1. Banorna suger ordentligt. Deras "stora" flygbanor är helt ok men vissa flaggor är alldeles för nära varandra. Resten av banorna är idiot designade a la BC2 dvs trånga banor med flaskhalsar(peak tunneln..) eller banor med dessa idiotiska broar som gör att det blir ett ställningskrig(tehran och crossings) med varje lag på varsin sida. På vissa banor så hinner du knappt lyfta och så är du nära fiendes uncap och du har 32 locks på dig ända tills du kommer nära din uncap.
2. Destruction är minimal och patetiskt i vissa fall.
3. Rubberband/lagget är sjukt störande och förstör spelupplevelsen.
4. Efter alla dessa år så blir man fortfarande skjuten runt hörn..
5. Flashlights på långa avstånd och mitt på ljusa dagen, ni förstår nog.
6. Grafiken är inte alltid topnotch och det är för överdrivna färger. I skuggan så syns man inte och står en fiende på ett berg så syns han inte för berget avger ett så starkt ljus, ja berget glänser.
7. Menyerna är värdelösa och man ser tydligt att det är konsol inspirerat.
8. Commo rose som inte ens är färdigt och det värsta är att de hade tänkt skippa den om inte communityn hojta till.
9. Squad leadern har jag inte förstått mig på för man kan inte ge några order eller kalla på något.
10. Kartan är helt värdelös och zoomar man ut till max som man bör göra när man flyger så zoomar den tillbaks efter du dött.
11. Fortfarande så försvinner din raket efter att du dött.
12. Poäng skillnaden mellan 64 Conquest och 32 Rush.
13. Många vapen är otroligt dåligt balanserade, ett exempel är flygplans kanonen som man måste tömma magasinet på för att döda en gubbe på marken.
14. Helikopter styrningen blir sämre för varje nytt Battlefield.
15. Joystick support existerar inte.
16. Jag är inte färgblind men tycker att det borde finnas en option för folk som är det.
17. Att man fastnar på små saker på marken och tvingar en att hoppa över gruskorn..
18. Fordonens "UI" eller vad man ska kalla det. Ser helt värdelöst ut på pansarvagnen och siktar man nära moln eller ljusa punkter så syns inte ditt korssikte. Samma gäller för AA.
19. Inget kö system och battlelog kan vara riktigt värdelöst ibland. Spelar man med en kompis i ett party och joina en 64 server så kan det ta 20 minuter innan man kommer in på något då server browsern vill inte uppdatera i real tid utan man måste klicka sig fram för att veta och hittar du något så är det 4-5 klick till så båda kommer in och då har det hunnit bli fullt. Med ett kö system kan man undvika sånt här irriterande skit.
20. Tar skada hälften av gångerna som jag landar med fallskärmen, spelar ingen roll när jag utlöser den.
21. Väldigt svårt att höra fienden.
22. Den störande lilla triangeln ovanför gubbarna är ofta väldigt väldigt svår att se.
23. Att vara begränsad till 4 pers i en squad och dessutom inte kunna skapa sin egen squad är ett enormt misslyckande.
24. Jag kan inte skjuta genom tunna objekt och träd kan oftast inte fällas.
25. Support vapnen är väldigt dåliga på avstånd och gör att väldigt få spelar support.
26. Att behöva starta spelet sen ladda servern sen ladda mapen varje gång du ska in på en ny server kan vara irriterande då det tar tid men det är väl nackdelen med Battlelog.
27. Väldigt tråkiga upplåsningar och få vapen
28. Granatkastaren, rpg och tankshells skada mot infanteri är ibland pinsam.
29. Repair effekten ser ju värdelös ut(om du tittar på en som repairar så förstår du) och det är väldigt svårt att se hur mycket liv det är på fordonet när man står utanför. Sen att man lagar snabbare än vad en tank kan göra skada på dig är också något störande.
27. En bieffekt som härstammar från BC2 där du klickar på en squadmate eller flagga och trycker enter men den tar dig till uncap istället vilket resulterar i att man får plocka upp tangenterna från golvet. Eller att den verkar ofta misslyckas med att visa rätt bild när man klickar på någon i squaden.
28. AA vagnen är lite för bra och kan ta ner alla fordon.
29. Scout/transport helikoptrarna är sjukt slöa.
30. Att man inte kan blanda mellan air to air och air to ground.
31. Sist men inte minst att de ändrade till att fokusera på konsol som huvudplattform och värst av allt är att de kommer ut med det EFTER att de släppt spelet. Många tydliga drag från konsol syndes redan i betan.
Rant off? Sorry för det enorma inlägget.