[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Tycker att FF on är grymt bra, det gör att man måste tänka sig för lite och inte bara skjuta hej-vilt mot allt. Man måste hålla koll på vart ens lagkamrater är och samarbeta, det främjar teamplay helt enkelt.

Enda nackdelen med FF idioter TK'ar folk för att dom vill ha tex. helikopter/flyg. Vore nice med en regel som straffar folk som Tk'ar i spawn hårdare än om det är en TK i stridens hetta.

Visst det kanske främjar teamplay, men tänk på att det fortf är en publicserver. Vem som helst kan komma in, om man kollar på bc2 är det inte mycket samarbete där inte. Men förhoppningsvis kanske det bli bättre på SWEC-servern. Jag står fortf fast vid att FF borde vara OFF. Är trött på folk som springer in i ens granater/pressar sig fram och annat. Men vi får väll se hur det här blir :).

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Skrivet av Robzzi:

Visst det kanske främjar teamplay, men tänk på att det fortf är en publicserver. Vem som helst kan komma in, om man kollar på bc2 är det inte mycket samarbete där inte. Men förhoppningsvis kanske det bli bättre på SWEC-servern. Jag står fortf fast vid att FF borde vara OFF. Är trött på folk som springer in i ens granater/pressar sig fram och annat. Men vi får väll se hur det här blir :).

Mja mjo, tillslut kanske folk lär sig hur man kastar nades utan att träffa sin mates position och även tvärtom.

~~

Bra regler och inställningar förövrigt ! Är rädd för att det blir la att sätta sig i en saftig kö tillsammans med några andra på fredagskvällarna.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk

FF kommer bli fruktansvärt jobbigt, och det baserar jag på upplevelser i BC2. Det funkar helt enkelt inte i Battlefield i mina ögon. Men som sagt, ni får väl ta ett beslut om när servern är igång så ni har något att basera det på.

Glad att ni inte väljer att köra hardcore i alla fall. Det är fullkomligt hemskt och främjar bara campande recons. Usch.

Väl mött på slagfältet.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Skrivet av Rickard11:

Glad att ni inte väljer att köra hardcore i alla fall. Det är fullkomligt hemskt och främjar bara campande recons. Usch.

Väl mött på slagfältet.

Recons i BF3 är inte samma som "recons" i BC2. I BC2 så var ju Hardcore nästintill ett måste eftersom att skadan var så extremt låg... i BF3 Betan så kändes skadan väldigt bra och om det är likadant i final release så kommer det nog fungera utmärkt att köra utan Hardcore för vem som helst.

Permalänk
Medlem

Killcam: Som jag fattat det så är det det man ser just när man blivit dödad?
I Crysis 2 så ser man se kulans bana tills den träffar en själv vilket jag tycker är helt okej, och lite kul att se hur dålig man är när en motståndare kan smyga på en bakifrån å se hur han skär halsen av en, eller när man springer mot granaten istället för ifrån.
I BF3 betan så fick man se vad det var motståndaren gjorde efter han dödat en, lite annorlunda men om det nu är kill cam vad är problemet med att se det?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Punnisher:

Killcam: Som jag fattat det så är det det man ser just när man blivit dödad?
I Crysis 2 så ser man se kulans bana tills den träffar en själv vilket jag tycker är helt okej, och lite kul att se hur dålig man är när en motståndare kan smyga på en bakifrån å se hur han skär halsen av en, eller när man springer mot granaten istället för ifrån.
I BF3 betan så fick man se vad det var motståndaren gjorde efter han dödat en, lite annorlunda men om det nu är kill cam vad är problemet med att se det?

Jag vill kunna flankera och smyga mig in mot en fiendebas utan att den första personen jag dödar kommer tillbaka efter 15 sekunder och vet exakt vilken riktning jag attackerar ifrån. Han kan även se om jag har vänner med mig, vilken utrustning de har, och så vidare. Det är löjligt. Det sänker hela spelupplevelsen för mig. Lyckas inte min fiende se mig när jag dödar honom, så har han inte förtjänat att få veta min position.

Inte intresserad av att höra om man anser att "killcam" reducerar "camping", som för övrigt är en fullständigt legitim strategi. Vad tror folk att det här är för spel? Det är inte en korridor, liksom. Att sitta still och göra något konstruktivt som till exempel att låsa ned olika attackvinklar för fienden (mot flaggor, till exempel) är en lika legitim strategi som flankering. Vill man istället bara sitta i en buske och döda folk för att få en perfekt K/D, då har man all rätt att spela på just det här sättet, folk vill förenkla spel med killcams bara för att de inte kollar sig för när de sprintar runt hörn eller avancerar utan att ha en plan för de närmaste 30 sekunderna.

Permalänk
Medlem

Mycket intressant, jag ser verkligen fram emot detta. När det gäller FF = ON så blir det lätt problem för alla som har lagkamrater vars avtryckarfinger är lite för nervöst...

Men för egen del så är det inga problem då man får tänka efter före och taktiskt är det en fördel då alla är mer tvingade till att hjälpa och följa varandra istället för som vanligt att grupperna sprids för vinden och var o en får mer eller mindre klara sig själv, squaden till trots...

Permalänk
Medlem

Inte HC? Det gillas inte, inget för mig.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Taggar att spela med annat Sweclockers folk kommer bli många grymma fighter känns de som. Fast som många säger hade HC kännts roligare då många (Iaf jag) vill ha de så realistiskt som möjligt.

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Recons i BF3 är inte samma som "recons" i BC2. I BC2 så var ju Hardcore nästintill ett måste eftersom att skadan var så extremt låg... i BF3 Betan så kändes skadan väldigt bra och om det är likadant i final release så kommer det nog fungera utmärkt att köra utan Hardcore för vem som helst.

Jag håller inte med där, tycker man själv/fienden tålde allt för mycket. Man kanske har mindre hp poll än i BC2 (körde inte så mycket normal där) dock hade bf3 betan ganska mycket problem med hit registration så får se hur det blir i retail :). Om swec planerar en HC server så börjar jag donera direkt! Jag kommer säkert kiika in på vanliga servern också :P.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Hur vi kommer ha öppet? Servern kommer att vara uppe dygnet runt, precis som alla andra servrar!

Admins kommer självklart inte finnas på servern hela tiden, men vårt mål är att ha minst en admin på servern kvällstid, när som mest folk spelar.

Okej. Vet vissa servrar som har admins dygnet runt.

Kanske bra i början att ha någon som har lite koll, dom flesta timmar.
För att inte folk ska skrämma iväg, av andra som joinar utanför/inom swec.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser och förstår er oro ang. FF. Vi admins står fast vid att vi vill testa med FF påslaget den första tiden, för att se hur folk hanterar det. Jag tror att det är en vanesak. Många (inklusive mig själv) har inte spelat jättemycket med FF på, men det jag upptäckte i betan var att jag verkligen uppskattade FF när jag väl hade insett "alvaret" i att jag inte kan ligga långt bak i en tunnel på Metro och skjuta som en idiot med min LMG medans mitt lag rushar fram.

Det jag hoppas på är en förlåtande stämning där det är okej att vara nybörjare, och okej att göra misstag. Man brukar märka ganska tydligt när folk TK:ar för egen vinning eller bara för att förstöra, och då kommer vi admins ta i med hårdhandskarna.

Skrivet av Broken-arrow:

Okej. Vet vissa servrar som har admins dygnet runt.

Kanske bra i början att ha någon som har lite koll, dom flesta timmar.
För att inte folk ska skrämma iväg, av andra som joinar utanför/inom swec.

Okej, då får jag nog genast erkänna att vi inte har satt ett mål att det ska finnas admins inne dygnet runt. För det första tror jag inte att servern kommer vara befolkad på vardagsnätter, hur poppis den än blir, och för det andra så kommer vi skynda långsamt när det gäller att ta in admins utifrån nu i början, tills vi själva har stenkoll på hur allt fungerar, men beroende på hur många lämpliga admins vi hittar så är det så klart möjligt att ha admins inne största delen av eftermiddagen/kvällen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag ser och förstår er oro ang. FF. Vi admins står fast vid att vi vill testa med FF påslaget den första tiden, för att se hur folk hanterar det. Jag tror att det är en vanesak. Många (inklusive mig själv) har inte spelat jättemycket med FF på, men det jag upptäckte i betan var att jag verkligen uppskattade FF när jag väl hade insett "alvaret" i att jag inte kan ligga långt bak i en tunnel på Metro och skjuta som en idiot med min LMG medans mitt lag rushar fram.

Det jag hoppas på är en förlåtande stämning där det är okej att vara nybörjare, och okej att göra misstag. Man brukar märka ganska tydligt när folk TK:ar för egen vinning eller bara för att förstöra, och då kommer vi admins ta i med hårdhandskarna.

Okej, då får jag nog genast erkänna att vi inte har satt ett mål att det ska finnas admins inne dygnet runt. För det första tror jag inte att servern kommer vara befolkad på vardagsnätter, hur poppis den än blir, och för det andra så kommer vi skynda långsamt när det gäller att ta in admins utifrån nu i början, tills vi själva har stenkoll på hur allt fungerar, men beroende på hur många lämpliga admins vi hittar så är det så klart möjligt att ha admins inne största delen av eftermiddagen/kvällen.

Jag förstår om det inte är möjligt att ha inne folk dygnet runt. Men i den första veckan finns det säkert omogna som tar vara på varje chans att jävlas med andra.

Jag gör det med om jag har tråkigt (dock förstör jag inte för laget). Men varit med om p14 eller p12:vor som bara skriver skit och har ett ego som är större än mount everest.

Dom vill jag helst slippa, lär annars skriva tillbaks med "väl valda" ord (om jag ledsnar på dom).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Broken-arrow:

Jag förstår om det inte är möjligt att ha inne folk dygnet runt. Men i den första veckan finns det säkert omogna som tar vara på varje chans att jävlas med andra.

Jag gör det med om jag har tråkigt (dock förstör jag inte för laget). Men varit med om p14 eller p12:vor som bara skriver skit och har ett ego som är större än mount everest.

Dom vill jag helst slippa, lär annars skriva tillbaks med "väl valda" ord (om jag ledsnar på dom).

Förhoppningsvis kommer vi ha ganska goda möjligheter att granska chattloggar och loggar över kills osv. i efterhand, om ingen admin är inne på servern. Vi siktar även på att ha ett rapportsystem där spelare på servern kan skriva exempelvis "!report widL TK:ar våra piloter!", och då skickas ett meddelande till en IRC-server där vi admins kan sitta när vi inte spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Jag vill kunna flankera och smyga mig in mot en fiendebas utan att den första personen jag dödar kommer tillbaka efter 15 sekunder och vet exakt vilken riktning jag attackerar ifrån. Han kan även se om jag har vänner med mig, vilken utrustning de har, och så vidare. Det är löjligt. Det sänker hela spelupplevelsen för mig. Lyckas inte min fiende se mig när jag dödar honom, så har han inte förtjänat att få veta min position.

Inte intresserad av att höra om man anser att "killcam" reducerar "camping", som för övrigt är en fullständigt legitim strategi. Vad tror folk att det här är för spel? Det är inte en korridor, liksom. Att sitta still och göra något konstruktivt som till exempel att låsa ned olika attackvinklar för fienden (mot flaggor, till exempel) är en lika legitim strategi som flankering. Vill man istället bara sitta i en buske och döda folk för att få en perfekt K/D, då har man all rätt att spela på just det här sättet, folk vill förenkla spel med killcams bara för att de inte kollar sig för när de sprintar runt hörn eller avancerar utan att ha en plan för de närmaste 30 sekunderna.

Jag håller med i ditt resonemang speciellt då killcamsen i BF3 visar ansiktet på personen som dödat dig och vad han gör de kommande fem sekunderna. Helt onödig info (information jag vill veta är hur mycket av min karaktär som var synlig, hur många skott jag träffade osv) om man inte bryr sig om teabags såklart.

Men det optimala vore om snipers som inte rört sig på 15-20 sek kunde spottas med en röd prick ovanför huvudet och om de dödade någon så endast då fanns det killcams. Men inga custom rules på rankade servrar förstås. Hoppas det går att rucka på som i BFBC2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Förhoppningsvis kommer vi ha ganska goda möjligheter att granska chattloggar och loggar över kills osv. i efterhand, om ingen admin är inne på servern. Vi siktar även på att ha ett rapportsystem där spelare på servern kan skriva exempelvis "!report widL TK:ar våra piloter!", och då skickas ett meddelande till en IRC-server där vi admins kan sitta när vi inte spelar.

Vad bra:) Får hoppas det skrämmer iväg några.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Visst kommer servern ha ett lösenord som kan finnas här på sweclockers? Annars kommer det komma in randoms som klickat på "Quick match". De lär ju inte känna till reglerna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Visst kommer servern ha ett lösenord som kan finnas här på sweclockers? Annars kommer det komma in randoms som klickat på "Quick match". De lär ju inte känna till reglerna..

Då får man ha rullande text med regler. Det ligger ju i ens eget intresse av att läsa dom när man joinar en server.

Visa signatur

Min 24/7 Build i7 950 @ 3.9GHz (1,264 volt)| ASUS Sabertooth X58 | 6x2 GB DDR3 @ 1600 MHz | 7970 |Crucial Sata 6 SSD 128 Gb|Samsung SpinPoint F3 1TB|Corsair AX 850W PSU Modular|Låda Silverstone Raven r02 |Nh-D14 |Windows 7 Home 64-bit|BENQ XL2420t @120hz

Permalänk
Medlem

Nice, skulle dock vart trevligare med hardcore, men men...

