[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Skrivet av JacL:

Finns det något sätt att lägga in automatiska servermeddelanden?
För i så fall kan ni göra så att reglerna visas då och då.
T.ex. "Vehicles - First come, first served!". Kanske t.o.m. i CAPS så att det uppmärksammas bättre.
För märkte nämligen att det var ett jävla tjat om "Flygplanet är mitt för jag såg det först!" och "Jag har väntat här i 10min för att få flyga, istället för att hjälpa laget!" inne på servern.

borde va någon inställning: Stand to close to jet spawn point for more than 50 seconds=insta ban

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

fastnar bara på connecting :S

Jag hade samma problem löste sig då jag loggade ut och in på Origin.

Visa signatur

Det finns ingen licenspliktig utrustning i mitt hushåll

Permalänk
Skrivet av Wingren:

Jag hade samma problem löste sig då jag loggade ut och in på Origin.

ska testa

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

ska testa

Har också fått de där, det verkar som att origin typ "timar ut" efter ett tag. Har även hänt att den frågat efter lösenordet igen när försökt joina.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Några idéer är typ att låsa recon till max 1-2 per lag och stänga av FF eftersom man blir tkad minst 5-6 gånger per runda =/

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av frallan123:

Några idéer är typ att låsa recon till max 1-2 per lag och stänga av FF eftersom man blir tkad minst 5-6 gånger per runda =/

1, Att låsa recon vore trevligt (personlig åsikt) men det är inte något vi lätt kan göra och om det gick, så skulle antagligen inte servern kunna köras ranked längre.

2, Stänga av FF vill vi inte, se tidigare 50 frågor...vi viker i varje fall inte på den punkten då det tillför en realism och höjer svårighetsgraden. Dessutom är det något av en instegsfas i varje FPS lansering med att folk lär sig detta eller fasas ut. Vi har nu sänkt TK gränsen till 3 per runda vilket rotar ut de värsta fort.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av JacL:

Finns det något sätt att lägga in automatiska servermeddelanden?
För i så fall kan ni göra så att reglerna visas då och då.
T.ex. "Vehicles - First come, first served!". Kanske t.o.m. i CAPS så att det uppmärksammas bättre.
För märkte nämligen att det var ett jävla tjat om "Flygplanet är mitt för jag såg det först!" och "Jag har väntat här i 10min för att få flyga, istället för att hjälpa laget!" inne på servern.

Frågan är på utredning, vi har haft den på önskelistan länge men det har varit en prioriteringsfråga. Det kommer, så snart vi kan och det blir möjligt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Kraschade precis för mig i rondbytet på Canals

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Hedersmedlem

Några bra riktlinjer som gör spelandet för alla mycket trevligare, mycket nyttigt för de som är nya inom Battlefield: http://youtu.be/3VgUd0Pun60?hd=1

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Om ni verkar ha problem med många kraschar, testa uppdatera punkbuster. Verkar som det löste sig för mig då.

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Blev bannad tidigare idag men vet ej varför. Skull gärna vilja bli unbannad så jag kan spela på servern igen.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054876-bannad/

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

1, Att låsa recon vore trevligt (personlig åsikt) men det är inte något vi lätt kan göra och om det gick, så skulle antagligen inte servern kunna köras ranked längre.

2, Stänga av FF vill vi inte, se tidigare 50 frågor...vi viker i varje fall inte på den punkten då det tillför en realism och höjer svårighetsgraden. Dessutom är det något av en instegsfas i varje FPS lansering med att folk lär sig detta eller fasas ut. Vi har nu sänkt TK gränsen till 3 per runda vilket rotar ut de värsta fort.

Jag tycker serven är bra balanserad. Nackdelen är att det är svårt att komma in.

Provat webhallen lite och det känns inte så kul. Inställningarna är inget vidare.

Killcam off är ett måste. Vill ju inte se dom sek efter man dött (i så fall före så man lär sig av misstagen). De är något jag eftersöker och möjlighet till att skippa hela skiten (så man är inne i stället och väntar på man kommer tillbaks).

Men de är ju klart då blir det ju mer cod likt än det är nu och man inte spamma sönder t-bordet för att försöka slipa skiten.

Sen är det extremt svårt att se om det är vän eller fiende (ibland dyker inte lupparna upp på vännerna) och terrängen och det extremt överdrivna mörka hörnen gör det inte bättre.

Men hoppas det blir bättre när jag får upp FPS:en.

__________________________________________

Körde lite sqad TD och blev sönder ägd (troligt någon som inte körde rent spel också).

Svårt just nu att komma in i bra servrar som inte är rysk maffia ägda, typ. Men väldigt dåligt med servrar uppe, som känns ok att spela på.

Dock verkar varenda server lagga idag.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

Några bra riktlinjer som gör spelandet för alla mycket trevligare, mycket nyttigt för de som är nya inom Battlefield: http://youtu.be/3VgUd0Pun60?hd=1

Numer två måste folk lära sig. I bf 2 (när jag spelade igår). Så fick jag både ammo och liv när jag bad om det.

I bf 3 bryr dom sig inte hur jag än spammar (men hoppas tiden lär folk att sluta köra cod).

Kan säga att det är typ så man får spela nu (det är jätte kul om man just kör cod), men det är ju BF= hjälpa varandra är viktigt.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Inaktiv

Följden av att TK'a 3 ggr är alltså auto-kick?

Skrivet av Broken-arrow:

Numer två måste folk lära sig. I bf 2 (när jag spelade igår). Så fick jag både ammo och liv när jag bad om det.

I bf 3 bryr dom sig inte hur jag än spammar (men hoppas tiden lär folk att sluta köra cod).

Kan säga att det är typ så man får spela nu (det är jätte kul om man just kör cod), men det är ju BF= hjälpa varandra är viktigt.

Deprimerande, ännu värre på SweC-servern utan auto-heal.

Permalänk
Medlem

Det måste gå och göra nått åt det extrema lagget som är på servern nu.
Och autoheal vore inte så dumt heller, efter som folk inte vet hur man lägger ut medkits.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Det måste gå och göra nått åt det extrema lagget som är på servern nu.
Och autoheal vore inte så dumt heller, efter som folk inte vet hur man lägger ut medkits.

Är lagget som det känns som du studsar bakåt i mellan åt? Isf är det inte bara swec servern, verkar hända på mer eller mindre alla servrar inatt. Spelat på ett gäng olika och fått samma problem. Hoppas på en uppdatering från Dice inom max en vecka, för ibland känns det som det är mer buggar nu än i Betan (skrämmande men sant)

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Är lagget som det känns som du studsar bakåt i mellan åt? Isf är det inte bara swec servern, verkar hända på mer eller mindre alla servrar inatt. Spelat på ett gäng olika och fått samma problem. Hoppas på en uppdatering från Dice inom max en vecka, för ibland känns det som det är mer buggar nu än i Betan (skrämmande men sant)

Betan känndes mycket stabilare. Jag aktiverade mitt spel innan släppdatumet och då flöt allt som smör, fanns inget att klaga på då. Jag drar slutsatsen att det är stor load på servrarna och att dom antagligen jobbar arslet av sig för att fixa skiten... vet inte om man ska klaga på dom eller inte.. man har ju ändå pungat ut cash för att kunna spela nu, men man har ju ändå förstående för att det kan vara lite buggar och dylikt i starten. Det ordnar nog upp sig.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Broken-arrow:

Jag tycker serven är bra balanserad. Nackdelen är att det är svårt att komma in.

...Killcam off är ett måste...

Sen är det extremt svårt att se om det är vän eller fiende (ibland dyker inte lupparna upp på vännerna) och terrängen och det extremt överdrivna mörka hörnen gör det inte bättre...

Tackar. Instämmer helt i Killcam off, tyvärr är det en bugg att den ändå visar ibland fastän serverinställningen är av.

Skrivet av Broken-arrow:

Numer två måste folk lära sig. I bf 2 (när jag spelade igår). Så fick jag både ammo och liv när jag bad om det.

I bf 3 bryr dom sig inte hur jag än spammar (men hoppas tiden lär folk att sluta köra cod).

Kan säga att det är typ så man får spela nu (det är jätte kul om man just kör cod), men det är ju BF= hjälpa varandra är viktigt.

Det hörs inte så bra, ärligt talat så är jag rätt duktig på lagspel och langar gärna ammo/helar men faen att ens höra när någon ropar på det. Den delen är inte så bra, då gillade jag helt klart BF's minimap ikon att nu vill någon dig något.

Skrivet av El_Raspberry:

Följden av att TK'a 3 ggr är alltså auto-kick?

Deprimerande, ännu värre på SweC-servern utan auto-heal.

Stämmer. Fast de tre räknas ner under en tidsperiod (hemlig) som vi sätter, du kommer alltså inte att ständigt ackumulera TK's tills du blir bannad utan de försvinner litegrann. Vi accepterar att olyckor händer men inte att det blir en vårdslös vana.

Alltså, en tk är ingen gång, två sammanträffande, tre är kick. Tre gånger tre är ban. Däremot kan och kommer vi att kicka/banna om vi ser några sådana dumheter direkt. Jag bevittnade en TK på väg till heli, alltså en pilot som dödade killen framför för att komma först. Den snubben kommer vi inte att sakna på servern, var lite snäll och satte inte perm ban på honom men nog för att han ska lära sig att inte göra om det.

Med en mumble grupp är det lätt att bli helad eller reparerad. Kom in.

Skrivet av Citrona:

Det måste gå och göra nått åt det extrema lagget som är på servern nu.
Och autoheal vore inte så dumt heller, efter som folk inte vet hur man lägger ut medkits.

Jag spelade på Grand Bazaar ikväll och det regnade medkits. Satt iof sig också på mumble och kunde prata med mina lag/squadkamrater.

Skrivet av IDX:

Är lagget som det känns som du studsar bakåt i mellan åt? Isf är det inte bara swec servern, verkar hända på mer eller mindre alla servrar inatt. Spelat på ett gäng olika och fått samma problem. Hoppas på en uppdatering från Dice inom max en vecka, för ibland känns det som det är mer buggar nu än i Betan (skrämmande men sant)

Korrekt, det lagg som vi upplever nu är alltså optimering av kartor och kod. Inte av nätverkshastighet eller serverhårdvara. Vi hoppas de löser det snarast.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Alltså, en tk är ingen gång, två sammanträffande, tre är kick. Tre gånger tre är ban. Däremot kan och kommer vi att kicka/banna om vi ser några sådana dumheter direkt. Jag bevittnade en TK på väg till heli, alltså en pilot som dödade killen framför för att komma först. Den snubben kommer vi inte att sakna på servern, var lite snäll och satte inte perm ban på honom men nog för att han ska lära sig att inte göra om det.

Problemet (enligt mig) med FF on, är att folk springer i vägen för fordon som kommer körande mitt på vägen. Igår (har inte spelat så mycket på SweC-servern idag eftersom den har varit konstant full) körde jag tank på Damavand Peak inne i tunneln, och rätt som det var sprang en grupp soldater in framför min åkande tank, och detta resulterade i fyra teamkills av mig.

Med nuvarande systemet (3 TK = kick) så hade jag flugit ut med huvudet före. Precis detta tycker inte jag är rätt, och därför föredrar jag FF off. Realism, visst, men det fungerar inte när det är så (ursäkta ordet) satans mycket folk inne kontinuerligt som krigar.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lan:

Med en mumble grupp är det lätt att bli helad eller reparerad. Kom in.

Ska kika in imorgon

Permalänk

Tror den gick ner precis

Edit: Uppe nu igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Är lagget som det känns som du studsar bakåt i mellan åt? Isf är det inte bara swec servern, verkar hända på mer eller mindre alla servrar inatt. Spelat på ett gäng olika och fått samma problem. Hoppas på en uppdatering från Dice inom max en vecka, för ibland känns det som det är mer buggar nu än i Betan (skrämmande men sant)

Okej jag spelade på ett par som inte laggade, men märkte sen att det inte bara va sweclockers som laggade.

Skrivet av Lan:

Jag spelade på Grand Bazaar ikväll och det regnade medkits. Satt iof sig också på mumble och kunde prata med mina lag/squadkamrater.

Jag satt också på mumble, men vi va bara 2 och ingen av oss medic.
Men folk borde kasta kits ändå om man jagar dom och spammar på Q, men det händer sällan att dom droppar ett.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Vart spelar alla? Trött på äga massa noobs :/

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citrona:

Okej jag spelade på ett par som inte laggade, men märkte sen att det inte bara va sweclockers som laggade.

Jo upplevde det samma, vet att det alltid finns lagg i närdueller då hit detection är som den är men idag har den varit riktig kass mot kvällen/natten.
Var i princip helt omöjligt att döda någon som support.

Hoppas på en patch varje vecka iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Hoppas på en patch varje vecka iaf

Det kommer nog komma en hel del nya patcher framöver.

Visa signatur

Datorn styr för många!

Permalänk
Medlem

Måste det hela tiden vara Caspian Border, har tröttnat på den sedan betan vill ju köra nya mapsen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Medlem

Tack för idag. helvete va trött jag är.. :/

Permalänk
Medlem

Tack för ikväll. Passar även på att be om ursäkt för mitt totalt värdelösa helikopterflygande

Permalänk
Medlem

Tack för ikväll, gick rätt bra idag Alltid top3 nästan.. Vi ses imorn!

// [SweC] hznn

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |