BF3 "cheaters" Tog inte lång tid

Permalänk

BF3 "cheaters" Tog inte lång tid

Har redan börjat stöta på massa fuskare.
Speciellt på gotland servrarna (duh?)

HAr ständigt blivit ihjäl skjuten av folk som befinner sig "utanför kartan".
Skotten kommer liksom från ingenstans och de är typ osynliga.

Då man blivit dödad och får se sin skytt, så ligger de själva alltid döda i deras spawn.

Gör som jag, undvik svenska servrar. Tycks vara mer svenskar än några andra som fuskar tydligen. (speciellt Gotland servern)

Någon annan som stött på liknande?
Vart kan man komma i kontakt med devsen?

Permalänk
Medlem

Unishred

• Kill - 1974

• Deaths - 353

• K/D Ratio - 5.592

• Score/Min - 2468

Visa signatur

PC - AR X870E-Nova | 98003DX 5.2GHz | 32GB | RTX5090 | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 9900K 5GHz | 64GB | LSI9211 | 80TB HDD + 4TB NVME

Permalänk

Säker på att det inte bara är folk som buggar som skjuter dig?
När jag har spelat har det hänt att jag har ramlat ner under gräset och fastnat

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonathan82:

Har redan börjat stöta på massa fuskare.
Speciellt på gotland servrarna (duh?)

HAr ständigt blivit ihjäl skjuten av folk som befinner sig "utanför kartan".
Skotten kommer liksom från ingenstans och de är typ osynliga.

Då man blivit dödad och får se sin skytt, så ligger de själva alltid döda i deras spawn.

Gör som jag, undvik svenska servrar. Tycks vara mer svenskar än några andra som fuskar tydligen. (speciellt Gotland servern)

Någon annan som stött på liknande?
Vart kan man komma i kontakt med devsen?

Säker på att dom inte "bara" har glitchat sig utanför mapen (bipod)

Permalänk
Medlem

jag (gissar) på att det är buggar i spelet, inte säker dock, jag har också stött på fiender som ser "döda" ut men som skjuter o har sig, jag har även märkt att skott kan gå genom berg m.m, but still.... buggs?

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Usch, jag som hoppades att deras kluddiga system på något sätt skulle göra det svårt för fuskarna... :/
Hoppas du kommer i kontakt med devsen, och hoppas det finns något att göra åt det.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Inget nytt, från dag ett med closed beta var folk inne i väggar, HS med pistol från andra sidan banan med mera.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Det är inte cheat utan ibland så åker man ofrivilligt igenom marken och ser då upp genom marken. Och är du sniper så ser du ju folk hur bra som helst.

Och tillslut så tar man suicide för att man inte orkar ligga där längre.

Så de är inte cheat utan mer att man utnyttjar situationen. Har hänt flera gånger att jag har sjunkit under marken vid första basen kring A posten.

Visa signatur

[Jonsbo TK-2 Svart] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i5 9600K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB RS DDR4 32GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Rog Strix Z370-F] [ASUS RTX 4070 12GB ProArt OC] [C:Samsung 970 EvVO Plus 1TB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av pjuppi:

jag (gissar) på att det är buggar i spelet, inte säker dock, jag har också stött på fiender som ser "döda" ut men som skjuter o har sig, jag har även märkt att skott kan gå genom berg m.m, but still.... buggs?

Skrivet av Wully:

Säker på att dom inte "bara" har glitchat sig utanför mapen (bipod)

Skrivet av Rydisen:

Usch, jag som hoppades att deras kluddiga system på något sätt skulle göra det svårt för fuskarna... :/
Hoppas du kommer i kontakt med devsen, och hoppas det finns något att göra åt det.

Skrivet av Ant3:

Det är inte cheat utan ibland så åker man ofrivilligt igenom marken och ser då upp genom marken. Och är du sniper så ser du ju folk hur bra som helst.

Så de är inte cheat utan mer att man utnyttjar situationen. Har hänt flera gånger att jag har sjunkit under marken vid första basen kring A posten.

Nä han dök metodiskt upp inne i väggar över hela metro, hade 65/2 i K/d.
Han hette H4MM3ERSTON3 eller nått liknande.

Var inte första gången det hände mig. Att bli dödad genom väggar iaf. Trodde först det var buggar.
Men i alla fall så har de lögat döda i spawn och haft skjut bra stats.

Edit. Han var ensam i en låst squad oxå. Ganska uppenbart?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Det är inte bara det, jag har redan sett flera personer med aimbots och dylikt. Eller det kanske bara är en bug att någon kan gå 60-0 och bara få headshot?

Permalänk
Medlem

Det där med att folk har legat döda i spawn har jag med råkat ut för, jag lyckades gå upp bakom en sån osynlig snubbe utan att själv veta om det, sen såg jag att hans flashlight lightcone flög omkring som att han var bredvid mig och siktade runt, sen fick jag 2-3 skott i skallen med pistol. Vet inte om de själva ens vet om att de är osynliga, för min polare fick samma sak och han hade ingen aning.

Visa signatur

ASRock p67 extreme 4 | OCZ 240gb SSD + 320GB WDC + 1TB WDC GP | Intel Core i7 2600k | Nvidia Geforce GTX970 | 16gb Crucial Ballistix | Antec HC pro 1200w | Fractal define R2

Permalänk
Medlem

gohan_2525
sök på han på http://battlelog.battlefield.com

jag menar detta kan ju bara inte vara sant??
rank 145
549 294 sc/min

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Medlem

lägg ner skiten då o kör singleplayer/coop delen istället då(när de släpper beta på/släpper hela spelet), så slipper du fuskare

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Skrivet av sokar:

gohan_2525
sök på han på http://battlelog.battlefield.com

jag menar detta kan ju bara inte vara sant??
rank 145
549 294 sc/min

måste vara fel..

Kills: 121 000
tid: 4m 50s

7/7 i matcher

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

som fan alla på "toplistan" måste ju fuska av något slag
jag menar

Kills 320037
ShotsFired 1565

snacka om bara utdelning per skott

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk
Skrivet av Lofman:

Det där med att folk har legat döda i spawn har jag med råkat ut för, jag lyckades gå upp bakom en sån osynlig snubbe utan att själv veta om det, sen såg jag att hans flashlight lightcone flög omkring som att han var bredvid mig och siktade runt, sen fick jag 2-3 skott i skallen med pistol. Vet inte om de själva ens vet om att de är osynliga, för min polare fick samma sak och han hade ingen aning.

Nä, det är ju uppenbarligen en glitch. Dock så verkar det som vissa utnyttjar det metodiskt för att fuska.
De har uppenbarligen hittat ett sett att återskapa glitchen.

Skrivet av pjuppi:

lägg ner skiten då o kör singleplayer/coop delen istället då(när de släpper beta på/släpper hela spelet), så slipper du fuskare

Jag hade hoppats på att punkbuster var i gång även under betan.
Men antar att det inte skulle funka än.

Dock så hjälpte det föga i BC2 där det var minst 1 aimbot/match och server.
Att hitta en fuskfri omgång var fanimej svårt.

Så ja, kanske dags att lägga att public spel på hyllan. Eller tanka enr en aimbot själv, för att ha en sportslig chans..

Permalänk
Medlem

sitter o diskuterar detta med en polare nu, o vi kom fram till att det kanske kunde va så att det e folk från dice, eller speciela testare som har så höga stats, för att dem ska sitta o nöda alla kombinationer osv?

fast det förklarar ju endå inte TS´s problem med att han vet att spelarna fuskar?

Visa signatur

Permalänk

Jävla cheaters.. Hatar dom!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Hört talas om bugg-servrar ( crackade ) som lägger in spionprogram i eran HDD? Leaderboarden kan ni inte kolla på längre.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

Kontakta EA, skicka mail till deras support, de lär öppna ögonen, man kan ju fan inte udvika med att missa snubbar onormala poäng, eller frapsa o skicka in.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem

det finns redan wallhack, men mycket av "fuskarna" har egentligen bara drabbats av en bugg.

det finns en bugg så att för andra ser det ut som du är död, ditt lik ligger alltså på marken.
för dig själv däremot, då lever du.

du kan springa runt och skjuta folk, för du är helt osynlig, enda sättet att dö är att någon hittar ditt lik (som skjuter vilt från vapnet fast det är ett lik) och skjuter på det.

killcam visar liket ifall du blir dödad av den osynlige. Inte fusk alltså, sjukt irriterande bugg däremot jag dött av ett par gånger.

finns även cheatservers som boostar dina stats som bara fan, eller iaf påstår folk på toplistan det (läste det i någons feed).

man kan även sjunka ner under marken och skjuta folk igenom marken, samt igenom stenar.

hackad server:

esp fusk

finns säkert massor fler, sökte bara på "bf3 cheat" på tuben.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Skrivet av 1guy:

det finns redan wallhack, men mycket av "fuskarna" har egentligen bara drabbats av en bugg.

det finns en bugg så att för andra ser det ut som du är död, ditt lik ligger alltså på marken.
för dig själv däremot, då lever du.

du kan springa runt och skjuta folk, för du är helt osynlig, enda sättet att dö är att någon hittar ditt lik (som skjuter vilt från vapnet fast det är ett lik) och skjuter på det.

killcam visar liket ifall du blir dödad av den osynlige. Inte fusk alltså, sjukt irriterande bugg däremot jag dött av ett par gånger.

finns även cheatservers som boostar dina stats som bara fan, eller iaf påstår folk på toplistan det (läste det i någons feed).

man kan även sjunka ner under marken och skjuta folk igenom marken, samt igenom stenar.

en sånn?

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Statsen på battlelog stämmer inte till 100%. Har t.ex 11 min med ump:en och 38 kills, fick en kills/min på 0,38.
I min värd är det närmare 3,5 så skulle inte lägga för stor vikt vid allas score.

Allt kommer vara fixat till release och det kommer bli bästa liret någonsin.

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

Men punkbuster är väl inte på i Betan eller?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Skrivet av Jesper943:

Men punkbuster är väl inte på i Betan eller?

Nej

Permalänk
Medlem

Vart dödad en gång av en som inte hadde någon rank och inget namn, samt fans inte med i player list. dock så kan det vara bugg somsagt Beta..

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem

Nej tyvärr är den inte det..

Men det finns för mycket glitchar just nu som användas som "fusk". Dessa kommer med största sanolikhet bli fixade till Release (varför de nu har Open Beta). Fler kommer antagligen hittas, så är det alltid, men de blir nästan alltid 100% patchade tillslut.

Hackare däremot, alltså, ArtificialAiming.net och dom, kommer antagligen alltid att finnas där ute. Av den exakta anledningen jag brukar vilja köra LAN/Tournies med extra program, typ Libra3, Aequitas och ESLWireAC. Bara för att försvåra det hela för n00blets.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denzoh:

Nej tyvärr är den inte det..

Men det finns för mycket glitchar just nu som användas som "fusk". Dessa kommer med största sanolikhet bli fixade till Release (varför de nu har Open Beta). Fler kommer antagligen hittas, så är det alltid, men de blir nästan alltid 100% patchade tillslut.

Hackare däremot, alltså, ArtificialAiming.net och dom, kommer antagligen alltid att finnas där ute. Av den exakta anledningen jag brukar vilja köra LAN/Tournies med extra program, typ Libra3, Aequitas och ESLWireAC. Bara för att försvåra det hela för n00blets.

nu är ju alla tre anticheats du radade upp ganska dåliga.
f.ö. finns det inget anticheat som inte går att bypassa genom att ha ett fusk i ring0 och stänga av det när prints tas osv.

det bästa och enda medlet emot fuskar (i klanmatcher iaf) är helt enkelt att titta på demos.
tvivlar däremot på att DICE har förbättrat sig, man kan säkert inte specca i first person i bf3, precis som i det andra.

roligt när dom står på Dreamhack och säger de ska utveckla en esport titel (dhs 2011) fast dom inte ens stöder spectating.
GE GE

edit:
kan även lägga till att jag hatar killcamen, ser hellre att den är som i CoD så man ser hur man dog, den nuvarande är bara extremt jobbig, speciellt eftersom man inte kan skippa den eller ens öppna menyn under tiden.
fyfan vad budget den är, fan ännu värre än i BC2.

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=aU3TRlwEFmE

Säger allt det finns nu rejälla fusk till bf3 och det kommer förstöra spelet totalt, samma sak var det med bad company 2 med

Visa signatur

3960@4.7ghz ht off, 16 gb ram, 2x780gtx sli med 3d surround. 2xssd raid 0 med trim igång

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1guy:

nu är ju alla tre anticheats du radade upp ganska dåliga.
f.ö. finns det inget anticheat som inte går att bypassa genom att ha ett fusk i ring0 och stänga av det när prints tas osv.

det bästa och enda medlet emot fuskar (i klanmatcher iaf) är helt enkelt att titta på demos.
tvivlar däremot på att DICE har förbättrat sig, man kan säkert inte specca i first person i bf3, precis som i det andra.

roligt när dom står på Dreamhack och säger de ska utveckla en esport titel (dhs 2011) fast dom inte ens stöder spectating.
GE GE

edit:
kan även lägga till att jag hatar killcamen, ser hellre att den är som i CoD så man ser hur man dog, den nuvarande är bara extremt jobbig, speciellt eftersom man inte kan skippa den eller ens öppna menyn under tiden.
fyfan vad budget den är, fan ännu värre än i BC2.

håller med på killcamen tycker att den ska gå och skippa och så kan man vänta 2 sekunder innan man kan trycka istället för killcam i 30 sekunder och sen vänta i 4 sekunder till för och spawna på fel sida av banan och man får springa över den och när man ska göra det ligger någon i närheten och spawncampar (fiende..)

förresten bara jag som måste trycka på ikonen 6 gånger innan det startas ?

trycker jag 4 gånger (alltså att den ska starta upp 2 st egentligen så händer ingenting) men det 3e försöket så ploppar den up på 3 sekunder efter man har tryckt
(heter själv mini-z1994 som användarnamn på beta multiplayer och har spelat lite need for speed world också
vanligt namn är Marcus Malila om du kan söka upp mig den vägen har för mig att man kunde göra det ?
Email för o söka upp mig är Marcusrc@live.se både via steam och på origin så har jag det )

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3d, MSI B450 Tomahawk Max, 2x16 gb kingston reaper rgb 3600 mhz Gigabyte rtx 4060 ti Eagle OC och nätagg be quiet 700w SSD: 1 tb pny cs 900, 2x Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb, 1x Samsung PM9A1 1 tb