Deviltech, fortfarande pålitliga?

Permalänk
Medlem

Deviltech, fortfarande pålitliga?

Hej!

Efter att min bärbara dator kastade in handduken i slutet av mars påbörjade jag jakten efter en värdig ersättare.

Jag kollade runt på prisjakt och sökte lite här i forumet. Hittade till deviltech.de och blev överrumplad av det billiga priset och möjligheten att (lite smått) välja delar efter behag. Gymnasietyskan räckte väl för att kunna navigera runt på sidan. Jag snabbkollade om de var pålitliga med lite googling och det verkade inte som om det var någon avancerad scam. Snabbt så beställde jag en dator och skickade pengar via wire transfer till banken som de angav i bekräftelsemailet.

Efter att inte fått någon uppdatering om ordern eller om mina pengar kommit fram så mailade jag dem. Efter en vecka trillade ett svar in. De påstod att jag skulle få ett mail när betalningen var mottagen och att det preliminära leveransdatumen (13e april) kunde hållas.

Efter en tyst vecka från deras sida fick jag slutligen ett automatiskt mailsvar att datorn var skickad (versendet!). Det var ca 3 veckor sedan jag fick det mailet. Det skickades inte med något trackingID för försändelsen, och inte heller går det att hitta någon när jag loggar in på mitt konto på deras sida. Förra veckan mailade jag och frågade om försändelsen, men det är återigen radiotystnad från tyskarna. Jag vet att jag är otålig och att man säkert har blivit bortskämd av övriga blixtsnabba leveranser, men att ha pressat iväg 1000 euro i förskottsbetalning gör att deras ovilja att svara på mail känns väldigt oroande.

tl;dr Jag är orolig att jag blivit blåst. Är det någon här på forumet som har fått en dator levererad av deviltech det senaste halvåret? Var de lika tysta och hemlighetsfulla då? Tog frakten lika lång tid?

Permalänk

Det låter ju onekligen lite oroväckande. Att beställa från utlandet bör inte ta onaturligt lång tid, särskilt inte inom EU. Jag köpte min Dell för 3 år sedan, och den levererades från Irland inom en vecka om jag minns rätt.

Låt mig dock inte skrämma upp dig, för jag har ingen som helst erfarenhet av Deviltech, varken bra eller dålig. Däremot så vore det intressant att följa hur det går för dig eftersom jag själv är intresserad av att beställa en dator därifrån.

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Hedersmedlem

Att du inte fått tracking på paketet låter lustigt.
Kontakta butiken och be om det, borde vara en självklarhet idag.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk

Återkom gärna om hur det går. Jag har aldrig hört nåt negativt om Deviltech iallafall.

Permalänk

Har du hört något från dem än?

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem

Mailade igår igen, inget svar ännu.

Skulle vara trevligt om någon som beställt en deviltech dator kunde ramla in i tråden och berätta lite om hur det gick för deras leverans och kontakt med företaget.

Såg även att det verkar som de har uppdaterat hemsidan men en ny datormodell sedan jag gjorde min beställning.

Permalänk
Medlem

Ring till dem?

Permalänk

Måste ju bero på detta:

"Achtung! Aufgrund der Sandy Bridge Problematik kommt es bei den Auslieferungen der Bestellungen zu Verzögerungen. Wir liefern jedes Gerät schon mit der neuen Mainboard-Revision aus."

which means:

Hoppsan! På grund av Sandy Bridge problemet uppstår i leveranser av försenade order. Vi levererar från en enhet även med den nya moderkort revidering.

Googleöversättning haha

Permalänk
Medlem

Sandy Bridge-problemet var ju länge sedan. Har svårt att tro att det fortfarande sätter käppar i hjulen för Deviltech.

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem
Skrivet av APPRENTIcide:

Måste ju bero på detta:

"Achtung! Aufgrund der Sandy Bridge Problematik kommt es bei den Auslieferungen der Bestellungen zu Verzögerungen. Wir liefern jedes Gerät schon mit der neuen Mainboard-Revision aus."

which means:

Hoppsan! På grund av Sandy Bridge problemet uppstår i leveranser av försenade order. Vi levererar från en enhet även med den nya moderkort revidering.

Googleöversättning haha

Achtung är väl ändå inte "Hoppsan" .. snarare "Varning!" =D

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Achtung är väl ändå inte "Hoppsan" .. snarare "Varning!" =D

Uppmärksamhet. Enligt Google översätt.

Permalänk
Medlem

Att jämföra med svenska OBS! kanske?

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Skrivet av cokeman66:

Uppmärksamhet. Enligt Google översätt.

Precis! Roligast att inte redigera svaret utan att det får stå så som google säger

Skrivet av illusi0n:

Att jämföra med svenska OBS! kanske?

Ja, låter mest riktigt.

Permalänk
Medlem

Fick precis ett mail från dem, men det verkar tyvärr vara ett massutskick till samtliga kunder, eftersom de inte svarade på frågan ang. paketID.

Här har ni iaf meddelandet, någon som kan tyska bättre än mig och google translate får gärna förklara vad som menas i början, jag gissar på att de får in "enheterna" om 2 dagar, och datorerna skickas inom 5-10 dagar.

Citat:

Hallo,
die Geräte treffen in 2 Tagen endlich wieder bei uns ein. Nach der Sandy Bridge Problematik, kehrt jetzt endlich wieder ruhe ein und mir der neuen Lieferung haben wir endlich genügend Geräte da. Ihr Gerät wird in den nächsten 5-10 Tagen verschickt. Bei Fragen wenden Sie sich bitten an: info@deviltech.de

Vielen Dank

de enheter som finns i två dagar till slut med oss. Efter Sandy Bridge problemet återkommer nu äntligen vila, och jag har den nya leveransen har vi äntligen tillräckligt med utrustning där. Enheten levereras under de närmaste 5-10 dagarna. Vid frågor vänligen kontakta: info@deviltech.de

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av curl88:

Fick precis ett mail från dem, men det verkar tyvärr vara ett massutskick till samtliga kunder, eftersom de inte svarade på frågan ang. paketID.

Här har ni iaf meddelandet, någon som kan tyska bättre än mig och google translate får gärna förklara vad som menas i början, jag gissar på att de får in "enheterna" om 2 dagar, och datorerna skickas inom 5-10 dagar.

det står ungefär; att delarna kommer anlända till oss om två dagar!
google translate kan man lite nästan alla dagar i veckan, fel ord då och då kan man lita ut själv!=)

Permalänk
Medlem

Har själv planerat på att köpa från Deviltech (och tänkte skapa en tråd och fråga i princip samma sak som du), så om du har möjlighet, kan du uppdatera din tråd när/om du får din dator? Skulle vara mycket tacksam över det!

Deviltech har, som sagt, skrivit på sin sida om Sandy Bridge-problemen, vilket förmodligen sölat ner leveranserna. Tror knappast Deviltech är så stora nog att bara kunna köpa in en gigantisk mängd nya moderkort direkt när sånt här inträffar så de kan ju fortfarande vara påverkade (kan ju vara så att de blivit tvungna att tömma sitt lager med fungerande moderkort pga RMA från tidigare kunder?).
Har googlat en hel del på Deviltech, eftersom jag planerar att köpa en dator för runt 1600 euro, och allt jag hittar är att de verkar vara en OK affär. Deras datorer får bra betyg (om så lite dålig kvalité på skalet) så det verkar inte vara någon scam.

Permalänk
Skrivet av Majora:

Har själv planerat på att köpa från Deviltech (och tänkte skapa en tråd och fråga i princip samma sak som du), så om du har möjlighet, kan du uppdatera din tråd när/om du får din dator? Skulle vara mycket tacksam över det!

Deviltech har, som sagt, skrivit på sin sida om Sandy Bride-problemen, vilket förmodligen sölat ner leveranserna. Tror knappast Deviltech är så stora nog att bara kunna köpa in en gigantisk mängd nya moderkort direkt när sånt här inträffar så de kan ju fortfarande vara påverkade (kan ju vara så att de blivit tvungna att tömma sitt lager med fungerande moderkort pga RMA från tidigare kunder?).
Har googlat en hel del på Deviltech, eftersom jag planerar att köpa en dator för runt 1600 euro, och allt jag hittar är att de verkar vara en OK affär. Deras datorer får bra betyg (om så lite dålig kvalité på skalet) så det verkar inte vara någon scam.

Jag är i precis samma sits som du. Har varit inne på en Asus G73SW men det svaga grafikkortet GTX 460M väger emot, så jag är mer sugen på en Fragbook DTX med ett Radeon HD 6970 för ungefär samma pengar. Notebookguru.de har även de liknande utbud till samma priser, men jag vet lika lite om dem som om deviltech.

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk
Medlem

Datorn har äntligen dykt upp! Missade UPSbilen igår, fick ta och stanna hemma från jobbet idag för att kunna ta emot paketet. Har inte hunnit mer än att starta den än, men byggkvalitén känns i alla fall underbar. Återkommer med lite bilder och sånt senare när jag kommit igång.

Så Deviltech är fortfarande pålitliga, de verkar dock inte vara något vidare bra på sin kundkontakt. Fick bara svar på 1 av 3 skickade mail, och något id på försändelsen dök aldrig upp på deras sida. Men med tanke på priset så var affären helt klart värt det, så länge jag slipper behöva använda mig av deras support så kommer jag känna mig jättenöjd. Lite dålig stil av dem bara att först säga att jag skulle få laptopen inom 2 veckor, och sen vänta en månad på att höra av sig att de inte fått in delarna än.

återkommer!

Permalänk

Fan vad skönt för dig! Vilken modell och vilken konfiguration valde du? Och berätta gärna om dina första intryck när du hunnit testa den lite. Själv väntar jag på min x-768 från PC-konsulten vilken dag som helst nu. Förhoppningsvis redan imorgon.

Visa signatur

Amantes Sunt Amentes

Permalänk

Hunnit få igång å testat den än ???
Bilder, vi måste få se lite bilder

Permalänk
Medlem

Ojoj, ser fram emot bilder & lite omdömmen

Permalänk
Medlem

Tjenare,

Har även jag beställt en laptop från Deviltech. Sitter och väntar på att dom ska bygga den, tydligen har dom väntat på komponenter. Något jag fick ta reda på själv genom att maila dom.
Hur som helst är jag väldigt sugen på att se lite bilder och höra ditt omdöme. Undrar också hur du gick tillväga angående betalningen, jag har inte riktigt klart för mig hur jag ska göra. Eller när jag ska betala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av curl88:

Datorn har äntligen dykt upp! Missade UPSbilen igår, fick ta och stanna hemma från jobbet idag för att kunna ta emot paketet. Har inte hunnit mer än att starta den än, men byggkvalitén känns i alla fall underbar. Återkommer med lite bilder och sånt senare när jag kommit igång.

Så Deviltech är fortfarande pålitliga, de verkar dock inte vara något vidare bra på sin kundkontakt. Fick bara svar på 1 av 3 skickade mail, och något id på försändelsen dök aldrig upp på deras sida. Men med tanke på priset så var affären helt klart värt det, så länge jag slipper behöva använda mig av deras support så kommer jag känna mig jättenöjd. Lite dålig stil av dem bara att först säga att jag skulle få laptopen inom 2 veckor, och sen vänta en månad på att höra av sig att de inte fått in delarna än.

återkommer!

Också liten nyfiken på hur det gick med Deviltech till slut. Tänkte köpa från dem ett tag själv men avstod pga. risken för att hamna i det läge du hamnade i.

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Inaktiv

Jag funderar på att köpa från Deviltech, deras Fragbook DTX verkar vara samma som PC-konsultens X-768, och jag ser ut att kunna komma undan cirka 2000 kr billigare om jag tar från DT istället. Är mycket intresserad av utvecklingen här.

Permalänk
Medlem

Jag med!

Visa signatur

Clevo P150HM: I7 2630QM 2,0-2,9 GHz, 8 GB DDR3 1333 MHZ, 15,6" 1920x1080, ATI Radeon 6970M, Corsair Force 3 180GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av curl88:

Så Deviltech är fortfarande pålitliga, de verkar dock inte vara något vidare bra på sin kundkontakt. Fick bara svar på 1 av 3 skickade mail, och något id på försändelsen dök aldrig upp på deras sida.

Har hört lite olika meningar angående det där, och det verkar som att de är dåliga på kundkontakt, dock har jag själv skrivit typ 3 mail till dom och varje mail har svarats på inom 24 timmar, dock aningen kortfattade och man har inte direkt fått känslan att det rör sig om något större företag.

Skrivet av anon89918:

Jag funderar på att köpa från Deviltech, deras Fragbook DTX verkar vara samma som PC-konsultens X-768, och jag ser ut att kunna komma undan cirka 2000 kr billigare om jag tar från DT istället. Är mycket intresserad av utvecklingen här.

Förstår inte hur Deviltech kan vara så mycket billigare än PC-konsulten med samma hårdvara.
Orkar inte kolla exakt hur det var, men denna dator (typ) från deviltech här nedan kostar typ 14300kr~ medans PC-konsulten kostar typ 15100kr~, och då kommer ingen hårddisk med från PC-konsulten:

2720QM
12GB ram
250GB 7200RPM HDD
6970M
Inget OS

Själv tjänar jag mest att köpa från deviltech då jag inte kommer behöva växla euro till kronor, sen vill jag minnas att frakten inte var så hemsk heller.
Det NEGATIVA medan att handla från deviltech är dock att det inte går att ta mot faktura, iallafall inte för de utanför tyskland. Hos PC-konsulten går detta däremot helt utmärkt.

Permalänk

Har 2 polare som fått sinna datorer från Deviltech iaf men suporten ska tydligen inte vara någon höjdare, det tog 2 månader för ena killen att få sin dator fixad som han tappade i golvet

Permalänk
Medlem

Skulle Det inte komma upp lite bilder av datorn :>??
är du/ni nöjda med vad ni fick?

har själv beställt en hellmachine och är väldigt sugen på att höra om jag gjort ett bra val :>

Permalänk
Skrivet av spg:

Skulle Det inte komma upp lite bilder av datorn :>??
är du/ni nöjda med vad ni fick?

har själv beställt en hellmachine och är väldigt sugen på att höra om jag gjort ett bra val :>

Vad har du valt för komponenter i din Helvetesmaskin och vad gick den lös på.

Permalänk
Medlem

Konfiguration:
Bildschirm: 18,4" 1920 x 1080 Full-HD LED-Widescreen
Betriebssystem: kein
Sprache Betriebssystem: Englisch ( Falls Betriebssystem ausgewählt )
Garantie: DevilCare: 2 Jahre DevilCare und 2 Jahre Garantie
System Beleuchtung: DevilTech® DevilSX System Beleuchtung - Wählen Sie aus 8 unterschiedlichen Farben
Prozessor: Intel® Mobile Core i7 2760QM / 6MB L3 Cache, 2.40GHz - 3.50GHz Turbo Modus [+179€]
Grafikkarte: Zwei GeForce GTX 560M Grafikkarten im SLI mit ins gesammt 3 GB
Speicher: 8 GB - 2 x 4096 MB Hochleistung - DDR3 SDRAM mit 1600 MHz [+119€]
Festplatte: 320 GB 7.200 U/Min SATA
Festplatte 2: Seagate Momentus XT, 320GB, 4GB Hybrid, 7200U/Min. [+€105€]
Festplatte 3: kein
CD DVD Blu-Ray: DVD-Brenner: 8x Dual Layer DVD+/-RW / 24x CD-RW Combo
Wireless Netzwerkkarte: Integrierte DevilTech Wireless-Karte + Bluetooth
Kommunikation: Integriertes 10/1000Mb Gigabit Ethernet und 56K V.92 Modem
Soundkarte: Intel® High-Definition Audio (24-bit, 192KHz) mit Surround Sound
Fingerprint: Integriertes Fingerabdruck-Lesegerät - Sperren Sie Eindringlinge und Schnüffler aus!
WebCam: Integrierte 2.0 Megapixel Kamera
Keyboard: Notebook-Tastatur - Schwedisch
Maus: keine
Headset: kein
Office-Software: kein
Anti-Viren-Software: kein
USB-Stick: kein
Notebook-Tasche: kein
Ersatz-Akku: kein

Den gick på 1702Euro= 16100 kr