Hej, jag startar en ny tråd angående Battlefield 3 beta , detta är trots allt är ett av världens populäraste o mest diskuterade spel.
Jag är långt ifrån en spelfantast men gillar den tekniska biten och gillar testa på nya spel ibland, har spelat mycket fps för herrans många år sedan och spelar fortfarande lite grann, tex spel som jag spelade vart COD Quake 3, Half Life 2 vilket förövrigt är toppen spel på den tiden kan även tycka att Quake3/Half life 2 grafiken är underbar vacker även idag...
NU när BF3 betan släpptes så var jag bara tvungen att testa...Väl när spelet laddas ner och man såg hur snabbt det gick, service känsla vart på topp när det gick uppemot 8mb/s och därefter så skulle spelet installeras, fick en känsla inombords att nu är vintern räddad och det blir ett par timmar med spelande iaf Men ack vad fel jag hade, efter 15 minuter så inser man hur pass dåligt spelet ändå är, jag spelade några timmar för att se om jag skulle ändra inställning, och det blev tyvärr inte så.. Kan ta upp några saker som jag stör mig på, det är ändå 2011 nu och då borde spelen vara någorlunda bra.
-Grafikmotorn känns platt och det finns inget djup i grafiken, känns så påklistrat och plastigt ut.
-Gubben känns som att den svävar över marken, tangent/mus kontrollen känns slö och spelet hänger verkligen inte med i rörelserna, känns som hela spelet är slött (input lag)
-Vattnet ser ut som flytande metall och blänker något enormt.
-Skjuter man tex på en fönsterruta/kaklet så spricker det efter 1 sekund efter skottet träffat (input lag)
-När man ska åka i dem olika transporterna så känns det som en simulator från 80 talet, en gult kors och ett sikte tar upp halva bilden...
- Buggigt när man kryper
-Detta är vad jag kan komma på just nu, har säkert missat en massa saker.. Och stort ++++ för ljudet, det är det ändå dom har lyckats med grattis! Men jag kan tyvärr säga att ett köp från min sida blir det inte, visst detta är en Beta men det visar ju hur spelet är.. Och förbättras inte dessa saker jag skrivit om inom 3 veckor, vilket jag har svårt att se att dem ska hinna så kan dem fett glömma mig om ett köp, tänker inte lägga ner tid på ett halvklart spel! Detta var min åsikt, skulle vara roligt att höra era, tycker så synd om Er som väntat länge på spelet :&
Mvh
Emil