Fredagspanelen 21: Specialavsnitt med Anders Haby från Asus

Permalänk
Medlem

Sådär underhållande, Emil är ju visserligen rätt skön på egen hand men Jonas och Emil kompletterar varandra mycket bra i mina ögon.
Nåja, 4/5 toasters denna gång!

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Fredagspanelen för tankarna till brittiska Top Gear. Informativt men med riktigt underhållande tjofräsiga karaktärer!

Permalänk
Medlem

Ahh, ett lock bärs och fredagspanelen. En bra start på fredagkvällen.

Visa signatur

Intel 2600K @ stock | Asus P8P67 Pro | 8 GB Corsair Vengeance | MSI GTX 560 Ti | Intel 510 SSD | 2 TB HDD | Define R3 | Prolimatech Genesis

Permalänk
Medlem

Mycket intressant, helt enkelt

Visa signatur

Did you grab my ass?

Permalänk
Medlem

Har sådan led bakom TVn, finns att köpa på IKEA:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50192068/

Permalänk
Medlem

Tack för en mycket intressant fredagspanel!

Visa signatur

CCNP R/S + SPCOR, NSE7 (emeritus)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

hahah ta det lugnt, tyckte PR-killen gjorde ett bra jobb att promota transformer 2, eller nej, tegra 2 va det ja!

Skönt att de va fler som tyckte han va lik jonas än bara jag Trodde det bara va jonas som drog en fuling först innan jag började kolla videon :/

Krya!

off topic, men tråkigt citat du har ett riktigt citat jag fick höra från min vän idag: "fick jävligt ont i axeln igår. var till doktorn och kolla, får inte lyfta något tungt.. blir till att sitta och kissa då.."

Visa signatur

AOC G2460PQU 144Hz - Fractal Design Define C - EVGA SuperNOVA G3 650W - ASUS STRIX Z270H K1 - Intel i7-7700K - Samsung 960 EVO 500GB - Corsair Vengeance 16GB 2G6Hz - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080
Fraktfritt: Inet - Alina (registrera/aktivera)

Permalänk
Medlem

Bästa kommande/nuvarande datorn

Tack för fredagspanelen.. längtade efter att få se den idag på jobbet.
Strålande info som vanligt!!! Klockrent!

Kan ni inte plocka ihop/visa en värsting dator för BF3 och annat på fredags panelen.
Inget som kostar så mycket som 20.000. Men en dator för ca 10-15.000. En monster dator som klarar alla spel och har de senaste sakerna i som USB 3.0 - SATA 6.0 osv... hetaste datorn just nu... och diskutera det hetaste som kommer... och om det är värt att vänta.
För jag gissa på att många köper ny dator nu inför BF3.

Krya Jonas!

Missade skriva vissa saker
Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz | Mobo: Asus ROG Strix Z370E Gaming ATX | Minne: G.Skill Ripjaws V Black DDR4 3200MHz 2x8GB C14 | GPU: Asus GeForce GTX 1080ti Strix Gaming 11GB | SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | HDD: 3TB Seagate Barracuda | Nätagg: Corsair HX750i 750W 80 Plus Platinum | CPU-kylare: NZXT Kraken X62 v2 | Chassi: Fractal Design Define C Temp G | Chassi-fläktar: 2st 120mm fläktar

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av SuperSverker:

hahah ta det lugnt, tyckte PR-killen gjorde ett bra jobb att promota transformer 2, eller nej, tegra 2 va det ja!

Skönt att de va fler som tyckte han va lik jonas än bara jag Trodde det bara va jonas som drog en fuling först innan jag började kolla videon :/

Krya!

Inte lätt att sitta i rampljuset alla gånger, hade inte klarat av det själv om jag ska vara ärlig! Bra jobbat av killen!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

"Hela ström... allt tjofräs tjo Pang" var det ja

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av conluceo:

Ahh, ett lock bärs och fredagspanelen. En bra start på fredagkvällen.

En öl i minuten?

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Tycker ändå Asus-Anders klara sig bra, klart han kör lite PR för deras produkter det hade väl alla gjort Men han lyckades ju ändå skoja till det tycker jag.

Trodde också det var Jonas som skaffat glasögon i början men icke Krya på dig

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk

Fan vad ni på sweclockers är awesome, väntan på bussen i en timme som man hade missat gick hur snabbt som helst :D!

Permalänk

Kommer vi få ser av Benny i senare fredagspaneler?

Permalänk
Medlem

Göra reklam för "Soundscience halo 6 LED bias" när den inte finns inne någonstans. =( enligt prisjakt iaf.
Ge mig en PM om du vet var man får tag i en för vettig frakt.

Permalänk
Medlem

Bra panel som vanligt. Trevligt med besök från Asus också. Man blir bra nyfiken på att höra om alla dessa "intressanta" saker som förmodligen dyker upp tidigare än väntat

Permalänk
Medlem
Skrivet av conluceo:

Ahh, ett lock bärs och fredagspanelen. En bra start på fredagkvällen.

Då är vi minst två om det !

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk
Medlem

Krya på dej Jonas. Du är en del av sweclockers som bara måste finnas där!

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Så där, då har man kollat hela.

Riktigt kul med en gäst även om man så klart saknar Jonas(krya på dig!). Hoppas det blir fler gäster i framtiden, det ger en ytterligare dimension i avsnitten. Gärna någon från DICE när BF3 kommer ut Tror gästdelen skulle kunna bli riktigt populär!

TJOFRÄS PANG på er!

Ps. Det är kanon med bakgrundsbelysning, har alltid lampan tänd bakom skärmen. Mycket behagligt.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Nej, nej, nej.... arghhhh

Du skulle grillat han om Bulldozer stöd på AM3 moderkorten juh...

ps. Jonas bror i robert glasögon ?!?!?!

Visa signatur

Gaming: CM storm sniper, FSP Aurum 750W, Asrock X370 Taichi, Ryzen 5 1600, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz, ASUS Radeon RX Vega 56 ROG Strix, Soundblaster ZBrandvägg: SUGO SG13B-Q, Corsair SF450 450Watt, Noctua NH-L9x65, Xeon e3-1220L 1,1Ghz, 2xSAMSUNG 4GB DDR3L ECC RAM, 2.5 HDD WD AV-25 320GBLab Server:Yeong Yang yy-0221, antec signature 650W, TYAN S2469, 2xOpteron 2600 Noctua NH-U9DO, 8x1GB ECC REGHTPC: Silverstone GD09, AsRock Killer x370, Ryzen 2400g, 2x8GB Crucial Tactical 3000Mhz

Permalänk
Medlem

AOC är ett märke av samma arm som tillverkar och köpte upp Philips monitortillverkning för många år sedan Kinesiska/Hongkongbaserade TPV som även kommer ta över high-end tillverkningen och försäljningen av Philips TV-skärmar, de tillverkar idag entry-modellerna åt Philips. Det är inte så konstigt om de vill lansera värre grejer (även om detta inte var det) under deras egna varumärken, t ex får de bara använda Philips TV-varumärke i 5-10 år (behöver förnyas efter 5) enligt avtalet, efter det finns inte märket mer om inte avtalet förnyas på nya grunder. TPV är alltså ett företag som sätter ihop, monterar tvs och annan elektronik som kontrakttillverkare och är OEM/ODM åt många tv och monitor-tillverkare. De har bland annat några anläggningar i Europa redan. Synd för TPV att Philips redan marginaliserat rättigheterna för sitt varumärke på hemelektronikområdet då Funai äger det t ex i USA.

Permalänk
Medlem

Snygg pik till Anders om att dom inte har något vattenkyld grafikkort

Visa signatur

| Bygger för fullt på nya burken |

Permalänk
Medlem

Jonas gör kylartest, blir förkyld?!?

Permalänk
Medlem

Trevligt med han från Asus, gillades

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xigmatek asgard:

"kan man inte få den att sluta(deadserious face+voice)lysa"

Lät nästan som att Emils "poff, pang och fräs" knapp hade gått sönder:P

Visa signatur

Stationära: Fractal Design - Arc # Intel core i5 2500k # Asus p8p67 # Corsair Vengeance 2*2Gb # Asus 6870 dc # Corsair HX 650W # Förberedd för ssd(Coming soon.................in Arc)
Bärbara: skärm 17". Cpu: 1,9Ghz intel certino. Gpu: Nvidia 6100. Hdd: 80Gb
Modda det som går och det som inte kan moddas ska moddas lite till

Permalänk
Medlem

Bakgrundsbelysning är ett måste!

Jag använder en egen variant med kapad LED-list som man köper på metervara och matar sen med en billig 12V batterieleminator och en resistor/knapp för tillslag och ljusstyrka. 12V blir nästan för ljust så brukar mata runt 9V i stället. Inte jättesnyggt kanske men på baksidan av skärmen syns det ändå inte (tanken är ju att lysa upp väggen bakom).

En annan fördel med LED-list är ju att den knappt tar nån ström och inte avger nån värme jämfört med vanliga skrivbordslampor och liknande.

LED-strips finns här tex: http://www.upplyst.se/index.php?cPath=55
Observera att dessa har betydligt fler LED/meter än den som visas på filmen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

Inte lätt att sitta i rampljuset alla gånger, hade inte klarat av det själv om jag ska vara ärlig! Bra jobbat av killen!

Jaa det är precis det jag menar

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Dagens höjdpunkt, Fredagspanelen.

Extra kul med en gäst i programmet, och det var tur att ni han hitta en ersättare till jonas så illakvikt, benny

Permalänk
Medlem

Måste ändå sticka in och säga att Emil gör en enastående prestation med en hund som bollplank(!), och asus killen var ju helt klart ett najs inslag! Men!......... Fredagspanel är Emil och Jonas, så är det bara

Krya på dig Jonas!

Visa signatur

Stationär:[i7 9700K med Corsair H115i Pro] [Asus ROG STRIX Z390-F Gaming] [16gig Corsair Vengeance LPX] [ASUS GeForce RTX 2070 ROG STRIX OC] Laptop: [MSI GE73VR]

Permalänk

"Benny åt dubbelt så mycket hundmat" Kan det vara så att dubbelt är lika med oförändrat?
Benny måste iallafall vara med fler gånger, åtminståne som en liten maskot på bordet mellan Emil och Jonas, eller nåt.

Tjofräs PANG!

Visa signatur

The cake is a pie.