Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk

Är betan tillgänglig för alla?

Vad gör man om man idag fått mejl för att testa det när det sedan står:

Your account is not allowed to login

Ursäktar om ni skrivit det ett hundratal gånger, men uppskattar gärna ett svar
Har förövrigt testat att ladda Battlefield 3 Beta fliken i Origin men det svarar inte.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller tycker ni att det är lite för mycket snipers?
Antar att folk är rädda för att dö och tycker det är mysigare att grilla korv istället..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Registerara ett konto på Origin eller logga in med ett existerande EA/Originkonto.
Starta Originklienten och tryck på "Gratis Spel" där ligger BF3 beta klar att laddas ned och installeras.

Permalänk
Medlem

någon som har nya caspian pw't`?

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Är det bara jag eller tycker ni att det är lite för mycket snipers?
Antar att folk är rädda för att dö och tycker det är mysigare att grilla korv istället..

Tycker snarare att det är väldigt få och det är faktiskt ganska så värdelöst mest sniper så länge du är uppmärksam, eftersom de ser ut som ficklampor oavsett var de befinner sig och du träffar dem lika lett som dem träffar dig om du drar på t.ex semi auto på ett assault rifle.

Gillar scope glare men vafan det är på TOK FÖR MYCKET.

CASPIAN BORDERS PASSWORD: shoppingcartsareagoodride

Permalänk

Laddar ner spelet nu, Tack så hemskt mycket! Ikväll ska man inviga Bf3 då man aldrig fick chansen att lira Alpha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jakbob:

någon som har nya caspian pw't`?

Har du chrome så gå till server browsern, tryck shift + control + j, skriv detta:
launcher.verifyPassword = function(game, gameServerGuid, plaintextPassword, callback) { callback(true); }

Tryck enter, joina en server och när du ska skriva in password så skriv inget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Tycker snarare att det är väldigt få och det är faktiskt ganska så värdelöst mest sniper så länge du är uppmärksam, eftersom de ser ut som ficklampor oavsett var de befinner sig och du träffar dem lika lett som dem träffar dig om du drar på t.ex semi auto på ett assault rifle.

Gillar scope glare men vafan det är på TOK FÖR MYCKET.

CASPIAN BORDERS PASSWORD: shoppingcartsareagoodride

Bytt pw nu eller?, för jag kommer inte in på någon med det längre?!

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Medlem

Nej, det passet skall funka, se till att det är rätt servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Tycker snarare att det är väldigt få och det är faktiskt ganska så värdelöst mest sniper så länge du är uppmärksam, eftersom de ser ut som ficklampor oavsett var de befinner sig och du träffar dem lika lett som dem träffar dig om du drar på t.ex semi auto på ett assault rifle.

Gillar scope glare men vafan det är på TOK FÖR MYCKET.

CASPIAN BORDERS PASSWORD: shoppingcartsareagoodride

Kom in på första försöket:)

Permalänk
Avstängd

Spelar med runt 50 fps på mellan high och ultra settings, kommer det vara så i det riktiga spelet också? någon som är bra på beta spel :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillee:

Är det bara jag eller tycker ni att det är lite för mycket snipers?
Antar att folk är rädda för att dö och tycker det är mysigare att grilla korv istället..

Hehe, det är som vanligt då, samma sak i alla Battlefield spel. Stora maps, snipers/campers dras till dessa spel pga det. Man kan ju inte klandra dem egentligen, gillar man inte det så kan man ju alltid spela CoD:D

Permalänk
Medlem

De låter oss låsa upp en värdelös lampa på pistolerna men ger shotguns slugs som standard, jag förstår inte hur de tänker.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Phenom II X4 965 | 8GB Ram | HD6950 |HD 16TB | Windows 7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Bara jag som får kraftig fps sänkning om jag siktar med vapen på caspian border?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Sötast

Rätt drygt att betan släpps i ett sådant skede att man faller igenom marken, buggar förstår jag helt klart, men att fixa så att man inte faller igenom marken är inget vidare svårt att fixa + att det borde vara en prioritet = Hur kan buggen finnas kvar?

För övrigt så känns det ganska trevligt.

Permalänk
Skrivet av satero:

Krashar till skrivbordet varje game med mitt GTX 560 Ti, grafikdrivrutiner slutar att svara ibland..., skärmen blir svart och sedan går det ej att tabba upp från skrivbordet. Min polare med samma kort upplever exakt samma crash.

Lösning? Fuck om det är såhär i release också... verkar ju funka bra för andra...

testat byta drivrutin?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

You were disconnected from the server.
You were disconnected from the server.
You were disconnected from the server.
You were disconnected from the server.
You were disconnected from the server.
You were disconnected from the server.

repeate...

Skumt funkade innan fast jag fick en varning som sa jag hade för gamla drivers, men kunde spela iaf, stängde ner updaterade drivers. Nu funkar det inte. Kan varit slump.
Pallar iaf inte installera och testa 11.6 cata drivers...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Jag trodde det var battlefield 3, inte bad company 2 o en halv
smått besviken måste jag erkänna.
Vart är det klassiska radiosystemet på Q exempelvis?
:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jag trodde det var battlefield 3, inte bad company 2 o en halv
smått besviken måste jag erkänna.
Vart är det klassiska radiosystemet på Q exempelvis?
:/

beta................. kommer mer när det släpps

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jag trodde det var battlefield 3, inte bad company 2 o en halv
smått besviken måste jag erkänna.
Vart är det klassiska radiosystemet på Q exempelvis?
:/

Exakt min tanke också! De har tagit bort allt som jag gillade med BF2... Vilka jävala idioter. Visst spelet är ok men än så länge k'änns det inte som en uppföljare till BF2. Hade väl inte trott att de skulle fixa det iof. då de är alldeles för kåta på att bli COD...

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Min mus (Mionix Naos 5000) verkar inte fungera i BF3 Betan... :S
Den kollar bara automatiskt uppåt och drar lite åt höger....
Någon som har samma problem?

Permalänk

Kan joina games, allt är frid och fröjd förrutom lite hårdvarulagg. Men efter 1-2 minuter i varje game blir jag disconnectad
"Your connection to the server has timed out." varje gång, fel på Telia eller överbelastade servrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jag trodde det var battlefield 3, inte bad company 2 o en halv
smått besviken måste jag erkänna.
Vart är det klassiska radiosystemet på Q exempelvis?
:/

Skrivet av JohnnyGreed:

Exakt min tanke också! De har tagit bort allt som jag gillade med BF2... Vilka jävala idioter. Visst spelet är ok men än så länge k'änns det inte som en uppföljare till BF2. Hade väl inte trott att de skulle fixa det iof. då de är alldeles för kåta på att bli COD...

Commo rose ska komma (sas på en interjuv). De har väl bara inte fixat in det i betan.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Angående problemet originklienten att man bara ser My games och store och resten är grått.
Först testade jag bara att ha igång det ett tag och se om det uppdaterades, vilket någon sa att det funkade för dem.
Jag stängde ner programmet och kikade 2h senare och då uppdaterades allt i klienten.

Antar att det är sjuhelvetes med folk som förösker tanka spelet samtidigt.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Ni som upplever slumpmässiga "connection"-problem, typ "timed out" och liknande, sitter ni på trådlösa uppkopplingar? Jag misstänker att det är något fel med mina gamla USB-antenner/receivers. Sitter på en 100/100 lina, men måste i princip se till att USB-antennen inte är mer än några meter bort från router-antennen.

Ska byta till kabel snarast.

Hände ganska mycket igår men idag försvann det i princip, antar att det var spikar på internet vilket jag såg att det hände i ett annat spel. Kör med tråd och har bra/bättre ping.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fysman:

Ska häda och säga att jag aldrig körde Bf2. Däremot Bf2142 och BC2, men där är det fan totalt omöjligt att flyga heli med mus&tangentbord.....tur man grävde fram sin gamla gamepad(ps clone)

Omöjligt? I spelet var det hur enkelt som helst.
I BC2 så autohovrar dom så man behöver knappt göra någonting, sedan kan man inte göra några avancerade rörelser i BC2, vilket såklart gör att de som inte har tålamod kan sätta sig in i en. Dock har man sett ett par tusentals idioter i BC2 som tar en helikopter och kör ner den i backen direkt, eller gör något dumt i basen och flippar den åt sidan.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fysman:

Ska häda och säga att jag aldrig körde Bf2. Däremot Bf2142 och BC2, men där är det fan totalt omöjligt att flyga heli med mus&tangentbord.....tur man grävde fram sin gamla gamepad(ps clone)

jag flög jet i bf2 med kulmus,like a baws!

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Någon här som kan ändra kontrollerna?
Har försökt lägga in diverse saker till snabbknapparna på musen, men det går helt enkelt inte.

Kunde inte ens ändra så jag får reload på F knivjäveln går inte byta bort..........nåja old news spelet avinstallerat men så du vet du är/var inte ensam

Visa signatur
Permalänk

Min gubbe går av sig själv!, Även i menyn så rullar det hela tiden (som om knappen satt fast)

Det är dock inte tangentbordet. för att det borde ha märkts i windows, samt att jag provat koppla ur det.

Visa signatur

Strix 1080 ti
Intel i7 7700k
DDR4 16GB 3200mhz

Permalänk
Medlem

suck..spelet krashar hela tiden innan man hunnit avslutat en runda..förlorar massor med poäng tack vare det..

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...