Battlefield 3 Alpha i prestandatest

Permalänk
Medlem

hoppas mina 2 4890 i CrossfireX funkar. ^^ vad tror ni? E Crossfire stöd inlagt?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

Varför då? varför gnäller alla på Origin som om de vore 12år. OMG det är itne på steam då kan ja itne spela det osv osv, det är en klient precis som steam so whats the big deal att säga nej jag kommer inte köpa det för det är origin är patetiskt

Eller hur, har man nog bra dator för att klara spelet så kommer det inte göra någon skillnad att ha Origin igång.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk

Origin ligger tuggar på 57Mb ram och steam på 87Mb ....

Antar att de som gnäller övr att det inte är på Steam är valve fanbois, varför gnäller de inte på Blizzard då som bara har sitt via BNet och inte steam, mycket lustigt

Visa signatur

(Core i5-760) (Asus HD6970 Direct CU II 2048Mb) (Asus P7P55D-E PRO) (16GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz) (Kingston SSDNow V+100 96GB) (PHILIPS 273E3LHSB) (Fractal Design Define R3 Black Pearl) (Fractal Design Newton R2 800W) Steel? We have no butter, but I ask you - Would you rather have butter or guns? Shall we import lard or steel? Let me tell you, Preparedness makes us powerful. Butter merely makes us fat. Lard?

Permalänk

En dum fråga, men i grafen i artikeln, är det singel eller seriekopplade grafik-kort de menar? Ska köpa ny dator och nu är det bara grafik-kortet som är kvar på det som ska väljas.

Får se var det blir...lutar åt något av de lite bättre Nvidia korten.

Visa signatur

//Broman

"Mitt liv fick en dålig start, som Göran Persson i en Go-Cart"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 92_slayer:

Bara jag som tycker bf3 ser ut precis som bc2...

Ja det är det

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mitt gtx 470 och min q8300 klarade det bra hade lite problem med minnet dock 4gb är verklingen minimalt

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av simon253:

Mitt gtx 470 och min q8300 klarade det bra hade lite problem med minnet dock 4gb är verklingen minimalt

Men då har du väl ändå OC din cpu? Ser det ut som 80tals Pacman med grafikkortet eller är det bra?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbansvenske:

Men då har du väl ändå OC din cpu? Ser det ut som 80tals Pacman med grafikkortet eller är det bra?

Nej allt är på standard. har inget bios jag kan oc i än. min dator är ifrån början en compaq.
Men ska själv klart oc när lga 2011 kommer.
och BF3 såg jätte bra ut på mitt system.
det kommer lätt bli årets snyggaste spel även om min dator (tror jag) inte kommer klara det på max.
^^

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mullvaden83:

hoppas mina 2 4890 i CrossfireX funkar. ^^ vad tror ni? E Crossfire stöd inlagt?

De borde prestera ungefär som ett ensamt Radeon 5870, give or take. Ta inte mitt ord på det dock, jag jämför med vad två st 5770 kort (som har samma prestanda som 4890) presterar i CF i andra tester. Crossfire finns det nog stöd för, även om BF spelen brukar ha lite problem med Ati.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaNts0NhEaD:

Origin ligger tuggar på 57Mb ram och steam på 87Mb ....

Antar att de som gnäller övr att det inte är på Steam är valve fanbois, varför gnäller de inte på Blizzard då som bara har sitt via BNet och inte steam, mycket lustigt

Steam erbjuder väl aningen mer funktioner än Origin.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FribBe:

Steam erbjuder väl aningen mer funktioner än Origin.

Vilka funktioner? Det enda jag saknar är att lägga till Non-Origin Games precis som man i Steam kan lägga till Non-Steam Games. Annars är Origin snyggare, drar mindre och känns allmänt rappare än Steam.

Permalänk
Medlem

Spelet är ej färdig optimerat + att det kommer nya drivisar till grafikkorten som kommer fixa till massor !!

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB