Letar efter ett fläktstyrningsprogram för GPU med specifik funktion

Permalänk
Medlem

Letar efter ett fläktstyrningsprogram för GPU med specifik funktion

Skulle vilja veta om det finns något program där man kan ställa in "önskat" värde på GPU-temp och ha fläkten justeras i förhållande till det. Alltså, jag vill kunna ange t.ex 80 grader Celsius som temperatur på mitt grafikkort. Då ska programmet automatiskt justera hastigheten på GPU-fläktarna så att temperaturen ligger ungefär runt det värdet jag satt. Finns det ett sådant program?

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner kanske? Ska nog gå

Permalänk
Medlem

Nikkop har rätt. bör gå på de flesta korten. Funkar inte det så testa sapphire trixx. Det stödjer dock bara AMD (rätta mig om jag har fel, ser att du kör nvidia och då går det inte)

Permalänk
Medlem

Hur gör jag i MSI Afterburner? Menar ni att jag ska ställa in fläktkurvan eller finns det någon annan funktion?

Permalänk
Medlem

Här : http://www.overclock.net/ati-cooling/646422-how-adjust-your-f...
EDT: Där finns beskrivet hur du ställer in kurvan med annan matnyttig information. Lycka till

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på något simplare men tack ändå!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kujanpaa:

Hade hoppats på något simplare men tack ändå!

blir inte lättare än såhär

Visa signatur

CPU: I7 2600K MB: P8P67 Deluxe GFX: GTX 580 SLI RAM: HyperX Genesis Grey SSD: Corsair Force 120gb HDD: WD Caviar Black 500gb PSU: Corsair AX850 COOLING: Noctua NH-D14 OS: Windows 7 Ultimate CASE: NZXT Phantom 3DMARK 11: P11244 STEAM: Montalva

Permalänk
Medlem
Skrivet av Montalva:

blir inte lättare än såhär

Det jag sökte hade ju varit lättare men det kanske inte existerar nej.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur man inte kan tycka det är simpelt

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

MSI Afterburner fungerar ju precis som du vill. Bara att dra en kurva som motsvarar vad man vill ha i grafen. Beror ju lite på hur ljudlig och kyld din dator är i övrigt hur man vill ha kurvan.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com