vad ska man köpa för spel ???

Permalänk
Skrivet av jontehero1:

lova att inte skratta. jag är 13

Va bra, i den mening att det är bra att börja bygga datorer i så tidig ålder som möjligt ^^ började själv när jag var 11. med det sagt, så tror jag att du fått många bra tips av samtliga "contributors" till denna tråd. good luck, n peace out!//Itchy

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

tack alla för hjälpen. och tack Itchy för allt. jag har bara en sista fråga hur gammal är du????

Permalänk
Skrivet av jontehero1:

tack alla för hjälpen. och tack Itchy för allt. jag har bara en sista fråga hur gammal är du????

..16 ^^

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Kommer knappt på ett enda spel, till och med Batman: arkham asylum är från 16... :S

Permalänk
Avstängd

Prata med dina föräldrar om varför du inte får köpa +16 års spel, du kan säkert övertala dem Sen kanske du kan komma med en lögn eller 2

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Prata med dina föräldrar om varför du inte får köpa +16 års spel, du kan säkert övertala dem Sen kanske du kan komma med en lögn eller 2

att säga att alla på skolan spelar tex cod och att du känner dig utanför pga det i bland. borde funka;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Förklara för föräldrarna att det knappt finns ett enda (roligt ) spel där våld inte ingår, äventyrsspel, racing (krascha in i motståndaren), fps etc etc. Det kan slå fel och leda till att de ökar på förbuden men förhoppningsvis 'sansar' de sig och inser att det inte är så farligt. Du får ju säkert se filmer som har samma sorts action som call of duty-serien etc?

Fråga varför de inte vill att du ska lira en viss sorts spel, skriv sen här på sweclockers och förhoppningsvis får du bra motargument. ^^

Visa signatur

Mjo

Permalänk

okej. eller spelar jag bara när jag komit hem från skolan då ingen är hema. och så köper jag spelet utan att dom vet om det. ska tänka lite bara innan jag gör något så allt inte blir motsatta efekten så att jag inte får spel förbud.

Permalänk
Medlem

Får du kolla på 18+ filmer?

Visa signatur

9800x3D, RTX 5080 | AW3423DWF

Permalänk

Det här är första gången jag hör/ser någon ta hänsyn till åldersgränsen i spel. (föräldrarna i detta fall)

Både TF2 och Battlefield Heroes har PEGI 16. Tror inte man kan få tag på en "barnsligare" shooter än så. No dice!

Permalänk

jag har kollat på vissa filmer som är barnförbjudna till exempel motstånd, behind enimes lines 1/2, RED och någon annan krigsfilm som jag inte kommer på namnet på. jag har testat att spela cod hos kompisar och det var väldigt kul. Jag tycker man ska få bestäma själv om man tycker spelet är för våldsamt. Till exempel bf2, bfbc2 och cod behöver inte ligga på så hög åldersgräns tycker jag. Det påvärkar inte än nästan någonting alls i min ålder.

Permalänk
Medlem

Hur gammal är du ens?

EDIT: Såg nu 13 ok!

Permalänk
Medlem

http://www.heroesofnewerth.com/f2p_splash.php är gratis att spela numera.. kanske kan vara nåt?

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

jag är inte 13 kom jag på. det är min syster som är 13. jag är 12 ska fylla 13 i december.

Permalänk

Jag kan starkt rekommendera Starcraft 2. Lång singleplayer och jävligt kul online!

Permalänk

det är inte kult om ni tror det. om ni inte har någonting bättre att skriva så skriv ingenting.

Permalänk
Medlem

Call Of Duty Black Ops!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Troll eller?
OnT: Vi har nu gett många förslag välj något av dem du fortsätter bara fråga. Du frågar ingenting om hur spelet är hur mycket våld osv etc, om du nu inte får spela dessa spel kanske du ska kolla efter andra spel eller måste det vara krigsspel? Lego star wars osv ska väl vara rätt underhållande.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk

jag har mest haft bf 2142 och Crysis Warhead i tankarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av illusi0n:

Förklara för föräldrarna att det knappt finns ett enda (roligt ) spel där våld inte ingår, äventyrsspel, racing (krascha in i motståndaren), fps etc etc. Det kan slå fel och leda till att de ökar på förbuden men förhoppningsvis 'sansar' de sig och inser att det inte är så farligt. Du får ju säkert se filmer som har samma sorts action som call of duty-serien etc?

