Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

Hejsan Cdon!
Varför har ni inte denna?:
Silverstone Sugo SG05B 450W.....

Väldigt populärt itx chassi:)

Mvh robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Epic:

Beställde/bokade dethär kortet http://cdon.se/hemelektronik/msi_n560gtx-ti_twin_frozr_ii%252... den 5e augusti och jag undrar om ni har någon aning när ni får in det igen? Senast jag kollade var 18-19 augusti preliminärt datum, men det stämde ju inte... Får ni in det denhär månaden eller måste jag vänta till september?

Såg att på komplett så skulle de ha kommit in 19/8 men blev försenade, där står det nu bekräftade 24/8, kanske samma för cd-on?
Blir nog ett till sådant kort för mig med

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ixos:

Det var ett mycket modigt uttalande att kalla 3 veckor för "okej tid" när era konkurrenter som inet och komplett kan leverera komponenter i lager på 1-2 dagar.

I det här ärendet pratade vi om produkter som var slut hos oss och distarna.

Skrivet av Epic:

Beställde/bokade dethär kortet http://cdon.se/hemelektronik/msi_n560gtx-ti_twin_frozr_ii%252... den 5e augusti och jag undrar om ni har någon aning när ni får in det igen? Senast jag kollade var 18-19 augusti preliminärt datum, men det stämde ju inte... Får ni in det denhär månaden eller måste jag vänta till september?

De har tyvärr skjutit upp datumet andra gången nu, preliminärt är det 1 Sept.

Skrivet av bananfiS:

Även jag bokade 2st GTX 570 Sparkle för runt 2k styck. Har inte fått några kort ännu efter bokning den 3 augusti.
Innan jag bokade korten var jag i kontakt med supporten och fick då som svar att jag skulle ha korten i min famn om senast 2 veckor..
För 1 vecka sedan kontaktade jag CDON igen.. då hade de plockat bort just det grafikkortet från deras hemsida och statusen var fortfarande "Ej levererat"
Nu har jag fått svar och korten kommer skickas till mig under denna veckan, en leverans till CDON var pågång igår.
Återstår att se

Skicka mig PM på ordernr så kikar jag på det.

Skrivet av Robin87:

Hejsan Cdon!
Varför har ni inte denna?:
Silverstone Sugo SG05B 450W.....
Väldigt populärt itx chassi:)
Mvh robin

Nu finns den, beställning läggs under veckan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

I det här ärendet pratade vi om produkter som var slut hos oss och distarna.

Inte enligt er hemsida och er supportpersonal. Båda dessa informationskanaler har faktiskt vid upprepade tillfällen felaktigt informerat oss kunder om att produkterna antingen fanns i lager hos er eller skall/bör kunna skickas inom 1-2 dagar.

Jag har absolut inget emot om en komponent tar 3-4 veckor att leverera sålänge jag vet om det i förväg eller åtminstånde får reda på det direkt efter beställning så jag kan avbeställa om jag behöver den snabbare!

Men nu är det sluttjatat om detta för min del. Jag hoppas bara att ni kan se detta från kundens perspektiv och bli bättre med informationen så man vågar lägga beställningar hos er även när man inte har tid att vänta en månad i ovisshet i värsta fall.

Permalänk
Medlem

Tycker detta är lite komiskt.
Köpa en datorprodukt ex:
2TB Western Digital Caviar Green Western Digital20EARS 64MB : 628:-
Skriv in Swec koden för 5%.
Nya priset: 625:- inkl frakt

Om vi struntar i denna 5% swec koden helt blir priset:
628:-

Fraktfritt försvinner när man använder swec koden.
Så man sparar hela 3 kr på att använda 5% koden.

Permalänk
Medlem

Fick äntligen hem mina GTX 580 Matrix idag!
Glad som en skinande sol blev jag, Dock blev jag inte lika glad när de översta kortet började brinna efter att ha kommit in i windows....

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Köpa en datorprodukt ex:

nja fraktfritt försvinner ju inte bara för att du använder swec-koden, fraktfritt är det ju över 600:-. Synd att det inte går att använda flera rabattkoder.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nivity:

Köpa en datorprodukt ex:

Skrivet av Divil:

nja fraktfritt försvinner ju inte bara för att du använder swec-koden, fraktfritt är det ju över 600:-. Synd att det inte går att använda flera rabattkoder.

Tyvärr finns inte möjligheten att använda fler rabatt koder för tillfället, en funktion som förhoppningsvis hittar till oss under hösten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

brinna? vad gjorde du? kan tänka mig att drivrutinerna som finns i förpackningen är redan utbytta. berätta mer

Jag gjorde inget konstigt de är de som är så märkligt. Körde med nvidias senaste drivare (från deras hemsida så klart ) och sedan tittar jag till höger på datorn och ser 2 gröna lampor på understa kortet, kollar upp lite, ser 2 gröna lampor och en gul. Hm,, kollar närmre och då jävlar satte de fart, en bra låga kom och gott med rök.
Slänger mig bort och stänger nätagget och betraktar förödelsen.

Här ska CDON ha stort beröm då dom hade ytterligare 1 grafikkort i lager och detta är redan reserverat till mig.

[EDIT]
Vid närmre inspektion ser jag nu att på den vänstra 8 pin kontakten ligger lödningarna emot på bakplattan av kortet.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Jaha, nu har ni annulerat min order på Sparkle GTX570. Där ser man.

Ni har lagerrensning på en vara ni inte har i lager, sen tar JAG kontakt med er och då säger ni att varan har utgått. Vilket sen är felaktigt, vilket efter det tydligen var sant igen.

Hej *****,

Tack för att du kontaktade oss.

Kortet du beställt kommer in på lager igen idag. Vi har legat lite back med den produkten men nu ska alla som vill ha bli nöjda. Din order kommer med andra ord att skickas inom kort.
Fråga 2011-08-22 02:09
Så den produkten har inte utgått alltså? Då tackar jag och hoppas på ett grafikkort inom kort!
Svar 2011-08-22 02:24
Hej igen,

Nej det stämmer, produkten har varit slut hos oss men den är på ingång igen.
Fråga 2011-08-23 09:41
Ni skrev att den kom i lager igår, när kan ni börja packetera och leverera?
Svar 2011-08-24 08:51
Hej igen *****,

Tyvärr har det visat sig att vi inte fick in någon extraleverans av kortet. Nu är det utgånget och går inte att köpa via CDON längre.

Jag har försökt ordna fram en rabatt till dig på det överklockade grafikkortet, tyvärr utan framgång.

Din gamla order på grafikkortet är borttagen.

Okej, hur ska ni gottgöra detta nu? Ska ALLA som inte beställt GTX570 få sina ordrar annullerade? Ni kanske tänkte "Vi säljer en vara som inte finns i lager/kommer aldrig heller inte komma i lager" superbilligt. Då med lite tur kanske den personen som beställer slänger med någon/några andra saker? Sen när de kontaktar oss dröjer vi lite på tiden för att sedan annullera ordern"

Har Cdon något svar på detta undrar jag nu?

edit: Kan tillägga att jag beställde kortet 3/8.

Permalänk
Medlem

x

Permalänk
Medlem

Har jag rätt att kräva ett täckningsköp? Skrev vad som hänt 2 inlägg upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Divil:

Mjo, får väll se detta som lite lolfall då ;>
Hddn är över 600kr utan rabatten. Med hamnar den strax under 600 och då kommer fraktkostnaden på så det blir ingen skillnad.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lordh:

Har jag rätt att kräva ett täckningsköp? Skrev vad som hänt 2 inlägg upp.

Nja, CDON har rätt att välja hur de vill lösa det. De kan antingen erbjuda dig ett likvärdigt grafikkort (efter samråd med dig), erbjuda ett täckningsköp eller, om du accepterar det, erbjuda dig ersättning/skadestånd. Har du fått en orderbekräftelse är det bindande och de får absolut inte bara annullera din order.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

När får ni dessa produkter i lager? Asus P8Z68-V-Pro, Gigabyte GTX 560Ti OC, Antec Kuhler H2O 620, XFX 750W Black Edition och i5 2500k.

Mvh TerraByte

Permalänk
Medlem

Kommer ni få in Fractal Design Define R3 (Vit) igen? Till samma pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Imorgon fredag sa cdon nån sida sedan, förhoppningsvis samma pris, men vem vet, tillgång och efterfrågan, tråkiga är ju att typ i samma sekund som cdon la sig 1kr under webhallen höjde webhallen priset 200kr

Permalänk
Medlem

Har haft ett reklamations ärende sen 2 veckor tillbaka och har ännu inte fått återsändelse instruktioner, dessutom lär ju själva reparationen/byte av varan ta sin tid. Tycker det är tråkigt då jag alltid tyckt ni är en av de bättre internet butikerna men just reklamationer och dylikt måste alltid fungera felfritt och snabbt när kunden inte har nån fysisk butik att vända sig till och inte ens en telefon support att ringa till!

Tråkigt!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Lordh:

