Permalänk

Finns ingen sniper i BC2 som heller dödar på ett skott i bröstet, så knappast förvånande.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Wow, vilket svar, vad häftig du är som ger ett helt ologiskt svar på en fråga:O

Snipers drar inte ett enda strå till stacken för laget, de är själviska små Amy Diamonds som bara "what's in it for me?" o sitter o gömmer sig bara för att kunna få en hög k/D. Byt klass o släng lite ammo/medpacks åt folket ist! I BC2 gjorde de iaf lite mer nytta...

Tur att det inte finns några snipers i BF3 då utan bara recons Använder man alla prylar som recon har effektivt, T-UGS, SOFLAM, MAV, mobile spawnpoint samt spottar så bidrar man väldigt mycket. Dessutom kan man köra recon utan att ha sniper-vapen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

(som jag skrev ovan)
"En snipers uppgift är ju inte att i första taget vara långt fram..
Utan att sptta fienden, säga vart dem är och ev. ta ut nån på längre håll."

Nja, snipning är som bäst <150m, då man kan poppa HS varje skott. I BC3..uhm, BF3 så är Recon den helt klart sämsta klassen i spelet med värdelösa unlocks. SOFLAM kanske blir duglig när fler får Guided Missiles osv, men det hjälper inte så mycket.

I BF3 så är det Engineer som gäller, helt överlägsen alla andra klasser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Är det något som är irriterande så är det support med det helautomatiska "snipergeväret" M249...

Håller med till fullo. Finns inget mer irriterande än supportkillar som ligger bakom ett hörne/bil med sin bipod och väntar på att folk ska komma bakom hörnet. Jag kan inte identifiera mig med den löjligt tråkiga spelstilen.

Sedan, oavsett vad folk säger om att "snipers spottar för laget", så förändrar det inte faktumet att de är närmast värdelösa för laget. De som i slutändan gör mest nytta är ändå de som trycker på mot flaggor, och inte är rädda om sin K/D, och snarare är måna om sin SPM, MVP-status eller W/L.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk

Det är en viss skillnad på xX1337zZpipezorzXx och Prickskytt. En recon har tillgång till mortar och annat kul, så om han bara lyckas med att prestera lika bra som en assault's rifle så har jag ingenting emot recons. Jag kan förstå att det krävs stor skill att köra aggressivt och ge mycket för lagets bästa, och att sitta i en buske över 9000m från fighten och ta ut ett fåtal som endå inte gör något. Men jag har sett aggressivt sniperspel tidigare, och lyckas man med det, så är man svårslagen.

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Finns ingen sniper i BC2 som heller dödar på ett skott i bröstet, så knappast förvånande.

herp derp bolt action i bc2 va oneshot kill i close combat

Visa signatur

6600k Asus z170 16gig ddr4| Custom vatten loop | Corsair HX750 Gold | xl2411 | U2711 | Corsair Carbide Air 540 | Corsair force 3 ssd | Creative Sound Blaster Z | Sh 650hd | Røde Podcaster
Ducky Mini/ Razer DA 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Det är en viss skillnad på xX1337zZpipezorzXx och Prickskytt. En recon har tillgång till mortar och annat kul, så om han bara lyckas med att prestera lika bra som en assault's rifle så har jag ingenting emot recons. Jag kan förstå att det krävs stor skill att köra aggressivt och ge mycket för lagets bästa, och att sitta i en buske över 9000m från fighten och ta ut ett fåtal som endå inte gör något. Men jag har sett aggressivt sniperspel tidigare, och lyckas man med det, så är man svårslagen.

Problemet är att det lilla procentantalet som är värdiga att kallas prickskyttar, undermineras av alla dessa..... ja du vet vad jag menar.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Håller med till fullo. Finns inget mer irriterande än supportkillar som ligger bakom ett hörne/bil med sin bipod och väntar på att folk ska komma bakom hörnet. Jag kan inte identifiera mig med den löjligt tråkiga spelstilen.

