Deviltech, fortfarande pålitliga?
Hej!
Efter att min bärbara dator kastade in handduken i slutet av mars påbörjade jag jakten efter en värdig ersättare.
Jag kollade runt på prisjakt och sökte lite här i forumet. Hittade till deviltech.de och blev överrumplad av det billiga priset och möjligheten att (lite smått) välja delar efter behag. Gymnasietyskan räckte väl för att kunna navigera runt på sidan. Jag snabbkollade om de var pålitliga med lite googling och det verkade inte som om det var någon avancerad scam. Snabbt så beställde jag en dator och skickade pengar via wire transfer till banken som de angav i bekräftelsemailet.
Efter att inte fått någon uppdatering om ordern eller om mina pengar kommit fram så mailade jag dem. Efter en vecka trillade ett svar in. De påstod att jag skulle få ett mail när betalningen var mottagen och att det preliminära leveransdatumen (13e april) kunde hållas.
Efter en tyst vecka från deras sida fick jag slutligen ett automatiskt mailsvar att datorn var skickad (versendet!). Det var ca 3 veckor sedan jag fick det mailet. Det skickades inte med något trackingID för försändelsen, och inte heller går det att hitta någon när jag loggar in på mitt konto på deras sida. Förra veckan mailade jag och frågade om försändelsen, men det är återigen radiotystnad från tyskarna. Jag vet att jag är otålig och att man säkert har blivit bortskämd av övriga blixtsnabba leveranser, men att ha pressat iväg 1000 euro i förskottsbetalning gör att deras ovilja att svara på mail känns väldigt oroande.
tl;dr Jag är orolig att jag blivit blåst. Är det någon här på forumet som har fått en dator levererad av deviltech det senaste halvåret? Var de lika tysta och hemlighetsfulla då? Tog frakten lika lång tid?