Systemkrav för The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av kenix:

DX9... Sämst!

håller med,,, ännu ett lovande spel som förstördes med consolportning.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Tyvärr får Bethesda inga pengar av mig denna gång. Jag kommer inte stödja ett företag som släpper en tradig port till PC. Lägger hellre mina pengar i andras fickor, till folk som vill koda för PC.

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1ngd3:

DX11-stödet kanske kommer senare? Och... hur vet du att alla bilder är från xbox?

Och varför envisas "alla" på sweclockers att stava konsol med två l?!

Det är som alla som skriver "dem" när de menar "de".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av w1ngd3:

Ifall tillräckligt många gör det så ändras det i ordlistorna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1ngd3:

DX11-stödet kanske kommer senare? Och... hur vet du att alla bilder är från xbox?

Bethesda har själva gått ut med att de bara demovisar Xbox-versionen. Detta för att Xbox-spelarna inte ska bli besvikna när de får sina spel och de inte är lika snygga som PC-versionen. Det är i alla fall vad de sagt, får hoppas att PC-versionen är snyggare nu, annars blir alla PC-ägare besvikna på sina spel.. (utom de med lågspec så klart, och även lite skoj att det troligen går att lira på en stor andel bärbara)

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Det börjar bli lite löjligt när spelen ser likadana ut och har samma systemkrav år in och år ut. Vad hände med att spelutvecklingen går framåt? Det kan väl inte bara finnas ett enda spel som för utvecklingen vidare?

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Väldigt synd att det piratkopieras så mycket att det inte längre är lönsamt att utveckla SP-spel till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Med tanke på att Valves VD använder uttryck som "det krävs inte mycket för att göra pirater till ett icke-problem" (se http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111025/newell-piratkopiering-ar-inte-en-prisfraga för några dagar sedan) så vet jag inte riktigt om jag håller med dig.. Sen finns ju Witcher 2-fallet som någon nämnde.. inget DRM, men sålde satan ändå.. Nej du widL, inget medhåll härifrån! Tyvärr står ju EA och ett par andra klumpiga organisationer på din sida med huvudet i sanden och upprepar sitt mantra att "vår modell är bra, den har funkat förut, marknaden är felet" istället för att inse att om man inte levererar vad marknaden vill ha så går marknaden någon annan stans.. Men vem vet, underverk har skett förr..

OT: Kan jag tycka att systemkraven känns väääldigt låga.. De kort som nämns som rekommenderade är ju knappt så dem klarade Oblivion på så höga inställningar.. eller minns jag fel?

Permalänk
Medlem

med lite feeeeeeeeeeeeeeeeeeta graphics mods så är det chill

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro|i5 2500k@4.2|Thermalright Archon|Gigabyte GTX 580 3GB SLI|8GB RAM|OCZ 1250W+80 Gold|Thermaltake lvl 10 GT Snow Edition

Permalänk

Elder Scrolls, så jag har längtat! Jag bryr mig fan inte om hur spelet kommer att se ut, det kan se ut som om det kom ifrån 1994, jag kommer fortfarande att köpa det. Kommer nog enbart att ge spelet kritik baserat på dess story. Ser mycket framemot att gå med i The Dark Brotherhood, håller tummarna på att det kommer finnas lika mycket sidouppdrag som i Oblivion.

Permalänk
Medlem

Beställde nyss Skyrim!

Ser ut och funka fin fint på min iMac

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AtreX:

OT: Kan jag tycka att systemkraven känns väääldigt låga.. De kort som nämns som rekommenderade är ju knappt så dem klarade Oblivion på så höga inställningar.. eller minns jag fel?

Jag har i princip konstanta 60gps i Oblivion med maxade inställningar och ett 4890 med en burk som annars inte flaskar.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Xizten:

Jag har i princip konstanta 60gps i Oblivion med maxade inställningar och ett 4890 med en burk som annars inte flaskar.

Du använder väll grafikmoddar ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Buggtesta spelet, haha Buggthesta, Bethesda....

Permalänk
Avstängd

Jag gillar verkligen att utvecklarna slutat göra så krävande spel. Aningen snyggare grafik är ointressant. Det viktiga är att det flyter!

Permalänk
Medlem

Ett solklart köp för min del i vilket fall som helst. Vet inte hur många timmar jag spenderat med Oblivion, men många är det.
Upptäckarglädjen och den icke-linjära spelvärlden är vad jag verkligen gillar med Elder scrolls spelen.

Som grafiknörd tycker jag dock att det är ett stort minus att de inte satsat mer på grafiken. Dock ser det ändå tillräckligt snyggt ut skulle jag tro och om inte annat så finns det ju mods..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperT:

Ett solklart köp för min del i vilket fall som helst. Vet inte hur många timmar jag spenderat med Oblivion, men många är det.
Upptäckarglädjen och den icke-linjära spelvärlden är vad jag verkligen gillar med Elder scrolls spelen.

Som grafiknörd tycker jag dock att det är ett stort minus att de inte satsat mer på grafiken. Dock ser det ändå tillräckligt snyggt ut skulle jag tro och om inte annat så finns det ju mods..

Jag håller med dig!

Tycker fortfarande att Oblivion är det bästa spel som gjorts. Skön känsla och frihet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xizten:

Snacka om att hålla koll på färden med så många gpser

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Tänkte tanka med förbeställde det på amazon för 300kr ;3
Hoppas det blir nice med moddar och maxxade inställnigar .D

Permalänk
Medlem

Skönt men samtidigt trist att det inte var högre krav. Gapet mellan konsol och PC har verkligen blivit lite väl stort nu. Och det kommer ju bli värre innan det blir bättre.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Rent löjeväckande imho!
Det spelet hade man ju maxat för 5 år sen typ.
Gameplay måste vara svinbra för man inte ska tycka grafiken är så stort minus att spelet suger.

De rekommenderade systemkraven ska enligt Pete Hines räcka till för att kunna spela på High, inte för att maxa spelet. För att maxa spelet kommer man behöva en kraftigare dator. Systemkraven för ett spel säger ju egentligen ingenting om hur snyggt ett spel faktiskt är, det säger bara vilken hårdvara som krävs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Skönt men samtidigt trist att det inte var högre krav. Gapet mellan konsol och PC har verkligen blivit lite väl stort nu. Och det kommer ju bli värre innan det blir bättre.

Hoppas verkligen de släpper nästa generation tätt efter 7000 och 600 serien .

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Väldigt synd att det piratkopieras så mycket att det inte längre är lönsamt att utveckla SP-spel till PC.

Blir så trött...

Piratkopierad är inte samma som ett förlorat köp, det är snarare en till som tar del av ditt utvecklade spel som inte annars hade gjort det.

Finns inga bevis på att datorspel säljer mindre, de säljer inte så bra som hollywood önskar, sen om man skyller det på piratkopiering, det får stå för dem.

Piratkopiering har nu funnits i över 2 årtionden, det har alltid gnällts, trots försäljningsrekord och blomstrande marknad.

OnT, så tycker jag det är synd att det portas så mkt från konsoller, men det är logiskt, billigare att utveckla på en plattform som består av exakt samma komponenter och mjukvara, speciellt supporten och bugfixarna minimeras.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av MSIOCGenie:

Du använder väll grafikmoddar ?

Nej, installerade det för att stilla suget inför Skyrim så orkade inte modda det.

Skrivet av p0pe:

Snacka om att hålla koll på färden med så många gpser

Man måste ju ha lite hjälp att hitta i en så fri värld

Permalänk
Medlem

Tror någon jag kommer klara det här spelet :)?

Intel core i5 650
GTX 275
4GB ram

Skulle vara tacksam för svar! .. funderar på att köpa uppgraderingspaket för 3 tusen på inet och senare ett nytt grafikkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det är minst lika enkelt att piratkopiera till konsoler.

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av IgelQott:

Blir så trött...

Piratkopierad är inte samma som ett förlorat köp, det är snarare en till som tar del av ditt utvecklade spel som inte annars hade gjort det.

Finns inga bevis på att datorspel säljer mindre, de säljer inte så bra som hollywood önskar, sen om man skyller det på piratkopiering, det får stå för dem.

Piratkopiering har nu funnits i över 2 årtionden, det har alltid gnällts, trots försäljningsrekord och blomstrande marknad.

OnT, så tycker jag det är synd att det portas så mkt från konsoller, men det är logiskt, billigare att utveckla på en plattform som består av exakt samma komponenter och mjukvara, speciellt supporten och bugfixarna minimeras.

Det är väl ingen här som påstått att en piratkopiering är lika med en förlorad försäljning.
Visst, det finns fler faktorer som är av relevans, men det är en något naiv inställning att man inte ser ett samband med den utbredda priratkopieringen på PCplattformen och försäljningssiffrorna på denna plattform.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slocki:

Tror någon jag kommer klara det här spelet :)?

Nej, du kommer hela tiden att bli fetägd av trollen och drakarna och därför aldrig klara spelet.

Ärligt talat så är ju systemkraven så låga att ditt system borde räcka tom för rätt bra inställningar.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exigo:

Det är minst lika enkelt att piratkopiera till konsoler.

Inte ens i närheten.

OnT: Rejält låga systemkrav. Men systemkrav och grafik är långt ifrån allt här i världen.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

DirectX 9, strong....

Konsolspel.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Är spelen bra så köper folk oavsett om det går att piratkopiera eller ej. Skulle personligen aldrig drömma om att pirata BF3 trots att jag vet folk som spelat det i flera dagar redan på piratversion. Bra spel säljer!
Men att skylla på piratkopieringen för att man själv är bekväm och inte orkar göra ett bra/snyggt spel är bara lågt och säger lite om vad de tror om oss PC-gamers intelligens.

Satsa istället på enkla demon av spelen så man får ett hum om hur bra/dåligt spelet är. Personligen köper jag inget utan att först prova. Vägrar slänga 500 kr i sjön på ett uselt spel. Däremot hade jag gärna betalat 1000 kr för BF3 och då har jag bara provspelat Alphan och Betan ännu.

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 64gb | Samsung 980 Pro | AMD Radeon RX 7900 XT | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |