Tog bort partition av misstag. HJÄLP!

Permalänk
Medlem

Tog bort partition av misstag. HJÄLP!

Igår satte jag ihop en ny dator men innan den tog jag den nya disken på 2 TB och stoppade i min gammla burk. Formaterade den 2TB och flytta över hela min förra dator. Mängder av foton. Viktiga filer som tex 10års ljud produktion osv.

Byggde ihop min nya dator satt in allt. Starta upp direkt. Satte in win7 64 bits. Varit vaken över ett dygn och började bli mega trött. Valde att ta bort partitionen på disken. När den fråga är du säker klickade jag OK och då stopppade hjärtat. Stängde av datorn... Kopplade ur disken med bort tagen partition. Satte upp systemet och lyckas inte scana tillbaka det med finandmount. Provade getdataback men eftersom disken varken är ntfs elr fat nu så vill det inte jobba me det. Har inte rört den sen dess.

Finns det någom som kan hjälpa mig. SNÄLLA jag kan ge ersättning!

Permalänk
Medlem

glömde skriva att jag löste problemet efter ett antal timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredd_3:

glömde skriva att jag löste problemet efter ett antal timmar

Du glömde också skriva hur du gjorde för att lösa problemet, det kan ju vara intressant för andra att läsa här på forumet

Permalänk
Medlem

Jo eftersom disken inte hade varken fat elr ntfs för den blev nollställd för jag tog bort partitionen...inget program kunde rädda disken för den gick inte läsa för att det fanns då inget filsystem så som fat elr ntfs...så jag gick in i diskhantering...först efter jag sökt i 8 tim me olika program insåg jag att jag måste få den till fat elr ntfs. Gick till diskhantering. Valde att skapa en ny volym. Valde hela utrymmet. Klicka nästa tog bort formatera. Då gjorde den disken till ett RAW istället för ntfs elr fat. Då kunde getdataback programmet läsa den tydligt och på bara nån minut hade jag hittat allt. I den mapp sortering som den precis hade innan jag klantade till mig. Då var d bara att flytta över allt till en annan disk

Permalänk
Medlem

Lysande lösning på det hela

Permalänk
Medlem

Skall testa detta vid tillfälle.
Har en gamal dator med en deletad partition som innehåller (förhoppningsvis) foton ... har inte idats försöka återskapa dem (ännu)

Permalänk
Medlem

Jmicke jag kan garantera att det funkar
låt höra hur d gick sen