Speldator för 9~ "råd" av ihopplockade komponenter.

Permalänk
Medlem

Speldator för 9~ "råd" av ihopplockade komponenter.

Har slängt ihop några grejjer för att se på circus vad det hamande på och det hanmade på 9551 kr.

Länk: http://www.inet.se/kundvagn/visa/862466/gamingdator-2011-09-1...

Några delar som ni anser vara kassa eller inte värda? eller kanske något som är värt att byta ut för småpengar?

Tacksam för hjälp!

//spG

Permalänk
Medlem

Byt minnena mot detta: http://www.inet.se/artikel/5315098/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1... Du sparar en rejäl(relativ) slant på det. Annars ser det väl bra ut. Skulle kunna köpa en något billigare SSD och lägga pengarna på att gå upp ett steg bland grafikkorten. Men det handlar mest om vad du skall använda den till

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Håller med HugSeal satsa på vengeance (2x4096mb) och kolla på ett grafikkort snäppet bättre än 560

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att moderkortet inte stöder SLI.

Permalänk
Medlem

SLI spelar väll ingen roll om jag stannar på ett grafikkort? :>

ska se om jag kan hitta ett bättre grafikkort. vad hade ni valt för ett grafikkort? geforce 560< eller radeon kanske?

byter RAM.

tack /spg

Permalänk
Avstängd

Mycket bättre dator som jag ska köpa nu.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/863717/2011-09-13

Visa signatur

[ CoolerMaster HAF 912+ ] [ Corsair TX 650W V2 80+ Bronze ] [ Intel Core i5 2500K 3,3GHz ] [ GTX 570 1280MB 732MHz ]
[ Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE ] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ MSI P67A-C45 B3 ] [ Windows 7 x64 Home Premium]

Permalänk
Skrivet av Qvadriologic:

Eller inte.
Han har ju SSD och massa annat lull-lull som du inte har. Dina grafikkort lärt låta och dra upp tempen som bara fan för den delen.
Plus att TS har slängt in ett Z68 modertkort. Hade hellre kört på TS dator faktiskt.

Permalänk
Medlem

Skulle det vara värt att gå upp till en 570 för nästan 2k? blir skillnaden så pass stor så att det är värt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattleboe:

Eller inte.
Han har ju SSD och massa annat lull-lull som du inte har. Dina grafikkort lärt låta och dra upp tempen som bara fan för den delen.
Plus att TS har slängt in ett Z68 modertkort. Hade hellre kört på TS dator faktiskt.

Eller? SSD gör ingen större skillnad för en speldator, och 6870CF fullkomlingen utklassar 560ti.

http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=330

Vem bryr sig om lull-lull när det väsentliga saknas?

Du får ju gärna köra på TS dator du, men den blir ju inte bättre för det.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

Eller? SSD gör ingen större skillnad för en speldator, och 6870CF fullkomlingen utklassar 560ti.

http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=330

Vem bryr sig om lull-lull när det väsentliga saknas?

Du får ju gärna köra på TS dator du, men den blir ju inte bättre för det.

Drar förbi i strömförbrukning, värme och ljud också. Kikade på några reviews där 6870 ska vara ett av dom mer högljudda singelkorten.. så i CF vill jag inte ens veta hur jävla illa det är.

Vem vill sitta och spela på något som låter som en ångvält? Slipper hellre laddningstiderna, ljud och höga temperaturer för den pengen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rattleboe:

Drar förbi i strömförbrukning, värme och ljud också. Kikade på några reviews där 6870 ska vara ett av dom mer högljudda singelkorten.. så i CF vill jag inte ens veta hur jävla illa det är.

Vem vill sitta och spela på något som låter som en ångvält? Slipper hellre laddningstiderna, ljud och höga temperaturer för den pengen.

Oj, jag måste ha missat att du var en av de personer som kör med öppen burk och utan ljud till dina spel.

Jag tycker fan att det är otroligt att du fortfarande sitter och säger emot här, tycker du verkligen att han ska acceptera halverad prestanda för att få en något lägre ljudnivå på sin burk, som dessutom nog ändå bara kommer märkas när han spelar och därmed har en 'del' ljud som kommer från annat håll?

Ganska elakt mot TS måste jag säga.

Om du nu vet om någon särskild modell av 6870 som brinner (hej nvidia ) eller inte kyls adekvat av den kylning som medföljer får du gärna berätta om det, men spekulationer och nonsens-åsikter tror jag inte är särskilt välkommet.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av illusi0n:

Oj, jag måste ha missat att du var en av de personer som kör med öppen burk och utan ljud till dina spel.

Jag tycker fan att det är otroligt att du fortfarande sitter och säger emot här, tycker du verkligen att han ska acceptera halverad prestanda för att få en något lägre ljudnivå på sin burk, som dessutom nog ändå bara kommer märkas när han spelar och därmed har en 'del' ljud som kommer från annat håll?

Ganska elakt mot TS måste jag säga.

Om du nu vet om någon särskild modell av 6870 som brinner (hej nvidia ) eller inte kyls adekvat av den kylning som medföljer får du gärna berätta om det, men spekulationer och nonsens-åsikter tror jag inte är särskilt välkommet.

Känns som att du blev lite sårad av att din nyinköpta dator inte var så bra som du ville?

Aja, alla har olika åsikter och jag har hellre den dator TS länkade till i sin första post än din.

Jag har ingen anledning till att försvara någon av datorerna mer än att vara schysst med TS till skillnad från dig.. så kolla dig själv i spegeln och tagga ner. OK?

Permalänk
Medlem

kanske någon som är sugen på att snacka om topic1 :>?? ska köpa en ny dator inom 2 veckor. Om den inte är värd det så är det ju inte den jag ska köpa. Några andra förslag perhaps?

Permalänk
Medlem

Främst Grafikkort, Grafikkort är det jag har minst koll på hade varit soft med lite hilfe :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av spg:

Främst Grafikkort, Grafikkort är det jag har minst koll på hade varit soft med lite hilfe :>

Du har ju fått lite hjälp, och en länk där du snabbt och enkelt kan jämföra prestandan hos olika grafikkort. Då återstår ju bara att jämföra priser och se vad som funkar bäst för dig.

Visa signatur

Mjo