Har problem med att aktivera, Battlefield 3 Limited Edition.

Permalänk
Avstängd

It's a limited edition.

Limited connectivity.

Limited bug-testing.

Limited activations.

Limited understanding of what consumers actually want.

Limited in their knowledge of how Steam DOMINATES digital distribution

And limited sanity once you start to see Grey Circles in your nightmares.

Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk

Följ utvecklingen här: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/510/7667672.page

Nästan som en livesändning.

Visa signatur

"You're never to old to burn to death in a fire." -Red Forman

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Hahaha där har du hittat varför lösningen inte är framme...

Alla tekniker jobbar med att skapa problem

Agree jobbar själv med system för flera användare, vi har problem när det blir fler än 300 användare ... men vi har en hel arsenal med undanflykter ...

Typ: Bortsett från att det inte funkar, hur tycker ni det verkar

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential

Permalänk
Medlem
Skrivet av basseofc:

Jag har spelat hela dagen, Inga problem här inte:D

Hoppa tillbaka till spelet och sluta gnid salt i såren.............

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Ja men hoppas att dom fixar imorgon då annars inte roligt för oss o väntar så länge snart ju helger o njut spela då .

men i USA har spela redan men inte vi suck !!

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Hoppa tillbaka till spelet och sluta gnid salt i såren.............

ska bli

Permalänk
Medlem
Skrivet av tifius:

Äckligt att vi som aktiverade i tisdags genom koreansk proxy inte har problem men ni som snällt väntat till release stöter på patrull. Snyggt jobbat EA

^
This. Har kunnat spela hela veckan men valt att inte göra det då jag inväntat polarna ska få sina spel idag. Men ser ut som det blir först imorgon man kan spela..Feeling bad.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet hos Origin idag ungefär kl 16:20 något. När jag var klar så loggades jag automatiskt in på Origin Clienten (haft sen tidigare spel). Spelet börjar bli hämtad och det tog en väldigt lång stund. När det var klart så installerades spelet automatiskt (behövde inte göra något utom att vänta). Sen startar jag spelet och datorn laddar, efter ett tag så ser man att Origin inte svarar men om man väntar lite till så funkar det igen (tror jag, det försvinner bara att det inte svarar) sen kommer ett meddelande upp och säger:

(STORT X)
We could not activate Battlefield 3TM on this computer using Origin
Account you provided. Please locate your product key to activate the
game using Origin Account.
[Enter Product Key] <---(en knapp)

-------------------------------------------------------------------------------------------

If you have already registered, please make sure you're signing in to the
same Origin Account that you previosly used to activate the game.

You are signed in as:

> Sing in as different user <------(en länk)

> Buy this game <----(en länk)

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Här är även en bild:
http://imageshack.us/photo/my-images/215/bf3help.png/

Hoppas något ni vet!

Visa signatur

<i7-8700K CPU><Crucial 2x8GB DDR4 3000MHz><ZOTAC GAMING GeForce RTX 3080 Ti Trinity OC><Fractal Design Celsius S24 240mm><Fractal Design Define R6 Black>

Permalänk

detta är fan ett skämt, först bulldozer sedan detta! hahaha
man ska fan inte förvänta sig så mycket.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Lät hjulet få rulla i kanske 40 min eller något. Kollade upp och såg det här;

För er också eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Lät hjulet få rulla i kanske 40 min eller något. Kollade upp och såg det här;
http://i.imgur.com/Dhk1f.png

För er också eller?

Japp........

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem
Skrivet av tifius:

Äckligt att vi som aktiverade i tisdags genom koreansk proxy inte har problem men ni som snällt väntat till release stöter på patrull. Snyggt jobbat EA

+1

Visa signatur

i5 2500k / MSI P67A-GD55 / 4gb Corsair xms3 / Radeon 6950 / Xfx 750w / allt istoppat i en låda som kallas Fracal design r3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Lät hjulet få rulla i kanske 40 min eller något. Kollade upp och såg det här;
http://i.imgur.com/Dhk1f.png

För er också eller?

Fick denna också, klickade på befintlig konto, men samma skithjul som kom

Visa signatur

Mobo, Prime Z390-A - CPU, I7 9700K @ Stock (so far), Be Quiet Dark rock 4 - MINNE, 16gb Vengance RGB 3200Mhz - GPU, RTX 2070 Gaming OC - HDD, 2 x Samsung EVO 860 (500gb)

Permalänk
Medlem

Denna tråden måste vara en med flest inlägg per minut på SweClockers någonsin, vi har ju något att prata om och det är ju trevligt

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential

Permalänk
Medlem

Jag kommer iallafall in på battlelog, är väll kanske det jag betalat för. Kanske att det är någon dlc så jag får spela själva spelet xD

Permalänk
Inaktiv

Har samma problem. Blir Dota för mig tills det funkar!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Rasp:

Du tycker det funkat bra när piratkopierarna satt och spelade i Måndags och nu sitter det en drös människor som betalat för spelet som inte kan spela. Tycker det låter som deras webbaserade lösning verkligen har löst problemet och skapar nog inte alls mer...

länktips: http://www.geekwire.com/2011/experiments-video-game-economics-valves-gabe-newell

Gick inte så bra när HL2 släpptes heller men det var ju trots allt ett bra tag sen så man tycker vi borde kommit en bit i utvecklingen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av JONSTE:

Denna tråden måste vara en med flest inlägg per minut på SweClockers någonsin, vi har ju något att prata om och det är ju trevligt

Visst men kunde varit något trevligare än att det inte funkar....

Visa signatur

Moderkort: ASUS X79-DELUXE, Processor: Intel 4930 i7@4,5Ghz , Minne: 32GB DDR3 KINGSTON HYPERX, Kylning: Kraken X62, Grafik: Asus 1070 Dual, Nät agg:Corsair RM 1000W 80+ Gold. Hård-diskar: 275GB SSD, 2Gb WD Caviar Black mfl totalt 10 TB, Windows10, Skärm: Acer 27 tum 2 ms, Tangentbord: Logitech G910, Mus: QPAD 5K, Chassi: NZXT S340 Elite Midi Tower - Matt Black

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Dator:
CPU: Intel Sandybridge Core i7 2600k @4,5ghz 1.38v | GPU: HIS 6970 @ 960/5000 | RAM: Corsair Vengance 8gb @ 1600mhz MOBO: ASrock z68 mITX HT CHASSI: Silverstone Sugo SG08.

Permalänk
Medlem

Mja, blev falskt alarm. Var den här Invaiable e-mail/pass-grejen, och sedan

"Origin har för närvarande problem med spelaktivering.

Vi känner till problemet och arbetar på att lösa det så snabbt som möjligt. Vi ber om ursäkt för avbrottet"

Kul torsdag.

Permalänk
Skrivet av Dajms:

Lät hjulet få rulla i kanske 40 min eller något. Kollade upp och såg det här;
http://i.imgur.com/Dhk1f.png

För er också eller?

Vafan jag har ju redan ett account!

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon84089:

Har samma problem. Blir Dota för mig tills det funkar!

Been there, done that :(!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dajms:

Lät hjulet få rulla i kanske 40 min eller något. Kollade upp och såg det här;
http://i.imgur.com/Dhk1f.png

För er också eller?

nej!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Samma här med...

Permalänk
Medlem

Man blir så jävla förbannad!!

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk

sitter och väntar på BF3 lysnar på http://www.youtube.com/watch?v=r1HOmm6q9OM och läser inlägg. Fnissar lite ibland när jag läser någon kul spyding kommentar.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Långsiktig strategi att slippa CD!

Det har ju sedan några år vart populärt från EA att styra spelen över server, dessutom vill man att spelare köper spelet online direkt från EA eller aktoriserad ÅF`s servrar vilket innebär att de slipper ta kostnader för att tillverka och distribuera en CD, inga lagerkostnader heller. Där ligger hela problemet för oss spelare i dag, eftersom EA mfl ännu inte lärt sig, och trimmat systemet, samt skapat den väl fungerande gigantiska serverpark som kommer att krävas för detta. Smarta affärsmän som gör detta med VÅRA pengar, man kan bara beundra dem, frågan är om man ska acceptera det. Om några år köper man väl bara som ett "Comvic kontantkort" så har du din access till spelet i molnet . Men innan vi är där så får vi leva med detta strul. Jag har ju flera gånger saknat en CD när man vill installera om ett EA spel, men även för det känns inte riktigt att man har fått det man betalat för när man bara kan spela online.

Har vi något val? *$*

Valand

Permalänk
Medlem

Fick fram att jag skulle loga in på mitt Orginkonto för att aktivera spelet iaf..fast jag är ju redan inloggad...och får svaret att jag har fel e-mail SWEET EA

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av boylen:

Man blir så jävla förbannad!!

Ta det lite lungt ... http://www.youtube.com/watch?v=WlBiLNN1NhQ

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential

Permalänk

Suck

Detta som jag läntat till sedan första filmen i fault line serien.. deprimerad över hur satans dåligt ea/origin presterar!! de är ju förfan helt värdelösa som inte ens kan släppa spelet på ett vettigt sätt!! FU ORIGIN!!!

Visa signatur

I have come here to chew bubblegum and kick ass....... and i´m all out of bubblegum