Grafikkort i Battlefield 3 Beta

Permalänk
Medlem

Med det som jag har i min signatur, allt på ultra, så ligger jag väl på 50-60 i snitt ute, ~70 i snitt i tunneln.
Ultra och 1920x1080. Känns som man vill ha lite högre fps

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Avstängd

Om jag säger GeForce 560 Ti, mediuminställningar, upplösning 1024x768 = stabilt på minst 60 fps.
- Vad säger ni då?

(Fick inget svar tidigare, eller.... det jag fick var kanske inte det bästa).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bravo:

Om jag säger GeForce 560 Ti, mediuminställningar, upplösning 1024x768 = stabilt på minst 60 fps.
- Vad säger ni då?

(Fick inget svar tidigare, eller.... det jag fick var kanske inte det bästa).

Vad har du för övrig hårdvara? Och varför just 1024 upplösning?

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tomtelol:

Vad har du för övrig hårdvara? Och varför just 1024 upplösning?

Jag har:
8 gb ram
SSD 120 gb
intel i7
windows 7 64 bit
GeForce 560 Ti

Jag tänkte att man kan sänka upplösningen för att få högre/bättre FPS(?)

Permalänk

Byter ultra plats på skräpet på marken? Är det vid varje banladdning eller varje gång man har haft det utanför draw distance?

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Äntligen sätter man satero på plats.

Till alla er andra snälla försök att forska runt lite innan ni skriver att ni maxar allt i 60fps etc.
Det är många nyare medlemar som blir förtvivlade varför deras kort inte presterar likadant och det blir en massa trådar och falska mätningar på nätet.

Haha! Fel video, vänta bara så lägger jag upp en ny där det ÄR 1080p, har två nämligen. Och konstigt nog kan jag konstatera att min framerate inte ens förändras i 1080p jämfört med denna. Dags och undersöka hur bra FRAPS fungerar egentligen kanske;)

Väldigt vad du tjatar om "nya medlemmar". Detta är ett forum, kunskap har inte något att göra med hur länge man varit medlem. Vadå, är du stolt över att du vart medlem här längre än vad jag? Grattis säger jag till dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mockasin:

Jag förstår inte alla som säger att de "maxar" det och det spelet - sen sitter dom på dynga till grafikkort och kör utan AA/AF och typ 800x400 i upplösning. Och alltid rapporterar dom vilken FPS de har när de tittar in i en vägg. Jo tjena va informativt, nu vet jag det om jag någonsin skulle vilja köra i den upplösningen och kolla in i en vägg.

Jag som sitter på HD6970 i CF vågar knappt säga att jag maxar BF3 i 1920x1080. På Caspian Border fick jag runt 45 FPS ett tag då det var sjukt mycket rök och förstörelse vid Checkpoint-flaggan.
Sen när alla kids skriker att de maxar spelet med typ ett HD6850 eller dylikt - inte undra på att man då blir ganska less. Alla spel maxas till höger och vänster. Maxamaxamaxamaxamaxamaxamaxamaxamaxamaxa.

Maxa...

this +1 true etc!

Visa signatur

7800x3D, 32GB G.Skill Trident @ 6000Mhz CL30, Gainward Phoenix 3080, ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI, Corsair H115i Elite Capellix, Samsung 950 EVO 1TB, Corsair RM750X v2, Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart, LG 27'' 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Haha! Fel video, vänta bara så lägger jag upp en ny där det ÄR 1080p, har två nämligen. Och konstigt nog kan jag konstatera att min framerate inte ens förändras i 1080p jämfört med denna. Dags och undersöka hur bra FRAPS fungerar egentligen kanske;)

Väldigt vad du tjatar om "nya medlemmar". Detta är ett forum, kunskap har inte något att göra med hur länge man varit medlem. Vadå, är du stolt över att du vart medlem här längre än vad jag? Grattis säger jag till dig

Det har du rätt i men det är nog för att det är så otroligt mycket av dem just nu.

Handlar inte om att nya medlemmar inte får komma hit det är ju absurt utan det handlar om att söka och läsa på lite själv innan man kanske skriver och skapar en massa trådar som redan skapats förut. Men framförallt när man påstår sig något som är felaktigt det är typiskt 14-17 års människor.

Några av sådana punkter som tas upp sisådär 50 gånger per år här är:
Människan uppfattar mer än 30 fps skrattretande att tro annat.
Fanboys.

Du kan omöjligt ligga på 60fps som minsta fps i 1080p med ultra inställningar när mitt gtx 570 drar 1200MB vilket GTX 560 inte ens har tillgängligt.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Det har du rätt i men det är nog för att det är så otroligt mycket av dem just nu.

Handlar inte om att nya medlemmar inte får komma hit det är ju absurt utan det handlar om att söka och läsa på lite själv innan man kanske skriver och skapar en massa trådar som redan skapats förut. Men framförallt när man påstår sig något som är felaktigt det är typiskt 14-17 års människor.

Några av sådana punkter som tas upp sisådär 50 gånger per år här är:
Människan uppfattar mer än 30 fps skrattretande att tro annat.
Fanboys.

Du kan omöjligt ligga på 60fps som minsta fps i 1080p med ultra inställningar när mitt gtx 570 drar 1200MB vilket GTX 560 inte ens har tillgängligt.

Kan hålla med lite där att 60fps på ultra med 560ti är sjukt omöjligt om man kör singelkort då. kör man sli så är det andra bullar

Visa signatur

Amd Ryzen 3900x -I- H100i -I- Asus ROG STRIX X470-F Gaming -I- Asus GTX 3060 12GB -I- 32gb HyperX RGB @3600mhz -I- Chieftec nitro 650w Bronze -I- Corsair MP510 1gb m.2, Ocz trion 150 128gb och 240gb -I- Windows 10 Home -I- Fractal R4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

^^ och det är utan motion blur och noll kantutjämning.

Med andra ord: Du kan INTE "maxa" BF3 med ett 560Ti.
Skulle tippa på att man ligger på ca 30FPS om man slår på AA och Blur vilket är HALVA acceptabla FPS'n för en seriös gamer.

Två saker till:
1. Denna test är utförd på bana Métro. 16 vs 16 utan fordon. Tänk er 32 vs 32...jets, tanks...större områden.
2. Dice/EA har bekräftat att all grafik lull lull inte är implementerad ännu. Sannolikt kommer det alltså kräva ännu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

^^ och det är utan motion blur och noll kantutjämning.

Med andra ord: Du kan INTE "maxa" BF3 med ett 560Ti.
Skulle tippa på att man ligger på ca 30FPS om man slår på AA och Blur vilket är HALVA acceptabla FPS'n för en seriös gamer.

Två saker till:
1. Denna test är utförd på bana Métro. 16 vs 16 utan fordon. Tänk er 32 vs 32...jets, tanks...större områden.
2. Dice/EA har bekräftat att all grafik lull lull inte är implementerad ännu. Sannolikt kommer det alltså kräva ännu mer.

Spelet kan även bli mer optimerat så det kräver mindre Tror knappast det kommer kräva mer än vad det gör nu iallafall

Permalänk
Medlem

Jag tror BF3 kommer kräva mer i live-versionen, anledning:

1. 32! fler spelare som skjuter, flyger runt i jets, rullar in tanks...
2. Ca. tre gånger så stora kartor...
3. Fler grafiska "features" kommer göra att spelet blir mer krävande att "maxa"...

Visst dom små infanteri-banorna hoppas vi på att de blir mindre krävande. Skulle kunna köra MW3 om man vill nöta den typen av banor. Jag tycker om dom också men BF3's hjärta är väl ändå lite större banor med fordon.

Spelet släpps den 27:e? Säger bara good luck till Dice att optimera motorn på 3 veckor i ett spel man jobbat med i 3 år. Ingen blir gladare än mig iofs om dom lyckas med det men är realist när det gäller den förhoppningen. Är nog snarare så att man får bolla över till nVIDIA och AMD och deras avdelning för drivrutiner.

(Är för övrigt sjukt såld på spelet. Lägg till "orbing187" om ni vill lira lite. Kör mestadels på svenska BF3 Gotland servrarna. Ses där ute!

Permalänk
Medlem

Vore kul att få veta bara för sakens skull hur BF3 prestrerade med Sweclockers 2 ROG MARS kort som dom besitter

Visa signatur

Mobil > OnePlus 8T Surfplatta > Lenovo Laptop > ASUS G750JZ
Media-PC > Bitfenix Prodigy M mITX | Corsair CX 500M 80+ Bronze Modulärt | Asus H87I-Plus mITX | 8 GB ddr3 | i3 4340 @ 3.6Ghz | Corsair Hydro H60 | Kingston V300 SSD 120GB | 9TB Lagring |

Permalänk
Medlem

Asus Geforce Gtx590 kortet kalrar allt galant iaf rullar på hur fint som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Spelet kan även bli mer optimerat så det kräver mindre Tror knappast det kommer kräva mer än vad det gör nu iallafall

Vad hände med videon?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av forzzell:

Asus Geforce Gtx590 kortet kalrar allt galant iaf rullar på hur fint som helst

kör man inte för hög upplösning så borde ju mitt gtx 550 ti klara spelet på medium utan för mycket lagg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Vad hände med videon?

Kommer när jag orkar koppla in min brors skärm i min dator ( 1080p skärmen). Stressar inte angående saken då jag inte bryr mig särskilt mycket om vad du anser, att det är omöjligt osv. Men visst, kan skicka den som meddelande så småningom

Permalänk
Medlem
Skrivet av satero:

Kommer när jag orkar koppla in min brors skärm i min dator ( 1080p skärmen). Stressar inte angående saken då jag inte bryr mig särskilt mycket om vad du anser, att det är omöjligt osv. Men visst, kan skicka den som meddelande så småningom

Men du sa ju att du kört i 1080p och att det inte ändrade din fps alls?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Men du sa ju att du kört i 1080p och att det inte ändrade din fps alls?

