The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Megacrash:

Ja har kört upp en "magiker" till runt lv 12-15, det va ganska lätt man spöa typ allt man stötte på. Enda problem va ett uppdrag jag skulle hämta ett föremål till någon brud i en grotta. Hon skulle så klart följa med och "hjälpa till" med att spöa väktaren av föremålet. Brudfan blockerade ofta mina magier så hon vart skadad och dog snabbare. Jag själv dog också lätt av 1-2 magi träffar "bossen" gjorde men det va lätt att undvika bakom pelare etc.

Men tröttnade på "feg stilen" och ville köra en mer krigar betonad gubbe men shit asså. Bethesda säger man ska kunna spela som man vill, kul tänker jag. Jag vill spela med sköld och 1h vapen men nä jag åker på tokspö och skölden är lika användbar som att inte ha den alls. Man får liksom vänta på avstånd att fienden slår ett slag och sedan gå in i räckvidd slå ett slag eller två och backa undan. Blir ju även omständigt när man slåss mot flera fiender än 1, känns sjukt tråkigt.

Jag körde krigare i Oblivion och minns inte detta problem jag har nu:/

Men det där var ju en Dragon Priest som är det svåraste bossarna i spelet

Permalänk
Inaktiv

Yey enligt steam så var jag den förste som fick alla 20 shouts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raikiri:

Ifall du inte vet så galloperar man med "E"

Tog ett tag för mig att fatta det.

LOL, tack för tipset, visste jag faktiskt inte!

Men hur blir det när hästen dör? Måste man köpa ny då? Banditerna slaktar ju gärna hästen...

Permalänk

Någon som har/hade problem med uppdraget Glory of the dead? vad jag tror är sista för The companions.

Attend Kodlak`s funeral alltså, kommer upp där han begravs och det snackas lite sen händer det inget mer, någon som vet vad man ska göra?

Dold text
Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - i5 2500K@4,5Ghz - MSI Radeon R9 280X 3GB - Cooler Master Hyper 212 Plus - Corsair 8GB CL9 1600Mhz - Windows 10 64bit - Fractal Design R2 800W - OCZ Trion 150 2,5" SSD 240 GB - 1TB WD Caviar Black - Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

LOL, tack för tipset, visste jag faktiskt inte!

Men hur blir det när hästen dör? Måste man köpa ny då? Banditerna slaktar ju gärna hästen...

När jag trycker på "e" så hoppar den av ? :S

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 CPU Ryzen 3900x CPU-kyl Corsair Hydro H115i GPU Asus ROG RTX3080 SSD 1TB Samsung 860 RAM Corsair DDR4 16GB 3600Mhz PSU Corsair RM 850W 80+ Gold Modulär
BILD LG 48" OLED48CX6LB @ 120hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiZeY:

När jag trycker på "e" så hoppar den av ? :S

Håll in ALT om du kör med tangentbord.

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gelantious:

Igår hade jag stora problem med att spelet krascha var 10 minut eller så. Precis innan så brukade några texturer bli helt lila. Tog hem ett program som någon länkade till från Skyrims forum som tog bort 2GB gränsen för exe filen(om man nu kör 64 bit os). Efter det har det fungerat som det ska.

Får felet "Couln't open executable!". Har testat att flytta ur programmet ur Skyrim-mappen, dock samma fel :-/

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Stod just och småpratade med en av vakterna utanför Whiterun, och han hade nästan exakt samma brytning som när en svensk pratar engelska! Fy fan vad bäst.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Äntligen köpt en häst... men den är inte så snabb, gissar på att man kan köpa snabbare senare.
Kan man kalla på hästen när man vill med eller?
Märker att banditerna gärna vill slå ihjäl hästen så fort dom kommer åt... vad händer om den dör, måste man köpa en ny då, eller återuppstår den?

håll in alt så sprintar den dock bara ett tag sedan måste man rida vanligt så den kan vila uppsig
vad jag har märkt så dör hästen å du måste kränga en ny men de e ju inte så fasligt dyra.

