Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jestrix:

Ett annat problem med bara vanlig openworld pvp är att det finns inga klara mål förutom "slå ihjäl alla andra". Inga keeps att ta, inga reclis, ingenting att slåss för, igentligen. Det blir bara menlöst våld i ställer för rättfärdigat sådant =P

Open world pvp kan vara otroligt roligt, men kan kan också föreligga en massa jobb för att få ihop en grupp för att göra det men när det inte finns ett bra upplägg för det och inte några mål som du påpekar så tröttnar man ju rätt fort där också.

När rift var nytt och under betan så drog jag ihop några grupper och gick över på andra sidan och härjade, det var sjukt roligt men man tröttnar ju när det inte finns ett bra upplägg.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Open world pvp fungerar otroligt bra så länge det finns begränsade resurser att slåss om. Dvs det fungerar som bäst i spel utan instanser där man måste slåss bara för att kunna pve'a utöver diverse andra mål som att ta över andra klaners slott och bara för att det är kul mm. Därför jag ställde mig negativt till Tera när dom snackade om instansierade bossar och hunting grounds men har inte kollat på ett tag, vet inte hur det ser ut i dagsläget.

Permalänk
Medlem

Hur vida man uppskattar openworld pvp utan objectives har ju jätte mycket att göra med hur sadistisk man är. De flesta jag känner kan open world pvp farma en hel dag bara för att jävlas med den motsatta sidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperBerra:

Hur vida man uppskattar openworld pvp utan objectives har ju jätte mycket att göra med hur sadistisk man är. De flesta jag känner kan open world pvp farma en hel dag bara för att jävlas med den motsatta sidan.

Det finns inga sidor. Det är enbart en faction, så det är alla vs alla. Finns stora penalties att pvpa så det är inte enbart att slå ner allt som rör sig.

Det kommer finnas server vs server samt finns dock instans pvp, pvp i spelet kommer mest beröra politik ungefär som i L2

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Det finns inga sidor. Det är enbart en faction, så det är alla vs alla. Finns stora penalties att pvpa så det är inte enbart att slå ner allt som rör sig.

Det kommer finnas server vs server samt finns dock instans pvp, pvp i spelet kommer mest beröra politik ungefär som i L2

Skickades från m.sweclockers.com

Pratar du om Tera nu? Kommer det vara så att det är likt L2 i pvp blir det köp dirr.

Lineage 2 har det bästa pvp-systemet! Openworld slåss om bossar och slott haha så jävla bra det liret va för flera år sen.

Inte nog med det för er som inte spelat det var det inte bara gå och döda folk, om man dödade för mycket ökade risken att droppa sin egen HÅRT farmade gear. AHhhh good times!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blankah:

Pratar du om Tera nu? Kommer det vara så att det är likt L2 i pvp blir det köp dirr.

Lineage 2 har det bästa pvp-systemet! Openworld slåss om bossar och slott haha så jävla bra det liret va för flera år sen.

Inte nog med det för er som inte spelat det var det inte bara gå och döda folk, om man dödade för mycket ökade risken att droppa sin egen HÅRT farmade gear. AHhhh good times!

Ett system likt L2 hade varit ruskigt roligt. Dock inte Gearbaserat. Det är vad jag tycker nu iaf, vad jag säger när jag springer runt i spelet är en annan sak.
Penalty/rewards för PvP är ett måste, men inte för höga. Det måste finnas en balans som gör att fler vågar ta risken, o göra slut med vakten i stan/slottet.
Men klart, det ska kännas när man dör.

En gudomlig siege som de i L2 är ju ingenting utan de som inte vågar spela PGA riskerna är det jag egentligen menar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blankah:

Pratar du om Tera nu? Kommer det vara så att det är likt L2 i pvp blir det köp dirr.

Lineage 2 har det bästa pvp-systemet! Openworld slåss om bossar och slott haha så jävla bra det liret va för flera år sen.

Inte nog med det för er som inte spelat det var det inte bara gå och döda folk, om man dödade för mycket ökade risken att droppa sin egen HÅRT farmade gear. AHhhh good times!

Kommer tyvärr inte bli riktigt som L2, utan det handlar mer om att PVP har med politik att göra. Spelet kommer bland annat inte ha sieges av något slag.

Men jag syftade mer på att det finns penelty att PVP'a, i det här spelet kostar det rejält mycket. Men man kan alltid attackera ( tja inte i level 1-38, utan end game zonerna enbart ). Dock PVP kommer spela in på politik, i relation som i L2 samt i spelets egna Politik system.

Enda stora nackdelen just nu med PVP är att ifall du vill attackera någon så måste du 'pvp' flagga dig mot personen, detta tar nu 9 sekunder och din motståndare kommer veta det.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Kommer tyvärr inte bli riktigt som L2, utan det handlar mer om att PVP har med politik att göra. Spelet kommer bland annat inte ha sieges av något slag.

Men jag syftade mer på att det finns penelty att PVP'a, i det här spelet kostar det rejält mycket. Men man kan alltid attackera ( tja inte i level 1-38, utan end game zonerna enbart ). Dock PVP kommer spela in på politik, i relation som i L2 samt i spelets egna Politik system.

Enda stora nackdelen just nu med PVP är att ifall du vill attackera någon så måste du 'pvp' flagga dig mot personen, detta tar nu 9 sekunder och din motståndare kommer veta det.

Nja kostar inte rejält mycket, läste precis igenom reglerna på hemsidan, orkar inte leta upp det igen, råkade kryssa ner de flikarna.
Det låter inte alls mycket faktiskt, döda tio stycken som är tio lvl lägre, DÅ får du "mördarstatus". Den försvinner 24 timmar efter sista lvl10-mordet. ouch, de som dödar dig då får 10% bonus. Verkar fungera som skulls i tibia fast mycket snabbare.
(Nu är jag trött o sjuk så har kanske läst fel dock).

När du blir PKad så kan den som tog dig välja mellan att ta ett item eller dina pengar eller om det var dina PvP-poäng som du hade på dig, åter igen, sjuk o trött. det är ett blint val o man kan inte se något utav dem innan man gjort valet.
Man förlorar PvP-poäng om man dör men kan få tillbaka dem om man letar upp den som tog en o dödar honom/henne inom 30 minuter. då får man dessutom 10% extra PvP-poäng för en payback typ..

+meeeeeer

Permalänk
Medlem

Om de har ett system som skall bestraffa spelare som dödar andra spelare så vore det bra om konceptet liknade säkerhetsstatusen i EVE Online, dvs. en sorts stående status som "PK:er", där de då som straff kanske kan få en permanent PVP-status, och på så sätt kan dödas av vem som helst utan att de behöver göra det samma, om de inte slutar med att döda andra spelare och får tillbaka ett neutralt/gott rykte. Har man då också ett system för att spelare skall kunna leka Bounty Hunter så vore ju det fint.

Vore enligt mig en bra idé.

Men i vilket fall som helst, eftersom jag inte har upplevt hur det fungerar ännu så kan jag ju bara hoppas på att man inte kommer att stå där sen och bli slaktad gång på gång av någon veteran med dålig attityd, gudomlig utrustning och en illvilja mot annat folk som inte kan törstas först då han har nått sin kvot på att åtminstone mobba varje person i zonen 30 gånger...

Permalänk
Medlem

Någon som har hittat ny info om när spelet släpps för oss?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Kommer tyvärr inte bli riktigt som L2, utan det handlar mer om att PVP har med politik att göra. Spelet kommer bland annat inte ha sieges av något slag.

Men jag syftade mer på att det finns penelty att PVP'a, i det här spelet kostar det rejält mycket. Men man kan alltid attackera ( tja inte i level 1-38, utan end game zonerna enbart ). Dock PVP kommer spela in på politik, i relation som i L2 samt i spelets egna Politik system.

Enda stora nackdelen just nu med PVP är att ifall du vill attackera någon så måste du 'pvp' flagga dig mot personen, detta tar nu 9 sekunder och din motståndare kommer veta det.

Allt detta snack om politik, på vilket sätt menar ni att det har med politik att göra?

Har inte spelat detta linage 2 heller kan sägas, så har ingen aning om vad ni menar:)

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem
Skrivet av slimjim10:

Allt detta snack om politik, på vilket sätt menar ni att det har med politik att göra?

Har inte spelat detta linage 2 heller kan sägas, så har ingen aning om vad ni menar:)

Allianser, klaner, krig etc. Man väljer inte sidor vid char creation, spelarna skapar dem allt eftersom.

Permalänk
Skrivet av Dinin:

Allianser, klaner, krig etc. Man väljer inte sidor vid char creation, spelarna skapar dem allt eftersom.

Aha jag tror jag förstår, det verkar jue vara rätt ballt om det nu inte finns några factions.

Detta spelet verkar riktigt intressant och kommer absolut att ha koll på detta spel tsm med Stronghold 3, guild wars 2 och diablo 3!

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Till de som undrar så är det sagt att det skall komma ut i början av 2012.
Själv har jag spelat korean versionen och det är OTROLIGT! Jag älskade combat systemet, samt att det är ett helt nytt aggro system så man kan inte bara stå och spamma som healer! (synd att det var dryga 3 sec delay på allt men men ^^)

Samt att det kommer bli server V Server seiges. Ser fram emot det väldigt mycket.

Permalänk
Medlem

Så, när släpps betan i EU?

Permalänk
Medlem

Det finns inga planer för just generell beta testing, men det finns PVP tests på tapeten nu i oktober!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thingy:

Det finns inga planer för just generell beta testing, men det finns PVP tests på tapeten nu i oktober!

Med andra ord så att man får testa på pvp'et enbart?

Permalänk
Medlem

Det är leveling upp till en viss level (vet inte änn) men sedan är det group v group PVP och liknande.

Permalänk
Medlem

Var i Japan nyligen och såg reklamen för detta spel och det ser otroligt fint ut, hoppas att spelkänslan är bra och grinden är underhållande varierande, kommer ju från samma land som Aion med delvis samma killar som gjort båda spelen så litet orosmoln där men hoppas på det bästa och att servrarna finns i Europa för spelarna här.

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Alpha testing client nalkas, dock så är det NDA så kan inte dela screens/video material. Men jag kommer att ta massor med screens samt spela in allt.

Permalänk
Skrivet av Thingy:

Alpha testing client nalkas, dock så är det NDA så kan inte dela screens/video material. Men jag kommer att ta massor med screens samt spela in allt.

Vet du när NDAt upphävs, eller ni kanske inte har fått något datum än?

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem

Med tanken på att spelet har släppts i både Japan och Korea så lär det ju inte finnas ett fungerande NDA LOL. Exakt ALLT om spelet finns redan ute. Tja förutom story saker då det är "westernisation" biten. Ja de har skrivit om all story.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att spelet har släppts i både Japan och Korea så lär det ju inte finnas ett fungerande NDA LOL. Exakt ALLT om spelet finns redan ute. Tja förutom story saker då det är "westernisation" biten. Ja de har skrivit om all story.

Tanken är ju då att "westernisation" delen av spelet finns ju inte någonstans och det är det som de vill "skydda", samt vissa ändringar i quests, NPC's och div.

Vi har inte fått något datum änn, men det blir nu i oktober. Det har blivit nedskuret med antalet invites, det var meningen att alla som hade varit med i CPE skulle få en invite, dock så blev det för mycket folk så nu är det bara fan site managers + staff. Dock så är mitt guild involverat i 3 project som har med TERA att göra så det blir nog så att jag får en invite i alla fall.

P.S. Jag bjuder på ev. stavfel.

Permalänk
Medlem

Någon som hört något nytt ballt?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Dom har problem med spelarbasen i japan så nu ska dom slå ihop servrar.

http://massively.joystiq.com/2011/12/28/teras-japanese-beta-t...

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Dom har problem med spelarbasen i japan så nu ska dom slå ihop servrar.

http://massively.joystiq.com/2011/12/28/teras-japanese-beta-t...

Ajdå, har de problem i Japan blir det nog ännu mer problem i Europa kan jag tänka mig. Känns som att det är en ganska liten skara spelare som detta spel tilltalar då det har en ganska typisk asiatisk tappning som många verkar ogilla.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Avstängd

Spelet floppade ju rejält i Korea, så tror det kommer floppa lika stort i Europa. Med tanke på uppkommande Guild Wars 2.

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt om spelet går dåligt, spelet har ju ett par innovativa funktioner och är inte bara konserverad gröt. Men kanske det inte funkar, eller så är det något som saknas.

Permalänk
Medlem

Hoppas det kommer fungera i EU. Jag är sjukt taggad på spelet. Har signat BETA nu och hoppas verkligen man får sätta klorna i den.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Guilden har precis fått 50 nya beta keys som kommer att hålla under all beta testing. Denna gång kommer det bli väldigt mycket bilder, livestreams, guides och artiklar.

Och, i och med att release är snart här så har VakyonHQ öppnats och ska snart kommer bli en av de officiella TERA wikis. Det är en sida gjord av spelare, för spelare!

Länk till olika livestreams osv kommer senare när grupperna är bestämda.