Battlefield 3 Beta - Lösningar på problem

Permalänk
Avstängd

Spelet laggar som bara den!

Lösning?

Visa signatur

Asus P8P67 WS Revolution B3, Asus GeForce GTX 580 1536MB DirectCU II, Intel Core i5 2500K 3,3GHz, 2TB Samsung Ecogreen F4EG, OCZ SSD Vertex3 120GB MAX IOPS, Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3, Fractal Design Newton R2, 1000W Modulär, Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM, Windows 7 Ultimate, Corsair Graphite 600T Vit Corsair Graphite 600T Vit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Problem : Vet inte vilken knapp man använder för ingame textchat
Lösninig : ?

Lösning: J

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk
Skrivet av Grytvante:

Problem: Kan inte installera Betan, den fortsätter bara att laddas ned av Origin. I skrivande stund har jag laddat hem 4,3 av 3,9 GB, dessutom står det att 100,00% är nedladdat. Det funkade felfritt innan jag installerade om Windows i helgen.

Lösning:?

Lösning: (om du har Comhem) stäng av NAT i modemet

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av knoxed:

Problem: Jag kan inte komma in på någon server alls då det står joining server i all oändlighet.

Lösning?

Stäng av Upnp i din router.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Skrivet av cookie_monster:

Lösning: (om du har Comhem) stäng av NAT i modemet

Nope, jag har Telia och datorn ligger som DMZ för att kunna spela online öht så routern eller modemet ska inte blockera något. Jag har heller inte gjort några ändringar i vare sig routern eller modemet sen det fungerade att hämta hem Betan förra veckan.

Tack för visat intresse

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700
Laptop: Sony Vaio Pro 13, utan touch.

Permalänk

Problem:
När jag försöker starta spelet så säger den att jag har för gamla drivare http://i55.tinypic.com/2zoka36.jpg
Va äre för skit att man inte ens får prova logga på å se hur det flyter på med drivrutiner som fungerar till mer än bara BF3.

Lösning:
Är det ett måste att byta drivrutiner eller kan man komma runt det?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem

kan man på något sätt fixa så man kan välja squad? så man kan vara i sina kompisars squad;)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk

har låst up flera grejer utan se skymten av det i mitt kit. avinstallerat gamla drivutiner, enbart avinstallerat ccc 3 gånger nu och säger fortfarande det är vertion 11.5.vad gör jag för fel?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Gjort det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Problem : Vet inte vilken knapp man använder för ingame textchat
Lösninig : Löst

Problem : Får Out of Memory trots att jag kör dubbla kort med totalt 2GB VRAM och datorn har 6GB RAM i DX11. Why?
http://forumbilder.se/images/ae3201174204P7268.jpg

Lösning : (Ska testa 11.10 Preview)

nej du har 1GB VRAM, då både korten måste spegla så dem har laddat samma texturar hela tiden så blir det ingen ökning i hur mycket VRAM du får om du kör singel eller crossfire

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

spelet utan lagg fram tills för 2 dagar sedan.

Nu laggar det på varenda server jag joinar (när jag joinar är pingen på servrarna ca 70-90 alltså helt normalt i detta spelet vad jag förstått). Lagget märks framför allt när jag rör mig, går jag framåt så hackar jag tillbaka, strafar åt höger o gubben bara står o hackar på samma stället typ)

Står jag still o pangar lite så märker jag inte av lagget, allt annat är dock kaos. Helt ospelbart. Datorn funkar bra, klarar systemkraven, inga problem i andra spel, spelet är tillagt i windows firewall etc etc.

Lösning till varför spelet laggar _konstant_ på _varenda_ server jag joinar numera? Tacksam för hjälp.

(har de senaste drivrutinerna från nvidia, funkade bra de första dagarna jag spelade efter att jag tankat dessa)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sjodden:

Problem: Kan endast spela i window-mode. Alt+Enter, välja "fullscreen" eller ändra storleken på fönstret får spelet/datorn att frysa ihop. Endast Ctrl+Alt+Del och stänga via aktivitetshanteraren löser problemet.

Lösning:?

Får ibland upp en "ruta" om att DirX har krachat av en eller annan anledning. Nån gång har hela "drivrutinen slutat svara och återställts".

Min polare har exakt samma problem med 9800GTX...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Min polare har exakt samma problem med 9800GTX...

Kanske är nåt med gamla kort då =/ Har planer på att byta upp mig men hade varit kul att få prova "på riktigt" innan man lägger 3k på ny grafik...

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

nej du har 1GB VRAM, då både korten måste spegla så dem har laddat samma texturar hela tiden så blir det ingen ökning i hur mycket VRAM du får om du kör singel eller crossfire

:<

Men men, testade med Cat 11.10 och spelade i 1h utan problem. Installerade även om Origin.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Problem: Musen släpar på vissa platser, oftast när jag befinner mig framför en vägg, ett hinder, en sten etc. Ungefär som om man tänker sig en omvänd musacceleration. Extremt frustrerande när man behöver vända sig snabbt. På andra platser fungerar det som det ska.
Lösning: Ingen ännu.

Har provat: Uppdatera grafikkortsdrivrutiner. Uppdatera musdrivrutiner. Slå av/på Mouse Raw Data. Olika grafikinställningar (low -> ultra).

Specs: 2x6950, Sandy Bridge, Logitech G9 Laser

Permalänk
Skrivet av gsson1:

spelet utan lagg fram tills för 2 dagar sedan.

Nu laggar det på varenda server jag joinar (när jag joinar är pingen på servrarna ca 70-90 alltså helt normalt i detta spelet vad jag förstått). Lagget märks framför allt när jag rör mig, går jag framåt så hackar jag tillbaka, strafar åt höger o gubben bara står o hackar på samma stället typ)

Står jag still o pangar lite så märker jag inte av lagget, allt annat är dock kaos. Helt ospelbart. Datorn funkar bra, klarar systemkraven, inga problem i andra spel, spelet är tillagt i windows firewall etc etc.

Lösning till varför spelet laggar _konstant_ på _varenda_ server jag joinar numera? Tacksam för hjälp.

(har de senaste drivrutinerna från nvidia, funkade bra de första dagarna jag spelade efter att jag tankat dessa)

Jag hade samma problem, kör du SLI?
Lösningen för mig var nämligen att stänga av Crossfire och köra på ett ensamt 4850

Edit: Mitt tidigare installationsproblem är nu löst

Visa signatur

Main: Phanteks Enthoo Evolv | Asus Gryphon Z97 | i5 4670K | 8GB Corsair Vengeance LP | GTX 780 DCuII | Crucial MX-100 256 GB | Cooler Master V700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Funkar inte för mig heller. Verkar mest vara ett lotteri om jag kommer in eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grytvante:

Jag hade samma problem, kör du SLI?
Lösningen för mig var nämligen att stänga av Crossfire och köra på ett ensamt 4850

Edit: Mitt tidigare installationsproblem är nu löst

ok, hade du verkligen precis samma "lagg" problem? Jag vet inte om det är lagg eller om det är något typ av grafik/cpu problem eller nått..
Tack vare alla kids och okunniga så har lagg börjat definieras som allt som har med att spelet hackar, upplevd delay osv vilket kräver att man hela tiden måste bena ut begreppen när man försöker få hjälp.

Jag upplever ingen delay, och "lagget" yttrar sig på ett helt annat sätt än jag någonsin varit med om. Tex så spelar det roll om jag crouchar, springer eller strafar. Crouchar jag och rör mig så är det 70% risk att jag bara står o hackar o rör mig i snigelfart. Har tex inga som helst problem att träffa min mål, så är det verkligen lagg?

Angående SLi så märkte jag en skum grej igår. Blev tipsad om att stäng av Sli och gick därför in i nvidia kontrollpanel och såg att SLi var avstängd, har aldrig stängt av de liksom så vet ej varför de ändrats. iaf... har ju tydligen spelat med SLi avstängd utan att jag vetat om det under en okänd tid, och det har ju som sagt strulat under den tiden.

Jag hoppas iaf att jag kan dra följande slutsats:

Det borde inte vara något fysiskt problem med mina grafikkort/cpu/hårdvara överlag, då alla andra spel fungerar felfritt och tex BC2 fungerar perfekt utan lagg/hack etc i multiplayer? Konstigt dock att alla andra med samma drivrutiner som jag inte upplever samma typ av problem, hoppas de löser sig när spelet släpps.

Permalänk
Skrivet av gsson1:

ok, hade du verkligen precis samma "lagg" problem? Jag vet inte om det är lagg eller om det är något typ av grafik/cpu problem eller nått..
Tack vare alla kids och okunniga så har lagg börjat definieras som allt som har med att spelet hackar, upplevd delay osv vilket kräver att man hela tiden måste bena ut begreppen när man försöker få hjälp.

Jag upplever ingen delay, och "lagget" yttrar sig på ett helt annat sätt än jag någonsin varit med om. Tex så spelar det roll om jag crouchar, springer eller strafar. Crouchar jag och rör mig så är det 70% risk att jag bara står o hackar o rör mig i snigelfart. Har tex inga som helst problem att träffa min mål, så är det verkligen lagg?

Angående SLi så märkte jag en skum grej igår. Blev tipsad om att stäng av Sli och gick därför in i nvidia kontrollpanel och såg att SLi var avstängd, har aldrig stängt av de liksom så vet ej varför de ändrats. iaf... har ju tydligen spelat med SLi avstängd utan att jag vetat om det under en okänd tid, och det har ju som sagt strulat under den tiden.

Jag hoppas iaf att jag kan dra följande slutsats:

Det borde inte vara något fysiskt problem med mina grafikkort/cpu/hårdvara överlag, då alla andra spel fungerar felfritt och tex BC2 fungerar perfekt utan lagg/hack etc i multiplayer? Konstigt dock att alla andra med samma drivrutiner som jag inte upplever samma typ av problem, hoppas de löser sig när spelet släpps.

För att omformulera mig lite så kan inte säga att jag har exakt samma problem. Men de verkar likna dina till viss del då jag hackade av bara helvete när jag rörde på mig, det mildrades dock av att göra allt i slowmotion. Om jag till exempel sprang framåt var det i princip omöjligt att spela pga av hackandet, sprinta var inte att tänka på.

En annan likhet med ditt problem är att när det hackade för mig blev det bättre om jag bara satte mig stilla och kikade runt lite försiktigt, sköt jag mot en fiende så träffade jag utan några problem med fördröjning eller liknande.

Angående definitionen av lagg så har jag inget riktigt bra svar på hur denna företeelse bör definieras på bästa sätt.

//Grytvante

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Problem:
När jag försöker starta spelet så säger den att jag har för gamla drivare http://i55.tinypic.com/2zoka36.jpg
Va äre för skit att man inte ens får prova logga på å se hur det flyter på med drivrutiner som fungerar till mer än bara BF3.

Lösning:
Är det ett måste att byta drivrutiner eller kan man komma runt det?

Samma ruta kom upp för mig. Jag klickade ner den och började leta den nya varpåspelet går igång. Så alltså:

Lösning: Vänta tills spelet startar

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Fastnar på matchmaking.... kommer in ibland om jag spammar på "join game" på ett specifikt game. dock sällan.

Gjorde det i början av betan med, fixade det på något sätt men nu är det likadant igen.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Problem: Grafikdrivrutinen krashar hårt, gjorde inte det den första veckan, men nu gör de.
Kör beta-drivrutinerna, ska backa till förra och se om det blir bättre.
Inge problem med värme med mera.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

Probem: Jag laddade ner origin samt bf 3 betan och även nya drivers från ati då jag har ett hd 5770.
Versionen på drivarna som jag laddade ner var 11.9, efter att jag hade installerat dessa (Jag hade även en helt nyformaterad dator) så tänkte jag pröva att spela bf 3.. Det verkade gå bra än så länge, jag klickade på quick match, bf3 startades och jag fick fram en loading screen. Kort efter att den hade laddat en stund så blev det endast en svart skärm och efter det så blinkade det till och bf3 klienten hade stängt av sig och jag fick fram ett felmeddelande nere i hörnet. "Display driver stopped responding and has recovered", det stod även en lite mindre text under meddelandet jag just nämnde, "Display driver AMD driver stopped responding nad has successfully recovered." (http://www.speedyshare.com/files/30631588/Sablarns_problem.jp... detta är en bild på meddelandet.).

Jag läste givetvis vidare lite om drivers och upptäckte att det fanns en ännu nyare version 11.10 och att detta var en release för battlefield 3, jag blev genast mycket gladare och trodde att det skulle fixa sig men icke.. Jag installerade 11.10 och fick samma problem.

Jag provade också att ta bort drivarna och installerade en clean installation med 11.10 men fortfarande samma problem.
Därför kommer jag till er med mitt problem och hoppas på att få svar

(Jag kopierade detta ifrån en tidigare post jag har gjort)

Lösning: ?

Visa signatur

Moderkort: Asus Sabertooth Z77. HDD: SSD Samsung 840 PRO 256 GB, 2 TB. CPU: I7 3770k. GPU: EVGA GeForce GTX 680 SC Signature 2 & Palit GTX 680 SLI.
Ram: Crucial BallistiX 16GB. Cpukylare: Corsair H80i. PSU: Corsair 850W HX. Chassi: Antec Eleven Hundred.

Permalänk
Medlem

Problem: Får crash to desktop till synes helt spontant

Lösning: ?

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Entusiast
Skrivet av hus-musen:

Spelet laggar som bara den!

Lösning?

Ny dator.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Problem: Ser inga ping-tider i Battlelog. Kör Win7 64bit, med MSE och default brandväggen.
(jag är väl för dum för att hitta rätt i brandväggen)

Lösning: Gå bara in och gör så att trafik ifrån ... tillåts?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Problem: Grafikdrivrutinen krashar hårt, gjorde inte det den första veckan, men nu gör de.
Kör beta-drivrutinerna, ska backa till förra och se om det blir bättre.
Inge problem med värme med mera.

uppdatera BIOS på grafikkortet och se om det hjälper

det gjorde det för mig (Gigabyte 560ti)

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

uppdatera BIOS på grafikkortet och se om det hjälper

det gjorde det för mig (Gigabyte 560ti)

Kanske det, såg en tråd om det innan.
Ska testas ikväll!

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

misstänker punkbusterproblem för det sker bara på punkbuster-servrar

kör win7 64bit, punkbusterA och B ligger och rullar bland windows tjänster så borde funka tycker jag..

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

"We are going to be disabling PunkBuster again while we work with Evenbalance as it currently does seem to be kicking a little too eagerly. "
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2826551...

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!