Permalänk

Hosta sever

Hej jag vi har fåt en data från skola och vi har ett nätverk på skolan men vi kan inte hosta en minecraft server på det nätverket på det tradiotionella sättet kan man komma runt det här på nåt sätt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Ni har fått en dator och ni ska spela på den men det går inte?
Inte undra, ni kanske ska använda den till att faktiskt plugga?

Skolans itservice/admin har sett till att det inte går, men ni kan iaf söka efter nån öppen port men internt ska det väl inte behövas.

Permalänk

Den vanliga porten minecraft använder är antagligen stängd. Sök på google efter något program som kan scanna av nätverket och hitta en öppen port. Sedan ändrar ni i config för MC till resp. port.

Men för guds skull, varför ska ni "hosta" en server i skolan?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Tror nog inte de tänkt ha en 24/7 utan mer bara vanlig starta när man får tid.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Skrivet av jacke910:

Tror nog inte de tänkt ha en 24/7 utan mer bara vanlig starta när man får tid.

Låter i mina öron som att de vill ha en server att köra mot när läraren inte ser. Minecraft fungerar riktigt bra webläsaren nuförtiden, så länge man har hyggligt mycket RAM.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

I min skola har vi inte några sådana dumheter som stängda portar! allt är helt öppet! vilket är både bra och dåligt -.-'

Visa signatur

Jag har ingen dator att visa upp här nere längre, men jag har en fräsig formel 1 bil i Lego!

Permalänk

Jacke har förstått

Permalänk

Vi har vissa håltimmar och vill gärna spela då