Systemkrav för The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lillem4n:

DirectX 9, strong....

Konsolspel.

Vilket betyder större marknad, större ekonomiska muskler och bättre spel.

De bästa PC-spelen (frånsett FPS) är konsolportar nu för tiden.

Permalänk
Avstängd

bättre att stödja utvecklare som Dice som utgår från pc och inte tvärt om! Det här är ju endast pgr av lathet!

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kol:

Vilket betyder större marknad, större ekonomiska muskler och bättre spel.

De bästa PC-spelen (frånsett FPS) är konsolportar nu för tiden.

Är du rolig eller? Större marknad samt ekonomi kan jag köpa! Men bättre spel?

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thewiruz:

Är du rolig eller?

Självklart inte.

FIFA12, Witcher 2, Assassins Creed Br. m.fl.

Årets bästa spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Väldigt synd att det piratkopieras så mycket att det inte längre är lönsamt att utveckla SP-spel till PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske dom skulle göra spel som är värt att betala för då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Självklart inte.

Årets bästa spel.

Bara så du vet, The Witcher 2 är inte en konsol port någon stands.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zcorc:

Bara så du vet, The Witcher 2 är inte en konsol port någon stands.

Beror på hur du definierar konsolport. Det är gjort för både konsol och PC.

Permalänk
Avstängd

Vilket skitsnack!

Spelutvecklare som gör ett bra spel tjänar astronomiska summor.Mindre bra spel säljer mindre? inget konstigt med det!Sen var och varannan konsoll är ju moddad så skyll inte på PC,n!

Visa signatur

Permalänk

Allt snack om Witcher 2 här i tråden fick mig (efter lite youtubande) att dra iväg en beställning på det
Däremot vet jag inte hur mycket lirande det kommer bli med BF3 runt hörnet.
Ontopic:
Skyrim, konsolport eller inte, kommer säkerligen bli asgrymt. Tror inte alls man lär bli besviken. Är sjukt taggad iaf.
2011 är ett bra år för spel, undrar om 2012 kan toppa det

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig betala för en konsol port, lite arbete ska de fan få göra, hatar att det inte ens finns inställningar för fullscreen, och ibland är enda inställningen som finns upplösningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slocki:

Tror någon jag kommer klara det här spelet :)?

Intel core i5 650
GTX 275
4GB ram

Skulle vara tacksam för svar! .. funderar på att köpa uppgraderingspaket för 3 tusen på inet och senare ett nytt grafikkort

Borde inte vara några problem på low / medium settings utan modds.
GTX 275 lär flaska rätt tidigt på högre inställningar och när det ligger ett recommended på 1gb vram kan man räkna med att du behöver minst 1.5gb vid 1080p med high settings.
Din CPU lär inte flaska så det borde nog räcka med att uppgradera till ett GTX 570 eller Radeon 6950 för att kunna maxa spelet med 60 fps.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Känns som jag dragit denna typ hundra gånger men okej.

Alternativ 1: Utveckla ett spel för PC och porta det till Konsoll

Alternativ 2: Utveckla det till konsoll och skamlöst porta över det till PC utan större förändringar

Alternativ 1 är dyrt och tar lång tid, väldigt ovanligt (bf3 the witcher 2 tex)

Alternativ 2 är billigt, tar mycket mindre tid (Skyrim, rage, dead island tex)

Dagen trend är att välja alternativ 2 och idag pallar inte ens utvecklarna skapa ordentliga kontroller eller dylikt till PC vilket slutar i ett jävla fiasko som i just Rage och Dead island. Det begränsar också grafiken väldigt mycket, haltar utvecklingen och förstör spel upplevelsen på PC.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Grattis, ännu en konsollportning

Bryr mig verkligen inte om det är DX9 eller DX11, däremot så hatar jag när spelen får lida så pass mycket att de mer eller mindre blir ospelbara. Typexempel på det är GTAIV, och det var verkligen tråkigt. Hoppas att Skyrim inte faller i samma grop.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Självklart inte.

Årets bästa spel.

Har du lirat fifa12 på pc ens? Går det att spela vettigt utan en Xbox-dosa?

Snart säger du att Virtual Tennis 4 är bäst på PC också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Grattis, ännu en konsollportning

Bryr mig verkligen inte om det är DX9 eller DX11, däremot så hatar jag när spelen får lida så pass mycket att de mer eller mindre blir ospelbara. Typexempel på det är GTAIV, och det var verkligen tråkigt. Hoppas att Skyrim inte faller i samma grop.

Tror jag inte. De verkar fått de grymt snyggt trots port och att man kan maxa med en fin fps är inte skam det.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 9950X3D, Asus X870E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX5090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9 , Samsung 49" G9 Oled

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Självklart inte.

Årets bästa spel.

Verkligen inte årets bästa spel

Permalänk
Medlem

Trist att det bara är DX9, men det ser ju helt okej ut ändå. Tror nog att de flesta här kommer kunna driva det utan problem.

Visa signatur

CPU AMD Ryzen 7 7800X3D + Dark Rock Pro 4 GPU Sapphire RX 7900 XT Pulse
RAM Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 MB ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI
SSD Kingston KC3000 2TB SPU Creative AE-5 Plus PSU Corsair RM850x

Permalänk
Medlem

Vanligtvis innebär utveckling till konsol en neddummning av spel. Klientelet är annorlunda och bristen på inputens komplexitet kan inte resultera i något annat. Spelen kan ändå vara bra trots sina begränsningar, men man ser tydligt var de kommer ifrån eftersom man på konsoler har problem med kameravinklar, att röra blicken/siktet fritt etc. Vissa spel som de nyare GTA väger upp det med en bra story istället.

I övrigt är "låga" systemkrav väldigt bra, jag spelar fortfarande spel från 2002 med nöje, och det finns inte mycket nytt i DX10/11 i vilket fall som helst.

Kör man dessutom på det ultimata windowssystemet XP har man ingen nytta av checkboxarna med features "unika" för DX11. Det är bara sätt för hårdvarutillverkarna att skapa artificiella behov.

Men, den brännande frågan här är om spelet verkligen har kapacitet att utnyttja 4 GB ram, 1 GB videoram och mer än 2 kärnor. Klarar de av att använda all hårdvara fullt ut, till skillnad från de flesta spel som inte kan göra av med mer än 1-2 GB RAM och använder page file, är det här trots allt ett steg framåt och kan förklara de "låga" systemkraven i övrigt.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Medlem

Tror ja måste skaffa ny prolle, tror min x2 250 flaskar med mitt 6950

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det absolut ingen här som insett att spelgrafik handlar om så mycket mer än mängden pixlar som pressas genom en transistor?

Vad som väger mycket mycket tyngre än rå processorkraft är hur utvecklarna, och då i synnerhet spelets ARTDESIGNERS, utnyttjar spelets grafikmotor. Det handlar bland annat om ESTETIK. Det är trots allt KONSTNÄRER som skapar det vi faktiskt ser, och det är helheten av dessa konstnärers VISION som bidrar till spelets kvalitet. Om utvecklarna saknar fantasin och kompetensen att utnyttja sin grafikmotor på ett kreativt spelar det ingen roll hur kraftig den är.

Om du bryr dig mer om 16 x AA och tessellation, eller whatever, än spelets amosfär är du i min mening inte korrekt funtad.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Skrivet av w1ngd3:

DX11-stödet kanske kommer senare? Och... hur vet du att alla bilder är från xbox?

Och varför envisas "alla" på sweclockers att stava konsol med två l?!

Man kan ju alltid hoppas men jag ser det som icke-troligt. Eftersom konsolerna inofficiellt är led-platformer så vill dom inte skapa negative hype igenom att jämföra konsol med PC grafik.

Skrivet av Noobenu:

Verkligen inte årets bästa spel

Assassins Creed och Fifa12 kan jag inte uttala mig om men påstår du verkligen att The Witcher 2 inte förtjänar titelt som ett av årets bästa spel? The Witcher 2 var ju fullkomligt underbart, endast BF3 och troligen skyrim kan nog matcha det i dess excellens.

Permalänk
Medlem

Så då borde jag kunna spela okej på medium inställningar iaf med nedanstående dator?

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Tack o tack o tack o tack för att systemkraven inte var högre

Verkar som om mitt ATI HD6550m kommer att orka driva spelet utan problem. Jag har varit nojig väl länge nu!

Permalänk
Medlem

Oroar mig in så värst för grafiken, så länge den är bättre än Oblivion så är jag nöjd. Faktum är att så länge karaktärerna är snyggare än i Oblivion så är jag nöjd, och det verkar de ju vara också.

Spelade igenom Morrowind i våras och det spelet ser ju ut som skräp, men det märker man knappt när spelet är så pass bra i övriga områden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7700X // MB: ASRock X670E PG Lightning (AM5) // Chassi: Fractal Design Define S // PSU: Antec Truepower 650W // CPU-kylning: Noctua NH-U12A // GPU: ASUS Radeon RX 6800 XT TUF OC // RAM: Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL40 FURY Be // SSD: Intel 660p 1TB, Samsung 840 Evo 120GB // HDD: Seagate Barracuda 3TB // Monitor: Svive Pyx 34C801

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Hur får du till att det skulle vara en konsolport. Det har ju inte ens släppts till konsol än.... sigh....
Så med andra ord, primär plattform för spelet är PC och sedan portas den till konsol..................
Snälla börja inte ljug här på forumet

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foqnax:

Oroar mig in så värst för grafiken, så länge den är bättre än Oblivion så är jag nöjd. Faktum är att så länge karaktärerna är snyggare än i Oblivion så är jag nöjd, och det verkar de ju vara också.

Svårt att misslyckas med det.

Oblivion är oerhört vackert men ansiktena ser ut som skräp rakt igenom.

Permalänk
Skrivet av Palme_570:

Tror jag inte. De verkar fått de grymt snyggt trots port och att man kan maxa med en fin fps är inte skam det.

Javisst, och det är verkligen inte fy skam

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför ni klagar. Mods kommer för att göra grafiken bättre, men mods som inte kommer är för att förbättra storyn. Hellre bra story med "dålig grafik" än bra grafik och dålig story. Visst DX11 är hade väl inte varit så jobbigt att fixa in? men men.

Permalänk
Medlem

Man ska inte jämföra minimikraven på skyrim med minimikraven på Battlefield 3. Som kan höras i grafikföreläsningen om BF3 i sweclockers nyhetsflöde häromdagen så har BF3 skaparna lagt grafikkraven högt av den anledningen att för låga nivåer på effekter skulle ge ett osportsligt övertag i multiplayer. Någon sådan hänsyn behöver inte Bethsoft ta. De kan släppa spelet med ett minimiläge som ser ut som quake 3 om de vill.

Jag hoppas förövrigt på en dx11 patch. Dx9c må vara rent affärsmässigt smartare då du kan nå fler kunder, men rent estetistiskt så föredrar man ju ögongodiset i dx11.

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att veta vad som krävs för att köra det på Ultra i 60FPS. Det är mitt mål.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9