Skrivet av dammskog:

har fått ett riktigt irriterande problem

jag kan inte sprinta längre utan bara sprintar i en halv sekund sen slutar jag

har testat att start om spelet och byta kontroll från gamepad till tangentbord och tvärtom men inget fungerar
har också kollat så jag inte har någon sjukdom

någon som vet hur man löser det?

det är inte din stamina som tar slut då? den gröna mätaren.

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem
Skrivet av M.i.G:

håll in alt så sprintar den dock bara ett tag sedan måste man rida vanligt så den kan vila uppsig
vad jag har märkt så dör hästen å du måste kränga en ny men de e ju inte så fasligt dyra.

det är inte din stamina som tar slut då? den gröna mätaren.

nej, full stamina och jag kunde sprinta i tredjepersonsvy men inte i förstapersonsvy

problemet försvann när jag dog av någon anledning

finns det nåt sätt att zooma ut i tredjepersonsperspektiv?
det är alldeles för nära inzoomat för att det ska vara användbart

och angående fov så drar det visst ut grafiken. testa att kolla på ett ansikte i mitten av skärmen och på sidan av skärmen så ser ni som har ändra fov skillnaden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Igår hade jag stora problem med att spelet krascha var 10 minut eller så. Precis innan så brukade några texturer bli helt lila. Tog hem ett program som någon länkade till från Skyrims forum som tog bort 2GB gränsen för exe filen(om man nu kör 64 bit os). Efter det har det fungerat som det ska.

Jag har exakt det här problemet dock är det inte var 10 minut utan de är lite mer random. Om jag ibland ser en mamut elr ett stort troll på distans så blir dom helt lila/rosa har även hänt med drakar. Jag har nu spelat över 20 timmar och börjar bli sjukt less på att springa runt och presavea hela tiden för att man alldrig vet när spelet ska sparka ut en på skrivbordet.

Kan du elr någon snälla skriva en länk till programet som löste problemet. Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

nej, full stamina och jag kunde sprinta i tredjepersonsvy men inte i förstapersonsvy

problemet försvann när jag dog av någon anledning

finns det nåt sätt att zooma ut i tredjepersonsperspektiv?
det är alldeles för nära inzoomat för att det ska vara användbart

och angående fov så drar det visst ut grafiken. testa att kolla på ett ansikte i mitten av skärmen och på sidan av skärmen så ser ni som har ändra fov skillnaden

Mushjulet.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Skrivet av Derix:

Jag har plockat på mig massvis med värdefulla items, men jag hittar ingen vendor att sälja det till. Hur fungerar sånt?

Du går till vilken stad som helst? (Whiterun t.ex) går till en som säljer grejer, där kan du även sälja ditt till honom.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derix:

Jag har plockat på mig massvis med värdefulla items, men jag hittar ingen vendor att sälja det till. Hur fungerar sånt?

I whiterun så måste du sälja till folk som säljer misc, t.ex i alchemist shoppen kan du sälja dragon bones och hides, dessutom håll kåll på hur mycket pengar de har.

Men i dragonsreach hos den där enchanting gubben så säljer köper han också misc saker men bara saker som handlar om enchanting t.ex gems.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem

Hur funkar ett vapen som gör magicka damage? Drainar den motståndaren på magicka om den använder sånt?

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / ASRock B650M PG Riptide / ASRock AMD Radeon RX 7900 XT Phantom Gaming 20GB OC / 32GB DDR5-6000Mhz Corsair Vengeance RGB EXPO / 2TB WD Black WDS200T3X0E / Corsair iCUE H150i Elite LCD XT / Corsair RM850x / Corsair 3000D RGB Airflow

Permalänk
Avstängd

Vad går spelet ut på. springa omkring och questa i en öppen värld? Har det nån form av inline funktion, coop / multiplayer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lop3r:

låter intressant, kan du länka?
kul när man sitter med 16gig minne och spelet använder pagefilen istället om de vill ha mer än 2 gig minne=S.
pc versionen känns lite som att Bethesta har bajsat i ett cd fodral ;-(.

Skrivet av SCORPIUS:

Kan du länka till den eller säga i vilken tråd den låg i eller vad filen heter tack?

Skrivet av Kr^PacMan:

Får felet "Couln't open executable!". Har testat att flytta ur programmet ur Skyrim-mappen, dock samma fel :-/

http://i41.tinypic.com/1em4o.jpg

Skrivet av Hellzi:

Jag har exakt det här problemet dock är det inte var 10 minut utan de är lite mer random. Om jag ibland ser en mamut elr ett stort troll på distans så blir dom helt lila/rosa har även hänt med drakar. Jag har nu spelat över 20 timmar och börjar bli sjukt less på att springa runt och presavea hela tiden för att man alldrig vet när spelet ska sparka ut en på skrivbordet.

Kan du elr någon snälla skriva en länk till programet som löste problemet. Tack

Hittar inte forum posten där jag läste om det men har kvar filen så la upp den här:
http://www.mmmkay.se/files/laa_2_0_4.zip

Filen ni ska ändra är:
Steam\steamapps\common\skyrim\TESV.exe

Detta är den enda jag har ändrat och har nu haft spelet igång sen runt 11 i morse utan någon krasch.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk

Någon som vet ur man hittar orc ore ?

Klarat mainQuest btw;)

Permalänk
Sötast

Måste säga att Mojang har gjort ett ganska bra jobb med nya Scrolls: Skyrim för att vara en så liten studio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Mushjulet.

tyvärr går det inte att använda mus och tangentbord samtidigt som 360-kontrollen

får hoppas att de patchar in det för bäst vore om man kunde byta mellan kontrollerna utan att behöva gå till menyer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sköldpaddan:

Det var väll inte just musen jag tänkte på utan kanske kombinationen av tangentbord och mus som kunde vara smidigare. Tex favoriter skulle man kunna ha på 123-knapparna ( Oblivion hade väl det?) på tangentbordet istället för att tryck först på Q då spelet pausas och man måsten använda musen. Det är kanske ett upplägg som funkar bra man använder kontroll men inte med mus och tangentbord.

Du kan ha det på tangentbordet, på 1-8.

Favorisera en item, tryck på Q, håll över den item du vill ha bindat till en knapp, tryck på 1-8.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Har nyss gått med i The dark B och klurar på om man kan dumpa av grejor där? Har akut behov av att lämpa av saker, men känns väl sådär att lägga värdefull stuff bland massa lönnmördare Är det safe trots allt? Eller finns nåt annat alternativ?

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i helgen, har precis installerat det, holy CRAP vilken tid det tar för mig att uppdatera det. Börjar bra med typ 1MB/s, sedan sjunker det stadigt mot 10-20 kb/s. Kan servrarna vara så jäkla upptagna? Aldrig varit med om något liknande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Måste säga att Mojang har gjort ett ganska bra jobb med nya Scrolls: Skyrim för att vara en så liten studio

Är Notch själv som spelat in de flesta röster också

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kötthuvud:

Någon som vet ur man hittar orc ore ?

Klarat mainQuest btw;)

Jag med Har du alla shouts? För det har jag
(stolt) xD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gelantious:

Hittar inte forum posten där jag läste om det men har kvar filen så la upp den här:
http://www.mmmkay.se/files/laa_2_0_4.zip

Filen ni ska ändra är:
Steam\steamapps\common\skyrim\TESV.exe

Detta är den enda jag har ändrat och har nu haft spelet igång sen runt 11 i morse utan någon krasch.

Testat den där, spelet körde väl ungefär cirka 1 timme, sedan krashade det. När jag startade om så krashade det direkt. Jäkligt skumt. Får verkligen inte detta att fungera :-/

Edit: Kört in 1.1-patchen, samma fel.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Stod just och småpratade med en av vakterna utanför Whiterun, och han hade nästan exakt samma brytning som när en svensk pratar engelska! Fy fan vad bäst.

noterat det också, tror faktiskt det är svenskar som har gjort många röster.

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man kan byta namn på sin häst?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Xerbee:

Är Notch själv som spelat in de flesta röster också

Haha!

Jo jag tänkte det med tanke på brytningen och iom att de Nord'ska kvinnorna är ganska maskulina så passade hans krystade röst rätt bra också

Permalänk
Medlem

Vart kan jag hitta och joina Dark brotherhood?