Sedan, oavsett vad folk säger om att "snipers spottar för laget", så förändrar det inte faktumet att de är närmast värdelösa för laget. De som i slutändan gör mest nytta är ändå de som trycker på mot flaggor, och inte är rädda om sin K/D, och snarare är måna om sin SPM, MVP-status eller W/L.

Jag älskar tanken att ligga och täcka ett område, så att mina lagkamrater kan rycka fram där, eller i närheten. Tycker allt ADHD-rushande (som funkar dock) är en löjligt tråkig spelstil, det handlar i stort sett bara om "twitch", "tur" och mängden folk. Speciellt då i Conquest när man bara rusar runtruntrunt och tar om sina flaggor i en cirkel... See what I did there?

Det är bara att acceptera att det finns folk som gillar olika saker och att spelet aktivt premierar det. Fjantigt att trycka ner folk med den attityden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av barbafarsan:

Men ni är ju inte snipers, ni är ju spaning. Visst spaning har snipergevär, men ja kan ju säga som så att spaning vill inte ligga o skjuta i verkligheten. De vill ligga oupptäckta o observera. Och tro mig spaning ligger lååååångt fram ofta bakom fiendens linjer så kom inte å säg att de itne är långt fram.

Tycker de kan göra om hela klassen utrusta dem med; ett par kikare så kan de ligga där o titta ut, kanske inkludera ett tält och en banjo så kan de sitta o sjunga coooombajaaaa resten av matchen o spana på solnedgången.

"spotta" skrev lite fel :/
Utan att spotta fienden, säga vart dem är och ev. ta ut nån på längre håll."
En sniper kan ju inte alltid skjuta, dem måste ju vänta tills det rätta ögonblicket, om man vill döda vid första skottet på 400+meters avstånd.
Sen måste man vara ganska försiktig om man ska skjuta, så att ingen ser vart skottet kommer ifrån eller hör (om man inte väljer att ha suppressor, fast dåligt vid långa avstånd) så då kan det vara bra att spotta eller i bästa fall säga det till sina lagkamrater i mumble eller liknande.

Jag klarar mig ganska länge att snipra och säga vart folk är antingen mellen fiendens bas eller vid nån flagga gömd i stenar eller i skog.

Att vara långt fram, där action är menar jag med "långt fram"

Skrivet av WaR:

Tur att det inte finns några snipers i BF3 då utan bara recons Använder man alla prylar som recon har effektivt, T-UGS, SOFLAM, MAV, mobile spawnpoint samt spottar så bidrar man väldigt mycket. Dessutom kan man köra recon utan att ha sniper-vapen.

Helt rätt

Skrivet av Babianen:

Nja, snipning är som bäst <150m, då man kan poppa HS varje skott. I BC3..uhm, BF3 så är Recon den helt klart sämsta klassen i spelet med värdelösa unlocks. SOFLAM kanske blir duglig när fler får Guided Missiles osv, men det hjälper inte så mycket.

I BF3 så är det Engineer som gäller, helt överlägsen alla andra klasser.

Tycker det är som bäst med 400meter och man är på en höjd/ett berg. Dock är det svårare att snipra just nu då alla servers med 64pers laggar ganska ofta

Då jag inte har unlockat allt i sniper klassen, så kan jag inte säga något om hur bra vapnen är

Permalänk
Medlem
Skrivet av rednosed:

Blev lite varm i bröstet nu ;). Har inte köpt spelet än men ogillar snipers sen tidigare spel (även om de har bidragit till goda minnen, som när man åker båt till baksidan av en ö full av campers och knivar 4 pers o skjuter en).

Dags att lämna buskarna och hjälpa laget!! ;D

Kör inte hardcore om du ogillar snipers, de som är duktiga där kan vara grymt störande för flytet i spelet..
Synd bara att man drabbas av lite andra problem när man inte kör hardcore, har inte testat iofs men tror inte frienly fire är på utan hardcore, vilket jag tycker är riktigt dåligt, antar att det är så i bf3 då det var så i bc2.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

I hardcore mode och med magnum kulor med M95 snipern så tar man en på ett skott även i bröstet.

Permalänk
Medlem

Tycker snipers borde få lov att skjuta 5 skott för att man ska dö i hardcore. 6 skott om man träffar huvudet.

Permalänk
Skrivet av kraft90:

Tycker snipers borde få lov att skjuta 5 skott för att man ska dö i hardcore. 6 skott om man träffar huvudet.

Ja eller hur! Just to add to the realism, right?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av barbafarsan:

urgh snipers förstör varenda spel. de e sjukt tillfredsställande o kniva dem för alla förtjänar ett roligt spel.

Sätt dig i en pansarvagn och gör objectives så slipper du tänka på dom

olämpligt
Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

man sitter ju med ena fingret på Q när man kör sniper så att man spottar folk så att resten av laget kan se dom ifall man själv inte kan/hinner ta snubben..

Detta gör jag oavsett vilken klass jag kör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SSUPD Meshlicious Black, Arctic Liquid Freezer III 280 RGB, i7-14700K, ASrock z790 mITX Lightning, 32GB DDR5 6000mHz, Kingston KC3000 M.2 SSD 2TB, WD BLACK M.2 SSD 1TB, PNY CS900 SATA 2TB, Gigabyte GeForce RTX 5070 12GB Windforce OC SFF, Corsair SF750 Platinum ATX 3.0, 750w, Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Jo, alla single-bolt dödar på ett skott på korta avstånd. Utnyttjade det själv ett tag när jag lirade det. Det gällde bara att kunna sikta bra från höften.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Jo, alla single-bolt dödar på ett skott på korta avstånd. Utnyttjade det själv ett tag när jag lirade det. Det gällde bara att kunna sikta bra från höften.

det ägde med rödpunktssikte !

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 400R | ASUS P8Z68-V PRO | i5-2500K | | Noctua NH-C12P SE14 | DDR3 1600MHz 8GB | Corsair HX 650W | Gainward GeForce GTX 570

Permalänk
Skrivet av TraxMate:

I hardcore mode och med magnum kulor med M95 snipern så tar man en på ett skott även i bröstet.

Skrivet av hersses:

Nu snackar vi softcore och camping på ett berg med en sniper. Då går det inte. Gick i början med M95 men sedan nerfades den.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag älskar tanken att ligga och täcka ett område, så att mina lagkamrater kan rycka fram där, eller i närheten. Tycker allt ADHD-rushande (som funkar dock) är en löjligt tråkig spelstil, det handlar i stort sett bara om "twitch", "tur" och mängden folk. Speciellt då i Conquest när man bara rusar runtruntrunt och tar om sina flaggor i en cirkel... See what I did there?

Det är bara att acceptera att det finns folk som gillar olika saker och att spelet aktivt premierar det. Fjantigt att trycka ner folk med den attityden.

Jag har inte tryckt ner någon, jag gav min åsikt om stillasittande spelstilar, och det var inget personligt mot någon som eventuellt anammar denna spelstil. Att ligga i en trång gång med en M249 och tro att man är bra för att man slaktar alla som desperat försöker ta sig förbi, är inte definitionen av att vara en lagarbetare; ändock absolut en K/D-höjare, men alla har vi väl olika definition på vad som innebär lagarbete. Att du sedan benämner aktiv flagcap som "tur", "twitch" och mängden folk, har vi delade uppfattningar om. Det är inte direkt så att jag spelar på servrar med 16 pers på kartor med 64-storlek. Det handlar mer om dopaminet som utsöndras när du attackerar en flagga fullt omringad av försvarare, och lyckas plocka den.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Jag har inte tryckt ner någon, jag gav min åsikt om stillasittande spelstilar, och det var inget personligt mot någon som eventuellt anammar denna spelstil. Att ligga i en trång gång med en M249 och tro att man är bra för att man slaktar alla som desperat försöker ta sig förbi, är inte definitionen av att vara en lagarbetare; ändock absolut en K/D-höjare, men alla har vi väl olika definition på vad som innebär lagarbete. Att du sedan benämner aktiv flagcap som "tur", "twitch" och mängden folk, har vi delade uppfattningar om. Det är inte direkt så att jag spelar på servrar med 16 pers på kartor med 64-storlek. Det handlar mer om dopaminet som utsöndras när du attackerar en flagga fullt omringad av försvarare, och lyckas plocka den.