Fråga varför de inte vill att du ska lira en viss sorts spel, skriv sen här på sweclockers och förhoppningsvis får du bra motargument. ^^

Du har det inte värst. Jag har fått köra alla spel sen jag var 12 men vet en snubbe i kvarteret som inte fick köra need for speed när han var 15 för att det är olagligt att köra för fort....

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

---> http://www.gamereactor.se/recensioner/?system=pc

Rekommenderar Civilization IV eller Civilization V. 2 riktigt bra spel, femmans anses dock vara lite enklare än fyran.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vet inte hur mycket Fps det finns under 16-årsgränsen. Vet inte om det är för att du är känslig eller om det är morsan som tror du kommer springa in i din skola med ett vapen bara för att det står 16+ i hörnet på ett spel. Cs är inte allt för naturtroget och rätt "ovåldsamt" om man ser till fps. Annars finns det en hel del bra spel bortom fps-genren. Starcraft 2, HoN, LoL, WoW, Minecraft, Portal diverse sport och bil-spel. Och såklart hundratals intressanta MMO's, RPG's som inte är lika kända.

Permalänk
Medlem

minecraft går bara köpa online, men visa lite youtube filmer och förklara lite om hur spelet är (som att bygga med lego ^^) och så kanske hon går med på och köpa det online till dig (på mincraft.net) om du själv inte kan köpa det online ^^

spel jag rekommenderar:
Minecraft
Battlefield serien (även det första 1942 är otroligt roligt )
Dirt 1,2,3
The Orange Box (Hl2+ep1/2 Portal Team Fortress2 i ett paket :D:D)
Call of duty 1,2,4 sjukt roliga
Batman: Arkham Asylum
Company of Heroes (OMG så nice spel <3)

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Rekomenderar Half Life 2, det kan inte vara hög åldersgräns på det. Minecraft är inte speciellt dyrt, och är det perfekta spelet om man vill fördriva tid.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Nu slutar vi upp med skitsnacket och troll-anklagelserna och hjälper killen istället.

Permalänk
Medlem

Han vet inte hur gammal han är...''kom på att jag är 13 år'' men okej jag har gett förslag
Skulle kunna rekommendera Team Fortress 2 också f2p.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Medlem

Köp portal 2 kul pussel/fps spel som höjer ditt IQ på köpet.

Permalänk
Medlem

Dead Rising 2 är rätt roligt

Permalänk
Skrivet av KRQKAN:

minecraft går bara köpa online, men visa lite youtube filmer och förklara lite om hur spelet är (som att bygga med lego ^^) och så kanske hon går med på och köpa det online till dig (på mincraft.net) om du själv inte kan köpa det online ^^

spel jag rekommenderar:
Minecraft
Battlefield serien (även det första 1942 är otroligt roligt )
Dirt 1,2,3
The Orange Box (Hl2+ep1/2 Portal Team Fortress2 i ett paket :D:D)
Call of duty 1,2,4 sjukt roliga
Batman: Arkham Asylum
Company of Heroes (OMG så nice spel <3)

Bästa listan so far.!

Ps: kan ocksa rekommendera dem free2play spelen som dice skapat, då dom kanske inte är lika kända. Bara så jonteheero vet

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk

Jag såg att ingen tipsat om Lego-serien.
Finns en rad olika, själv har jag bara spelat Lego: Star Wars 1 & 2. Själv är jag 20 och tyckte att det vart sjukt underhållande :)! De borde inte vara 16-årsgräns på!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 | Core i7 2600k @4.0 Noctua NH-D14| Corsair HX 650W | Corsair Dominato r8 GB | XFX Radeon 6950 2 GB | Samsung 500 GB + 2x 160 GB | Corsair Force 120 GB || NAD C326BEE | Cerwin Vega VS-10 | LG LH4000| Samsung SyncMaster EX2220