Rösta om Årets datorbutik 2011!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Llhweiir:

Tyvärr känns det som om Sweclockers drabbat av lite för mycket "groupthink"... Inet hit och Inet dit! Jag förnekar inte att Inet är en bra butik - har bra erfarenheter av dem, i synnerhet deras telefonrådgivning inför köp. De var också den första butiken som lyckades ordna fram uppgraderingskit till mitt Corsair 800D.

Dock går min röst till Komplett som i mitt tycke har ett överlägset sortiment, extremt snabb och billig leverens till pick-up-point (om man bor i Stockholm som jag) samt en mycket servicevänlig personal i telefonsupporten.

Inget "groupthink" för min del. Efter ett garantiärende hos Komplett som sköttes dåligt så får Komplett ALDRIG en krona mer från mig.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Skrivet av ElWeed:

Inget "groupthink" för min del. Efter ett garantiärende hos Komplett som sköttes dåligt så får Komplett ALDRIG en krona mer från mig.

Precis Känns som Komplett skiter i oss kunder ibland,

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk

Delade upp min betalning på min egenplockade dator, då klarna inte ansåg att jag kunde ta hela beloppet på avbetalning. Jag tog bort en komponent åt gången, gick fram o tillbaka, kundvagn->kassan...

Av ngn oklar anledning "byttes" mitt önskade mobo till ett annat (som iofs fanns med i en tidigare, sparad kundvagn). Nåväl, jag betalar halva paketet där (via klarna).

Först någon minut senare ser jag i orderbekräftelsen att det vart fel. Jag mailar kundtjänsten.

Idag fick jag svaret: "Gick ej å öka värdet på din klarna-order (pga att du ej beviljades högre kredit) och det var på den ordern som moderkortet låg. Men vi löste det så här, du fick det moderkortet för samma pris som det andra."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Komplett har ett bra sortiment och snabb leverans.
Däremot är deras kundservice usel. Hade ett ärende (felaktig faktura) som var på vippen att landa hos kronofogden bara för att jag inte kunde komma i direktkontakt med ekonomiavdelningen.
Det avskrevs efter drygt ett års tid med ringande och slit.
Aldrig haft problem med Inet. Har det varit något fel har de åtgärdat det på ett ypperligt sätt, kostnadsfritt.
Så Inet it is!

Visa signatur

MSI Z97-S02 || Intel Core i7, 4790K || Corsair H80 || 32 GB DDR3, 1600MHz || 1000W, BeQuiet || GeForce GTX 780Ti SLI || Taurus HAF Miditower || 1 TB SSD Samsungs 840 EVO, 2st 3TB i RAID 0

Permalänk

Dustin. Vid hävdande av ångerrätten behöver man ej betala för returfrakten om man handlar som privatperson! En stor överraskning som jag fick erfara idag Det måste man ex. hos Inet.

Permalänk
Medlem

Webhallen. Solklart i mitt fall. Bättre priser (för mig) och löjligt bra service. Behöver aldrig ta kölapp, får spelen 1 dag innan (bara jag inte kopplar upp mig).

0% strul.

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Blev webhallen pga bra utbud av fysiska butiker (+ för nyöppning i Linköping) som är trevliga att vara i. Fått stå och klämma på möss ur förpackning i någon timme utan att det var något problem - snarare uppmuntrad av personalen! Gillar även deras medlemskap med erbjudanden och rankingsystem (motiverar ju till köp ) samt att de vid flera tillfällen ordnar med release-events med nattöppet och tävlingar. Hade en musmatta som dröjde 2 veckor med leverans, men det kan jag se genom fingrarna med. Priserna kanske inte alltid är de lägsta, men ibland är de kanon! Sammantaget mycket bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av raQzo:

Blev webhallen pga bra utbud av fysiska butiker (+ för nyöppning i Linköping) som är trevliga att vara i.