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Skrivet av Dajms:

Jag skulle också vilja se att det finns ett lösenord. Att medlemmar bjuder in kompisar osv är helt okej!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrP*:

Då får man ha rullande text med regler. Det ligger ju i ens eget intresse av att läsa dom när man joinar en server.

Äsch, kommer fortfarande bli massa skit på servern. Tänkte, om man har pw, så är det ju bara swec'are, och då lär ju ingen trolla precis. Eller är hela grejen med den här sververn att sprida reklam om siten?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dajms:

Äsch, kommer fortfarande bli massa skit på servern. Tänkte, om man har pw, så är det ju bara swec'are, och då lär ju ingen trolla precis. Eller är hela grejen med den här sververn att sprida reklam om siten?

Nej, huvudsyftet är att skapa en riktigt bra spelmiljö. Om servern framöver blir full varje kväll, och ni här på forumet klagar på att det tar för lång tid att komma in på servern så kan vi fundera på att köra med lösenord, men från början kommer servern att vara helt öppen för alla. I så fall kommer lösenordet att ges ut här i forumet, och då får man självklart ge ut det till kompisar osv.

Jag har alltid tyckt att SweClockers har synts för lite i spelsammanhang, och detta är mitt sätt att bidra till att få ut namnet lite. Det finns alltså inget rent reklamsyfte med den här servern.

Permalänk
Medlem

Awesome! Själv hoppas jag att Teamdamage förblir ON.

EDIT: Kom ihåg att om man kör med lösenord så får man inte ha en "ranked server".

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Då trycket kommer vara enormt i start, inte bättre å dra upp minst 2-3 servrar?
Ni hade tydligen kapital redan för första ½året.
Gör ni bra jobb med administration å bra gehör från spelarna så torde donationer vara minsta problemet.

Problemet med Gottlandservrarna (BFBC2) är att dom har sunkiga regler å admins som lätt stoppar huvudet i sanden.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Nej, huvudsyftet är att skapa en riktigt bra spelmiljö. Om servern framöver blir full varje kväll, och ni här på forumet klagar på att det tar för lång tid att komma in på servern så kan vi fundera på att köra med lösenord, men från början kommer servern att vara helt öppen för alla. I så fall kommer lösenordet att ges ut här i forumet, och då får man självklart ge ut det till kompisar osv.

Jag har alltid tyckt att SweClockers har synts för lite i spelsammanhang, och detta är mitt sätt att bidra till att få ut namnet lite. Det finns alltså inget rent reklamsyfte med den här servern.

Låter bra Hoppas lite på att det blir omöjligt att joina första månaden för att vi ska införa lösenord, hehe

Bra initiativ i alla fall. Kommer säkert bli jätteroligt :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Tycker att FF on är grymt bra, det gör att man måste tänka sig för lite och inte bara skjuta hej-vilt mot allt. Man måste hålla koll på vart ens lagkamrater är och samarbeta, det främjar teamplay helt enkelt.

Enda nackdelen med FF idioter TK'ar folk för att dom vill ha tex. helikopter/flyg. Vore nice med en regel som straffar folk som Tk'ar i spawn hårdare än om det är en TK i stridens hetta.

Håller med, FF = ON!

De som TK´ar folk i spawn borde automatiskt bli bannade i 10/15 min istället, på det viset skulle de inte orka vara kvar på servern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av .maker:

Tack för ditt svar

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bloopy:

Då trycket kommer vara enormt i start, inte bättre å dra upp minst 2-3 servrar?
Ni hade tydligen kapital redan för första ½året.
Gör ni bra jobb med administration å bra gehör från spelarna så torde donationer vara minsta problemet.

Problemet med Gottlandservrarna (BFBC2) är att dom har sunkiga regler å admins som lätt stoppar huvudet i sanden.

Ingen av oss "sponsorer" är villiga att ta den ekonomiska risken. Vi börjar med en server, och hoppas att folk uppskattar den så pass att de donerar en slant.

Permalänk
Medlem

Lika taggad på denna server som själva spelet faktiskt haha
Kommer ni skapa en platoon för denna server? Eller SweCs platoon?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Ja, detta kan blir riktigt bra. Öppna men seriösa spel-sammanhållningar går verkligen hem hos mig. Får man fråga kostnaden så man vet vilken storleksordning man bör ha på den framtida donationen?