Permalänk

Mer frustration än glädje i att spela just nu. Så otroligt mycket som är fel.

En sak jag funderade på är, varför trycka space för accepta ress? Du ställer dig ju upp för fan, hur osmidigt som helst.

Det här är nog inget spel för mig då jag blir vansinnig på all muppar som inte fattar hur man ska spela. Går inte att åstadkomma mycket själv då spelet inte är utformat för att man kan vara en oneman army.

Ren frustration har det varit ikväll. Helt otroligt vad dåliga folk är på att spela.

Permalänk
Medlem

Spelet går juh inte ens spela på ULTRA. Det har DICE låst stog på deras twitter..så varför klaga på den? dessutom det är en beta, jag har inte upplevt något du har upplevt. det finns mycket känsla i detta spel och slår crysis med hästlängder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

En sak jag funderade på är, varför trycka space för accepta ress? Du ställer dig ju upp för fan, hur osmidigt som helst.

Det här är nog inget spel för mig då jag blir vansinnig på all muppar som inte fattar hur man ska spela. Går inte att åstadkomma mycket själv då spelet inte är utformat för att man kan vara en oneman army.

Ren frustration har det varit ikväll. Helt otroligt vad dåliga folk är på att spela.

Så är det när folk inte kan banorna eller inte spelat Battlefield förut. Alla är relativt dåliga första gångerna

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Tur att det inte bara kommer vara Metro som map sen då

Men Metro är ju 'supposed to be close quarters'. Om närstrid i BF3 är dominerat av snipers så kan vi alla tänka oss hur det blir på stora, öppna kartor med Conquest som spelläge.

Inte för att jag klagar, <3 snipers.

Permalänk
Medlem

BF3 betan är guld, okej operation metro är uttjatad som fan. Men tänk er med fordon sen? Och old school maps. Blir bara glad om alla p12er som tycker att det är anus slutar.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Verkar som om du aldrig har spelat BF förut. I BF2 så blev man automatiskt ressad. Vilket inte alltid är bra i alla lägen, t.ex mitt i en strid, så ressar din polare dig, och så dör båda direkt = No profit. Det är skit bra att man ska klicka space för ress. Gå och spela CoD istället.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av thechamp:

jävligt tråkig beta man dör ju av snipers 90% av spelet. de borde verkligen begränsa antalet snipers i ett lag vafan. borde heta sniperfield ! bf3 beta =sniper anus

BETA, klart DICE kommer nerfa allt op, jag gissar på att dom kommer nerfa recon och flashlight, och andra småbuggar. Tänk på att det är betan.. + att recon kommer inte vara så bra på dom andra mapsen.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Så här långt är det anus tyvärr, Battlefial 3. Påminner mig mer om CoD än Bf2 :/

Permalänk
Skrivet av faitz:

Verkar som om du aldrig har spelat BF förut. I BF2 så blev man automatiskt ressad. Vilket inte alltid är bra i alla lägen, t.ex mitt i en strid, så ressar din polare dig, och så dör båda direkt = No profit. Det är skit bra att man ska klicka space för ress. Gå och spela CoD istället.

Du verkar inte förstå att han klagar på att det är space knappen som aktiverar ress iom att man då ställer sig upp och blir ett lättare mål, han klagar inte på att ressen inte går igenom per automatik. Så sluta vara en sån surmupp.

Tycker betan helt klart är rolig, börjar väl bli hyffsat trött på metro men har höga förhoppningar inför release.

Permalänk
Medlem

Känns som att BF3 floppar.

"Det är bara beta"
"Det kommer nog ordna sig"
"Om en månad när spelet släppts kommer det nog vara bra"

Det är Beta vi pratar om, inte alpha här.
Spelet KOMMER vara i princip exakt likadant minus några få buggar kanske.
Det kommer fortfarande vara en konsol-port med arkad-känsla i kontrollerna och input lag kommer fortfarande finnas kvar.

BF3, officiellt floppat för alla PC-gamers.

Någon som är på BF vietnam?

Permalänk
Skrivet av faitz:

Ja för så fort man har kritik så innebär det automatiskt att man föredrar CoD?

Du dör i en buske, och får en ress som du vill ta. Men för att ta den måste du ställa dig upp på den plats där du precis dog. Är otroligt dumt utformat. Jag erkänner att jag spelat otroligt lite BF, men det innebär inte att mina åsikter inte väger något.

