Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Blev väldigt besviken på betan, kändes inte alls som Battlefield. Dessutom tycker jag att grafiken ser ut som någon slags konsol port. Av någon anledning ser det inte alls lika skarpt och klart ut som Battlefield: Bad Company 2. Vi får se om det blir köp när det väl kommer ut, ifall det grafiska fixas och bättre optimering kan det säkert gå hem på banor som Caspian Border.

Visa signatur

Stationär: Intel i5 2500k, Corsair 8GB, XFX HD6870, Fractal Design Core 3000 Svart. Steelseries 6G V2, Ikari.
Bärbar: Lenovo x121e

Permalänk
Medlem

Hur kommer man in på en caspian border server?? Fulla hela tiden. Kan man inte sätta sig på kö?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenta_ponta:

Kan joina games, allt är frid och fröjd förrutom lite hårdvarulagg. Men efter 1-2 minuter i varje game blir jag disconnectad
"Your connection to the server has timed out." varje gång, fel på Telia eller överbelastade servrar?

stäng av "upnp" i din router..

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Toye666:

Hur kommer man in på en caspian border server?? Fulla hela tiden. Kan man inte sätta sig på kö?

Man spammar "join server" och ber till valfri gud om att någon disconnectar eller slutar just när du trycker på knappen.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Battlehood:

Är betan tillgänglig för alla?

Vad gör man om man idag fått mejl för att testa det när det sedan står:

Your account is not allowed to login

Ursäktar om ni skrivit det ett hundratal gånger, men uppskattar gärna ett svar
Har förövrigt testat att ladda Battlefield 3 Beta fliken i Origin men det svarar inte.

Testa rensa webbläsarn på kakor.

Permalänk
Medlem

Hur kollade man sin fps?

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

Hur kollade man sin fps?

ctrl alt s

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Hur mkt plats tar bf3 på hårddisken?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Får ej igång det =(
Varje gång jag klickar på play knappen öppnas webläsaren och jag kommer till BFs hemsida??

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Får ej igång det =(
Varje gång jag klickar på play knappen öppnas webläsaren och jag kommer till BFs hemsida??

du joinar game via battlelog, så logga in där

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Skrivet av xitele810:

Hur mkt plats tar bf3 på hårddisken?

3.9gb ligger installations-mappen på.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Har ni märkt av buggen där man ena sekunden kan sikta med sitt vapen för att andra inte funka alls?

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk

YOUR ACCOUNT IS NOT ALLOWED TO LOG IN

vad ges?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KRQKAN:

du joinar game via battlelog, så logga in där

Va??? vänta nu.... Måste jag gå via webläsaren och ladda ner något plugin??

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

YOUR ACCOUNT IS NOT ALLOWED TO LOG IN
vad ges?

Har också det problemet. :/

Kan man ändra så att man inte behöver hålla in högra musknappen när man skall zooma? Har inte lyckats hitta det....

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Skrivet av satero:

Krashar till skrivbordet varje game med mitt GTX 560 Ti, grafikdrivrutiner slutar att svara ibland..., skärmen blir svart och sedan går det ej att tabba upp från skrivbordet. Min polare med samma kort upplever exakt samma crash.

Lösning? Fuck om det är såhär i release också... verkar ju funka bra för andra...

Jag upplevde samma problem innan jag ökade memory klocken på kortet. Av någon mystisk anledning har jag inte haft några som helst krascher sedan dess. Kör på ett 580

Permalänk
Medlem

Nytt lösen till caspian?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av gwanto:

Har också det problemet. :/

Kan man ändra så att man inte behöver hålla in högra musknappen när man skall zooma? Har inte lyckats hitta det....

Installerat BF3 betan före?

Inne på options -> gameplay -> zoom nånting och byt till clickable eller liknande.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrfresh:

Va??? vänta nu.... Måste jag gå via webläsaren och ladda ner något plugin??

Sir yes sir

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwanto:

Har också det problemet. :/

Kan man ändra så att man inte behöver hålla in högra musknappen när man skall zooma? Har inte lyckats hitta det....

Jo, det går. Kolla i options, kommer inte ihåg var, kanske i gameplay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

ctrl alt s

Fungerar icke

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Skrivet av Fiskenlars:

Installerat BF3 betan före?

Inne på options -> gameplay -> zoom nånting och byt till clickable eller liknande.

Jag har installerat spelet, "spela nu" via Origin. Kommer till en sida där det krävs en inloggning.

BAM!

YOUR ACCOUNT IS NOT ALLOWED TO LOG IN

Permalänk
Medlem

Ligger väl på en 50-70 FPS på Ultra. Har problem att den droppar ner till 5-20 ibland och ibland fryser det helt. Kanske har med att det är Beta. Har inte fått disconnects eller något sånt men lagom jobbigt när spelet fryser sig till is i 3 sekunder i strid.

I tunnlarna fryser det sig oftare. Även om jag har 60+ på samma plats vid ett annat tillfälle. Mysko

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Har du chrome så gå till server browsern, tryck shift + control + j, skriv detta:
launcher.verifyPassword = function(game, gameServerGuid, plaintextPassword, callback) { callback(true); }

Tryck enter, joina en server och när du ska skriva in password så skriv inget.

Jag älskar dig.

Permalänk
Medlem

När jag började spela i förrgår så gjorde jag ett nytt konto och la till koden på. Idag loggade jag in på mitt vanliga EA konto som jag använder till BF:BC 2 t.ex och lade till BF3 betan. Då började det ladda ner hela spelet en gång till när jag redan har det installerat och färdigt. Min bror laddade dock ner det nyss (på 6 timmar) och jag hade helst velat slippa detta. Kan man flytta över det från en dator till en annan på något sett tror ni?
Dåligt att man inte kan göra som i Steam, göra backup och flytta mellan datorer. Tror jag inte i alla fall.

Permalänk

Bara jag som tycker att skotten inte stämmer? Sköt nyss en snubbe i huvudet minst 10 gånger,Han ser mig sedan avlossar ett skott och jag dör... ?

Visa signatur

Intel Core i7 930 | Asus P6T SE | Corsair 6GB (3x2GB) 1600MHz PC3-12800 | 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W 80+ Gold | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition |

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Har ni märkt av buggen där man ena sekunden kan sikta med sitt vapen för att andra inte funka alls?

Ja ganska störigt men det löser sig igenom att byta till ett annat vapen och tillbaka igen.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

Har ni märkt av buggen där man ena sekunden kan sikta med sitt vapen för att andra inte funka alls?

Jag har märkt av detta. Skönt att höra att någon annan har samma problem

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

3.9gb ligger installations-mappen på.

det var inte mkt, fattas mkt på spelet

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

fan kommer inte in någonstans alla servrar är fulla

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401