Vart väldigt glad när de skulle öppna i Linköping, men sen blev man lite sur över vart de valt att placera butiken. Det blir ju bara problematisk om man ska in för att hämta några produkter, in i parkeringshus, betala för minst 3 timmar, för alla korttidsparkeringar tas bort och är alltid upptagna.

Nej, typ OnOffs gamla lokal vid Tornby hade vart perfekt, eller runt om där. Med parkering precis utanför.

Permalänk
Medlem

CDON fick min röst. Handlar normalt sett enbart på Inet men jag tycker de håller mycket ojämn kvalité när man har att göra med dem ofta. Det kanske är växtvärk som någon föreslog tidigare. Hursomhelst så är de inte längre den där magiska butiken med små gnomer i lagret som bara matar ut datorkomponenter och en sjungande support.

Nej CDON tycker jag har visat att man är framåt, har schyssta priser och ett stort lager. Fixar de dessutom sin horribla hemsida så kan jag tänka mig att handla mer där

Som dagens exempel så beställde jag nyss en dator som jag ska bygga åt en kollega. Allt fanns i lager men Inet har bara skickat en komponent av 11 (wuuuut?!). Känns ju inte direkt som gamla goda Inet.

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Röstade på inet. Supporten är kung och dom har snabba leveranser. Men det känns som cdon kan konkurrera med nästa års
tävling. Ska göra ett provköp/stödköp senare och se hur det funkar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9800x3d | Noctua NH-D15S Chromax Black | Gigabyte B650 | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN850 | Asus Prime 9070 XT | Silverstone FT02 | Seasonic 850W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Medlem

Klart man röstar på Inet. Man får ju godis!

Inet är dom bästa men det enda jag stör mig på är supporten. Långa väntetider och inget kö-system så man har inte den blekaste aning om hur länge man får vänta. Det gäller att avsätta gott om tid och hålla sig vid telefonen. Annars brukar jag göra annat under tiden.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem

Röstade på alina för deras service när jag lämnat in datorn i norrköping, annars skulle jag velat rösta på dustinhome då deras leveranser och service är sjukt bra.

MINUS till inet som skickade mig ett ihopknycklat paket med en trasig prolle i, som de var snälla och lät mig slippa betala frakten tillbaka till deras serviceverkstad. OCh att de inte tog ut serviceavgift på att de kollade vad som var fel. Skitföretag.

MINUS till cdon som skickade mig fel vara och tvingar mig betala portot tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoaT:

Röstade på alina för deras service när jag lämnat in datorn i norrköping, annars skulle jag velat rösta på dustinhome då deras leveranser och service är sjukt bra.

MINUS till inet som skickade mig ett ihopknycklat paket med en trasig prolle i, som de var snälla och lät mig slippa betala frakten tillbaka till deras serviceverkstad. OCh att de inte tog ut serviceavgift på att de kollade vad som var fel. Skitföretag.

MINUS till cdon som skickade mig fel vara och tvingar mig betala portot tillbaka.

kan försvara inet lite där. de e fraktföretaget du skall ge dej på ej inet. har jobbat på ett av dom stora o sättet paketen blir behandlade på kan ej avsändaren eller motagaren bli beskylda för

Visa signatur

ORD POLISER O FOLK SOM STÖR SEJ PÅ SÄTTET JAG SKRIVER HITTA ER EN VETTIG MENING ME LIVET IST FÖR SOM I MITT FALL HACKA PÅ EN MED ETT HANDIKAP. FÖR DE E BARA TRÖTTSAMT

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag:

1. Inet - Leveranstid och godis, gyllende support och suveräna priser.
2. CDON - Billig frakt, bra priser, tyvärr en irriterande website.
3. Webhallen - De duger
4. Komplett - Bra erbjudanden då och då, dock dyr frakt om man beställer mycket.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

Valde webhallen då jag tycker inets butiker i göteborg är usla..
Det visade sig att när jag köpte min dator så var webhallen billigare på princip allt.. i vissa fall som nätagg 900w antec, hela 500kr!

Inet:

1: Okunnig personal samt tråkig.
2: Jag får alltid stå i kö minst 15minuter när jag ska handla en grej som jag ENDAST ska betala. Varför ingen snabbkassa?! Jag ska inte behöva vänta på att nån okunnig dåre framför mig ska plocka ihop ett helt datorpaket...
3: Avsaknad av snabbkassa......

Visa signatur

Chassi Fractal Design R3 Silver. CPU I5 2500K @ 4.5Ghz Kylning Corsair H80 Moderkort Asus P8P67 Pro RAM Corsair Vengeance 16GB DDR3 1600Mhz Grafikkort MSI Twin Frozr 780 Ljudkort Creative X-Fi Xtreme Music HDD Kingston HyperX SSD 120GB

Permalänk
Medlem

Jag tänker inte lägga min röst på någon, eftersom jag jobbar på ett utav företagen ovan, så jag vägrar medverka men är personligen ganska nyfiken på resultatet. Jag kan dock inte låta bli och påpeka att det känns som en del av rösterna har lagts utifrån lite andra kriterier än vad som står i början av tråden, dvs: "med hänsyn till service, sortiment, priser och leveranstider".
Vissa "för" och "emot" argument känns väldigt långt ifrån en seriös bedömning av vad butikerna står och går för.
Tänk på det att via sådana här omröstningar ni har möjlighet att påverka.. Åtminstone dem seriösa aktörerna följer, så gott dem kan, vad folk tycker och tänker om dem och deras service, eftersom det är ju det man tjänar sitt levebröd på..
Därför bör man lägga fram sakliga argument, vad man uppskattar eller saknar hos butikerna och jag har det svårt att räkna in pingvinstånger och sånt bland det sakliga..

Visa signatur

“Fighting for peace is like screwing for virginity.”

Permalänk
Medlem

Inet har utökat sitt sortiment ganska mycket på senare tid så det får bli Inet i år!

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk

röstade på indomo för att dom har vattenkylning

Permalänk

Webhallen eller Overclockers är mina alternativ men eftersom overclockers inte är nominerade så blir det webhallen.

sorry missade att OC var nominerade.. fler borde testa dem!

Visa signatur

Source moddare

Permalänk

Jag måste säga Inet för det har en sju tusan trevlig support samt snabb leverans, tyvärr tycker jag inte om det godis det skickar med sina leveranser, kan de inte byta till "Ahlgrens bilar" (Sveriges mest köpta bil)

Permalänk
Medlem
Skrivet av mppl:

Kör du på ultra med den datorn du har i sign..?

Är väl O.T men yup! Hoppade ganska grovt mellan 45-70fps om jag minns rätt senast jag och polarn körde. Vi har typ samma spec fast han kör gtx580, 8gb ram och processorn i OC. Vi hade ändå ganska lika siffror på de flesta av banorna på fulla servrar. I coop hade vi i princip samma flyt. Och visst har jag fått nån drop till 20-30fps nån gång men det skedde nästan mer när jag körde rejäl OC på gpu.n. Det var först på lugnare ställen, som däcket på hangarfartyget i Kharg Island där jag hade typ 110fps och han 130fps typ. Har offrat OC.n på grafikkortet nu för knappt märkbar skillnad i spelet, inga drops och snittar som sagt kanske på strax över 50fps på Ultra.

Hursomhelst snabbt och billigt från Inet för att kunna lira BF3..

Visa signatur

//Richard

Permalänk

Helt klart Alina. Gratis frakt och jag frågade dem om Corsair Vengeance LP ram och dom svarade nästan direkt och sa att dom kunde ta hem det till mig. Dom la även undan ett paket tillsamans med ett moderkort och en processor till mig medans jag väntade på lönen

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x38
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Valde Inet av många anledningar.
1: Sortimentet
2: Billig frakt + billigare för oss på Swec
3: Snabb, trevlig och kompetent servis via både Internet, Telefon och butik
4: Jag har testat många Online shopar genom åren. Som te,x Webhallen, Komplett, Inet, Compless osv. Och Inet är en mycket bättre butik på alla punkter

Inet har ju inte direkt ett stort sortiment?

Permalänk
Medlem

Det är tydligen häfigt att handla på inet här eftersom alla gör det, blir som ett grupptryck eller nåt som att röka alla gör det så varför inte jag, har svårt att tro att dom är så bra som alla ger sken av.

Permalänk
Medlem

Jag röstade på inet helt enkelt för att dem är bäst !

Visa signatur

Phenom II B25 @ 2.7ghz , Corsair 2x2gb 667mhz , Seagate 160gb , 3870HD @ 850mhz Core Stock Mem , FSP 400W 85+ Bronze , Ace Ecco 420 Case , Asus M4A78-AM

Permalänk
Medlem

Det behövs liksom ingen omröstning, alla vet att INET är de bästa slut diskuterat

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Varför INET?

Kan någon vara så snäll att skriva varför just Inet tycks vara bäst? enligt mig så är deras lager på tok för litet, priserna är höga i jämförelse med Komplett och många andra webshoppar, och deras urval av datorkomponenter briljerar inte heller direkt, har inte någon stor erfarenhet av service då jag inte handlat där ofta.
Bra sak med Komplett: Dom har veckans erbjudande, och andra kampanjer på gamingutrustning, vet inte om någon annan webshop slår detta? ganska nice priser ibland om man har tur och hittar det man söker.

Visa signatur

Chassi: CM Storm Stryker.Moderkort: Asus Sabertooth Z77.
Processor: Intel® Core i5-3570K @4.5Ghz+ Corsair H100 push-pull. 23C Idle, 40-45C Full Load. RAM: Corsair Vengeance 1600Mhz 16GB.
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX 670 Windforce 4GB. HDD: Primär: Samsung SSD 840 PROSeries 128GB, Lagring : 2x Western Digital Caviar® Black 1.5TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cmstorm91:

Kan någon vara så snäll att skriva varför just Inet tycks vara bäst? enligt mig så är deras lager på tok för litet, priserna är höga i jämförelse med Komplett och många andra webshoppar, och deras urval av datorkomponenter briljerar inte heller direkt, har inte någon stor erfarenhet av service då jag inte handlat där ofta.
Bra sak med Komplett: Dom har veckans erbjudande, och andra kampanjer på gamingutrustning, vet inte om någon annan webshop slår detta? ganska nice priser ibland om man har tur och hittar det man söker.

Jag har handlat på Inet säkert 25-30 ggr och har aldrig haft någonting som är i närheten av ett problem med dem. Jag brukar alltid se till att hitta de bästa priset jag kan få på mina varor och det resulterar väldigt ofta i Inet. Har visserligen inte handlat på ett par månader nu men jag kan inte tänka mig att det har ändrats märkvärt. Lägg även till blixtsnabba leverenser och en bra support.

Jag tror däremot att det finns flertalet butiker som är minst lika vassa i sin service och liknande men Inet har lyckats bygga upp ett så bra rykte att alla som började handla där för några år sedan har helt enkelt inte fått någon anledning till att byta butik. Varför skulle dem?

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB

Permalänk
Skrivet av Hawkeye01:

Inet har ju inte direkt ett stort sortiment?

Dom har ett ganska stort sortiment då, men dom har inte en massa onödigt skit som dom säljer. Känns då som det är mer noga utvalda varor dom tar in. Eller hur?

Visa signatur

Deadsith: Disc/Holy Priest | Haikeiki: MM/BM Hunter | Garridel: Frost/Arcane mage (Main) | Turák: Resto Druid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geforce9500gt:

Dom har ett ganska stort sortiment då, men dom har inte en massa onödigt skit som dom säljer. Känns då som det är mer noga utvalda varor dom tar in. Eller hur?

I en del fall handlar det nog mer om att inte sprida inköpen från många håll. utan att samordna inköpen.
Inet var den enda butiken som länge inte sålde Asus grafikkort, men till slut tog in dem efter mycket tjat
från kunderna.