Spelet spelar mycket på realism, men sen har saker gjorts i spelet som är så otroligt orealistiska. Blir en knasig kombination, där "realismen" bara bidrar till förhinder i gameplay.

T.ex. när man springer och pronar. Du slänger dig på marken och glider, långt. Jag vet inte hur många gånger jag glidit över det som jag tänkt ta skydd bakom. Ser ut som en jävla backhoppande pingvin. Sen att hitboxen är totalt värdelös ibland. Jag har för mig att någon nämnt ett överliggande delay/lag bug i metro banan. Återstår att se...

Jag är väl medveten om att det är en Beta, och en gammal build inte minst.

Ska bli intressant att se om alla dessa irritationsmomenten är fixade till release. Köpa eller inte hänger starkt på detta.

Skrivet av KKay:

Så är det när folk inte kan banorna eller inte spelat Battlefield förut. Alla är relativt dåliga första gångerna

Jag har spelat så lite BF innan så jag ser mig själv som en ren och skär nybörjare. Senast igår så var vi attacking på metro, jag dör efter att ha försökt att skydda bomben så den smäller. När jag dör och ska spawna ser jag min teammate (som jag spawnar på) stå ~10 meter bort och snipa mot en sten på helt andra sidan av banan. Som tur är hinner jag spawna och mosa iväg en granat så de 3 som ligger där för att defusa dör.

Jag kan godta att man inte kan sikta speciellt bra, eller att man inte kan varenda keyhole på banan. Men att blankt ge fan i att röra sig mot A eller B, eller att man inte ens FÖRSÖKER att skydda en bomb som en squad i laget har armed till kostnad av deras liv.

Sånt får mig ursinnig. Det funkar inte som i CS, du kan inte vinna genom att döda alla istället för att bomba. Defender har unlimited med spawns, men det undgår majoriteten av spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

"Det är bara beta"

Det kommer fortfarande vara en konsol-port med arkad-känsla i kontrollerna och input lag kommer fortfarande finnas kvar.

BF3 är ingen konsol-port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Ja för så fort man har kritik så innebär det automatiskt att man föredrar CoD?

Du dör i en buske, och får en ress som du vill ta. Men för att ta den måste du ställa dig upp på den plats där du precis dog. Är otroligt dumt utformat. Jag erkänner att jag spelat otroligt lite BF, men det innebär inte att mina åsikter inte väger något.

Spelet spelar mycket på realism, men sen har saker gjorts i spelet som är så otroligt orealistiska. Blir en knasig kombination, där "realismen" bara bidrar till förhinder i gameplay.

T.ex. när man springer och pronar. Du slänger dig på marken och glider, långt. Jag vet inte hur många gånger jag glidit över det som jag tänkt ta skydd bakom. Ser ut som en jävla backhoppande pingvin. Sen att hitboxen är totalt värdelös ibland. Jag har för mig att någon nämnt ett överliggande delay/lag bug i metro banan. Återstår att se...

Jag är väl medveten om att det är en Beta, och en gammal build inte minst.

Ska bli intressant att se om alla dessa irritationsmomenten är fixade till release. Köpa eller inte hänger starkt på detta.

Jag har spelat så lite BF innan så jag ser mig själv som en ren och skär nybörjare. Senast igår så var vi attacking på metro, jag dör efter att ha försökt att skydda bomben så den smäller. När jag dör och ska spawna ser jag min teammate (som jag spawnar på) stå ~10 meter bort och snipa mot en sten på helt andra sidan av banan. Som tur är hinner jag spawna och mosa iväg en granat så de 3 som ligger där för att defusa dör.

Jag kan godta att man inte kan sikta speciellt bra, eller att man inte kan varenda keyhole på banan. Men att blankt ge fan i att röra sig mot A eller B, eller att man inte ens FÖRSÖKER att skydda en bomb som en squad i laget har armed till kostnad av deras liv.

Sånt får mig ursinnig. Det funkar inte som i CS, du kan inte vinna genom att döda alla istället för att bomba. Defender har unlimited med spawns, men det undgår majoriteten av spelare.

Det där med att man tvingas ställa sig upp är för att den riktiga revive inte funkar i betan utan du blir väckt utan att kunna välja och genom en bug så måste du ställa dig upp.

Ett litet tips från en gammal BF spelare, RÖR aldrig någonting som heter Rush för det är inte Battlefield och är endast ett irritations moment. De flesta som spelar Rush kan inte spela det och en stor del är svordom. Vänta in tills spelet är klart sen spela Conquest, det som verkligen är Battlefield.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

är överlag väldigt nöjd med betan visst är det lite buggar o shiet men va ska man göra flyter på bra endå. enda som stör mig är att jag tycker det tar alldeles för snabb tid o gå upp i rang kommer ihåg bf2 där fick man nöta topprankerna bra länge. nu e folk skithög level på några dagar känns lite klent, skönare att få kämpa för att gå upp i rang

Visa signatur

Intel Core i7-12700KF | Asus TUF GAMING Z690-PLUS D4 | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200MHz | ASUS TUF GeForce RTX 3070 Ti OC 8GB | Corsair MP600 Core M.2 - 2TB| Corsair RM850 | Corsair 4000D / Tempered Glass | 2 Dell U2715H | Logitech Z-5500 | Synology DS920+ 4x6tb WD Red |

Permalänk
Skrivet av nVIDIA:

Hej, jag startar en ny tråd angående Battlefield 3 beta , detta är trots allt är ett av världens populäraste o mest diskuterade spel.
Jag är långt ifrån en spelfantast men gillar den tekniska biten och gillar testa på nya spel ibland, har spelat mycket fps för herrans många år sedan och spelar fortfarande lite grann, tex spel som jag spelade vart COD Quake 3, Half Life 2 vilket förövrigt är toppen spel på den tiden kan även tycka att Quake3/Half life 2 grafiken är underbar vacker även idag...

NU när BF3 betan släpptes så var jag bara tvungen att testa...Väl när spelet laddas ner och man såg hur snabbt det gick, service känsla vart på topp när det gick uppemot 8mb/s och därefter så skulle spelet installeras, fick en känsla inombords att nu är vintern räddad och det blir ett par timmar med spelande iaf Men ack vad fel jag hade, efter 15 minuter så inser man hur pass dåligt spelet ändå är, jag spelade några timmar för att se om jag skulle ändra inställning, och det blev tyvärr inte så.. Kan ta upp några saker som jag stör mig på, det är ändå 2011 nu och då borde spelen vara någorlunda bra.

-Grafikmotorn känns platt och det finns inget djup i grafiken, känns så påklistrat och plastigt ut.
-Gubben känns som att den svävar över marken, tangent/mus kontrollen känns slö och spelet hänger verkligen inte med i rörelserna, känns som hela spelet är slött (input lag)
-Vattnet ser ut som flytande metall och blänker något enormt.
-Skjuter man tex på en fönsterruta/kaklet så spricker det efter 1 sekund efter skottet träffat (input lag)
-När man ska åka i dem olika transporterna så känns det som en simulator från 80 talet, en gult kors och ett sikte tar upp halva bilden...
- Buggigt när man kryper
-Detta är vad jag kan komma på just nu, har säkert missat en massa saker.. Och stort ++++ för ljudet, det är det ändå dom har lyckats med grattis! Men jag kan tyvärr säga att ett köp från min sida blir det inte, visst detta är en Beta men det visar ju hur spelet är.. Och förbättras inte dessa saker jag skrivit om inom 3 veckor, vilket jag har svårt att se att dem ska hinna så kan dem fett glömma mig om ett köp, tänker inte lägga ner tid på ett halvklart spel! Detta var min åsikt, skulle vara roligt att höra era, tycker så synd om Er som väntat länge på spelet :&
Mvh
Emil

Är du säker på att du inte bara spelade på en server med hög ping? Jag har inte upplevt något input-lag

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalleswe:

BF3 är ingen konsol-port.

Det bevisar liksom hur mycket han vet om BF3.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Spelat lite Beta nu och det jag irriterar mig på är att man blir dödad även när man har hunnit springa in i skydd (hitbox och lagg fel?)!

Det är så DICE gör spel, de verkar inte ha kunskaperna att motverka detta.

jag spelar inte Betaversionen, men kan någon berätta för mig om claymores är lika noobigt som i bf2? dvs har dem ca 15m range och går inte att utlösa på något sätt.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem

Jag håller med den första och många efterföljande skribenter om en del saker. Men jag tänkte också för enkelhetens skull rada upp lite plus och minus:

Börjar med minus:
Grafiken - Den är snygg på ultra, jag kör på absolut max i allt och har neråt 45-50 fps som lägst under strid, så det är rätt nice. MEN, jag hade förväntat mig mer av grafiken på ultra, och kanske även då väntat mig några FPS lägre då också. Så grafiken blir både ett plus och ett minus.

Hitbox - Den är rätt skum, det kan ibland ha att göra med latencyn som många av beta-servrarna har. Men ibland är det inget snack om att hitboxen är dålig. Men det är trots allt en beta, och hitboxen brukar i regel vara något de fixar tills releasen, åtminstone förbättra den.

I övrigt är de enda minus jag kan komma på bara mindre detaljer som mycket väl är just för att det är en beta. Men jag hoppas helt klart på en del förbättringar.

Nu till plus:

Grafiken: Hehe, ja, den är kanske på sina håll inte så superbra. Träden glömde jag nämna som exempel på minus under grafik, vissa har såklart redan nämnt det. De ser förjävliga ut på nära håll. Men jag hoppas innerligt att det kommer bli en del grafiska förbättringar till releasen, och det gör att jag ändå känner mig glatt inställd till hur grafikupplevelsen är. För det är relativt snygg grafik, och det flyter på jäkligt bra. Grafiken lär ju inte bli som de mest krävande singleplayer-spelen liksom. I och med att det är internetbaserat och man kommer kunna spela med 64 spelare och så vidare. Så frågan är hur höga krav man kan ha.

Ljudet: Ja vad ska man säga. Jag tycker ljuden är halva upplevelsen. Se till att köra med bra lurar och ha hög volym, och allt som finns kvar då är bara krig! Ljudet är helt otroligt bra faktiskt. Jag kan återge många situationer i spelet där ljudet känns påträngande verkligt och liksom slukar in en i skärmen. Explosioner och när man ligger bakom en sten och kulorna viner kan nämnas som två exempel.

Spelkänslan: Bortsett från en del detaljer som hitbox och sånt, och att squad-liret inte funkar som det ska, men det har dem sagt att de ska fixa. Och dessa detaljer utgörs ju mest av sedvanliga beta-problem, som kommer fixas. Spelkänslan är trots allt grym redan, för att vara en beta.

Sammanfattning:
Ja, det finns nog ingen beta jag någonsin spelat så intensivt. Kör man ihop med någon eller några vänner är det otroligt kul. Tycker Dice har satt ribban högt för resten av spelindustrin. Jag tror att konkurrenter som modern warfare 3 kommer ha riktigt svårt att övertyga dem som vill spela multiplayer att välja mw3 framför bf3.
Ja, jag är i alla fall sjukt förväntansfull och längtar tills 28/10. Om de bara fixar till det man vill. Hitbox, finputsa grafiken med mera. Då kommer det i min mening bli det bästa multiplayerbaserade fps-spelet genom tiderna hittills. Inte så konstigt i och med att det är den i tiden senaste storsatningen inom området. Men det kommer nog bli otroligt många timmar i höst och vintermörkret som kommer utgöras av bf3. För alla som mot förmodan tvekat, fixa datorn så den pallar, och köp spelet.
BFBC2 var kul när det kom, men det tröttnade jag på efter någon månad. Men BF3, frågan är om det går att tröttna på det. Jag har hunnit lägga 20 timmar ren speltid på betan och är inte trött ännu åtminstone. Och då är det bara samma bana hela tiden.. Jag låter det bli slutordet. Hooah!

Visa signatur

MK: ASUS P8Z68-V PRO CPU: Intel i5 2500 3,3ghz (3,8ghz) RAM: Corsair XMS3 4x2GB 1600mhz HD: Samsung Spinpoint 1TB 32MB Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Grafikkort: ASUS GTX 570 DIRECTCUII 1280MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuppe:

"Det är bara beta"

Det ska inte alls konsol-portas, och det är verkligen ingen arkadkänsla över det. De har pratat om det just för att pc spelare ska kunna njuta av spelet á la pc. Sen kan du ju ha rätt i att de inte fixar så mycket till releasen. Ibland kan det vara så, och ibland hinner dem fixa rätt så mycket alternativt släpper patch rätt omgående. Jag tror EA och Dice kommer fixa det som behövs förr eller senare åtminstone. De har satt ribban extremt högt och de kommer inte ha lagt ner allt detta arbete för att inte följa upp det och fixa till det som behövs enligt majoritetens önskemål. Det är min hypotes åtminstone.

Visa signatur

MK: ASUS P8Z68-V PRO CPU: Intel i5 2500 3,3ghz (3,8ghz) RAM: Corsair XMS3 4x2GB 1600mhz HD: Samsung Spinpoint 1TB 32MB Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Grafikkort: ASUS GTX 570 DIRECTCUII 1280MB

Permalänk
Skrivet av Knuppe:

"Det är bara beta"

Hehe, men sedan att både jag och många andra hörde Zh1nt0 tala på Teamspeak i helgen där han och sina med-arbetare instämde att BETAn är 1 månad gammal är en annan femma? Dom buggar vi har nu har DICE redan fixat, om man vill tro på det han säger är upp till var och en. Jag tycker iallafall vi inte ska svartmåla spelet nu, vänta till släppet för att få lira hela spelet.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tastyandy:

Hehe, men sedan att både jag och många andra hörde Zh1nt0 tala på Teamspeak i helgen där han och sina med-arbetare instämde att BETAn är 1 månad gammal är en annan femma? Dom buggar vi har nu har DICE redan fixat, om man vill tro på det han säger är upp till var och en. Jag tycker iallafall vi inte ska svartmåla spelet nu, vänta till släppet för att få lira hela spelet.

Exakt. Och som någon annan nämnde också så är Rush verkligen inte ens i närheten av vad de forna Battlefield spelen handlar om. Om det är något bf handlar om, så är det conquest. 'Nuff said.

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem

Många sitter och klagar över att man dör för lätt pga snipers. Har ni någonsin tänkt på att det kanske är skit bakom spakarna?

Känner själv absolut inte att snipers är overpowered. Man lär sig rätt fort vart man inte ska springa som ett höns utan huvud samt vilka positioner snipers ofta befinner sig på i mapen. Det tar tid att lära sig och bli en bra spelare. Bara för att man inte kan börja äga direkt betyder det inte att det är fel på spelet. Eller som många gråter floder över, fel på något vapen/class/map etc.

Utveckla ditt spelande, spring inte runt som ett damp barn i CoD utan använd hjärnan och bli en bättre spelare så ska ni se att döda snipers är som att stjäla godis från barn. Lätt match.

Visa signatur

Skärm: Benq XL2410T Chassi: CoolerMaster Sniper Black Edition Moderkort: Asus P8P67 Deluxe Processor: i7 2600k Grafikkort: Asus Gefore GTX 580 Nätaggregat: Corsair HX 1000W Minne: Corsair 8GB CL9 1866Mhz Vengeance Blue SSD: Kingston HyperX 120GB HDD Western Digital Caviar Black 1Tb Processor kylning: Corsair Hydro H80 Mus: Logitech G400 Tangentbord: Logitech G110

Permalänk
Skrivet av chm:

Många sitter och klagar över att man dör för lätt pga snipers. Har ni någonsin tänkt på att det kanske är skit bakom spakarna?

Känner själv absolut inte att snipers är overpowered. Man lär sig rätt fort vart man inte ska springa som ett höns utan huvud samt vilka positioner snipers ofta befinner sig på i mapen. Det tar tid att lära sig och bli en bra spelare. Bara för att man inte kan börja äga direkt betyder det inte att det är fel på spelet. Eller som många gråter floder över, fel på något vapen/class/map etc.

Utveckla ditt spelande, spring inte runt som ett damp barn i CoD utan använd hjärnan och bli en bättre spelare så ska ni se att döda snipers är som att stjäla godis från barn. Lätt match.

Nu händer det grejjer vill jag lova, bra sagt!

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

BAD Company 3 imo. Stör mig grovt på att de säger att detta blir en uppföljare till BF2 när det i själva verket är BC3. Fast med plastigare & tråkigare stil på vapen etc. förövrigt är ju grafiken galet bra. Men tror inte att det slår BF2 enligt mig.

Permalänk
Medlem

Är inte betan en äldre version av spelet också,eller nåt liknande?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master Storm Trooper || Moderkort: MSI Z170A Gaming M7 || CPU: Intel Core i7-6700K
|| GPU: ASUS Radeon R9 290X DirectCU II OC 4GB || PSU: Corsair RM850W || RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz || HDD: Caviar Blue 1TB || SSD: Samsung EVO 840 500GB || Windows 7 Home Premium 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herrlin:

Är inte betan en äldre version av spelet också,eller nåt liknande?

Jopp, mycket äldre build

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det är märkligt agerande av EA/DICE?

Jag kan förstå (skiten) med konsoller att de spel de släpper, inklusive beta programvaror, måste gå igenom en licensieringsprocess som ofta tar riktigt lång tid.

Men till PC? Varför inte, varje natt, uppdatera alla servrar till senaste version? Annars är det ingen beta test. Det blir en produkt-demo.

Det finns de som spelat alpha'n och säger att den var stabilare och bättre och inte hade dessa buggar. Vilket tyder på att denna version som vi spelar är pre-alpha?

Detta är alltså en demo, av en gammal och instabil version av bf3. Alla problem som vi stöter på "är redan fixade" etc etc.

Vidare, detta är BF3 och vi vill spela BF3. Då går EA/DICE och släpper metro i rush läge? Wtf.. Rush är väl det sista man vill kolla in. Men det kanske bara var detta som fanns tillgängligt på denna urgamla version av bf3.

Hoppas verkligen att de lägger all tid och energi på att fixa synch/hitbox problematiken innan release då det är den i särklass största och mest irriterande buggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av no7:

Bara jag som tycker det är märkligt agerande av EA/DICE?

Jag kan förstå (skiten) med konsoller att de spel de släpper, inklusive beta programvaror, måste gå igenom en licensieringsprocess som ofta tar riktigt lång tid.

Men till PC? Varför inte, varje natt, uppdatera alla servrar till senaste version? Annars är det ingen beta test. Det blir en produkt-demo.

Det finns de som spelat alpha'n och säger att den var stabilare och bättre och inte hade dessa buggar. Vilket tyder på att denna version som vi spelar är pre-alpha?

Detta är alltså en demo, av en gammal och instabil version av bf3. Alla problem som vi stöter på "är redan fixade" etc etc.

Vidare, detta är BF3 och vi vill spela BF3. Då går EA/DICE och släpper metro i rush läge? Wtf.. Rush är väl det sista man vill kolla in. Men det kanske bara var detta som fanns tillgängligt på denna urgamla version av bf3.

Hoppas verkligen att de lägger all tid och energi på att fixa synch/hitbox problematiken innan release då det är den i särklass största och mest irriterande buggen.

Jag har oxå tyckt att det varit lustigt att EA/Dice inte verfierat sin uppdateringsrutin (som jag antar finns för BF3 eftersom att Valve har använt sig av detsamma i snart 10 år). Framförallt med tanke på att det verkar finnas en hel del uppenbara mjukvarufel i BF3, så kunde man förvänta sig att de skulle skicka ut en och annan rättning och därmed även verifiera sin SW update rutin. Men inte.

Alltså verkar det som att EA/Dice mål med Beta knappast är att hitta/rätta mjukvarufel.
Vad är det då de är ute efter? (på med foliehattarna!)
Min slutsats är att det är nog rankingsystemet och poängsystemet som de först och främst vill ha verifierat och kommenterat
EA/Dice har sagt att systemen är preliminära (== beta) och att spelarna "nollställs" efter betan.
Kan det vara ett resonemang som håller?
(synd att de inte sade det iså fall, för då hade de kunnat få så mycket mer kommentarer antar jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av faitz:

Var det inte sagt att man skulle kunna dra/släpa fallna medspelare i säkerhet för att kunna ress:a dem?

Permalänk
Medlem

Bara jag som gillar att BF3 har både den snabba COD spel stile (metro) och den gamla vanliga mer strategiska (bf2) ? :/ Tycker om att det blir mycket close up and personal och att det är så lätt att försvara på Metro. Det blir faktiskt rätt segt på 64spelars conquest med allt lagg dem servrarna har. Ajja får la spela mer conquest när spelet väl kommer.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo