows 8 för ARM inte att kunna köra vanliga Windowsprogram utan bara "appar" specialgjorda för OS:et.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."