Permalänk
Medlem

Köpråd till Speldator

Hej alla datorbyggare! Jag ska snart bygga en dator för första gången och jag undrar om ni som är mer erfarna skulle kunna assistera mig. Just nu så har jag kollat på dessa komponenter och jag skulle gärna veta om de är något att ha och om de funkar med varandra:
Intel Core i5 2500k
ASUS GeForce GTX 580
ASUS P8P67 PRO
Corsair Vengeance 8GB 1600MHz
Samsung SH-B123L Blu-Ray Combo
Corsair HX750W
Western Digital Caviar Black 1TB
Corsair Graphite 600T

Tack på förhand.

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4.0 GHz|| ASUS GeForce GTX 570 DCII ||Corsair AX650W || ASUS P8Z68-V PRO || Corsair Vengeance 8GB LP CL9 || Noctua NH-D14 || WD 1TB 7200RPM || Corsair 600T ||
GENERATION 22: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TankYeti:

Hej alla datorbyggare! Jag ska snart bygga en dator för första gången och jag undrar om ni som är mer erfarna skulle kunna assistera mig. Just nu så har jag kollat på dessa komponenter och jag skulle gärna veta om de är något att ha och om de funkar med varandra:
Intel Core i5 2500k
ASUS GeForce GTX 580
ASUS P8P67 PRO
Corsair Vengeance 8GB 1600MHz
Samsung SH-B123L Blu-Ray Combo
Corsair HX750W
Western Digital Caviar Black 1TB
Corsair Graphite 600T

Tack på förhand.

Ser bra ut. Annars kan du köpa GTX 560 Ti SLI istället för samma peng med 30% bättre prestanda. Nackdelen är väl värmen, begränsade uppgraderingsmöjligheter och spel som ej klarar fler än ett grafikkort

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem

Ja, jag har ju funderat på SLI, men sen, som du sa, så har jag hört att vissa spel inte stödjer SLI. Men skulle de dra mer av mitt nätagg i såna fall och skulle det klara av det?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4.0 GHz|| ASUS GeForce GTX 570 DCII ||Corsair AX650W || ASUS P8Z68-V PRO || Corsair Vengeance 8GB LP CL9 || Noctua NH-D14 || WD 1TB 7200RPM || Corsair 600T ||
GENERATION 22: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Ser bra ut. Annars kan du köpa GTX 560 Ti SLI istället för samma peng med 30% bättre prestanda. Nackdelen är väl värmen, begränsade uppgraderingsmöjligheter och spel som ej klarar fler än ett grafikkort

Och kommer processorn inte "flaska" grafikkortet? Vare sig SLI eller 560.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om du har tänkt köra sli med asus 580 korten i framtiden så måste du ha ett moderkort med en mer plats mellan pci-e platserna, för annars kommer det ena kortet inte få någon luft. bäst är det med referenskylare som skickar ut varmluften på baksidan av chassit.

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Skrivet av TankYeti:

Ja, jag har ju funderat på SLI, men sen, som du sa, så har jag hört att vissa spel inte stödjer SLI. Men skulle de dra mer av mitt nätagg i såna fall och skulle det klara av det?

Ja, nättaggregatet klarar det + överklockning det så önskas

Skrivet av TankYeti:

Och kommer processorn inte "flaska" grafikkortet? Vare sig SLI eller 560.

Nej, det kommer den inte göra. Jag har GTX 580SLI och en 2500K och CPUn är ingen flaskhals. Annars kan du ju överklocka den om den kommer göra det ^^

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av HoDeD:

om du har tänkt köra sli med asus 580 korten i framtiden så måste du ha ett moderkort med en mer plats mellan pci-e platserna, för annars kommer det ena kortet inte få någon luft. bäst är det med referenskylare som skickar ut varmluften på baksidan av chassit.

Jag misstänkte något sånt, var får man tag på 580 med referenskylare?

Visa signatur