Systemkrav för The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Javisst, och det är verkligen inte fy skam

Hoppas också på att det blir bra men tänker ändå på hur vackert det skulle varit om det såg ut som the witcher 2 =/

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

The power of the konsollerna!! LoL

Är det bara jag eller....är grafiken kass, har alltid tyckt att grafiken är inte något speciellt i Skyrim, rörelserna i spelet är fula :/

Det ser inte överdrivet vackert ut nej. Märks att konsolerna håller tillbaka det. Oblivion var betydligt mer imponerande grafiskt när det kom.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 5700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Skulle vara intressant att veta vad som krävs för att köra det på Ultra i 60FPS. Det är mitt mål.

Kommer förmodligen inte vara "ultra" utan endast en inställning och sen lite aa och skoj. Så var det iallafall i rage och har sett det i flera andra konsoll-ports =/

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Hmm nu fattar jag inte, systemkrav, jag som trodde The Elder Scrolls V: Skyrim var ett kortspel...

Permalänk
Avstängd

Är detta spelet som notch jobbar på?!

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av massmordarulla:

Hmm nu fattar jag inte, systemkrav, jag som trodde The Elder Scrolls V: Skyrim var ett kortspel...

Vi kan göra upp om den saken i Quake...

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

hoppas gafiken blir fetare och inte från ett jävla xbox

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av Zcorc:

Hoppas också på att det blir bra men tänker ändå på hur vackert det skulle varit om det såg ut som the witcher 2 =/

Mjo, men det kan man nog dessvärre bara drömma om =/

Ett spel med gudomlig grafik och samtidigt en riktigt bra handling känns lite som en utopi i dessa sammanhang. Blir oftast det ena eller det andra...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Är detta spelet som notch jobbar på?!

Permalänk

Så dålig är ju inte grafiken tycker jag, den håller ju standard för 2011!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Derp. Säg det efter att ha spelat The Witcher 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HugSeal:

Inte ens i närheten.

OnT: Rejält låga systemkrav. Men systemkrav och grafik är långt ifrån allt här i världen.

Jo, det är verkligen i närheten lika enkelt.. Anta att jag (allt är hypotetiskt sett) moddar mitt wii med ett sd-kort, laddar hem några filer på datorn som jag sen installerar på mitt wii, kopplar in en extern hdd till wii, och sen är det bara att tanka spelen och dumpa trådlöst till konsolen på en gång, utan att ens behöva packa upp själv.. Går nog snabbare än att installera deamon, installera spel etc etc!

On Topic: Låter som schyssta systemkrav för dem som inte har svindyra burkar!

Permalänk
Avstängd

"Minimum: Windows 7/XP/Vista
Rekommenderat: Windows7/XP"

HAHAHAHAHAHAHAH

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |

Permalänk
Medlem
Skrivet av blekfet:

Jo, det är verkligen i närheten lika enkelt.. Anta att jag (allt är hypotetiskt sett) moddar mitt wii med ett sd-kort, laddar hem några filer på datorn som jag sen installerar på mitt wii, kopplar in en extern hdd till wii, och sen är det bara att tanka spelen och dumpa trådlöst till konsolen på en gång, utan att ens behöva packa upp själv.. Går nog snabbare än att installera deamon, installera spel etc etc!

Kanske det, men försök det på en PS3 (Xbox 360 vet jag för lite om angående möjligheter till piratkopiering). Ändå inte så många stora spel á BF3 som kommer till lilla Wii..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av blekfet:

Well. Det är inte så självklart att dra in dessa program i sitt Wii. Jädra djungel att sätta sig in i jämfört med att ladda hem ett PCspel.
Och som sagt... det är inte heller så lätt att göra på PS3an.

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Skrivet av Bouxer:

Lite kul att Vista inte finns med bland rekomenderade operativsystem

Tyckte jag också

Visa signatur

Någon som vet något bra att skriva här?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schumplan:

Tyckte jag också

De riktade sig kanske rent generellt till folk med PC och inte bara rörande spelet?

Fast ärligt talat så blev väl Vista bättre med alla uppdateringar efter ett tag. Typ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Är det absolut ingen här som insett att spelgrafik handlar om så mycket mer än mängden pixlar som pressas genom en transistor?

Vad som väger mycket mycket tyngre än rå processorkraft är hur utvecklarna, och då i synnerhet spelets ARTDESIGNERS, utnyttjar spelets grafikmotor. Det handlar bland annat om ESTETIK. Det är trots allt KONSTNÄRER som skapar det vi faktiskt ser, och det är helheten av dessa konstnärers VISION som bidrar till spelets kvalitet. Om utvecklarna saknar fantasin och kompetensen att utnyttja sin grafikmotor på ett kreativt spelar det ingen roll hur kraftig den är.

Om du bryr dig mer om 16 x AA och tessellation, eller whatever, än spelets amosfär är du i min mening inte korrekt funtad.

Väldigt bra inlägg! När man tänker efter dessa banor så tycker jag personligen att Skyrim verkar väldigt snyggt.

Permalänk
Medlem

Även fast det står att DX9 är rekommenderat står det ju inte att det inte har support för DX10/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Även fast det står att DX9 är rekommenderat står det ju inte att det inte har support för DX10/11.

Det kommer stöda directx11 enligt utvecklarna, men det kommer inte utnyttja det speciellt mycket. Det vill säga, grafiken kommer mest ändå vara dx9

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Är det absolut ingen här som insett att spelgrafik handlar om så mycket mer än mängden pixlar som pressas genom en transistor?

Vad som väger mycket mycket tyngre än rå processorkraft är hur utvecklarna, och då i synnerhet spelets ARTDESIGNERS, utnyttjar spelets grafikmotor. Det handlar bland annat om ESTETIK. Det är trots allt KONSTNÄRER som skapar det vi faktiskt ser, och det är helheten av dessa konstnärers VISION som bidrar till spelets kvalitet. Om utvecklarna saknar fantasin och kompetensen att utnyttja sin grafikmotor på ett kreativt spelar det ingen roll hur kraftig den är.

Om du bryr dig mer om 16 x AA och tessellation, eller whatever, än spelets amosfär är du i min mening inte korrekt funtad.

Och du tror inte att det går att uppfylla nämnda visioner bättre om spelmotorn drar nytta av modern teknik? Om det nu finns estetisk kompetens så kan det väl ändå inte skada om motorn inte är 3 år bakom? Du får det att låta som om man får välja mellan teknik och estetik.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Kommer förmodligen inte vara "ultra" utan endast en inställning och sen lite aa och skoj. Så var det iallafall i rage och har sett det i flera andra konsoll-ports =/

Nu är ju inte rage gjort av bethesda... Rage är förvisso utgivet av bethesda men där slutar det. Man brukar kunna ställa in en hel del saker i deras spel. Den kanske inte heter ultra men det kommer i alla fall finnas en nivå till på grafiken.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Hops de läger mer tid på rösterna och karaktärernas utseende denna gång då återanvändande av snarlika figurer i obvlivion var vanligt

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

Måste bara flika in att hur man än vrider och vänder på det så verkar det vara ett efterlängtat spel. Jag är väldigt spänd på just grafiken också, ska bli intressant att se hur mycket förbättrad den är på PC-versionen jämfört med konsol. Hoppas på mycket, men troligen inte överväldigande. Ökad upplösning innebär ju ofta att saker inte ser lika bra ut vid samma polygontal etc och konsollerna kör ju i 720p för det mesta och pc i lite högre.

En fråga angående mods, grafikmodsen till Oblivion, var de officiella eller fan-made?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Windows Vista är minimum men inte rekommenderat. Det gjorde i alla fall min dag

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Måste bara flika in att hur man än vrider och vänder på det så verkar det vara ett efterlängtat spel. Jag är väldigt spänd på just grafiken också, ska bli intressant att se hur mycket förbättrad den är på PC-versionen jämfört med konsol. Hoppas på mycket, men troligen inte överväldigande. Ökad upplösning innebär ju ofta att saker inte ser lika bra ut vid samma polygontal etc och konsollerna kör ju i 720p för det mesta och pc i lite högre.

En fråga angående mods, grafikmodsen till Oblivion, var de officiella eller fan-made?

Fanmade. Beth höll sig till horse armor ;p (och en del andra som var vettigare)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk

Blir lite orolig för min dator när jag ser systemkraven.
I dagsläget har jag en 24"skärm, men jag borde kanske byta ut den, mot 15" eller liknande, för att slippa se hur lågupplösta texturerna blir när dom trycker in hela spelet på 6gb.

Kanske klarar mig ändå, om jag kör på telefonens skärm, inte långt ifrån att den lever upp till systemkraven...

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Kanske för ett konsolspel 2011

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Sant så sant

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av w1ngd3:

DX11-stödet kanske kommer senare? Och... hur vet du att alla bilder är från xbox?

Och varför envisas "alla" på sweclockers att stava konsol med två l?!

Kanske för att båda alternativen är nämnda i SAOB. Ska man klaga på stavning bör man se till att man har koll.

Skrivet av Schnitz:

Det börjar bli lite löjligt när spelen ser likadana ut och har samma systemkrav år in och år ut. Vad hände med att spelutvecklingen går framåt? Det kan väl inte bara finnas ett enda spel som för utvecklingen vidare?

Att grafiken inte utvecklas i rasande takt betyder ju inte nödvändigtvis att spelutvecklingen står stilla. Visst är det en smaksak men jag säger ändå att grafik är en ytlig komponent som inte ger speciellt mycket till djupet av ett spel, även om det såklart inte är irrelevant. Jag tycker nog fokuset på grafik över andra punkter är en av anledningarna till att vi får en mer och mer förenklad och korkad spelmarknad.

Grafiken får gärna utvecklas, det finns inget inneboende negativt i det, men så länge folk eftersträvar spel som inte utmanar dem intellektuellt kommer det ändå vara ganska platt.

Skrivet av LeVvE:

Det kan ju bero på att det var konsolversionen som visades upp.