MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Avstängd

Moralpanik!

Trevligt med snygga brudar!

Permalänk

Denna typ av debatt tror jag är väldigt unik för Sverige i den mån att diskussionerna alltid går mot det extrema. Sverige är troligen ett av de länder i världen som är mest dominerat av "feminina värderingar" som jämställdhet. I mångt och mycket är detta väldigt positivt, ex att tjejer har goda möjligheter att göra karriär, att det går att dela barnledighet mellan mannen och kvinnan samt att det finns någorlunda god tillgång på dagis.

I vissa fall har däremot diskusionen totalt spårat ur och gått från att handla om jämställdhet till ren moralism. I detta fallet så ställer alla upp frivilligt och det är på inga sätt förnedrande för kvinnor generellt att ett fåtal individer väljer att delta som modeller vid den här typen av evenemang. Man kan se halvnakna män i kalsong och parfymreklamer samt en massa andra sammanhang. Det är sällan man då hör några större klagokörar. Det är klart att lite hud kommer locka till sig en stor publik vid ett evenemang som domineras av finniga tolvåringar som aldrig sett något utanför skärmen. Men vad är egentligen felet med det? Det är som sagt inte förnedrande för kvinnor, jag skulle inte se några problem om det svassade runt manliga modeller på någon hästgala. Det finns inget heligt att skydda eller syndigt att hålla grabbarna ifrån. Jag tycker det är dags att Sverige får en modern syn på dessa ting och skickar tillbaka den lutheranska moralismen till 1500talet som den kommer från.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hymer:

Svenska moralkärringar i ett nötskal. Överallt i världen är detta vanligt förekommande men i Sverige då börjar feministgrisarna gråta omgåendebums.

+1

Håller med dig!

Permalänk
Medlem

Skitlöjligt att gnälla över detta. Håller med många av de föregående talarna, moralpaniksverige. Detta används i massor av evenemang och tillfällen varför ska det gnällas nu helt plötsligt?

Se bara på alla bilmässor och ljudmässor där finns det massor med boothbabes, både på Elmia bilmässa och även de stora bilmässorna nere i Frankrike och Tyskland. Vad är nästa steg? Att kvinnor inte får gå i bikini på stranden????

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av fläsklägg:

Denna typ av debatt tror jag är väldigt unik för Sverige i den mån att diskussionerna alltid går mot det extrema. Sverige är troligen ett av de länder i världen som är mest dominerat av "feminina värderingar" som jämställdhet. I mångt och mycket är detta väldigt positivt, ex att tjejer har goda möjligheter att göra karriär, att det går att dela barnledighet mellan mannen och kvinnan samt att det finns någorlunda god tillgång på dagis.

I vissa fall har däremot diskusionen totalt spårat ur och gått från att handla om jämställdhet till ren moralism. I detta fallet så ställer alla upp frivilligt och det är på inga sätt förnedrande för kvinnor generellt att ett fåtal individer väljer att delta som modeller vid den här typen av evenemang. Man kan se halvnakna män i kalsong och parfymreklamer samt en massa andra sammanhang. Det är sällan man då hör några större klagokörar. Det är klart att lite hud kommer locka till sig en stor publik vid ett evenemang som domineras av finniga tolvåringar som aldrig sett något utanför skärmen. Men vad är egentligen felet med det? Det är som sagt inte förnedrande för kvinnor, jag skulle inte se några problem om det svassade runt manliga modeller på någon hästgala. Det finns inget heligt att skydda eller syndigt att hålla grabbarna ifrån. Jag tycker det är dags att Sverige får en modern syn på dessa ting och skickar tillbaka den lutheranska moralismen till 1500talet som den kommer från.

Visa ord!.Det är tur det finns lite tänkande personer med sunda värderingar på det här forumet.Moralkodex från svunnen tid +förbudsivring hör verkligen inte hemma på 2000-talet.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk

.....

Jisses, har man verkligen inget vettigt att gnälla på? Face the facts, killar gillar att kolla på tjejer. Inget kommer få dom att sluta gilla sex och lättklädda tjejer. Vad är problemet? Att det sitter massa fula fröknar och tycker synd om sig själv? Ja, så är det nog. Gör något viktigt istället.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

En sak jag funderar över också, det är att det som bloggare var mest upprörda över var att MSI hade en tävling där tjejerna fick skicka in sina bilder direkt till MSI och där det ingick bikinibilder, inte själva booth-babe fenomenet i sig.
Vanligtvis när de skall ha boothbabes går de ju till en modellagentur och tittar igenom bilder på modellerna, bl.a. bikinibilder. Den modell de är nöjd med anställer de som booth babe.
Vari ligger skillnaden?

Jag skiter faktiskt i om det finns booth-babes eller ej på mässor, men förbud högt och lågt för att det inte är PK gillar jag inte.
...eller ja, jag föredrar faktiskt en mässa utan booth-babes, men tycker man skall uttrycka sin konsumentmakt och säga direkt till representanterna på plats vad man tycker om booth-babes, inte gå via förbud. Företagen fattar rätt snabbt om inte något säljer längre och om de inte gör det, så förlorar de kunder.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morna:

Va?

Är ganska onaturlig isf, spanar efter tjejer som spanar efter mig... håller man igång en konversation så blir det date...

och vad hände med man/man<->kvinna/kvinna osv?

Nu är du i nästa steg av processen. För att spana efter tjejer som spanar efter dig, så måste du börja med att spana, inte sant?
Ang. "man/man<->kvinna/kvinna" förstår jag inte vad du menar.

Skrivet av Boss302:

Ja vad är då problemet?!

Allt här i världen görs för pengar min vän..

Så du menar att allt som görs för pengar är bra? Du gillar tex människohandel, prostitution och knarkkarteller?

Booth babes, grid girls etc är stenålders. Att det är vanligare utomlands beror helt enkelt på att Sverige är ett mer utvecklat land där man kommit längre i jämställdhetsprocessen. Tidigare var tex grid girls vanligare i Sverige, men på senare tid har det blivit allt mer ovanligt.
Hursomhelst, företag försöker locka fram och koppla grundläggande mänskliga instinkter till sina produkter. I processen objektifierar man kvinnor. De ses inte som medmänniskor av männen som stirrar på dem utan de jämställs med den där nya bilen eller grafikkortet eller whatever, ett åtråvärt objekt dvs. Företagen vill helt enkelt att männen skall koppla samman upphetsningen de får av kvinnorna till deras produkter, såkallad betingning. Detta äcklar åtminstone mig.

Permalänk

Gillar att 90% av "försvaret" för boothbabes är att "det finns ju på alla mässor" eller "det har ju alltid varit så". Tja då kan vi la börja med slaveri, hata ljudar, förbud mot homosexualitet, förbud mot att svarta och vita gifter sig etc. För det har ju alltid varit så...

De flesta killar brukar klaga på att det är trist att det inte finns några spel intresserade tjejer, gissa varför. Bara läsa denna tråden och sen fortsätta över till http://fatuglyorslutty.com/ . Har _INGET_ med någon moral att göra utan...

Permalänk
Avstängd

Om booth babes är vad folk vill ha ( och ja, det är nog med säkerhet vad LAN nördar vill ha ) så ska dom väl för fan få ha det.. det är inte olagligt att vara snygg.

För helvete alltså.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Tja då kan vi la börja med slaveri, hata ljudar...

https://www.facebook.com/group.php?gid=362892071849&v=info

Din grupp?

Permalänk
Medlem

Jag undrar hur xboxflickan ställer sig till

http://sggirlsmirror3.j37.com/sggirlsphotos/14/1/14/sgGirls.c...

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcQLAV_dLWQxRoJGbIt_...

http://farm1.static.flickr.com/10/16038700_59b1207817.jpg

Jag kan inte förstå varför folk ska lägga sig i vad andra tycker, hade det ståt 10 conankillar med bar överkropp så hade ingen sagt något, och redan där tycker jag att debatten är över......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Gillar att 90% av "försvaret" för boothbabes är att "det finns ju på alla mässor" eller "det har ju alltid varit så". Tja då kan vi la börja med slaveri, hata ljudar, förbud mot homosexualitet, förbud mot att svarta och vita gifter sig etc. För det har ju alltid varit så...

De flesta killar brukar klaga på att det är trist att det inte finns några spel intresserade tjejer, gissa varför. Bara läsa denna tråden och sen fortsätta över till http://fatuglyorslutty.com/ . Har _INGET_ med någon moral att göra utan...

Jag menar då det. Ingen verkar ha kommit med något vettig förklarning till varför denna sociala styggelser ska finnas, samtidigt som din sista mening kort och gott förklarar varför vi datorintresserade ska sky fenomenenet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wardancer:

Gillar att 90% av "försvaret" för boothbabes är att "det finns ju på alla mässor" eller "det har ju alltid varit så". Tja då kan vi la börja med slaveri, hata ljudar, förbud mot homosexualitet, förbud mot att svarta och vita gifter sig etc. För det har ju alltid varit så...

De flesta killar brukar klaga på att det är trist att det inte finns några spel intresserade tjejer, gissa varför. Bara läsa denna tråden och sen fortsätta över till http://fatuglyorslutty.com/ . Har _INGET_ med någon moral att göra utan...

Att det alltid varit så är inget bra argument, men det var självklart att du skulle plocka det sämsta argumentet i en 900sidors tråd och modifiera den och lägga till lite judehat och hitler och annat smått o gott.

Tjejerna är där av fri vilja och dom tycker antagligen att det är skitkul, besökarna är där av fri vilja och dom tycker det är skitkul, varför inte låta dom vara? kan inte vi få ha kvar det vi gillar ? tjejerna våldför sig väl inte på dig? eller? bara att inte titta om du inte gillar det, men vi kanske kan få ha kvar det vi som faktistk gillar det?
Ingen tar skada av det här, ingen jag känner som gillar vackra "boothbabes" har en skev kvinnosyn, eller trycker ner tjejer i sin omgivning.

Vi klagar inte när det är ladiesnight, eller chipndales m.m vi tycker snarare att det är en jävligt kul grej, och det verkar tjejerna tycka också.
Det är ni som har har en skev bild, och ni som försöker rädda folk från eran skeva verklighetsuppfattning.

Men som jag skrev tidigare, att hade det ståt ett par cononkillar i båset hade ingen sagt något, och redan där tycker jag att man kan lägga ner diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag menar då det. Ingen verkar ha kommit med något vettig förklarning till varför denna sociala styggelser ska finnas, samtidigt som din sista mening kort och gott förklarar varför vi datorintresserade ska sky fenomenenet.

Vilka är VI datorintresserade? hahaha

Jag och alla i min omgivning tycker att detta är fantastiskt, vi uppskattar vackra tjejer i kombination med hårdvara
Det blir en helt annan upplevelse och om du inte gillar det så behöver DU inte titta, jag personligen undviker att försöka titta på diverse obskyra tjocka illaluktande nördar på en del av dessa mässor, men jag skulle aldrig kunna tänka mig förbjuda dom...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Att det alltid varit så är inget bra argument, men det var självklart att du skulle plocka det sämsta argumentet i en 900sidors tråd och modifiera den och lägga till lite judehat och hitler och annat smått o gott.

Tjejerna är där av fri vilja och dom tycker antagligen att det är skitkul, besökarna är där av fri vilja och dom tycker det är skitkul, varför inte låta dom vara?
Ingen tar skada av det här, ingen jag känner som gillar vackra "boothbabes" har en skev kvinnosyn, eller trycker ner tjejer i sin omgivning.

Vi klagar inte när det är ladiesnight, eller chipndales m.m vi tycker snarare att det är en jävligt kul grej, och det verkar tjejerna tycka också.
Det är ni som har har en skev bild, och ni som försöker rädda folk från eran skeva verklighetsuppfattning.

Men som jag skrev tidigare, att hade det ståt ett par cononkillar i båset hade ingen sagt något, och redan där tycker jag att man kan lägga ner diskussionen.

Apropå hitler/judehat i forumtrådar så är den här länken rolig läsning. http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Tjejerna är där av fri vilja, ja. Det är inte det som är problemet, vi diskuterar inte den fria viljan, vi diskuterar inte heller cipndales/ladiesnight. Vi disktuerar väl hur ett företag har sexualiserat en tävling -enbart kvinnliga sökanden tack- och att vår hobby ska säljas in via sexistiska metoder.

Om det hade stått ett par conankillar i båset hade det inte varit så stora rabalder. Vi säger att det stämmer. Varför tror du att det är på så sätt? Finns det sociala meknaismer som objektiferar män på ett anant sätt?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Finns folk för allt, ser inget direkt fel med detta, ingen klagar på big brother direkt.
Förresten kan jag sätta en bra slant på att brudarna ser fruktansvärt trashiga ut, fejkblondiner med plastrattar & trampstamps.
Tror knappast nån tjej med stil och klass som skulle delta i detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Apropå hitler/judehat i forumtrådar så är den här länken rolig läsning. http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Tjejerna är där av fri vilja, ja. Det är inte det som är problemet, vi diskuterar inte den fria viljan, vi diskuterar inte heller cipndales/ladiesnight. Vi disktuerar väl hur ett företag har sexualiserat en tävling -enbart kvinnliga sökanden tack- och att vår hobby ska säljas in via sexistiska metoder.

Om det hade stått ett par conankillar i båset hade det inte varit så stora rabalder. Vi säger att det stämmer. Varför tror du att det är på så sätt? Finns det sociala meknaismer som objektiferar män på ett anant sätt?

Jo på sätt och vis så är det just det som är problemet, att tjejerna är där av fri vilja, killarna tycker det är skitkul... och sen kommer pöbeln, känns nästan som när hårdrocken skulle förbjudas i Usa.
Det är inget farligt 99% av besökarna är killar ( just därför som msi anställer tjejer för killar gillar inte alltid att titta på andra killar ) som tycker det är sjukt kul med snygga tjejer, och msi precis som alla andra anställer båstjejer av just den anledningen, ingen prostitution eller kvinnorförtryck, ingen som far illa eller någon form av trafficking som pågår, utan bara en massa folk som har sinnesjukt roligt på en mässa.

Anledningen till att conankillar inte hade skapat stora rabalder är av den anledningen att vi "Män" inte bryr oss eller känner oss hotade, att vi förstår varför 10000 tjejer gärna har en helkväl på ladiesnight och kollar in dom snygga killarna, eller gå på chipndales tillsammans med sina tjejpolare och har en förbaskat rolig kväll.

Jag skiter i vad folk gör, eller tror på så länge det inte skadar någon annan, och detta skadar ingen annan förutom kanske dom stackars tjejer som för en gångs skull hittat ett ställe där just dom fick lite extra uppmärksamhet, trist för dom men faktum är att ni inte kan tvinga oss att ogilla vackra vältränade kvinnor, lite lite som ni kan tvinga någon att sluta uppskatta i mina ögon rövfula tavlor.

Tjejerna på krogen har mindre kläder än vad dessa tjejer har

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Vilka är VI datorintresserade? hahaha

Jag och alla i min omgivning tycker att detta är fantastiskt, vi uppskattar vackra tjejer i kombination med hårdvara
Det blir en helt annan upplevelse och om du inte gillar det så behöver DU inte titta, jag personligen undviker att försöka titta på diverse obskyra tjocka illaluktande nördar på en del av dessa mässor, men jag skulle aldrig kunna tänka mig förbjuda dom...

Hej där.

Jag och alla i min omgivning tycker att detta är trist då vi inte uppskattar att tjejer objektiferas på ett trist och platt sätt som ingen med någon djupare och tidigare kontakt med kvinna kan uppskatta.
Det blir en helt annan upplevelse när fokus är på det viktiga nämligen datorprylar, jag personligen undviker att försöka titta på diverse obskyra tjocka illaluktande nördar på en del av dessa mässor, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att förbjuda dom... :)[/QUOTE]

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Hej där.

Jag och alla i min omgivning tycker att detta är trist då vi inte uppskattar att tjejer objektiferas på ett trist och platt sätt som ingen med någon djupare och tidigare kontakt med kvinna kan uppskatta.
Det blir en helt annan upplevelse när fokus är på det viktiga nämligen datorprylar, jag personligen undviker att försöka titta på diverse obskyra tjocka illaluktande nördar på en del av dessa mässor, men jag skulle aldrig kunna tänka mig att förbjuda dom...

[/QUOTE]

Men bara för att du inte uppskattar det förstör inte för alla dom som gör det, TJEJERNA SOM ÄR DÄR väljer det själva och dom tycker det är skitkul och HAR fan inga problem med det, är du deras pappa att du ska tala om för dom vad dom ska göra och inte eller?

Återgå till ditt inrutade trista liv, men förpesta för fan inte miljön för andra som har kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Jo på sätt och vis så är det just det som är problemet, att tjejerna är där av fri vilja, killarna tycker det är skitkul... och sen kommer pöbeln, känns nästan som när hårdrocken skulle förbjudas i Usa.
Det är inget farligt 99% av besökarna är killar ( just därför som msi anställer tjejer för killar gillar inte alltid att titta på andra killar ) som tycker det är sjukt kul med snygga tjejer, och msi precis som alla andra anställer båstjejer av just den anledningen, ingen prostitution eller kvinnorförtryck, ingen som far illa eller någon form av trafficking som pågår, utan bara en massa folk som har sinnesjukt roligt på en mässa.

Anledningen till att conankillar inte hade skapat stora rabalder är av den anledningen att vi "Män" inte bryr oss eller känner oss hotade, att vi förstår varför 10000 tjejer gärna har en helkväl på ladiesnight och kollar in dom snygga killarna, eller gå på chipndales tillsammans med sina tjejpolare och har en förbaskat rolig kväll.

Jag skiter i vad folk gör, eller tror på så länge det inte skadar någon annan, och detta skadar ingen annan förutom kanske dom stackars tjejer som för en gångs skull hittat ett ställe där just dom fick lite extra uppmärksamhet, trist för dom men faktum är att ni inte kan tvinga oss att ogilla vackra vältränade kvinnor, lite lite som ni kan tvinga någon att sluta uppskatta i mina ögon rövfula tavlor.

Tjejerna på krogen har mindre kläder än vad dessa tjejer har

Du (och typ 50% av alla som skriver i den här tråden) har verkligen inte förstått alls vad debatten handlar om. Citat från Xboxflickan:

"För mig handlar den här debatten INTE om nakna kvinnokroppar, individens frihet eller egentligen ens särskilt mycket om booth babes som fenomen.

Den handlar om hur det görs svårare för unga tjejer att komma in i spelgemenskapen. Den handlar om den attityd MSI förmedlar, hur man väljer att anordna en popularitetstävling där man uppmuntrar unga tjejer att klä av sig för att vara med på Dreamhack, en mässa som besöks av många ungdomar.

Dreamhacks målgrupp är 15-25 år, men mässan är öppen för alla åldrar. Vi snackar kids. Är det verkligen den här bilden av hur världen funkar vi vill att dom ska få? Vill vi verkligen låta MSI sända signaler till unga tjejer att bikini och kortkort är deras väg in i spelgemenskapen?

Jag vet att det här förekommer i många branschen, och har gjort i många år. Det betyder inte att vi behöver acceptera det. Om vi inte ens kan se till att våra ungdomar får växa upp med sunda värderingar där alla är välkomna i spelgemenskapen oavsett könstillhörighet, så vet jag inte vad vi sysslar med."

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Skrivet av ploj:

Boot-babes är väl inget nytt eller ovanligt. Menar, finns ju inom ett flertal branscher redan idag.

Så bara för att det finns boot-babes på andra ställen så är det rätt att ha boot-babes överallt?

I flera länder är prostitution lagligt, betyder det att det är rätt? Ska vi återinföra prostitution i Sverige för att andra tillåter det?

Vad som är rätt och fel varierar från olika människor, men jag säger bara som det är, två fel gör fortfarande inte ett rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av luiga:

Du har verkligen inte förstått alls vad debatten handlar om. Citat från Xboxflickan:

"För mig handlar den här debatten inte om nakna kvinnokroppar, individens frihet eller egentligen ens särskilt mycket om booth babes som fenomen.

Den handlar om hur det görs svårare för unga tjejer att komma in i spelgemenskapen. Den handlar om den attityd MSI förmedlar, hur man väljer att anordna en popularitetstävling där man uppmuntrar unga tjejer att klä av sig för att vara med på Dreamhack, en mässa som besöks av många ungdomar.

Dreamhacks målgrupp är 15-25 år, men mässan är öppen för alla åldrar. Vi snackar kids. Är det verkligen den här bilden av hur världen funkar vi vill att dom ska få? Vill vi verkligen låta MSI sända signaler till unga tjejer att bikini och kortkort är deras väg in i spelgemenskapen?

Jag vet att det här förekommer i många branschen, och har gjort i många år. Det betyder inte att vi behöver acceptera det. Om vi inte ens kan se till att våra ungdomar får växa upp med sunda värderingar där alla är välkomna i spelgemenskapen oavsett könstillhörighet, så vet jag inte vad vi sysslar med."

På vilket sätt görs det svårare för tjejer att komma in i spelgemenskapen ? den gemenskapen är väl inte i båsen eller ?
Ja när man är 15-25 så är det oftast 2 saker man gillar, tjejer och datorspel
Var i helvete är dom osunda värderingarna med att tjejer ska kunna få gå lättklätt, och göra sina val och vara stolta över dom? vem är du ni dom att säga vad som är rätt och fel med det?
NI skapar osunda värderingar, hade du blviit sur om dom gått i slöja ? nej du hade inte vågat öppna din käft...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Att det alltid varit så är inget bra argument, men det var självklart att du skulle plocka det sämsta argumentet i en 900sidors tråd och modifiera den och lägga till lite judehat och hitler och annat smått o gott.

Tjejerna är där av fri vilja och dom tycker antagligen att det är skitkul, besökarna är där av fri vilja och dom tycker det är skitkul, varför inte låta dom vara? kan inte vi få ha kvar det vi gillar ? tjejerna våldför sig väl inte på dig? eller? bara att inte titta om du inte gillar det, men vi kanske kan få ha kvar det vi som faktistk gillar det?
Ingen tar skada av det här, ingen jag känner som gillar vackra "boothbabes" har en skev kvinnosyn, eller trycker ner tjejer i sin omgivning.

Vi klagar inte när det är ladiesnight, eller chipndales m.m vi tycker snarare att det är en jävligt kul grej, och det verkar tjejerna tycka också.
Det är ni som har har en skev bild, och ni som försöker rädda folk från eran skeva verklighetsuppfattning.

Men som jag skrev tidigare, att hade det ståt ett par cononkillar i båset hade ingen sagt något, och redan där tycker jag att man kan lägga ner diskussionen.

1) Nej, booth babes tycker inte det är "skitkul" då de oftast har väldigt litet intresse för det de representerar. De gör det för pengarnas skull helt enkelt. Jämför själv om du skulle stå halvnaken och posera på en tupperwarefest hos en massa gamla tjocka tanter, hur kul skulle det vara?
Eller du kanske vill påstå att gamla tjocka tanter och tupperware inte kan jämföras med finniga, svettiga små datanördar och datorer? Tro mig, det är precis så tjejerna upplever det.

2) Jo, vi klagar på ladies night och chipndales, för det är också idiotiskt. Men där är det åtminstone inte kopplat till något företag som reklam, dvs folk blir inte påtvingade det på samma sätt. Plus att det faktiskt är någon slags underhållning, det är inte bara några män som står och poserar.

3) För det första så tror jag de flesta då skulle inse hur urbota korkat det är med dessa objektifierade människor. För det andra, om det stått ett par conankillar i ett bås skulle ingen gå dit, män ser andra män som konkurrens och avskräcks av större män.

Permalänk
Medlem

Vad kan man säga.. man växer ifrån porren men uppskattar alltid en trevlig kvinnokropp

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

På vilket sätt görs det svårare för tjejer att komma in i spelgemenskapen ? den gemenskapen är väl inte i båsen eller ?
Ja när man är 15-25 så är det oftast 2 saker man gillar, tjejer och datorspel
Var i helvete är dom osunda värderingarna med att tjejer ska kunna få gå lättklätt, och göra sina val och vara stolta över dom? vem är du ni dom att säga vad som är rätt och fel med det?
NI skapar osunda värderingar, hade du blviit sur om dom gått i slöja ? nej du hade inte vågat öppna din käft...

Låt säga såhär: Tror du att någon tjej skulle gå lättklädd på Dreamhack om hon inte fick betalt för det? Nej, just det. Dvs de gör det för pengarna, det är inget "frivilligt" med det. På samma sätt skulle man i så fall kunna påstå att de som säljer sina organ i fattiga länder gör det "frivilligt".

Ponera förövrigt att du går på en jättestor tupperwarefest där tusentals av de ovanstående gamla feta tanterna träffas, och i båsen står det halvnakna vältränade unga män som demonstrerar tupperwares produkter. Hur jäkla out of place skulle inte du känna dig då? Just så skulle det kännas för en vanlig tjej på dreamhack som är fullt att killar som spelar shooterspel och där det står boothbabes i varje hörn(nu gör det väl inte det änsålänge, som tur är).

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

1) Nej, booth babes tycker inte det är "skitkul" då de oftast har väldigt litet intresse för det de representerar. De gör det för pengarnas skull helt enkelt. Jämför själv om du skulle stå halvnaken och posera på en tupperwarefest hos en massa gamla tjocka tanter, hur kul skulle det vara?
Eller du kanske vill påstå att gamla tjocka tanter och tupperware inte kan jämföras med finniga, svettiga små datanördar och datorer? Tro mig, det är precis så tjejerna upplever det.

2) Jo, vi klagar på ladies night och chipndales, för det är också idiotiskt. Men där är det åtminstone inte kopplat till något företag som reklam, dvs folk blir inte påtvingade det på samma sätt. Plus att det faktiskt är någon slags underhållning, det är inte bara några män som står och poserar.

3) För det första så tror jag de flesta då skulle inse hur urbota korkat det är med dessa objektifierade människor. För det andra, om det stått ett par conankillar i ett bås skulle ingen gå dit, män ser andra män som konkurrens och avskräcks av större män.

1. SÅ vi alla är finniga svettiga små datanördar som flåsar tjejerna i nacken och inte kan bete oss? är vi inte fula feta våldtäktsmän också?
Undra vem som bidrar till en skev världsbild

2. Du tycker att det är idiotiskt, men inte dom andra så bry dig inte och gå inte på tillställningarna, ingen kommer sakna dig, låt dom som tycker det är roligt ha just det

3. Du kanske avskräcks av större män, du kanske ser dom som konkurrens vi andra bryr oss inte, vi känner oss inte hotade, vi tänker inte ens i dom banor som du gör.. Men tack för insikten i din skeva bild av oss män

Permalänk
Medlem
Skrivet av taliz:

Låt säga såhär: Tror du att någon tjej skulle gå lättklädd på Dreamhack om hon inte fick betalt för det? Nej, just det. Dvs de gör det för pengarna, det är inget "frivilligt" med det. På samma sätt skulle man i så fall kunna påstå att de som säljer sina organ i fattiga länder gör det "frivilligt".

Så tjejerna på krogen som går mer lättklätt än så här då?

Och dra inte in att sälja organ i debatten, att du drar nytta av andra människor olycka för att bygga ett argument är bara vidrigt....ta ett argument som, att tjejerna som går på krogen i kort kort då? eller ööh vaaa baaah

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemtec:

Så tjejerna på krogen som går mer lättklätt än så här då?

Och dra inte in att sälja organ i debatten, att du drar nytta av andra människor olycka för att bygga ett argument är bara vidrigt....ta ett argument som, att tjejerna som går på krogen i kort kort då? eller ööh vaaa baaah

Nu fick han något att bita i...

Permalänk
Medlem

Har man kulor och testosteron gillar man vackra kvinnor var de än är.