Permalänk
Inet

Vi har nu fått in Fractal Design R3 Svart med USB 3.0 på lager!

http://www.inet.se/artikel/6901316/fractal-design-define-r3-u...

För er som redan köpt så finns det uppgraderingskit till USB 3.0 att köpa för 99:-.

http://www.inet.se/artikel/6901356/fractal-define-r2-r3-usb-3...

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

För er som redan köpt så finns det uppgraderingskit till USB 3.0 att köpa för 99:-.

Mvh / Inet

Jo såg det. Lite surt att man måste lägga till 100 konor till på chassit:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

[QUOTE="Mimematis;11356865"]Skicka tbx och ta den med usb 3.0 då da

Jo det hade ju varit ett alternativ, men nu skickade dom ju inget chassi alls. Så jag får väl promenera ner till den lokala handlaren som har chassiet på lager för samma pris.

Permalänk
Medlem

Order #1724061 packades igår (måndag). Varför har den inte skickats ännu? Ringde kundtjänst tidigare idag och blev lovad att paketet skulle skickas idag.

Permalänk
Inet
Skrivet av 3xTra:

hur lång tid kan de ta att få de man har beställt om de är beställnings vara?

Beror på vilken produkt det är - leveranstider skiljer sig från produkt till produkt nämligen!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Avstängd

Hej hej! Tack för bra service och trevlig personal!

Citat:

Hej,

Vi har nu avslutat ditt serviceärende.

Åtgärd:
Fel verifierat.
Kund byter till en (ArtNr 5315131) SSD 60GB Corsair SATA 2.5", Force GT med en mellanskillnad på 60kr som jag bjuder på i goodwill.
Produkt utbytt.

Ser ut att vara fel kort på bild2 https://www.inet.se/artikel/5409240/sapphire-radeon-hd6950-20...

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Inköpsavdelningen kollar på det och kommer förhoppningsvis upp på hemsidan inom kort!

Okej härligt! Tack för snabbt svar.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av inzone:

Order #1724061 packades igår (måndag). Varför har den inte skickats ännu? Ringde kundtjänst tidigare idag och blev lovad att paketet skulle skickas idag.

Jadu, jag undrar jag också. Är ju lite beroende av TP-skarven inför helgens lan... Annars får vi lösa det på något annat bökigt sätt...

Edit: Man tycker ju att man borde få grejorna inom en vecka efter att man beställt iaf...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har inte orkat säga till. Men måste säga att er hemsida laddar förbaskat segt. Har nu alltid vänt mig mot andra ställen så som när jag kollat på datorkomponenter.

Visa signatur

[CPU:Intel Core i7 7700k [GPU: R9 Fury] [PSU: Corsair TX 650W] [Chassi: NZXT Source 210H] [SSD: Samsung EVO 850 250GB+ M4 Crucial 64GB 2,5] [8GB RAM]

Permalänk
Skrivet av inet.se:

Hej alla SweClockare!

Efter önskemål så har vi tagit en närmare titt på att ta in produkter från EVGA i vårt sortiment. För att höra vad ni vill ha vore det toppen om ni kan posta vilka produkter ni önskar så kollar vi om just de modellerna går att få in!

Mvh / Inet

P67 SLI är det enda jag känner mig lockad av. Gärna GeForce GTX 570 HD 2560MB om ni kan dra till med några superpriser på det, annars är jag inte intresserad.

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Har ni mycket att göra? Skickade iväg ett mail till info@inet i söndags och har inte fått svar ännu, mer än 48 timmar!

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem

EVGA GeForce GTX 580 DS Superclocked ser jag gärna att ni skulle kunna ta in, då det inte finns en enda svensk återförsäljare av kortet

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inet
Skrivet av inzone:

Skrivet av Ala_95:

Jadu, jag undrar jag också. Är ju lite beroende av TP-skarven inför helgens lan... Annars får vi lösa det på något annat bökigt sätt...

Edit: Man tycker ju att man borde få grejorna inom en vecka efter att man beställt iaf...

Inzone, vi jobbar på att få iväg din order!

Och igen; det är bäst är att ni kontaktar kundtjänst direkt med såna här frågor! Det kan finnas flera anledningar till varför en order inte ha gått iväg och det är emot forumets regler att ta upp enskilda ärenden här.

Skrivet av mungo_skata:

Hej hej! Tack för bra service och trevlig personal!

Ser ut att vara fel kort på bild2 https://www.inet.se/artikel/5409240/sapphire-radeon-hd6950-20...

Tack själv!

Hm, vilket kort ska det vara? Förutom att klistermärkerna är annorlunda ska det vara samma kort.

Skrivet av cappe:

Har inte orkat säga till. Men måste säga att er hemsida laddar förbaskat segt. Har nu alltid vänt mig mot andra ställen så som när jag kollat på datorkomponenter.

Vi jobbar frenetiskt med att försöka lokalisera felet som vi upplevt och har t ex programmerat om stora delar av sidan för att försöka få bukt med det. Vi upplever själva att den är bättre nu men jobbar självklart vidare för att snabba upp den ytterligare.

Skrivet av Ellehbg:

Har ni mycket att göra? Skickade iväg ett mail till info@inet i söndags och har inte fått svar ännu, mer än 48 timmar!

Vi har otroligt mycket att göra! Men vi ska ha svarat på alla mail från söndag och måndag idag så du borde ha fått ett svar.

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Vi har otroligt mycket att göra! Men vi ska ha svarat på alla mail från söndag och måndag idag så du borde ha fått ett svar.

Men det har jag inte! Snyft...

Aja, drar iväg det igen, ska jag prova order@inet då?

Det är iaf mycket uppskattat att du sitter och svarar nu efter kl. 21. Därför man väljer er (bland annat )

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Inzone, vi jobbar på att få iväg din order!

Och igen; det är bäst är att ni kontaktar kundtjänst direkt med såna här frågor! Det kan finnas flera anledningar till varför en order inte ha gått iväg och det är emot forumets regler att ta upp enskilda ärenden här..

Ska tänka på det nästa gång. Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Edit. Lyfter inlägget som en fråga till Inet. Har ni nån möjlighet att ta in kortet? finns som sagt inte en enda svensk återförsäljare av kortet, så ni blir ju billigast vilket som

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Skulle vara kanon om ni kunde ta in några moderkort och grafikkort från EVGA. Såg att ni hade funderingar på det nu. Jag, och säkert många med mig gillar deras produkter. Hoppas verkligen att det blir av så man slipper handla från något annat ställe så fort man vill köpa moderkort och grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Beror på vilken produkt det är - leveranstider skiljer sig från produkt till produkt nämligen!

de är dessa 2

Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm

Asus Radeon 6970 2048MB DirectCU II

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Inet
Skrivet av Ellehbg:

Men det har jag inte! Snyft...

Aja, drar iväg det igen, ska jag prova order@inet då?

Det är iaf mycket uppskattat att du sitter och svarar nu efter kl. 21. Därför man väljer er (bland annat )

Ja, info@inet.se är det du ska maila till. Har du inte fått svar ikväll så dra ett PM till oss här så kollar vi på det!

Skrivet av Sergeant44:

Edit. Lyfter inlägget som en fråga till Inet. Har ni nån möjlighet att ta in kortet? finns som sagt inte en enda svensk återförsäljare av kortet, så ni blir ju billigast vilket som

Vi ska kolla på det!

Skrivet av 3xTra:

de är dessa 2

Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1850rpm

Asus Radeon 6970 2048MB DirectCU II

Fläkten borde komma in under nästa vecka!

Tyvärr är Asus-kortet obekräftad leveranstid på. Preliminärt ligger det 2-3veckor bort.

Som vanligt uppdaterar vi hemsidan så fort vi har fått ett mer bekräftat datum!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

www.inet.se = runtime error så ni vet

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Inet
Skrivet av 3xTra:

www.inet.se = runtime error så ni vet

Vi är medvetna om detta! Jobbar på att få upp den igen!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Inet
Skrivet av inet.se:

Vi är medvetna om detta! Jobbar på att få upp den igen!

Uppe igen!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Medlem

Slängde ett mail till er om detta men tar upp det här också; eftersom ni köpte datorbutiken.coms verksamhet borde ni återinföra deras datorkonfigurator, det är det enda som saknas på er sida för närvarande

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Hej distansskruvmejsel är det något ni kan ta in? Är otroligt bökigt att få in dem ordentligt utan nåt bra verktyg?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

Hej distansskruvmejsel är det något ni kan ta in? Är otroligt bökigt att få in dem ordentligt utan nåt bra verktyg?

Bara att skruva med fingrarna tills det tar stopp, hårdare än det så är chansen att de knäcks av väldigt höga...

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Ja, info@inet.se är det du ska maila till. Har du inte fått svar ikväll så dra ett PM till oss här så kollar vi på det!

Vi ska kolla på det!

Fläkten borde komma in under nästa vecka!

Tyvärr är Asus-kortet obekräftad leveranstid på. Preliminärt ligger det 2-3veckor bort.

Som vanligt uppdaterar vi hemsidan så fort vi har fått ett mer bekräftat datum!

Jag håller utikik

Visa signatur

Permalänk
Inet

Gällande driftstörningar på Inet.se

Som vissa av er märkt har vi sen en tid tillbaka haft en del problem att hemsidan gått långsamt eller inte alls, vilket inte är acceptabelt.

Senaste veckorna febrilt felsökt i serverparken och programmerat om stora delar av hemsidan, nu under förmiddagen ligger den nya versionen uppe där vi tror oss ha löst problemen.

Hjälp oss bli bättre, maila synpunkter / buggar eller om du upplever att sidan går långsamt till dr@inet.se!

Visa signatur

Instagram

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av pompa_kumla:

Sen edit: Det ska givetvis vara en hylsmejselsats och inte insex, ursäkta felet!

Jag köpte en insexskruvmejselsats hylsmejselsats på Kjell (Velleman) för några år sedan, fungerar perfekt. Den innehöll även 2st tum-varianter eftersom den del distanser inte följer mm-mått. Tyvärr kommer jag inte ihåg om den vanligaste är 5 eller 5,5mm, men du klarar de mesta med denna enda.
Edit: Kollade nu. Den som passar bäst är tumvarianten 3/16", därefter använder jag 5mm som också går men glappar lite med tumdistanserna. Ska du köpa enbart en, välj 5mm, då klarar du 99% (100% av alla jag skruvat med).

Skrivet av edasvangen:

Bara att skruva med fingrarna tills det tar stopp, hårdare än det så är chansen att de knäcks av väldigt höga...

Stämmer inte alls om man inte saknar all känsla i händerna. Drar man inte tillräckligt kommer distansen släppa och rotera med nästa gång du ska lossa moderkortet. Men alla gör ju som de vill.

skrev fel
Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Mvh / Inet

Behöver vi som köpte ett R3 chassi bara för någon vecka sedan betala fullpris för USB 3.0 adaptern eller kommer det komma något erbjudande/rabatt till oss?

Permalänk

Hej.
Jag har köpt ett moderkort och det var det fel på så jag felanmälde det och fick ett nytt igår. Lite glad så åker jag och hämtar det, kommer hem och öppnar paketet och genast så försvinner min glädje när jag ser att det verkar vara något konstigt med förpackningen. Manualen är skadad och I/O brickan till lådan är böjd. När jag sedan tittar på moderkortet så ser jag även att detta är skadat. En bricka märkt X-FI2 SupremeFX sitter löst och snett och sticker ut utanför moderkortetskant. Ett stift till kontakten märkt OPT_TEMP2 är också böjt. Det verkar som om moderkortet inte ligger stilla i sin förpackningen och man ser hur stiften på moderkortets undersida nästan har skaft igenom kartongen. Ringer på nytt till Inet och blir inte alls glad när bara får beskedet att man ska göra en ny felanmälan. Så nu har jag gjort det och kan bara hoppas på att de löser detta snabbt. Det är första gången som jag köpt från Inet och kanske blir det även sista gången oxå. Vad har ni för erfarenheter av Inet och deras hantering av felanmälningar.

Mvh
Peter