Just precis, men har ingen video

Permalänk
Moderator
Moderator

How convenient.. ^_^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av satero:

Just precis, men har ingen video

Äh, ge dig nu. Om inte ens HardOCP som hållt på med seriösa benchtest i årtal är i närheten av några 60 fps med ett 560Ti så hur skulle DU, som inte ens kan fixa fram en video för att bevisa dina orimliga påstående ha lyckats med att ligga på 60+?
Självklart är det härligt om du har en tillräckligt hög fps för att du ska vara nöjd, men att med en dåres envishet påstå något som typ alla vet (och kan bevisa) är omöjligt gör bara att du själv framstår som mindre begåvad.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem

Citat av Satero "Haha! Fel video, vänta bara så lägger jag upp en ny där det ÄR 1080p, har två nämligen."
Här skriver han om inte jag tar helt fel att han tog fel film och att han har två.
Sist skrev han att han inte har en video med 1080p?

Skulle själv gärna vilja se den videon, inte för att jag inte tror på dig utan för att det skulle vara intressant att se någon med ett 560ti som lyckas

Permalänk
Medlem

Lugna er grabbar, det tar lång tid för en sådan 'obegåvad dåre' som mig för att koppla in datorn i brorsans skärm.

Stämmer att jag har en video i 1080p men jag lyckas inte få med FPS.mätaren. Hur gör man? Jag spelar in och då syns FPS men sen när man spelar upp videon är den borta.

Hjälp stackars mig innan jag blir totalt nerklampad av begåvade allvetande människor :3

Permalänk
Skrivet av satero:

Lugna er grabbar, det tar lång tid för en sådan 'obegåvad dåre' som mig för att koppla in datorn i brorsans skärm.

Stämmer att jag har en video i 1080p men jag lyckas inte få med FPS.mätaren. Hur gör man? Jag spelar in och då syns FPS men sen när man spelar upp videon är den borta.

Hjälp stackars mig innan jag blir totalt nerklampad av begåvade allvetande människor :3

Ta ner msi afterburner och sätt på on screen display?

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MightyKLARA:

Ta ner msi afterburner och sätt på on screen display?

Okej, antar att det inte går att fixa med FRAPS då?

Permalänk
Skrivet av satero:

Okej, antar att det inte går att fixa med FRAPS då?

Håll inne Ctrl+alt+S ingame

Permalänk
Medlem
Skrivet av redruM:

Jag tror BF3 kommer kräva mer i live-versionen, anledning:

1. 32! fler spelare som skjuter, flyger runt i jets, rullar in tanks...
2. Ca. tre gånger så stora kartor...
3. Fler grafiska "features" kommer göra att spelet blir mer krävande att "maxa"...

Visst dom små infanteri-banorna hoppas vi på att de blir mindre krävande. Skulle kunna köra MW3 om man vill nöta den typen av banor. Jag tycker om dom också men BF3's hjärta är väl ändå lite större banor med fordon.

Spelet släpps den 27:e? Säger bara good luck till Dice att optimera motorn på 3 veckor i ett spel man jobbat med i 3 år. Ingen blir gladare än mig iofs om dom lyckas med det men är realist när det gäller den förhoppningen. Är nog snarare så att man får bolla över till nVIDIA och AMD och deras avdelning för drivrutiner.

(Är för övrigt sjukt såld på spelet. Lägg till "orbing187" om ni vill lira lite. Kör mestadels på svenska BF3 Gotland servrarna. Ses där ute!

Som herr Troedsson skrev på Battlefield-bloggen så är koden i betan över en månad gammal. De har fixat mycket problem och stuff, som vi inte kommer se förrän release. Pga certifieringar och shit så drog det ut på tiden, därför får vi spela gammal kod. Sen kanske man kan ifråggasätta varför vi inte fått se nyare kod efter betasläppet, för det borde de ju kunnat släppa antar jag... Han säger också att detta är en äkta beta, och inget demo som många andra spelföretag kör med.

Du nämner inte heller att Caspian inte är en av de större banorna...

Är själv såld på spelet, är peppad som tusan. Är medveten om att det säkert kommer bli dyrt i plånboken när spelet släpps, dels pga spelet och sen pga att jag säkert behöver byta ut grafikkortet... Men det är ju Battlefield vi snackar! Har följt serien sen 1942, med undantag för modern combat och bad company (första, har dock köpt det begagnat och ska lira igenom det).

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Skrivet av satero:

Okej, antar att det inte går att fixa med FRAPS då?

Det är förinställt på att inte visa fpsn. Har den riktiga och har inte hittat någon funktion som gör så att fpsn visas:(

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Frallan12:

Håll inne Ctrl+alt+S ingame

Om man vill att det ska visas alltid då?
Man vill ju se fpsn när det är som mest intensivt, inte när man bara står där och inte gör någonting;)

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |