[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk

nu sätter jag igång å lirar BF3, min feber verkar änligen släppa

Heter X-Force_U på BF3

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av StenTuff:

Blev bannad tidigare idag men vet ej varför. Skull gärna vilja bli unbannad så jag kan spela på servern igen.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054876-bannad/

Du sköt ihjäl någon i basen, och Lan såg det.

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

Förväxlade min blåslampa med SMAW och vart bannad av PB :(.
Jag som reppade min squad mates tank för over 1000 pts i ett kör, odödlig tank ftw!

FF är inte bra i BF3
Speciellt inte för oss som är lite för snabba på tangentbordet, kommer inte lira på swecs server alls så länge FF är kvar. Lycka till med att hålla kvar spelarna dock! Populär server dagstid iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Förväxlade min blåslampa med SMAW och vart bannad av PB :(.
Jag som reppade min squad mates tank för over 1000 pts i ett kör, odödlig tank ftw!

FF är inte bra i BF3
Speciellt inte för oss som är lite för snabba på tangentbordet, kommer inte lira på swecs server alls så länge FF är kvar. Lycka till med att hålla kvar spelarna dock! Populär server dagstid iaf

FF är fantastiskt för BF3. Det förhindrar att du lägger ut en pansarskotts/granatmatta och bara rusar fram. Har också förväxlat blåslampan med pansarskotten en gång men det är sånt man lär sig av.

Och StenTuff. Har för mig att det var för att du sprängde fordon i din egen bas eller något liknande. Inte okej någonstans.

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att jag älskar att FF är på, tycker det är rätt trist att spela på servrar utan FF, två tummar upp av två möjliga!

Permalänk
Medlem

Är raketgevär tillåtet på inf. eller ej?

Visa signatur

Man kan inte uppfinna hjulet och sedan säga att alla ska gå

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Förväxlade min blåslampa med SMAW och vart bannad av PB :(.
Jag som reppade min squad mates tank för over 1000 pts i ett kör, odödlig tank ftw!

FF är inte bra i BF3
Speciellt inte för oss som är lite för snabba på tangentbordet, kommer inte lira på swecs server alls så länge FF är kvar. Lycka till med att hålla kvar spelarna dock! Populär server dagstid iaf

Jag har varit inne några gånger och har inga som helst problem med ff, att du har det är ett problem men som du tar ansvar för och väljer att inte spela här något mera, det skall du ha en eloge för.

Permalänk
Medlem

Körde två gånger på swe serven. Sen kom jag inte in. Men ska få igång mumble.

Undrar när dom fixar så det funkar med BF 3.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Problemet (enligt mig) med FF on, är att folk springer i vägen för fordon som kommer körande mitt på vägen. Igår (har inte spelat så mycket på SweC-servern idag eftersom den har varit konstant full) körde jag tank på Damavand Peak inne i tunneln, och rätt som det var sprang en grupp soldater in framför min åkande tank, och detta resulterade i fyra teamkills av mig.

Med nuvarande systemet (3 TK = kick) så hade jag flugit ut med huvudet före. Precis detta tycker inte jag är rätt, och därför föredrar jag FF off. Realism, visst, men det fungerar inte när det är så (ursäkta ordet) satans mycket folk inne kontinuerligt som krigar.

Du får ta det försiktigt om du har soldater runtom kring dig. Du vet inte om de bestämmer sig för att stå ivägen och du måste kunna stanna. Jag tycker inte det är hela värden även om man råker köra över en soldat. Även om du blir kickad så är det bara att joina igen. Folk lär sig (förhoppningsvisst) att inte stå ivägen för tanks. De flesta är troligen bara nya till FF eftersom nästan inga servrar kör med det on. Jag tycker att FF är trevligt eftersom det tillför realism till spelet så man inte kan spamma rockets och granater hur som helst.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk

Om ni kör tanks på servrar med FF på så är det bara att ta till körkortsreglerna igen. Om du kör i ett område med mycket små barn som kan korsa vägen utan att tänka sig för, sänk då farten till rimlig hastighet.

Permalänk
Medlem

Hittar inte servern?

Permalänk

Jag ser flera kommentarer om att man inte ska sätta sig i pilotsätet om man inte kan flyga. En fråga till alla Richthofens, om man som jag inte är så vass på flygning och behöver träning, hur ska det gå till om det inte är tillåtet att flyga?

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Det verkade som att alla servrar gick ner en stund inatt. Eller har jag fel ?? Min server startade om vid ett tillfälle med och det verkade som att rocket blast eller EA gjorde något...

Kanske en liten uppdatering ??

Jag kommer iaf att försöka ha koll på om folk lägger medkits o ammolådor, de som inte gör så kommer att bli server killade !! Med en tillsägelse. Samma är om man sitter jämte sin teammate som blir skjuten och att man låter bli att ressa !!

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem

Kan bara tillägga med att alla som tycker att serverinställningar är fel på servrar, det är inte riktigt klart med alla möjligheter på serversidan ännu. Bl.a. Har jag problem med att få till reservedslotslist så att man kan komma in på sin egen server.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Numer två måste folk lära sig. I bf 2 (när jag spelade igår). Så fick jag både ammo och liv när jag bad om det.

I bf 3 bryr dom sig inte hur jag än spammar (men hoppas tiden lär folk att sluta köra cod).

Kan säga att det är typ så man får spela nu (det är jätte kul om man just kör cod), men det är ju BF= hjälpa varandra är viktigt.

Trist att många upplever det så. Jag spammar ut mina ammolådor bäst jag kan, ibland för mycket känns det som. Men jag måste säga att det är svårt att uppfatta när folk ber om ammunition ibland.

FF=ON hjälper något enorm mot det fantastiskt löjliga granat- och raketregn som försiggår på vissa kartor. Operation Metro någon? Men också Bazaar i gränden, gångarna vid tunneln på "Damm"-kartan.

Permalänk
Medlem

Har också problem med att få folk att ge mig ammo och medikts när jag behöver det. Vad ska man göra för att få folk att fatta? Jag brukar spamma q knappen samtidigt jag skjuter några skott brevid dom, följer efter dom, hoppar framför ansiktet på dom men dom bara ignorerar mig! Det slutar med att man blir dödade eftersom man inte fick det ammo/medkit som man så desperat behövde. Det är i sådana stunder man önskar att servern var låst till endast sweclockers medlemar...

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Trist att många upplever det så. Jag spammar ut mina ammolådor bäst jag kan, ibland för mycket känns det som. Men jag måste säga att det är svårt att uppfatta när folk ber om ammunition ibland.

FF=ON hjälper något enorm mot det fantastiskt löjliga granat- och raketregn som försiggår på vissa kartor. Operation Metro någon? Men också Bazaar i gränden, gångarna vid tunneln på "Damm"-kartan.

Gör jag med. Därför jag låste upp paddlarna så fort som möjligt.

Exakt det är något dom måste fixa nu!!!!!!!!!!

Sen är det någon mer som stör sig på inställnings menyn?

Jag menar att man tvingas gå in i en match och sen blir man kickad när man ska spara (var inne i matchen, så klart) :/ Hur i helvete ska man få till kontrollerna då?

Och nej jag vill inte gå in i kampanjen eller liknande.

Sen när jag lyckades fixa det så hamna en musaxel på D (ja ni vet väll vad som händer då). På grund av att jag stress fixade det.

Samma när jag tillslut fann att man kan kniva på ett klick och granater också (äntligen inte som bf 2 där man står i 10 sek och ska hitta rätt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av GuDis:

Det verkade som att alla servrar gick ner en stund inatt. Eller har jag fel ?? Min server startade om vid ett tillfälle med och det verkade som att rocket blast eller EA gjorde något...

Kanske en liten uppdatering ??

Jag kommer iaf att försöka ha koll på om folk lägger medkits o ammolådor, de som inte gör så kommer att bli server killade !! Med en tillsägelse. Samma är om man sitter jämte sin teammate som blir skjuten och att man låter bli att ressa !!

I stridens hetta märker man ibland inte att någon bredvid dör förrän det är försent att ressa.

Skrivet av Tjodd:

Trist att många upplever det så. Jag spammar ut mina ammolådor bäst jag kan, ibland för mycket känns det som. Men jag måste säga att det är svårt att uppfatta när folk ber om ammunition ibland.

FF=ON hjälper något enorm mot det fantastiskt löjliga granat- och raketregn som försiggår på vissa kartor. Operation Metro någon? Men också Bazaar i gränden, gångarna vid tunneln på "Damm"-kartan.

Tycker också det är svårt att uppfatta när någon behöver ammo/medkit, spammar mina lådor så fort det är någon i närheten.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av StenTuff:

Blev bannad tidigare idag men vet ej varför. Skull gärna vilja bli unbannad så jag kan spela på servern igen.

http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1054876-bannad/

Jag stod bredvid dig när du satt i basens AA på Op Firestorm. I en minut satt du och sköt på basens övriga fordon (obemannade), sedan började du skjuta på en av våra egna heli's som lyft.

Läs reglerna och säg mig om det är ok beteende? Citera vilka regler du bröt mot och jag kan tänka mig att lyfta den. Jag är inte omöjlig, alla känner inte till reglerna. Bannen är inte heller perm.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Anders127:

Har också problem med att få folk att ge mig ammo och medikts när jag behöver det. Vad ska man göra för att få folk att fatta? Jag brukar spamma q knappen samtidigt jag skjuter några skott brevid dom, följer efter dom, hoppar framför ansiktet på dom men dom bara ignorerar mig! Det slutar med att man blir dödade eftersom man inte fick det ammo/medkit som man så desperat behövde. Det är i sådana stunder man önskar att servern var låst till endast sweclockers medlemar...

Jag anser att det är en brist som Dice lyckats skapa. I BF2 fick du till och med minimap ikoner att någon ville ha hjälp och vad de ville. Nu hör man inte ens när någon ropar via den i min mening patetiskt feldesignade com rose.

Com rose bör vara större så man kan göra snabbare signaler. En visuell bekräftelse och en visuell begäran på minimap är inte svårt att få till. Är glad iof sig att vi överhuvudtaget har com rose, Dice verkar ju nästan glömt att för lagarbete krävs bra kommunikationsverktyg. Point and click interaktivt är inte lätt när vi har vi alla kan sprinta som OS atleter, i full stridspack.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Mr Najsman:

Jag ser flera kommentarer om att man inte ska sätta sig i pilotsätet om man inte kan flyga. En fråga till alla Richthofens, om man som jag inte är så vass på flygning och behöver träning, hur ska det gå till om det inte är tillåtet att flyga?

Lugn, det är klart man ska kunna få pröva och lära. Det finns inget training mode vilket också det är riktigt beklagligt gjort av Dice. När de inte tillåter att man kan sätta upp egna servers är det också surt. Att köpa en server bara för att träna lär ju inte hända...:p

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Anders127:

Du får ta det försiktigt om du har soldater runtom kring dig. Du vet inte om de bestämmer sig för att stå ivägen och du måste kunna stanna. Jag tycker inte det är hela värden även om man råker köra över en soldat. Även om du blir kickad så är det bara att joina igen. Folk lär sig (förhoppningsvisst) att inte stå ivägen för tanks. De flesta är troligen bara nya till FF eftersom nästan inga servrar kör med det on. Jag tycker att FF är trevligt eftersom det tillför realism till spelet så man inte kan spamma rockets och granater hur som helst.

Guldstjärna i kanten! Precis rätt.

Överväger att köra en kort Youtube tutorial på situational awareness faktiskt...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

FF tycker jag är helt fantastiskt i BF3 och så även såklart på servern. Blir sällan arg på någon som råkar TK:a mig men däremot kan irritationen komma när det aldrig droppas med/ammo packs, som vi tidigare diskuterat.

Annars oerhört bra server och med bra folk. Något jag tycker admin ska fortsätta vara noggranna med är att folk ska sköta sig rent allmänt med språk osv. Kan självklart ta om man är nybörjare på flyg eller dylikt, men otrevligt folk i chatten vill jag gärna undvika!

Tack för en bra server SWEC, ses på fältet!

Nickar fraeddan för er som är intresserade

Permalänk
Skrivet av Lan:

Lugn, det är klart man ska kunna få pröva och lära. Det finns inget training mode vilket också det är riktigt beklagligt gjort av Dice. När de inte tillåter att man kan sätta upp egna servers är det också surt. Att köpa en server bara för att träna lär ju inte hända...:p

Nej, jag vet. Kan ju tillägga att jag alltid väntar om vi är flera vid helin så att någon annan flyger. Är jag ensam händer det att jag hoppar i pilotsätet.

Just nu väntar jag på att min dotter ska somna och min fru förhoppningsvis börja läsa eller nåt så jag kan spela en timme..

Skrivet av frejansson:

FF tycker jag är helt fantastiskt i BF3 och så även såklart på servern. Blir sällan arg på någon som råkar TK:a mig men däremot kan irritationen komma när det aldrig droppas med/ammo packs, som vi tidigare diskuterat.

Annars oerhört bra server och med bra folk. Något jag tycker admin ska fortsätta vara noggranna med är att folk ska sköta sig rent allmänt med språk osv. Kan självklart ta om man är nybörjare på flyg eller dylikt, men otrevligt folk i chatten vill jag gärna undvika!

Tack för en bra server SWEC, ses på fältet!

Nickar fraeddan för er som är intresserade

Så det var dig jag spawnade på hela tiden igår (ja, det blev ett antal gånger )

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Skrivet av Mr Najsman:

Jag ser flera kommentarer om att man inte ska sätta sig i pilotsätet om man inte kan flyga. En fråga till alla Richthofens, om man som jag inte är så vass på flygning och behöver träning, hur ska det gå till om det inte är tillåtet att flyga?

Håller med lite här. Känns dumt att Dice inte har fixat något Offline mode så man kan öva själv utan motståndare. Det funkar ju liksom inte att joina en tom server heller för då måste man vänta tills folk kommer in. Skulle väldigt gärna bli bättre i luften men vill inte förlora mapen heller pga att jag är så urusel där uppe. Folk i luften som kan sin grej är ju en otroligt viktig asset för laget.

Permalänk
Relik 📜

Kul att många uppskattar servern, trots en del omdebatterade inställningar!

Angående medic- och ammo boxes, ett tips i allmänhet är att kasta ut så ofta man bara kan. Jag slänger ut min låda så snart jag stannar bakom någon form av skydd, hela tiden, även om jag ska vidare direkt. Dels ger det mig själv en liten boost, dels hjälper det killen bakom som kanske plockat upp ännu fler kulor på vägen. När man gjort det ett tag sitter beteendet automatiskt, och alla blir glada (-> profit).

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Jag stod bredvid dig när du satt i basens AA på Op Firestorm. I en minut satt du och sköt på basens övriga fordon (obemannade), sedan började du skjuta på en av våra egna heli's som lyft.

Läs reglerna och säg mig om det är ok beteende? Citera vilka regler du bröt mot och jag kan tänka mig att lyfta den. Jag är inte omöjlig, alla känner inte till reglerna. Bannen är inte heller perm.

4. Team Damage i alla former är förbjudet, på lagfordon eller infanteri. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.

Ber om ursäkt. Testade hur mycket man behövde träffa för att ta sönder ett fordon eftersom inga plan ens värkade ta skada när jag sköt på dom. Att jag sköt på en av våra egna i luften är antagligen för att jag e färgblind och trode det va en fiende.

Ska läsa igenom reglerna mer nogrant så jag inte råkar ut för det här igen

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

4. Team Damage i alla former är förbjudet, på lagfordon eller infanteri. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.

Ber om ursäkt. Testade hur mycket man behövde träffa för att ta sönder ett fordon eftersom inga plan ens värkade ta skada när jag sköt på dom. Att jag sköt på en av våra egna i luften är antagligen för att jag e färgblind och trode det va en fiende.

Ska läsa igenom reglerna mer nogrant så jag inte råkar ut för det här igen

Är du så gravt färgblind så att du inte ser skillnad på blått och rött så är jag inte säker på att jag vill ha med dig i mitt lag

Permalänk
Skrivet av Lan:

1, Att låsa recon vore trevligt (personlig åsikt) men det är inte något vi lätt kan göra och om det gick, så skulle antagligen inte servern kunna köras ranked längre.

2, Stänga av FF vill vi inte, se tidigare 50 frågor...vi viker i varje fall inte på den punkten då det tillför en realism och höjer svårighetsgraden. Dessutom är det något av en instegsfas i varje FPS lansering med att folk lär sig detta eller fasas ut. Vi har nu sänkt TK gränsen till 3 per runda vilket rotar ut de värsta fort.

Dock så är det lätt att man råkar backa över folk med tanken, och andra fordon..

Visa signatur

Corsair Obsidian 650D | Corsair AX850W | Asus Sabertooth Z77 | Intel core i7 3770k | Corsair H100i | Asus Geforce GTX 680 DirectCU II | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Samsung 840 evo 240gb | Samsung 830 128GB 2st | Seagate Barracuda Green 2TB