Grafikkort à la PCI 2.0 fungerar på 16x?

Permalänk
Medlem

Grafikkort à la PCI 2.0 fungerar på 16x?

Moderator får gladeligen flytta om tråden är felplacerad.

Hittade en annan tråd om något liknande, men vill gärna få det bekräftat. Om jag skulle få för mig att köpa, säg t.ex. ASUS GTX 570 DCUII, skulle det då fungera på moderkortets 16X slot?

Permalänk
Skrivet av borgona:

Moderator får gladeligen flytta om tråden är felplacerad.

Hittade en annan tråd om något liknande, men vill gärna få det bekräftat. Om jag skulle få för mig att köpa, säg t.ex. ASUS GTX 570 DCUII, skulle det då fungera på moderkortets 16X slot?

Ja. För att få ut mesta möjliga ur grafikkortet bör du placera den i PCI-Express x16.

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Ja. För att få ut mesta möjliga ur grafikkortet bör du placera den i PCI-Express x16.

Men det är inget som PCI 2.0 hindrar? Förstod som sagt inte så mycket ur tråden jag hittade på Swec

Så det fungerar alltså på 16X platsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av borgona:

Men det är inget som PCI 2.0 hindrar? Förstod som sagt inte så mycket ur tråden jag hittade på Swec

Så det fungerar alltså på 16X platsen?

Om vu utgår från att det är mobo i sign du har så är det inga problem!

2.0 är vilken version din PCI-e-port stödjer. 16x är antalat banor i just den porten. du bör även ha en 1x eller 4x-bana, vilket skulle kunna användas till t ex ljudkort etc. för maximal prestanda är det 16x som gäller och det är således där du ska placera ditt grafikkort.