Hjälp mig hitta en portabel högupplöst laptop!

Permalänk

Hjälp mig hitta en portabel högupplöst laptop!

Tjena,
Är nu på jakt efter en laptop med följande kriterier:

*Bra batteritid
*Högupplöst skärm (dvs högre än HD), max 14"
*Antiglare (dvs inte glossy screen)
*Inte väga förmycket

Datorn kommer att användas till programmering, filmuppspelning (HD), surf.

edit: max 12.000kr

Kom med förslag!

Tack på förhand.

Visa signatur

Walk the streets, what do I see, Shit on legs approaching me!

Permalänk
Medlem

Jag köpte den här från pc-konsulten för ett par veckor sedan, och kan inte säga att jag är annat nöjd.

Den väger ca 2,6kg, dock så är laddaren man får med ganska klumpig (skulle gissa på att den väger lite över 0.5kg bara den), men den här laddaren fungerar att köpa till den, och den väger endast 165g. Om du vill ha en riktigt bra skärm kan jag tillägga att den för 1600kr extra är riktigt grym!

Om du är ute efter en mindre laptop tror jag inte det finns speciellt många alternativ med bra upplösning. Sony's SA/SB-datorer eller kanske den som länkades i svaret ovan (hittade dock ingen upplösning på den sidan) är de jag kan komma på.

Permalänk
Avstängd

Detta är ett självklart val för alla som vill ha en lätt laptop:

1. http://store.apple.com/se/configure/MC965S/A?select=select&pr...
2. http://store.apple.com/se/configure/MC700S/A?select=select&pr...

Dessa båda datorer uppfyller dina krav på både lätthet och det prisintervall du angav!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Macbook Air har ju inte HD (iaf inte full HD), men jag tror inte du hittar en så liten laptop med högre upplösning.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Json_81:

Macbook Air har ju inte HD (iaf inte full HD), men jag tror inte du hittar en så liten laptop med högre upplösning.

Precis min tanke avseende upplösning.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Detta är ett självklart val för alla som vill ha en lätt laptop:

Jag skulle aldrig kunna köpa en mac. Det går ju inte hitta information om några tekniska specifikationer...

Vad har den för upplösning? Vad har den för batteritid? Vad har den för modell på minnen? Vad har den för grafikkort? Vilken generations i5 processor? osv osv osv...

Som att köpa en bil utan att veta varken bränsleförbrukning, hästkrafter eller acceleration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Jag skulle aldrig kunna köpa en mac. Det går ju inte hitta information om några tekniska specifikationer...

Är du säcker på det?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ixos:

Jag skulle aldrig kunna köpa en mac. Det går ju inte hitta information om några tekniska specifikationer...

Vad har den för upplösning? Vad har den för batteritid? Vad har den för modell på minnen? Vad har den för grafikkort? Vilken generations i5 processor? osv osv osv...

Som att köpa en bil utan att veta varken bränsleförbrukning, hästkrafter eller acceleration.

Nu gissade du bara, det är jättelätt att hitta.

http://www.apple.com/se/macbookair/specs.html

Sandy Bridge ser du att det är under prestanda, om inte HD3000 var en hint nog...

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nu gissade du bara, det är jättelätt att hitta.

http://www.apple.com/se/macbookair/specs.html

Sandy Bridge ser du att det är under prestanda, om inte HD3000 var en hint nog...

Jaså där ser man. Kanske de blivit bättre på senaste tiden då. Jag minns bara för några år sedan att jag verkligen slet mig i håret för att få reda på specs...

Så jag får be om ursäkt och ta tillbaka det jag skrev.

Det är nog dock omöjligt att hitta en 14" skärm med HD upplösning verkar det som, oavsett om du letar hos apple eller någon annanstans...
Minsta skärmstorlek för full HD som jag kan hitta är 15.6"