Permalänk

Ny Dator för ~7,500 Kronor

Hejsan Sweclockers. Det här blir väll mitt andra inlägg om jag inte missminner mig själv!

Jag kan väll betraktas som en vardaglig "gamer" med noll förkunskap om datorbygge. Vart vänder man sig? Jo, datorbyggets mecka, Sweclockers.

Min budget ligger på cirkus 7000 riksdaler men får gärna diffa, ptja, låt säga en 500 kronor.

I mitt letande och grävande här på Sweclockers utan att egentligen ha något mål på vissa komponenter dök jag på ett paket ( dock utan Nätaggregat ) som jag tyckte verkade helt ok.

Jag ska ge er 4 st ihopplockade paket som jag väldigt gärna skulle vilja ha lite synpunkter på angående prestanda.

Det datorn kommer användas till:

  • World of Warcraft

  • Modern Warfare 2

  • Diablo 3

  • Crysis 2

Frågan till er är om nedanstående paket kan få en rätt hyffsad om inte maxad grafik på ovan nämnda spel.

Paket nummer 1 med Intel Processor. - Greattech.se
Paket Nummer 1

Paket nummer 2 med AMD Processor. - Greattech.se
Paket Nummer 2

Paket nummer 3 med Intel Processor. - Komplett.se
*Paket Nummer 3

Paket nummer 4 med Intel Processor. - Inet.se

Behlövs mer specifika detaljer kan det fås. Tack på förhand Sweclockers!

*Detta paket saknar ett nätaggregat då det är snott från en annan användare på forumet som han själv plockat ihop. SKulle vara hyvens om någon kunde rekommendera ett NätAgg som fungerar till detta bygge.

Permalänk
Medlem

Välj AMD, mycket mer prisvärt och så har du möjlighet och byta till en bulldozer om något år. Den knäcker de snabbaste intel idag

Permalänk
Skrivet av klk:

Välj AMD, mycket mer prisvärt och så har du möjlighet och byta till en bulldozer om något år. Den knäcker de snabbaste intel idag

Allrighty. Du har ingen aning om detta klarar mina tidigare sagda prestandakrav?

Mvh Snigeln

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigelfis:

Allrighty. Du har ingen aning om detta klarar mina tidigare sagda prestandakrav?

Spel är inte processorkrävande, även en phenom 955 är overkill för spel

Permalänk
Skrivet av klk:

Spel är inte processorkrävande, även en phenom 955 är overkill för spel

Jo jag har hört att processorn kan vara bra för multitasking vilket jag kanske inte kommer använda mig nämnvärt av:P

Grafikkorten funkar bra annars? Eller är det något paket som sticker ut mer angående prestanda i krävande spel?

Mvh Snigeln

Permalänk
Medlem

Prollen är bra till WoW har jag hört, även multitasking och livestreaming.

Permalänk
Medlem

även om du har tänkt att frapsa

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

Välj AMD, mycket mer prisvärt och så har du möjlighet och byta till en bulldozer om något år. Den knäcker de snabbaste intel idag

Källa på den då? (att bulldozer knäcker intels snabbaste cpu)

Permalänk

Finns ingen källa, för den gör det inte. AMD Fanboys

Permalänk
Skrivet av kebbe111:

även om du har tänkt att frapsa

Skrivet av kebbe111:

Prollen är bra till WoW har jag hört, även multitasking och livestreaming.

Alltså det jag vill få ut med datorn är att kunna köra Crysis 2 / World of Warcraft på högsta eller mycket hög grafik utan något som helst problem:)

Permalänk
Skrivet av Snigelfis:

Alltså det jag vill få ut med datorn är att kunna köra Crysis 2 / World of Warcraft på högsta eller mycket hög grafik utan något som helst problem:)

Jag kom fram till detta och undrar ovanstående^

Samt om komponenterna fungerar bra ihop?

Dator: