Billiga högtalare till PlayStation 3?

Permalänk

Billiga högtalare till PlayStation 3?

Har en PS3 Slim som jag kopplat till en datormonitor via HDMI. Tänkte bara kolla om nån här har nån koll på ett par snorbilliga högtalare man kan koppla direkt till sin PS3?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PS3 har väl bara optisk utgång..?
Alltså måste man använda en förstärkare eller avkodare av något slag emellan?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Han kanske menar att monitorn har en 3,5mm utgång för ljudet från HDMI'n?
Eller har jag fel?

Visa signatur

It's good to be bad

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Några hundra...?

Skrivet av Zabusa:

Han kanske menar att monitorn har en 3,5mm utgång för ljudet från HDMI'n?
Eller har jag fel?

Monitorn har inte det. Jag menar någon typ av högtalarlösning som kopplas direkt till PS3an.

Detta måste ju gå att lösa på nåt vänter...?

Permalänk

PS3 har en komposit kabel som medföljer. Där kan du från RCA (RÖD+VIT) plocka ut stereoljud och med en billig konverter från RCA till 3,5 mm hona så kan du använda vilka datorhögtalare som helst. Finns på kjell.com art: 37196 kostar 39 kr.

Dock måste du göra inställningar på Ljudutdata att den ska skicka ut ljudet via dom RCA kontakterna annars är det bara att köra. På samma sätt hade du kunnat koppla ett headsett till ditt PS3 istället för högtalare om det nu skulle va intressant.

Troligtvis den billigaste lösningen då ett system med optisk ingång brukar gå på minst 1000 kr som billigast.

Visa signatur

i5 760 3,8 Ghz | Corsair H50 | Asus maximus gene III | Corsair 4GB (2x2GB) 1600MHz | Sparkle GeForce GTX 480 + 9800gtx+ (physx) | Antec P183 mini | Corsair AX 850W 80+ | 2X 500GB Western Digital Caviar Black |

Permalänk
Skrivet av Allebusig:

PS3 har en komposit kabel som medföljer. Där kan du från RCA (RÖD+VIT) plocka ut stereoljud och med en billig konverter från RCA till 3,5 mm hona så kan du använda vilka datorhögtalare som helst. Finns på kjell.com art: 37196 kostar 39 kr.

Dock måste du göra inställningar på Ljudutdata att den ska skicka ut ljudet via dom RCA kontakterna annars är det bara att köra. På samma sätt hade du kunnat koppla ett headsett till ditt PS3 istället för högtalare om det nu skulle va intressant.

Troligtvis den billigaste lösningen då ett system med optisk ingång brukar gå på minst 1000 kr som billigast.

Jag har ingen komposit-kabel till min PS3. Köpte min begagnad och fick bara med en HDMI-kabel.

Du har ingen länk till en komposit-kabel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PhoenixDown:

Jag har ingen komposit-kabel till min PS3. Köpte min begagnad och fick bara med en HDMI-kabel.

Du har ingen länk till en komposit-kabel?

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara dra hdmi kabeln rakt in i tvn och ta ut ljud. Den vägen?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Kan du inte bara dra hdmi kabeln rakt in i tvn och ta ut ljud. Den vägen?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Har ingen tv.