Skyrim, Deadric quests, negativa val.

Permalänk
Medlem

Skyrim, Deadric quests, negativa val.

Har fått en del Deadric prinsar efter mig som vill att jag ska hjälpa dem. Alldrig hjälpt en demon i Eleder scrolls förut. har det några negativa effekter?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Har aldrig varit med om det själv, men om jag skulle gissa så har det nog en del dåliga effekter.

Permalänk
Medlem

det du kan göra är att göra en sparning och köra några av questarna dem vill ge dig, gillar du inte vad du ska göra, eller vad för effekter det ger så är det bara ladda igen och inte göra dem iställe

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Asså jag sitter fast här, Träffade en Deadric prins somsitter på en del kundskap som gagnar min class. Och andra sidan är jag mer för att döda demoner snarare en att hjälpa dem :/ Går det att få tag på artifakter utan att hjälpa demoner?

O andra sidan är jag itne säker på vad för artifakt det handlar om riktigt. Men i tidigare spel så handlar det om stora uppgraderingar.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk

Det som är det roliga med spelet man vet aldrig riktigt vad som är bäst

Permalänk
Medlem

det är lurigt ibland får man typ av reward för att man inte gör omoraliska val trotts att det är en omoralisk quest tex ... gör en save innan å testa questen som folk säger ... enda sättet å få reda på vad som händer sen ladda om .... inte alla som vill eller orkar köra igenom spelet som evil .. å då är det en bra kompromiss.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Oroa er inte så mycket, min karaktär är kannibal (and all I got was a lousy item! ) men ingen hatar honom för det

Permalänk
Medlem

jag har också blivit mer eller mindre tvingad att göra en del avskyvärda val som att hjälpa demoner äta präster eller att bli kannibal. Men ingen verkar riktigt bry sig om det. Tycker nästan det är konstigt att jag blev påtvingad denna typen av quests och inte märker något negativt efter att jag accepterade dem.

Enda skillnaden är de ofta superbra rewardsen för att hjälpa till med tvivelaktiga quest och en del komentarer från bybor att ta bort min mace för den är obehaglig...

Visa signatur

Vit kaffekopp V1.0

Permalänk
Hedersmedlem

Jag märkte aldrig av nåt negativt av daedric quests i Oblivion, och inte heller från de tre jag kört i Skyrim (minus ett par kommentarer från vakter, blandat negativa och positiva). Kan tänka mig att de ökar Infamy (om det konceptet finns kvar i Skyrim?) på samma vis som Thieves Guild och The Dark Brotherhood gör.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS