SweClockers drop!

BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnatic:

Beskrivning av problem: Spelet fryser någon sekund sedan minimeras det till skrivbordet utan något errormeddelande. Måste stänga bf3 via aktivitetshanteraren för att få åtkomst till windows igen. Detta händer allt ifrån 10 sec - 1 timme inne i spelet oavsett spelläge.

Speciell hårdvara: i5 2500k @ 4,3 GHz - Gigabyte GeForce GTX 580 OC.

Mjukvara: Windows 7 64-bit. Senaste drivrutiner till grafikkort.

Försökt utan framgång: Ominstallerat grafikdrivrutiner, testat diverse olika guider på internet utan framgång.

Lösning: Nej.

Höj spänningen till grafikkortet eller sänk din clock. Har hänt samma för mig och för många andra, men som sagt sänk din core eller höj spänningen, förmodligen instabil drivrutin. Har pillat som fasen med det där och nu kan jag spela många timmar i sträck, i oändlighet om man så vill:P

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet craschar ibland efter 10min ibland efter 20... spelet fryser -> svart skärm -> kan tabba ut i windows alt ctrl+alt+delete och köra "end task" i taskmanager.

Speciell hårdvara: Ingen speciell hårdvara:
M: Gigabyte GA-870A-UD3
G: Gigabyte Geforce GTX 560 Ti
Minnen: Corsair XMS3 4gb totalt (kommer ej ihåg exakt)

Mjukvara: Win 7 64bit, nyinstallation senaste drivrutinerna.

Försökt utan framgång: Ominstallerat windows, hade samma problem innan. Även testat PBSetup

Loggade mitt grafikkort under spelet med GPU-Z och när spelet craschar så får jag en "noll"-rad i loggen:

Se 2011-10-31 21:56:06: http://data.fuskbugg.se/skalman02/12f66750_GPUZLOG1.txt

Kan kanske bero på craschen men det känns samtidigt som att GPU-Z tappar kontakten med grafikkortet under några sekunder.

//Pär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anguzz:

Höj spänningen till grafikkortet eller sänk din clock. Har hänt samma för mig och för många andra, men som sagt sänk din core eller höj spänningen, förmodligen instabil drivrutin. Har pillat som fasen med det där och nu kan jag spela många timmar i sträck, i oändlighet om man så vill:P

Hur går man tillväga för göra det? Vilka och hur mycket skall jag ändra på?
Installerade MSI Afterburner, mätarna står på följande - Core V: 1000, Core Clock: 795, Shader: 1590 och Memory C: 2004

Tack för hjälpen på förhand!

Permalänk
Medlem

Som jag skrev tidigare har jag en polare med GTX 560Ti från Gigabyte med kraschsymptom 1-5 min, vi provade det mesta i drivrutin/bios-väg och nu slutligen fungerar det!

Han installerade BIOS update för grafikkortet från Gigabytes hemsida. Läste nånstans att det bl a innebar en höjning av strömmen till kortet.

Visa signatur

Gigabyte GA-X58A-UD3R • i7 950 • Corsair XMS3 6Gb 1600MHz • EVGA GTX 470 + Zotac GTX 470 • Chieftec 750W

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem som många här, att det låser sig ordentligt, behöver reseta datorn.
Har kikat på allt som går att kika, utan att hitta nånting knas..

Jag har kört 10 matcher i rad nu på servrar som inte kör pb.
Går jag in på en server med pb så låser det sig.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design S2 Blackout Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Elite Processor: Ryzen 7 3800X Grafikkort: Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse Minnen: Corsair 3600Mhz 16GB. SSD: Corsair Force MP600 500GB Lagringsenhet:Samsung Evo 500GB

Permalänk
Medlem

Ev. Lösning

OBS INTE läst igenom HELA tråden.....men postar för att jag e ganska säker på att detta gör nytta för en del!!!
WTFuuuuuk ppl!!
Många verkar ha asus och många verkar ha testa det mesta, men inte någon jag sett som nämner att vissa program som strulat till det i spel som DIRT också, väldigt likt problemen i BF3. Polarn hade samma problem och detta löste hans problem och självklart en PB uppdatering.

DETTA GÄLLER ALLA som ar problem, särskilt ni som hoppar ut efter första banbytet/leveln!
TESTA, Ni har inget att förlora på det!

