Muskampen 2025: Segraren korad!

[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Medlem

Riktigt bra server, somsagt lite svårt att komma in...ibland. Man har även donerat 50spänn som student går det inte att donera mer :/

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Bara för mig server buggat ur? Kommer inte in trots 49/64 spelare xD

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Arne-Mohammed:

ni kan ju ha 2 servrar, en med Karkand och en med vanliga maps

Snegla i FAQ:en på frågan om flera servrar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk

Servern är lite väl instabil tycker jag, lägger ner lite då och då tycker jag. Kanske är så med de flesta servrarna nu i början.

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Snegla i FAQ:en på frågan om flera servrar.

får skänka massa pengar då

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk

Hur får ni kö funktionen att fungera?

Har startat om webbläsaren och installerat det som skulle installeras.

Ser bara ut så här

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Hur får ni kö funktionen att fungera?

Har startat om webbläsaren och installerat det som skulle installeras.

Ser bara ut så här
http://img528.imageshack.us/img528/7987/skrmklippetnasra.jpg

Har du laddat ner rätt tillägg till din webbläsare? Finns ju en till Chrome och en till Firefox/Opera

Permalänk
Medlem

Jag hittar inte servern. Hjälp? :S

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryqer:

Jag hittar inte servern. Hjälp? :S

sök på "swelockers" (utan " ) och se till så att du inte har bockat något "alternativ"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

sök på "swelockers" (utan " ) och se till så att du inte har bockat något "alternativ"

Nope. Hittar ändå inte Skrev sweclockers och bockade ur alla alternativ. Sen står det: ''Sorry, no servers found''

Visa signatur

Rigg: Asus Z790-F Gaming, MSI RTX 4090 Suprim, 1+2tb Kingston Fury Renegade m2 SSD, HDD 1tb, 32GB 6400Mhz DDR5, i9 13900K, 1200W PSU, , Fractal Design Meshify RGB , Deepcoler LT720.

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av Cryqer:

Nope. Hittar ändå inte Skrev sweclockers och bockade ur alla alternativ. Sen står det: ''Sorry, no servers found''

http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming

Permalänk
Medlem

De flesta kartorna laggar på 64spelare för tillfället, detta gäller ALLA serverar och inte bara sweclockers, det är dock väldigt frustrerande.

Det vote enligt mig mycket bättre att sätta en gräns på 50spelare såsom t.ex. Gotland-servrarna har gjort för att undvika lagget tills det löst sig.

På Caspian border och någon mer map är det helt och hållet ospelbart, speciellt om man vill flyga jetplan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Självklart är det inte förbjudet, vilken fråga.

Däremot är det inte lätt att höra en request ingame. Bästa sättet är att gå via mumble.

man kan ju kasta ut ammo lådor när som
det är ju bara och kasta en lite här och där för det är alltid någon som behöver något
angående förbjudet så undrade jag bara för det var en som skrev att det var det och det kunde jag knappast tro på

men tack för ditt svar

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Ja absolut är det så. Jag drar mitt strå till stacken iaf.

Tror folk överdriver en del också. Kollar man på minimapen så finns det näsan alltid lådor i närheten, men folk vill ha lådan kastad i bröstet nunununu och orkar eller vill inte gå 50 meter till en låda. Visst kanske man inte alltid har möjlighet, men man har faktiskt inte alltid möjlighet att sluta skjuta fiender, eller sluta gömma sig för tanken/sniper/heli osv för att någon behöver en låda genast.

om du visste vad jag letar lådor ....
jag skulle kunna springa från början till slut bara jag visste att jag skulle kunna fylla på mitt min förråd

så jag har inget emot att springa långt efter ammo

tjoo flöjt

Visa signatur

inget av det understående stämmer /länge sedan det gjorde det

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

Har du laddat ner rätt tillägg till din webbläsare? Finns ju en till Chrome och en till Firefox/Opera

ja. Men kan ju försöka igen. Näpp, samma problem än.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

ja. Men kan ju försöka igen. Näpp, samma problem än.

Laddat hem greasemonkey?

--------------------------

Sen har jag också synpunkter på antalet spelare på servern.. borde sänkas både för gameplay och laggen.
EDIT: Laggen verkar finnas på alla rocket blast servrar (?) så nevermind.

Permalänk
Medlem

Va inne på serven för första gången idag.. (första gången sen spelet släpptes för övrigt) Måste säga att jag blev positivt överraskad.. spelet trots några få buggar är helt underbart men även att dom flesta faktiskt försökte spela bf som det ska göras med teamplay mm. Inget onödigt tk även om olyckor händer Hoppas det kan fortsätta på denna nivå.. / DeafandDumb (bf nick)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk

kul att folk är otrevliga i chatten...

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |

Permalänk
Medlem

Folk kommer bli arga när dom spelar så det förväntar man sig

EDIT: Och där gick han ner igen

Btw varför är inte Kharg Island med i map Rotation?
Inte mer rubberband där än på Caspian.

Permalänk
Medlem

spelade precis i några timmar kul som fan!

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Kargh Island är fortfarande kvar i map-listan.

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att servern är riktigt rolig att spela på!

Fasen vad jag gillar BF och speciellt Sweclockers servern då!

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Kargh Island är fortfarande kvar i map-listan.

Ser den inte i lisan :S
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/add87db5-1f...

Och var ett bra tag sen man såg den på serven.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det ska inte ske och något vi försöker ta itu med om vi är inne.

Skrivet av Schdefan:

Va inne på serven för första gången idag.. (första gången sen spelet släpptes för övrigt) Måste säga att jag blev positivt överraskad.. spelet trots några få buggar är helt underbart men även att dom flesta faktiskt försökte spela bf som det ska göras med teamplay mm. Inget onödigt tk även om olyckor händer Hoppas det kan fortsätta på denna nivå.. / DeafandDumb (bf nick)

Skickades från m.sweclockers.com

Klart vi ska, vi ska hålla oss på en rolig och avslappnad nivå - SweCore!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

de var inget spel relaterat, de var bara dumma påhopp som inte hade något me spelet att göra alls

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av bryggarn:

om du visste vad jag letar lådor ....
jag skulle kunna springa från början till slut bara jag visste att jag skulle kunna fylla på mitt min förråd

så jag har inget emot att springa långt efter ammo

tjoo flöjt

Jaja, när jag väl har tur att komma in på servern så leta upp mig.
Tyvärr börjar mitt spel strula lite och hänga sig ibland.

Närstrid med M249 är inte att rekommendera, bara så ni vet. Suck...

Permalänk
Medlem

Riktigt laggig server, folk kör med baserape och folk tkar.

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem
Skrivet av KamuleN:

Antar att flyga med flygplanen och skjuta ner fienders plan medans dom är på marken som "baserape".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Antar att flyga med flygplanen och skjuta ner fienders plan medans dom är på marken som "baserape".

Det tycker jag låter som baserape. Dock så tycker jag är ok. Man får väl sätta en kille i antiair så skyddar man sina piloter.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KamuleN:

Laggen är inte serverns hårdvara, det är inte nätverket (kan ju vara din anslutning), det är inte antagligen inte din hårdvara heller. ALLA rapporterar lagg i olika grad men vi väljer att leva med det eftersom EA/Dice håller på att patcha upp koden...

Baserape, har du försökt att efterleva en serverregel där man inte får utsätta en bas för baserape? Speciellt på kartor som är jätteöppna, typ Operation Firestorm? Vet du hur svårt det är? Nu har många kartor no-go-zones och basförsvar just för att spelutvecklarna anser att det är en del av spelet att försvara sin bas.

Nu vill jag ha en utmaning så jag gör aldrig baserape själv och uppmanar andra att låta dem komma ut ur bas. Det är roligare så för alla som spelar. Man dödar en server om man runda efter runda stänger in folk i bas. Vi har en regel som skyddar och det är Spawnrape som är förbjudet. Om inte fi har möjlighet att spawna någon annanstans (vilket de har i och med random spawns på Op Firestorm mainbase) så är det kick på förbrytaren. Kör vi upp alla fordon och står och bombar ner i deras bas, då är det spawnrape. Ser du skillnaden? Att vi ger fienden en chans att slå tillbaka från sin bas.

Att folk TK'ar avsiktligt är dåligt och något som vi dels aktivt bannar och dels låter autoadmin ackumulativt kicka/banna. Att folk TK'ar oavsiktligt är ett övergående problem då de lär sig eller försvinner från servern. FF förblir på. Se FAQ.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers