Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Ska köpa dator för BF3/D3 och redigering. Hur ser detta paket ut? ~9kbudget

Permalänk

Ska köpa dator för BF3/D3 och redigering. Hur ser detta paket ut? ~9kbudget

Tjenare hur ser detta paket ut?

*Det jag har tänkt på är att den ska vara "uppgraderings" vänlig då jag har planerat att köpa en ssd, processorkylare och möjligtvis ett till grafikkort senare.

Min budget ligger kring ~9k och datorn ska klara av BF3, diablo3 och tunga redigerings program för 1080p filmer/3D modeller.
Duger moderkortet för osv?

Detta har jag plockat ihop hittils:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/902279/heheheheeee

MVH

Permalänk
Medlem

Den ser riktigt fin ut, och borde klara av redigeringen bra. Beroende på vad du tänkt redigera kunde man eventuellt önskat mer RAM, och flaskar processorn är det bara klocka. En 2600K är svårt att motivera på din budget med hade eventuellt förkortat renderingstiden en del, om du märker att RAMen inte räcker till är det ju bara trycka in 8 till. Spelmässigt pallar den också bf3 finfint och vill du öka spelprestandan är det bara ploppa i ett 570 till.

Jag kan dock förutspå eventuella problem i framtiden om du tänkt klocka cpu och två gpuer samtidigt med en nätagg på 750W. Hittar du ett 850 du gillar vore det inte fel, även om ett 750 säkert klarar sig också.

Fint bygge, handla på!

Visa signatur

Spelburk: 4670k + GTX 1060 i ett BitFenix Phenom
HTPC/NAS: AMD Trinity-system i ett Fractal Node 304
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av Smajlarn:

Den ser riktigt fin ut, och borde klara av redigeringen bra. Beroende på vad du tänkt redigera kunde man eventuellt önskat mer RAM, och flaskar processorn är det bara klocka. En 2600K är svårt att motivera på din budget med hade eventuellt förkortat renderingstiden en del, om du märker att RAMen inte räcker till är det ju bara trycka in 8 till. Spelmässigt pallar den också bf3 finfint och vill du öka spelprestandan är det bara ploppa i ett 570 till.

Jag kan dock förutspå eventuella problem i framtiden om du tänkt klocka cpu och två gpuer samtidigt med en nätagg på 750W. Hittar du ett 850 du gillar vore det inte fel, även om ett 750 säkert klarar sig också.

Fint bygge, handla på!

Jag är tacksam för ditt svar! Som sagt så planerar jag att uppgradera datorn i senare tillfälle om budgetten tillåter, kanske smackar jag in en 2600k så jag inte ångrar mig senare. Visst är det bäst att vara på den säkra sidan angående nätagget men jag har hört mycket gott om corsair så jag kör nog på ett 850w corsair. Ram planerar jag på att uppgradera efter nästa inkomst:)