The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

För er som söker hus.

Gör questen för Mage skolan, när man gjort hela questlinjen där blir man Arch Mage och får ett väldigt stort och vackert rum!

Dold text

Vart hittar jag den questlinjen då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Drakarna kan spawna på random, jag har själv dödat runt 4-5 drakar ute i naturen, och jag är lvl 22. Ja, jag tycker det var väldigt värt att köpa hus, för jag hade alltid för mkt prylar på mig. I huset får du en kista som du kan dumpa dina prylar. Skulle kunna säga att det är värt att köpa hus när du har börjat döda drakar, deras ben osv väger MYCKET!

Dold text

OK, då gör jag så då, tack.

Permalänk
Medlem

har fått ett riktigt irriterande problem

jag kan inte sprinta längre utan bara sprintar i en halv sekund sen slutar jag

har testat att start om spelet och byta kontroll från gamepad till tangentbord och tvärtom men inget fungerar
har också kollat så jag inte har någon sjukdom

någon som vet hur man löser det?

Permalänk
Hedersmedlem

Är det ingen som har problemet att spelet verkar byta upplösning, och sedan hänger sig ljudet och spelet totalt? Fungerade ett par timmar igår, men idag har jag spelat typ 30 minuter som mest. Får köra en reset på datorn varje gång, riktigt störigt.

Har inte hittat någon fungerande lösning än :-/

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1260694-repeated-...

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kr^PacMan:

Är det ingen som har problemet att spelet verkar byta upplösning, och sedan hänger sig ljudet och spelet totalt? Fungerade ett par timmar igår, men idag har jag spelat typ 30 minuter som mest. Får köra en reset på datorn varje gång, riktigt störigt.

Har inte hittat någon fungerande lösning än :-/

http://forums.bethsoft.com/index.php?/topic/1260694-repeated-...

Igår hade jag stora problem med att spelet krascha var 10 minut eller så. Precis innan så brukade några texturer bli helt lila. Tog hem ett program som någon länkade till från Skyrims forum som tog bort 2GB gränsen för exe filen(om man nu kör 64 bit os). Efter det har det fungerat som det ska.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Fasen nu känner jag mig som en noob men jag åker på tokspö av en liten poisonspottande insektkryp på första questen. Skulle in i någon grotta o döda någon Falmer ledare. Ja visst det är ju lätt när man inte kan blocka attacker med sköld, och man rör sig som en pensionär med brutna ben.

Folk säger Dark souls/Demon Souls är svårt men det framstår som lätt i jämförelse mot Skyrim i mina ögon. I Demon souls/Dark Souls kan man iaf använda sköldarna eller undvika attacker på ett bra sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Fasen nu känner jag mig som en noob men jag åker på tokspö av en liten poisonspottande insektkryp på första questen. Skulle in i någon grotta o döda någon Falmer ledare. Ja visst det är ju lätt när man inte kan blocka attacker med sköld, och man rör sig som en pensionär med brutna ben.

Folk säger Dark souls/Demon Souls är svårt men det framstår som lätt i jämförelse mot Skyrim i mina ögon. I Demon souls/Dark Souls kan man iaf använda sköldarna eller undvika attacker på ett bra sätt.

I Demon/Dark souls så vet dom hur man gjör något svårt. Bethseda har alltid haft problem med det. Det är därför Svårighetgraden i alla deras spel är helt random. Varför möter jag banditer som är betydligt svårare än drakar? Och hur i hela fridens namn lyckas en björn döda en drake?!

Permalänk
Medlem

Nu vart det såhär var, min dator är lite knas då min SSD igår bestämde sig för att readera hela operativsystemet av sig själv och då även Skyrim och sparfilerna, inte hela världen då jag inte kommit speciellt långt. Dock ska jag nu köra om och vill gärna förhindra att detta händer när jag kommit längre, så jag undrar helt enkelt hur man ändrar vart sparfilerna hamnar?

Och går det att lägga den nuvarande mappen i en dropbox-map utan att målet ändras?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matheeeew:

Nu vart det såhär var, min dator är lite knas då min SSD igår bestämde sig för att readera hela operativsystemet av sig själv och då även Skyrim och sparfilerna, inte hela världen då jag inte kommit speciellt långt. Dock ska jag nu köra om och vill gärna förhindra att detta händer när jag kommit längre, så jag undrar helt enkelt hur man ändrar vart sparfilerna hamnar?

Och går det att lägga den nuvarande mappen i en dropbox-map utan att målet ändras?

Värd att testa "TES V Savegame Manager"
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=15

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Igår hade jag stora problem med att spelet krascha var 10 minut eller så. Precis innan så brukade några texturer bli helt lila. Tog hem ett program som någon länkade till från Skyrims forum som tog bort 2GB gränsen för exe filen(om man nu kör 64 bit os). Efter det har det fungerat som det ska.

låter intressant, kan du länka?
kul när man sitter med 16gig minne och spelet använder pagefilen istället om de vill ha mer än 2 gig minne=S.
pc versionen känns lite som att Bethesta har bajsat i ett cd fodral ;-(.

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Hedersmedlem

Hur fyller jag på charges i en enchanted item?
Det ska väl gå att göra vid enchant tables med soulstones men jag begriper inte hur...

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Hur fyller jag på charges i en enchanted item?
Det ska väl gå att göra vid enchant tables med soulstones men jag begriper inte hur...

Har för mig att det är R eller nåt sånt när du har vapnet markerat, så tar den charges från ditt val av soul gem.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Var väldigt kritisk till spelet först, har inte tyckt om dom andra spelen i serien direkt. Dock gillar jag detta (än så länge) bara spelat 20 min eller så. Älskar hur man kan loota det mesta och vara hyffsat fri att springa runt överallt (anledningen till att fallout är bästa spelserien nånsin enligt mig)

När man går genom grottan efter man dödat spindlarna är där en björn... vem smög förbi? Jag gick apenuts på den!

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

I Demon/Dark souls så vet dom hur man gjör något svårt. Bethseda har alltid haft problem med det. Det är därför Svårighetgraden i alla deras spel är helt random. Varför möter jag banditer som är betydligt svårare än drakar? Och hur i hela fridens namn lyckas en björn döda en drake?!

Ja har kört upp en "magiker" till runt lv 12-15, det va ganska lätt man spöa typ allt man stötte på. Enda problem va ett uppdrag jag skulle hämta ett föremål till någon brud i en grotta. Hon skulle så klart följa med och "hjälpa till" med att spöa väktaren av föremålet. Brudfan blockerade ofta mina magier så hon vart skadad och dog snabbare. Jag själv dog också lätt av 1-2 magi träffar "bossen" gjorde men det va lätt att undvika bakom pelare etc.

Men tröttnade på "feg stilen" och ville köra en mer krigar betonad gubbe men shit asså. Bethesda säger man ska kunna spela som man vill, kul tänker jag. Jag vill spela med sköld och 1h vapen men nä jag åker på tokspö och skölden är lika användbar som att inte ha den alls. Man får liksom vänta på avstånd att fienden slår ett slag och sedan gå in i räckvidd slå ett slag eller två och backa undan. Blir ju även omständigt när man slåss mot flera fiender än 1, känns sjukt tråkigt.

Jag körde krigare i Oblivion och minns inte detta problem jag har nu:/

Permalänk
Medlem

Fortfarande inte köpt det för jag velar ännu över vilken version jag ska köpa. Är mest sugen på konsolversionen uteslutande för att kunna sitta i soffan och lira!

Men, ps3 eller 360? Såg att 360 ska ha problem om man installerar det på hd men om man bortser från det, patchfix ftw. Velar.....

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Äntligen köpt en häst... men den är inte så snabb, gissar på att man kan köpa snabbare senare.
Kan man kalla på hästen när man vill med eller?
Märker att banditerna gärna vill slå ihjäl hästen så fort dom kommer åt... vad händer om den dör, måste man köpa en ny då, eller återuppstår den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Fortfarande inte köpt det för jag velar ännu över vilken version jag ska köpa. Är mest sugen på konsolversionen uteslutande för att kunna sitta i soffan och lira!

Men, ps3 eller 360? Såg att 360 ska ha problem om man installerar det på hd men om man bortser från det, patchfix ftw. Velar.....

Ja skaffa spelet till konsol, detta spel är gjort för att spela med handkontroll. Sen om du blir besviken kan du ju byta/sälja skiten också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Den lägger ju fortfarande filerna på SSDn :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Pc och sen en trådlös xbox kontroll till datorn :). Då får du bättre grafik, moddar plus handkontroll.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Äntligen köpt en häst... men den är inte så snabb, gissar på att man kan köpa snabbare senare.
Kan man kalla på hästen när man vill med eller?
Märker att banditerna gärna vill slå ihjäl hästen så fort dom kommer åt... vad händer om den dör, måste man köpa en ny då, eller återuppstår den?

Ifall du inte vet så galloperar man med "E"

Tog ett tag för mig att fatta det.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem

Hur gör man om man har en companion och vill använda häst? Känns som det är en dålig kombination

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Hur gör man om man har en companion och vill använda häst? Känns som det är en dålig kombination

Dom hänger med skapligt åtminstone, och teleporteras till dig om du går igenom en laddningsplats (går in i hus etc).
Hade dock hoppats på att dom skulle rida med dig :/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Jag köpte en häst tidigt men lämnade den till vilddjuren i skogen. Kör ganska mycket sneak och det är ju ingen vits om man kommer indundrande på en häst. Funkar skapligt att springa och då kan man plocka mycket ingredienser på vägen, skjuta lite djur osv.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

hur får man tillgång till dessa

fasta grottor etc.?

Dold text

Dark Brotherhood, ger även rustning, häst, samt 1-2 unika följeslagare beroende på val i questline. En av dem som Power, dvs 2 följeslagare. Följ questlinen bara. Jag hittade dem med lite exploring, questande i Riften, när jag var på jakt efter Thieves Guild

Dold text
Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Nån som vet vilken guild ja ska köra med en orc/warror/dual handed vill ha ren fighter meele guild fast vill att den ska vara lite ond inge sån här "räddavärlden guild"

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av frillan125:

När man går genom grottan efter man dödat spindlarna är där en björn... vem smög förbi? Jag gick apenuts på den!

Smög på den,2 pilar i den och sen svärd+sköld så gick det rätt smidigt;)

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Steffe:

Har för mig att det är R eller nåt sånt när du har vapnet markerat, så tar den charges från ditt val av soul gem.

Tackar.
Jag sitter med handkontroll till PCn men hittade knappen med lite guidning

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Zomg, döda just 2 stycken drakar samtidigt, ensammen. Trodde bara de kunde komma 1 och 1 Archer ftw.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Jag har plockat på mig massvis med värdefulla items, men jag hittar ingen vendor att sälja det till. Hur fungerar sånt?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Kan du länka till den eller säga i vilken tråd den låg i eller vad filen heter tack?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.