Jaha, nu har ni annulerat min order på Sparkle GTX570. Där ser man.
Ni har lagerrensning på en vara ni inte har i lager, sen tar JAG kontakt med er och då säger ni att varan har utgått. Vilket sen är felaktigt, vilket efter det tydligen var sant igen.
Hej *****,
Tack för att du kontaktade oss.
Kortet du beställt kommer in på lager igen idag. Vi har legat lite back med den produkten men nu ska alla som vill ha bli nöjda. Din order kommer med andra ord att skickas inom kort.
Fråga 2011-08-22 02:09
Så den produkten har inte utgått alltså? Då tackar jag och hoppas på ett grafikkort inom kort!
Svar 2011-08-22 02:24
Hej igen,
Nej det stämmer, produkten har varit slut hos oss men den är på ingång igen.
Fråga 2011-08-23 09:41
Ni skrev att den kom i lager igår, när kan ni börja packetera och leverera?
Svar 2011-08-24 08:51
Hej igen *****,
Tyvärr har det visat sig att vi inte fick in någon extraleverans av kortet. Nu är det utgånget och går inte att köpa via CDON längre.
Jag har försökt ordna fram en rabatt till dig på det överklockade grafikkortet, tyvärr utan framgång.
Din gamla order på grafikkortet är borttagen.
Okej, hur ska ni gottgöra detta nu? Ska ALLA som inte beställt GTX570 få sina ordrar annullerade? Ni kanske tänkte "Vi säljer en vara som inte finns i lager/kommer aldrig heller inte komma i lager" superbilligt. Då med lite tur kanske den personen som beställer slänger med någon/några andra saker? Sen när de kontaktar oss dröjer vi lite på tiden för att sedan annullera ordern"
Har Cdon något svar på detta undrar jag nu?
edit: Kan tillägga att jag beställde kortet 3/8.

Du har fått svar genom PM.

Skrivet av bananfiS:

Lordh,
även jag beställde 2 st GTX 570 den 8 augusti, men har ännu inte fått något..
Innan bokning/beställning blev jag i princip LOVAD att korten skulle dyka upp i lager inom 2 veckor.
Efter ytterliggare kontakt blev jag i måndags informerad med följande:
"Vi beklagar att det har tagit tid för dig att få tag i dina grafikkort.
Vi har dock goda nyheter. Vi kommer inom kort få en leverans av dessa kort till oss och då kommer vi skicka ut ett av dessa till dig. Detta bör ske i denna veckan."
Så... stämmer detta du nu säger så känner jag mig lurad och riktigt förbannad.
Att jag ens valde detta kort var att jag fick upp ögonen för SLI och valde att köpa 2 när jag blev informerad om att det kunde ta upp till 2v.
Givetvis var det bra priset därför man la en beställning, men hade jag fått reda på att det kunde ta 1 månad så hade jag hoppat över en beställningen..
Jag har kontaktat CDON på Sweclockers som jag blev tillsagd, vi får se vad som händer.

Du har fått svar genom PM.

Skrivet av Terrabyte:

Hej CDON!
När får ni dessa produkter i lager? Asus P8Z68-V-Pro, Gigabyte GTX 560Ti OC, Antec Kuhler H2O 620, XFX 750W Black Edition och i5 2500k.
Mvh TerraByte

Asus P8Z68-V-Pro - Preliminärt datum 30:e Aug
Gigabyte GTX 560Ti OC - Finns 1st kvar på lager just nu
Antec Kuhler H2O 620 - Har inget datum på den idag
XFX 750W Black Edition - skickas till oss imorgon
i5 2500k - Finns på lager

Skrivet av jaqob:

Priset går tyvärr upp, men håll ögonen öppna.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zcorc:

Har haft ett reklamations ärende sen 2 veckor tillbaka och har ännu inte fått återsändelse instruktioner, dessutom lär ju själva reparationen/byte av varan ta sin tid. Tycker det är tråkigt då jag alltid tyckt ni är en av de bättre internet butikerna men just reklamationer och dylikt måste alltid fungera felfritt och snabbt när kunden inte har nån fysisk butik att vända sig till och inte ens en telefon support att ringa till!

Tråkigt!

Hej

Skicka ett PM med ärendenr så kikar jag på det.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Skicka ett PM med ärendenr så kikar jag på det.

Mvh Edin

Skönt att man får ett snabbt svar någonstands iaf

Skämt åtsido, tackar! Sånt här som gör kunderna glada!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Gäller fortfarande imorgon fredag som viperbjudandedag?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

Hej CDON!

Jag undrar ifall ni tänker ta in följande moderkort?

ASRock Z68 Extreme7 Gen3

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Har haft följande produkt beställd och betald sedan 2 veckor tillbaka, när beräknar ni att ni får in den?
http://cdon.se/hemelektronik/logitech_mx518_optical_mouse-940...

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

eehm, fredag och inget uppe ännu

tänkte samma sak, men ja, under kontorstid kanske, gå å lägg dig

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av _michelin_:

Gäller fortfarande imorgon fredag som viperbjudandedag?

Japp

Skrivet av muSashi:

Hej CDON!
Jag undrar ifall ni tänker ta in följande moderkort?
ASRock Z68 Extreme7 Gen3

Frågan är skickad vidare.

Skrivet av korreWorre:

Har haft följande produkt beställd och betald sedan 2 veckor tillbaka, när beräknar ni att ni får in den?
http://cdon.se/hemelektronik/logitech_mx518_optical_mouse-940...

PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det

Skrivet av anon160366:

eehm, fredag och inget uppe ännu

Skrivet av BME:

tänkte samma sak, men ja, under kontorstid kanske, gå å lägg dig

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det SWEC1108 som gäller fortfarande?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Borde inte månadserbjudandet dyka upp snart? Är ruskigt taggad ^^

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB