Epic portar Unreal Engine 3 till Flash

Permalänk
Melding Plague

Epic portar Unreal Engine 3 till Flash

En av världens mest välanvända spelmotorer intar ytterligare en plattform. Epic Games tar Unreal Engine 3 till något så otippat som Adobe Flash.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt

Permalänk

Trevligt trevligt.. Dock undra hur snabb lina man behöver om man ska hämta hem så mycket data konstant? eller om man får sitta 15minuter och ladda hem

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Varför använda flash?
Trodde att vi var påväg mot ett slut för flash.

Annars trevligt.

Permalänk
Medlem

Riktigt kul, och oväntat!

Permalänk
Hedersmedlem

Får väl haka på och säga "trevligt" som alla andra

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Det var ju lite oväntat! Vad sägs om att ge upp konsoler och så kör alla sina spel i Flash istället?

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk

Det kommer nog komma mycket mer sådant när Flash 11 blir klart

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk

Då kanske vi kan spela UT3 på Linux till slut iaf?
Trevligt om nu detta innebär att UE-spel blir mera cross-plattform.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Trevligt, Flash är bättre än konsollerna

Permalänk
Medlem

Underbart med spel direkt i webbläsaren! är stort fan av quake live t.ex. "plug and play" får en ny innebörd. Enbart plugin och playknapp!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Tyvärr inte, flash funkar fortfarande uruselt i Linux.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paradoxnode:

Det kommer nog komma mycket mer sådant när Flash 11 blir klart

Flash 11 är väl redan ute? Eller är det bara uppspelaren som är klar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Avstängd

Om jag kolla på youtube och spelar spel samtidigt så laggar allting. i5 3.8ghz 8 gig ram och 580. Det är vad jag kallar bra optimerat.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

synd att det inte var html5:(

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Varför använda flash?

Annars trevligt.

Då borde du vet hur flash är uppbyggt och hur det kan utvecklas? Varför skulle det gå under?
Fungerar ypperligt båda på min androidtelefon och mitt windows 7.

Permalänk
Skrivet av lakej:

Om jag kolla på youtube och spelar spel samtidigt så laggar allting. i5 3.8ghz 8 gig ram och 580. Det är vad jag kallar bra optimerat.

Nej fel fel fel. Det är din drivrutin (nvidia beta drivisen) När du spelar upp ex 720p så får du spola tillbaka direkt så löser dej sej.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Känns högst icketroligt att licensen man köpte till gamla UT3 för att spela under GNU/Linux kommer vara valid för det här. Spelet funkade t.om. under GNU/Linux. Blev dock aldrig släppt.

Permalänk
Medlem

Coolt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Varför använda flash?

Tydligen inte

Permalänk
Medlem

Låter väl bra, bara man slipper facebook så

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Skrivet av lakej:

du har ingen aning vad du pratar om

Permalänk
Avstängd

larvigt

gammal skåpmat i ny förpackning

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Då borde du vet hur flash är uppbyggt och hur det kan utvecklas? Varför skulle det gå under?

För att HTML5 är en standard för webben som är integrerad i webbläsaren istället för ett insticksprogram vilket gör att det blir mycket snabbare och stabilare. Men jag tror inte det kommer gå under, tyvärr. Alltför många företag som använder det

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen så ballt med detta? Det är väl fortfarande en viss "nivå" på grafiken så man behöver bra hårdvara för att det skall flyta? Min erfarenhet av Flash är att det ofta är ganska tungdrivet så det känns helt galet att spela "riktiga" spel i Flash? Eller blir spelen mer lättdrivna för de är gjorda i Flash?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk

Varför inte WebGL i stället? :S

Visa signatur

1

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

html5 -> kan ta bort flash.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lakej:

Handlar väl inte om hur bra system du har utan mer att ditt grafikkort fokuserar med hårdvaruacceleration på youtube.

Rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk

Porta till flash... Skulle det inte vara bättre att satsa på html5 istället?

Visa signatur

The statement below is true.
The statement above is false.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ministerkrister:

Porta till flash... Skulle det inte vara bättre att satsa på html5 istället?

Eller Silverlight?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"