GÖR SÅHÄR: citerat från battlelog

Citat:
This may not work for everyone, but I had tried EVERYTHING out there short of wiping my hard drive and starting over. Turns out my Asus OSD and Asus Smart Doctor programs that came with my video card somehow were screwing with this DLL and BF3 didn't like it. Seems that people had this same issue with Dirt2 and this is how they fixed it.

How to do it:

Uninstall OSD and Smart Doctor, restart computer. Re-install GPU driver. Enjoy!

This might only work if you have a Asus card, but I suspect other cards have similar programs that are causing the same problems. Try uninstalling your GPU monitoring software and re-installing drivers, this could work on other cards.

Good luck!

Hoppas att det hjälper er med!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnatic:

Hur går man tillväga för göra det? Vilka och hur mycket skall jag ändra på?
Installerade MSI Afterburner, mätarna står på följande - Core V: 1000, Core Clock: 795, Shader: 1590 och Memory C: 2004

Tack för hjälpen på förhand!

Ok, vill egentligen inte tipsa angående hur mycket du ska höja spänningen, då saker och ting blir varmare osv, så jag tar inget ansvar, ok? Jag skulle höja ett snäpp på volten till 1012 eller vad den nu stannar på, min volt höjs i steg om 0.012V på ett ungefär iaf.
Det viktigaste är att du hela tiden har koll på temperaturen på kortet och inte bara brassar på, för då kan det gå riktigt illa, se till att det helst inte går över 80-85 C.
Om spelet fortsätter hänga sig så höj ett snäpp till, fortsätter det efter det, så prova istället att sänka din Core till 580's "fabriksstandard" på 772MHz med standardvolt, skulle det inte fungera så vet jag faktiskt inte vad jag ska ge dig för tips.

Visa signatur

| FD Arc | ASrock P67 Extreme4 | Corsair HX850W |
| ASUS GTX1070 STRIX | i7 2600k@4.5 |
| 16GB Corsair Vengeance 1600 LP | Samsung 850 500gb | H80 |
Oh, by the way... I'M BATMAN!

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Mini-lagg var mitt ena problem, jag testade att stänga av hyper-threading i bios, och blev därmed av med lagget!

Mitt andra men större problem var att jag inte kund köra BF3 med mitt grafikkort överklockat, inte ens liiiitegranna. Detta löste jag genom att byta från Firefox till Chrome, samt att jag stängde av mitt ljudkort i bios då jag har ett annat internt. Lite oklart vad som hjälpte, men inga krascher och jag kör med mitt graffe ganska duktigt överklockat.

Speciell hårdvara: GTX 580 överklockat, 850 mhz core, samt motsvarande % klock på minne.

Mjukvara: Senaste drivrutiner, W7 64 bitars.

Lösning: Se ovan.

MVH Oteknisk, hoppas jag hjälpte någon!

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X

Permalänk
Medlem

Så. Då har jag snackat med två personer på Help Center Chat (EA). Den ena var på väg att testa lite olika grejer och var mycket trevlig (notera: trevlig snarare än formell), för att en stund senare konstatera att han inte visste något mer att försöka med. Efter det blev jag transferrad till någon nisse som påstod att BF3 Installationen skulle uppgå till minst 20gb (!) trots att det rekommenderade hårddiskutrymmet är 10GB för den digitala utgåvan och 15 GB för CD-utgåvan. W00T D:

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
Milda, sporadiska ryck/hack i bilduppdateringen oavsett grafikinställningar.

Hårdvara:
i5 2500k 3.3 ghz (oklockad), MSI GTX 560Ti SLI (ocklockade), 8 gb RAM

Mjukvara:
Senaste drivrutinerna från Nvidia, Windows 7

Som sagt, jag får dessa hastiga och högst sporadiska "dippar" vare sig jag spelar på low eller ultra. På ultra sjunker fps visserligen ibland under 60, men det här problemet verkar vara orelaterat till mängden grafik och effekter på skärmen.
Det som händer (enligt MSI afterburners fps-mätare) är att fpsen ibland går från jämn 60 till en plötslig dipp till 59.1, och sedan tillbaka till 60, ungefär lika snabbt som man blinkar. Subtilt men likväl väldigt märkbart. Känns bara dumt och onödigt. Någon som har förslag på lösning?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Beskrivning av problem:
Milda, sporadiska ryck/hack i bilduppdateringen oavsett grafikinställningar.

Hårdvara:
i5 2500k 3.3 ghz (oklockad), MSI GTX 560Ti SLI (ocklockade), 8 gb RAM

Mjukvara:
Senaste drivrutinerna från Nvidia, Windows 7

Som sagt, jag får dessa hastiga och högst sporadiska "dippar" vare sig jag spelar på low eller ultra. På ultra sjunker fps visserligen ibland under 60, men det här problemet verkar vara orelaterat till mängden grafik och effekter på skärmen.
Det som händer (enligt MSI afterburners fps-mätare) är att fpsen ibland går från jämn 60 till en plötslig dipp till 59.1, och sedan tillbaka till 60, ungefär lika snabbt som man blinkar. Subtilt men likväl väldigt märkbart. Känns bara dumt och onödigt. Någon som har förslag på lösning?

Stäng av HT i bios.

Visa signatur

|=| CPU: I7 4790k @ 4.8ghz, watercooled H80i. Mb: Asus Z97-A. Mem: 8gb Corsair XMS3 Vengeance 2000mhz cl10. FX: MSI GeForce GTX 1070 Sea Hawk X, Watercooled maxtemp load 50c . HDD 1 HyperX Predator SSD 240GB M.2 PCIe system, 2x Corsair Force Series LE 240GB SSD games, 1.5TB Spinpoint F1. Chassi: CM Storm Stryker Gaming Big Tower. PS: Corsair AX850w. |=|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undie74:

Stäng av HT i bios.

i5 har inte hyperthreading, det finns ingen sådan funktion i BIOS.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Visst fan.. tänkte galet där, det visste jag juh redan

Visa signatur

|=| CPU: I7 4790k @ 4.8ghz, watercooled H80i. Mb: Asus Z97-A. Mem: 8gb Corsair XMS3 Vengeance 2000mhz cl10. FX: MSI GeForce GTX 1070 Sea Hawk X, Watercooled maxtemp load 50c . HDD 1 HyperX Predator SSD 240GB M.2 PCIe system, 2x Corsair Force Series LE 240GB SSD games, 1.5TB Spinpoint F1. Chassi: CM Storm Stryker Gaming Big Tower. PS: Corsair AX850w. |=|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunburg:

Som jag skrev tidigare har jag en polare med GTX 560Ti från Gigabyte med kraschsymptom 1-5 min, vi provade det mesta i drivrutin/bios-väg och nu slutligen fungerar det!

Han installerade BIOS update för grafikkortet från Gigabytes hemsida. Läste nånstans att det bl a innebar en höjning av strömmen till kortet.

Har haft samma problem med den kända nvlddmkm problemet att "Något fel har inträffat och grafikkortsdrivrutinen har startas om" gör att man får svart skärm, ibland kan man Alt-tabba till systemet och döda Bf3.exe processen, ibland får man reseta datorn.

Igår uppdaterade jag BIOS på mitt Gigabyte 560 Ti från version F12 till F13 och har inte fått fel på åtminstånne 8 rundor nu, innan kunde jag spela klart var 10 runda typ ...

Har nu ökat från LOW till ULTRA i video inställningar och det har snurrat på "rätt bra" i 2 rundor nu på morgonen, fast ULTRA är lite väl högt för min låda men ville testa hur det funkar, kommer köra HIGH tror jag mest.

Poängen är att uppgradering av BIOS, hämta på GIGABYTES hemsida:
http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3707#bi... för BIOS
http://www.gigabyte.us/products/product-page.aspx?pid=3707#ut... för Utility som flashar in BIOS snyggt och prydligt.

Flasha BIOS gör man på egen risk, jag tar inget ansvar om ni misslyckas, dock gick det hur lätt som helst för mig

Innan har jag provat att backa till BETA drivarna, och de innan där (funkar inte alls) lagt in nya rader i REGEDIT TdrLevel (som skall stänga av automatisk omstart av drivrutinerna ...), minskat klockningen av grafikkort, minskat klockningen av mina minnen (1600 till 1333) etc etc etc, inget funkade

EDIT:
Glömde: följde även "step 3" här http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Ibland kan det hända att spelet fryser sig innan en ny karta börjar laddas. Det blir helt svart men jag kan röra musen och Ctrl+Alt+Delete:a mig ur spelet. Tror mig också ha haft spelet nertabbat vid ett par tillfällen medans en ny karta laddas och då säger Windows att spelet inte svarar.

Hårdvara: Se signatur.

Mjukvara: Win 7 64bit

Visa signatur

Chassi CM Storm Sniper Black Edition | | CPU AMD Phenom II X6 1090T @ 3.8GHz | | PSU Corsair HX 850W +Silver Moderkort M4A89TD PRO/USB3 Minne 4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz | | CPU Cooling Noctua NH-U12P SE2 | | Grafik Sapphire 6870 @ 900/1050 MHz Crossfired

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnatic:

Beskrivning av problem: Spelet fryser någon sekund sedan minimeras det till skrivbordet utan något errormeddelande. Måste stänga bf3 via aktivitetshanteraren för att få åtkomst till windows igen. Detta händer allt ifrån 10 sec - 1 timme inne i spelet oavsett spelläge.

Speciell hårdvara: i5 2500k @ 4,3 GHz - Gigabyte GeForce GTX 580 OC.

Mjukvara: Windows 7 64-bit. Senaste drivrutiner till grafikkort.

Försökt utan framgång: Ominstallerat grafikdrivrutiner, testat diverse olika guider på internet utan framgång.

Lösning: Nej.

Har exakt samma problem, har testat med äldre drivrutiner men utan framgång. Börjar kännas jävligt segt att behöva börja om så fort man fått upp en bra streak... Har Windows 7 o gtx 570..

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Beskrivning av problem: Spelet fryser vis omstart av rundan. Händer typ varannan gång. Slärmen blir svart, precis som för alla andra. Alt-tab funkar inte, dock att stänga ner spelet i Task manager och starta om det.

Hårdvara: AMD 965, 16 GB ram, 4890

Lösning: Ctrl-alt-delete funkar ju men känns jobbigt.

VIKTIGT: Glöm inte att stänga bf3.exe under processer. Händer ofta att det ligger kvar och skräpar där, vilket gör att det inte går att starta upp ett nytt spel.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lokso:

Har exakt samma problem, har testat med äldre drivrutiner men utan framgång. Börjar kännas jävligt segt att behöva börja om så fort man fått upp en bra streak... Har Windows 7 o gtx 570..

Kolla om ni har senaste BIOS på grafikkortet, annars uppdatera det, se mitt inlägg lite tidigare idag. Det hjälpte mig har GIGABYTE GTX 560 Ti OC

Visa signatur

MSI Z370 Gaming Pro Carbon | i5 8600K @5.0 GHz | GTX 3070 | 16GB 2666 Mhz | Noctua NH-U12A | Fractal Design Integra M 650W | 960 EVO 500 GB | 970 EVO 1 TB | Fractal Design Focus G Gunmetal Grey | Logitech G502 Wireless Lightspeed | Corsair K70 | ASUS 27" Predator | Razer Nari Essential

Permalänk
Medlem

Drivrutinerna har slutat fungera Hjälp!
Tjenare!

Fick ett problem idag där det står att Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 285,62 slutade svara och har återställts.

Och det händer när jag ska spela när ja sitter som nu på swec så är de ingen fara. Någon som vet något om detta fel??

Jag sitter med 2 Gigabyte Gtx 560 ti oc

Windows 7 64bit kör jag med

det funkade fint senast igår.
Mvh HJÄLP MIG SNÄLLA!

Visa signatur

Cooler Master Haf X // Intel I7 2600k // 2x Gtx 560 ti oc SLI // 16gb ddr3 Corsair Vengeance // Ocz 120gb ssd // Ocz 1250w psu // Cpu kylare Corsair H100 // Sabertooth P67

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Sitta och spela spelet går alldeles utmärkt för mig, men om jag vill spela med en kompis och om jag eller han skickar en invite tilll mig eller jag skickar. Så får jag aldrig något svar! Om jag och en kompis lanar med varandra och han skriver till mig så kommer det aldrig upp att han skrivet till mig. Då måste jag starta om battlelog och då kommer det upp vad han har skrivit. Det innebär att jag och han aldrig kan vara i ett party och han går in i multiplayer //jag. Vi kan även inte spela CO OP

Speciell hårdvara: Se sign (5850 CF, 955BE)

Mjukvara: Sitter på W7 och har senaste drivrutinerna 11.10

Lösning: Ett mysterium! fel på webläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woods:

Beskrivning av problem: Lagg vid höga fps (runt 60 och upp) spel krashar / blackscreen

Speciell hårdvara: SLI 460 1gb 850 core / 4400 mem

Mjukvara: Senaste, Win 7, Google Chrome

Lösning: Dagens webbläsare har hårdvaruaccelearation. Denna ställer till det i spelet av någon anledning. Ha ALLTID webbläsaren minimerad vid spel löste mitt problem galant. Kan också nämna att jag kör i windowmode (tabbing funkar inte så bra i fullscreen).

Skrivet av stimpen:

Lösning: Testade detta idag och vet ej om det är tillfällighet men kunde spela igenom 4-5 mp spel utan att det hängde sig!
Smart av dem att man startar spelet från en websida om det kan göra spelet instabilt...
Enda andra skillnaden var att jag ej hade fraps igång. En skillnad till. Jag höjde vcore med ett snäpp i biosen. Men tror ej det skall påverka för innan när jag kört för låg vcore har det alltid blivit blåskärm. Aldrig att ngt spel eller så hängt sig som bf3.

Problem: Mitt fel arta sig innan att spelet hängde sig mitt i. Kunde ej göra ngt inte ctrl alt del eller nått bara att starta om datorn.

Utrustning: Kör en intel q6600 2,4 klockad till 3ghz i 1,36V(låter kanske mycket (verkar standard köra den i 1,3V annars) men utan klock och auto i bios kör den 1,29 i hardwaremonitor och med 1,36 i bios blir det 1,34 i hwm),4gb 1066mhz minne, asus p5q pro moderkort, asus 560 ti dc2 top kort, Vista 64 orginal.
Kör senaste biosen på moderkort, senaste chipset drivrutiner, nvidia drivisar.
Då jag spelar får jag följande max temp på sakerna:
cpun 65, 62, 59, 60 på de olika kärnorna(orginal kyl) och 67grader på gpun.

Uppdatering: Spelet funkade skitbra hela den kvällen. Men dagen efter och idag så krashar det igen. Hinner ej köra klart ett helt mp spel förrän det hänger sig. Innan när det hängde sig var allt helt tyst. Nu hänger det sig och ljudet är kvar och hackar. Går ej att göra ngt utan att starta om datorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av hasoo:

Drivrutinerna har slutat fungera Hjälp!
Tjenare!

Fick ett problem idag där det står att Grafikdrivrutinen NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 285,62 slutade svara och har återställts.

Och det händer när jag ska spela när ja sitter som nu på swec så är de ingen fara. Någon som vet något om detta fel??

hjälpte en annan med detta problem, förhoppningsvis "permanent".

Stänga av hårdvaruacceleration i webbläsare och prestanda i nvidia panelen.

Verkar vara som efter 280.xx drivarna så är inget whql längre utan alla drivare mer och mer beta, och jagar upp grafikkorten lite hursomhelst.
Den byter till 3Dläge fastän man kör 2D.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Hedersmedlem

Beskrivning av problem: skärmen flickrar lite och sedan efter några min så händer detta: http://i.imgur.com/n3o7d.jpg (speciellt efter banbyte). Har väldigt svårt o kunna köra i över 20-30min. Observera att datorn hänger sig helt och det går inte ens o komma tillbaka till windows utan jag måste stänga av datorn via reset knappen.

Kör med 2x Radeon 5870 HD (crossfire). Har även testat o körd utan crossfire o köra med endast ett grafikkort (samt skiftat mellan dessa två kort), men samma sak händer där. Har testat med dom 5 senaste drivrutinerna från ATI.com.

Kör win 7, intel core i7 cpu @ 2.8GHz samt 8GB ram och SSD hdd.

Permalänk

Beskrivning av problem: Spelet fryser helt och hållet och får stänga av det via aktivetetshanteraren lite slumpmässigt hinner oftast spela 2-3h, efter jag stängt av är det bara att starta om o lira mer. Men rätt irriterande att bli utkastad ur spelet lite då o då. Är rätt säker på att detta beror på att jag använder 280.xx (vet inte riktigt vilka) drivrutinerna. Nu kommer väll själva problemet jag har: Med 280.xx drivrutinerna så kan jag spela på och spelet fryser ngn gång varannan timme, med de senaste 285.xx så kan jag inte spela för att det blir för laggigt (dock utan frysningar).

Speciell hårdvara: har ett riktigt gammalt och dåligt kort, GTS 240. Men som sagt så laggar jag inget med 280.xx drivrutinerna.

Lösning: --

Permalänk
Medlem

[QUOTE="Zcorc;11534971"]Hej grabbar!

Hej! jag har köpt mig en ny dator lagom till Bf3, men jag har en Fps på 20 - 40. det spelar ingen roll vilken server jag testar,
[B]Beskrivning av problem

[B]Speciell hårdvar: SLI MSI GTX 580 Lightning, 16 GB ram DDR-3 1600Mhz, i7 2600k 2 st corsair SSD gt 120 Gb raid, BenQ 23 inch 120hz
(hypertread är avstängd)
Mjukvara: Senaste drivrutinerna på allt, windows 7 home

[B]Försökt utan framgång:?

[B]Lösning:?

PS: För att det ska bli lättare att hitta era lösningar på problem lägg till "Lösning hittad" som titel på inlägget.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LÄNKAR TILL ANDRA TRÅDAR DÄR PROBLEM HAR BLIVIT LÖSTA

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1044983-ni-som-h... tack till Uzor
http://www.evenbalance.com/index.php?page=pbsetup.php Lösning om du blir kickad av PB, tack till Grayson
http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/ Lösning till krashar i bf3, tack till folkeryd

ANVÄNDARE SOM HAR HITTAT LÖSNINGAR PÅ SINA PROBLEM

Permalänk
Medlem

Har en i min klan med en i7 och nvidia 580 kort, fick blåskärmar till som tätt, ingen som helst logik. Vi har alltid skojjat om att har du kollat ljudkortet och hör och häpna, det var just ljudkortet som var boven i dramat, efter avaktivering och nu kör han ett USB ljudkort har han aldrig haft någon som helst problem.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av TxH8:

Beskrivning av problem: Ibland kan det hända att spelet fryser sig innan en ny karta börjar laddas. Det blir helt svart men jag kan röra musen och Ctrl+Alt+Delete:a mig ur spelet. Tror mig också ha haft spelet nertabbat vid ett par tillfällen medans en ny karta laddas och då säger Windows att spelet inte svarar.

Hårdvara: Se signatur.

Mjukvara: Win 7 64bit

temporär lösning som jag hittade av en slump:

alt+enter under poängräkningen och ha spelet i windowed mode tills nästa bana börjar ladda, har också märkt att spelet kan ladda snabbare vissa gånger genom att ha det i windowed mode under banladdningen

Permalänk
Medlem

Lösning hittad!

Beskrivning av problem: Spelet krashade efter 5-20 minuter, var tvungen att start om datorn varje gång.

Speciell hårdvara: Kraftigt överklockat Gigabyte GTX 560 Ti

Mjukvara: Senaste Nvidia-drivarna till Gigabyte GTX560 Ti OC, Windows 7 Professional 64bit

Försökt utan framgång: Testade äldre drivrutiner till GPU utan lycka. Höjde även med 0,10 V till GPUn utan lycka.

Lösning: Flashade BIOS på GPUn, nu fungerar allt som det ska!

Visa signatur

Eh!

Permalänk

Beskrivning av problem: mellan 10-30minuter "Your connection to the server has timed out"

Speciell hårdvara: XFX GTX 260 svagt överklockat

Mjukvara:W764bit senaste Nvidia drivrutin

Försökt utan framgång: startat om router 1000gånger

Lösning:1. Press: Windows-button (the one between lAlt and lCtrl) + R, a window should pop up.
2. Write: "services.msc" (without the ") then press enter.
3. In the list of services, scroll down to "UPnP Device Host", click it and press "Stop service".
4. Now do the same thing but with the service "SSDP Discovery".
5. Exit the window and go to control panel-> Network and Internet-> Network and Sharing Centre-> Change advanced sharing settings (to the left)-> Under "network discovery" select to turn off network discovery.
6. SAVE CHANGES (inte jag som har skrivit)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Phat^Trance:

Beskrivning av problem: skärmen flickrar lite och sedan efter några min så händer detta: http://i.imgur.com/n3o7d.jpg (speciellt efter banbyte). Har väldigt svårt o kunna köra i över 20-30min. Observera att datorn hänger sig helt och det går inte ens o komma tillbaka till windows utan jag måste stänga av datorn via reset knappen.

Kör med 2x Radeon 5870 HD (crossfire). Har även testat o körd utan crossfire o köra med endast ett grafikkort (samt skiftat mellan dessa två kort), men samma sak händer där. Har testat med dom 5 senaste drivrutinerna från ATI.com.

Kör win 7, intel core i7 cpu @ 2.8GHz samt 8GB ram och SSD hdd.

Troligen refresh rate skiljer på din upplösning mellan desktop tex 60hz och spelet har en annan hz.
Kolla det först, annars underklocka korten en aning och kör fläktarna på max.
men kan också vara ev ljudkortsproblem, kan testa att stänga av ljud ev uppdatera drivrutiner, realtek krånglar med PB.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)