Jag försökte smeta på med lite ironi, men din åsikt uttrycker du ganska kraftigt. Menar du att hjälpa andra inte räknas som bra lagarbete? Det är du som pratar om K/D hela tiden.
Som jag sade så finns det olika spelstilar och spelet är designat för det och välkomnar det. Att hjälpa andra att klara objectives är enligt mig minst lika bra lagarbete.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

En offensiv recon som drar nytta av sin MAV och generellt vet vad han sysslar med är mer av en tillgång för laget än någon dumbfuck support som sitter med mortar längst bak och hoppas på det bästa.

Generellt är alltid en bra spelare en tillgång, men majoriteten är helt värdelösa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Skrivet av barbafarsan:

det ägde med rödpunktssikte !

Och här hade vi största problemet med recon-klassen i BC2.

tacka gud att BF3-snipers är mycket mer balanserat

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

För sniping är komplicerat.

Varsågod och upprepa mina 325 Meters HS.
Man ska räkna med bullet-drop, travel time och gissa hur fan gubben kommer röra sig

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag försökte smeta på med lite ironi, men din åsikt uttrycker du ganska kraftigt. Menar du att hjälpa andra inte räknas som bra lagarbete? Det är du som pratar om K/D hela tiden.
Som jag sade så finns det olika spelstilar och spelet är designat för det och välkomnar det. Att hjälpa andra att klara objectives är enligt mig minst lika bra lagarbete.

Okej, ursäkta mig om jag lät hård. Saken är bara att majoriteten människor med din mentalitet, inte lyckas bidra så bra som du gör (?).
Man kan hjälpa laget i olika hög grad. I slutändan är även en kill eller en squad spawn att hjälpa laget, förutsatt att killen man spawnar på inte ligger någonstans uppe i bergen.

Man spelar naturligtvis för att det är kul, och jag klankar inte ner på hur folk spelar spelet, men sporren för mig att spela (nu när wow-känslan har lagt sig), är att vinna och vara effektiv på slagfältet, och någonstans måste jag få vädra ut mina (något hårda) åsikter.

Skrivet av zanex:

En offensiv recon som drar nytta av sin MAV och generellt vet vad han sysslar med är mer av en tillgång för laget än någon dumbfuck support som sitter med mortar längst bak och hoppas på det bästa.

Generellt är alltid en bra spelare en tillgång, men majoriteten är helt värdelösa.

Det håller jag helt med om. Men klasserna är enligt mina observationer inte designade att hjälpa laget lika mycket. Vad jag menar med det, är att det är lättare att bli en tillgång som support/engineer/medic, än att bli en tillgång som sniper. Sniperklassen har helt enkelt en högre inlärningskurva än de andra tre, och detta följs av att majoriteten snipers ses som negativa av mig.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Varsågod och upprepa mina 325 Meters HS.
Man ska räkna med bullet-drop, travel time och gissa hur fan gubben kommer röra sig

Låter inte speciellt avancerat i mina öron.. Har spelat lite recon och man kan ta det betydligt lugnare och det går väldigt mycket långsammare när man ligger o campar på en kulle. Mycket svårare med close combat runt byggnader. Detta är dock min åsikt och alla behöver inte dela den

Permalänk
Medlem
Skrivet av KamuleN:

Den har en tyngre kula, dvs större nerslagningskraft, och ja det är skillnad i spelet. Dock så kan ju folk testa att spela på hardcore servrar för då kan man ha max 60% hp då bör dem dö av en kula.
Sen så kanske det går att låsa upp magnumkulor som i BC2.

Dock så skjuter M98B redan magnumkulor.

A precision tactical rifle, the M98B was uniquely developed from the ground up as a Bolt-Action Sniper Rifle. Firing the .338 Magnum round

Nu är det ju så att i BF3 så är det ingen skillnad på HP eller skada i hardcore/normal mode. Annat var det i BC2, men nu gäller denna tråd BF3. Personligen tycker jag att folk som inte kan handskas med snipers i BF3 får lära sig det. I BF3 syns snipers ganska tydligt när de zoomar tack vare reflektionerna i siktet och det är därför ganska enkelt att ta reda på vart de befinner sig. Lär er också att ta skydd, stå inte helt öppet på öppen mark. Har en recon täckning över en flagga i Conquest, åk in med en tank eller ta med dig en kollega och överrumpla honom.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

shotgun cqc med t-ugs är väldigt effektivt när man ska defenda en m-com eller flagga.
Även folk i sin squad ser motståndarna på sin radar!

''låter inte speciellt avancerat'' jävla scrubs är vad ni är.
bara för att nån inte vill spela som ni gör.

Permalänk

Jenag tycker att mortar oftast är tråkigare än Svenska Scoutförbundets medlemmar. Mortars i spawn förgyller verkligen dag.

Vad jag ogillar med mortars är att det, till skillnad från snipers, inte räcker med att gömma sig bakom en vägg för att vara säker. Seine brukar vara lagom kul att korsa med mortars utom synhåll och ett helt motståndarlag som väntar på att du ska ställa dig vid flaggan. Att rusha mot ett helt lag har jag inget emot, men när det öht inte går att söka skydd tar det emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Okej, ursäkta mig om jag lät hård. Saken är bara att majoriteten människor med din mentalitet, inte lyckas bidra så bra som du gör (?).
Man kan hjälpa laget i olika hög grad. I slutändan är även en kill eller en squad spawn att hjälpa laget, förutsatt att killen man spawnar på inte ligger någonstans uppe i bergen.

Man spelar naturligtvis för att det är kul, och jag klankar inte ner på hur folk spelar spelet, men sporren för mig att spela (nu när wow-känslan har lagt sig), är att vinna och vara effektiv på slagfältet, och någonstans måste jag få vädra ut mina (något hårda) åsikter.

Det håller jag helt med om. Men klasserna är enligt mina observationer inte designade att hjälpa laget lika mycket. Vad jag menar med det, är att det är lättare att bli en tillgång som support/engineer/medic, än att bli en tillgång som sniper. Sniperklassen har helt enkelt en högre inlärningskurva än de andra tre, och detta följs av att majoriteten snipers ses som negativa av mig.

Jag spelar för att få en rolig och häftig upplevelse. Annars hade jag struntat i det. Förstår inte vad du menar med min mentalitet, utveckla gärna för det känns som du är ute på hal is här.

Jag kan få för mig att ligga i en buske med sniperbössa och spotta fiender, plocka en och annan som är dum nog att stå still för länge osv. Jag kan testa min nyligen upplåsta mortar för att se vad den kan göra och dessutom är det en rolig pryl. Jag får för mig ofta att bevaka områden och flaggor jag vet fiender kommer på.
För att JAG vill, även om det bestäms först efter situation...
Nästan alltid följer jag dock med övriga och sätter mig några steg bakom för att täcka och eventuellt rycka in om det skulle behövas.
Om jag rushar in i gröten med alla andra så dör jag oftast (jag vet vad jag dålig på) och därmed bidrar väldigt lite till att laget vinner.

Det känns som du definierar lagsamarbete med direkt hantering av objectives, eller åtminstone värdesätter det mycket högre än något annat. Jag tycker att jag kan göra ett minst lika bra jobb för laget genom att trycka ner eller sinka den gruppen som kommer mot flaggan som du håller på att ta, men jag får inga eller mycket mindre poäng för det.

Permalänk
Medlem

Första Prickskytts geväret är en semi-automat karbin för mig ^^

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!