The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem

Detta spel går mig på nerverna! När jag väl har kommit i närheten av mitt mål så dör jag utav monster osv. Sen så tar det sån j****vla lång tid att gå/rida till målet. Går även segt att få bra saker och levla. SÅ jag fuskade till mig bra armor och weapons till slut.

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Angående att stjäla saker

Sätter en spoiler kanske onödigt men "better safe than sorry"

Någon fler som kan stjäla mitt framför ögonen på en del?

Jo ni ser rätt jag e fortfarande "hidden" trots att han tittar på mig, tog allt han hade i fickorna utan problem, samt länsade en byrå å ett bord bl.a.

Dold text

EDIT: Tar gärna emot råd om hur jag kan gå vidare med min gubbe. Har inte lvlat just nånting utom pickpocketing som är lvl49 eller 50(heter det lvl förresten eller nåt annat? Proud noob )
Vill gärna köra pilbåge just för dom nedrans spindlarna men också "one-handed" + sköld. Min gubbe är lvl6 eller hann jag bli 7 hmm nåväl alldeles i början i alla fall
Vill gärna va lite sneaky men samtidigt armor är aldrig fel för en noob

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Detta spel går mig på nerverna! När jag väl har kommit i närheten av mitt mål så dör jag utav monster osv. Sen så tar det sån j****vla lång tid att gå/rida till målet. Går även segt att få bra saker och levla. SÅ jag fuskade till mig bra armor och weapons till slut.

Förlåt mig, men det du just skrev är i princip definitionen av dagens konsolgeneration (inget tålamod alls, allt ska vara enkelt, man skall ha den bästa utrustning från början etc. Och ja, jag vet att jag generaliserar).

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

EDIT: Tar gärna emot råd om hur jag kan gå vidare med min gubbe. Har inte lvlat just nånting utom pickpocketing som är lvl49 eller 50(heter det lvl förresten eller nåt annat? Proud noob )
Vill gärna köra pilbåge just för dom nedrans spindlarna men också "one-handed" + sköld. Min gubbe är lvl6 eller hann jag bli 7 hmm nåväl alldeles i början i alla fall
Vill gärna va lite sneaky men samtidigt armor är aldrig fel för en noob

Smithing, enhancing och alchemy kommer vara bra mot slutet, så glöm inte att levla dom. Man kan göra bows med damage över 1000 och liknande.

Permalänk
Medlem

Hur många läser böcker? Alltså läser igenom böcker och deras innehåll och inte bara öppnar och ser ifall det ger någon extra skill ? Om ni läser rekommenderar jag boken om trolls den var givande och rolig.

Visa signatur

ATX: Intel Core i5 4690k | Asus Z97-A | MSI R9 390 8GB | 2x Corsair DDR3 2133Mhz | Crucial BX480Gb | Corsair TX650W | Fractal Design Define R4
mITX: Intel Core i3 6100 | Asus B150I | 2x8Gb Corsair DDR4 2133Mhz | Samsung 850 Evo 500GB | Cooler Master V750 | Fractal Design Define Nano S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Ni som kör rena melee karaktärer hur löser ni healing vid svårare fighter, massa potions eller?

Kör dual wield och kan inte påstå att jag haft några svårare fighter på ett bra tag men de få gånger det behövs healing så equippar jag bara ett svärd med life leech.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Inteno:

Detta spel går mig på nerverna! När jag väl har kommit i närheten av mitt mål så dör jag utav monster osv. Sen så tar det sån j****vla lång tid att gå/rida till målet. Går även segt att få bra saker och levla. SÅ jag fuskade till mig bra armor och weapons till slut.

Skojar du med mig ? Spelet är ju sinnesjukt lätt, önskar att det fanns ett OOO till Skyrim....

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inteno:

Detta spel går mig på nerverna! När jag väl har kommit i närheten av mitt mål så dör jag utav monster osv. Sen så tar det sån j****vla lång tid att gå/rida till målet. Går även segt att få bra saker och levla. SÅ jag fuskade till mig bra armor och weapons till slut.

Du gör uppenbarligen något fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooh4n:

HEEEEELVETEEEE!!!!! DET BUGGAR HELT GALET PÅ QUESTEN "THE FALLEN" HAR HÅLLIT PÅ I TYP EN TIMME MEN VÄGRAR FUNKA!! :/ Behöver hjälp

Jag får draken att landa efter jag kallt på honom ( ett helvete dock eftersom han mest cirkulerar runt utom räckhåll) sedan när han landat så börjar vakterna skjuta på draken och HP:t går ner men sedan så slutar dom helt plötsligt och draken får upp sitt HP till fullt. NPC:S bara står och kollat rakt ut som om inget hänt. Från och med nu kan inte draken dö, den går alltså inte att "defeat:a" bara att fånga.... SJUKT irriterande och jag har testat ladda om hur många gånger som helst.

Dold text

Det är inte meningen att du ska kunna döda draken så jag förstår inte problemet? (om draken gick att döda skulle du inte kunna completa main quest). Uppdraget går ju ut på att FÅNGA draken.
För att klara uppdraget så kör Dragonrend på han när han stannar upp precis utanför balkongen för att spruta eld och när han landar så springer du in i salen så han följer efter, sen är det bara att prata med draken.

Dold text
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk

Fattar inte hur folk kan tycka att de är svårt...

Och blir så irriterad över hur överdrivet OP smithing är...har man runt 8k och 30 minuter så kan man bara stå och köpa iron ingots och smida iron daggers så är man snart i lvl 100 och kan då göra den bästa armorn i spelet och fortfarande vara i level 12.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fattar inte hur folk kan tycka att de är svårt...

Och blir så irriterad över hur överdrivet OP smithing är...har man runt 8k och 30 minuter så kan man bara stå och köpa iron ingots och smida iron daggers så är man snart i lvl 100 och kan då göra den bästa armorn i spelet och fortfarande vara i level 12.

Bara för att man kan så behöver man inte göra det

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Ni som kör rena melee karaktärer hur löser ni healing vid svårare fighter, massa potions eller?

Har oftast inga problem med mitt hp, men potions om det skulle behövas.
Hade lite problem mot en Pyromancer tidigare idag så det blev fire resistance potion full rusch å hacka med min Paralysis enchantade yxa tills hon dog

Visa signatur

Intel Core i7 4770K @ 4.2GHz | MSI Z87-G45 GAMING | Phanteks PH-TC14PE | MSI GTX 980 Ti Gaming 6G | Kingston HyperX Beast DDR3 2400MHz 16GB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Samsung 840 EVO 120GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A400 240GB | Seagate Barracuda ST2000DM008 2TB | Fractal Design Define R4 | Lenovo Y27Q-20 | BenQ XL2411Z | Glorious Model I | Mountain Everest Max | Sennheiser HD 560S | FX-AUDIO DAC-X6 | Samson Meteor Mic

Permalänk
Skrivet av StenTuff:

Bara för att man kan så behöver man inte göra det

Nej, men känns ju rätt idiotiskt att springa runt i gruvor och liknande i år och dar för att få sig en dwarven armor om man vet att man kan smida ihop en på 5 minuter. Det är mycket som blir allt för lätt om man väljer vissa vägar jämfört med andra. Kör man bara på ren warrior med 2h svärd, lägger i stort sett alla poäng på hp, och skillpoints på heavy armor och 2h så är man i stort sett odödlig, även i de "svårare" striderna. Tycker bara dom borde gett någon bonus åt dem som försöker vara lite kluriga med sitt val av skillpoints..

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Och blir så irriterad över hur överdrivet OP smithing är...har man runt 8k och 30 minuter så kan man bara stå och köpa iron ingots och smida iron daggers så är man snart i lvl 100 och kan då göra den bästa armorn i spelet och fortfarande vara i level 12.

Nja, för att få den bästa armorn i spelet krävs 100 i alchemy och enhancing samt massa perks i de träden. Fast jag kan hålla med om att det är lite väl lätt att "missbruka" level systemet.

Permalänk
Medlem

Har en fråga. Har hittat en axe med en enchant som lyder,
Chance to stun Target for 4 seconds. och då skulle jag vilja vita hur står Chance det är om någon vet ? Orkar inte slå typ tusen slag och räkna ut procenten

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Och blir så irriterad över hur överdrivet OP smithing är...har man runt 8k och 30 minuter så kan man bara stå och köpa iron ingots och smida iron daggers så är man snart i lvl 100 och kan då göra den bästa armorn i spelet och fortfarande vara i level 12.

Det är att osta sig ordentligt om man nu gör det. Det vill säga att missbruka luckor i systemet för att bli mäktig, jag menar då kan man väl lika gärna ladda ner en mod som gör ens karaktär enormt kraftfull. Hoppas de patchar det så att levla crafts får en mer realistisk kurva där lågnivå grejer får mycket svårare att gå upp när man nått en viss nivå.

Enda problemet är väl att smithing kräver perks för att kunna göra grejer av högre nivå (Steel etc). Men de kunde i alla fall slöa ner levlandet så att det inte går så snabbt.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

Det är inte meningen att du ska kunna döda draken så jag förstår inte problemet? (om draken gick att döda skulle du inte kunna completa main quest). Uppdraget går ju ut på att FÅNGA draken.
För att klara uppdraget så kör Dragonrend på han när han stannar upp precis utanför balkongen för att spruta eld och när han landar så springer du in i salen så han följer efter, sen är det bara att prata med draken.

Dold text

Problemet är att för mig så cirkulerar han hur långt bort som helst och jag måste vänta ett bra tag innan han kommer inom range för mitt shout. Då landar han och när han landat så resettas hans HP till fult och alla vakter slutar bry sig om honom. Han blir aldrig Neutral även om jag drar in honom i fällan.

Dold text
Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem

Tjena
Jag söker någon att prata med i skype när jag/vi sitter och spelar detta spel som kan lära mig lite grunder och hjälpa mig på vägen om man säger så.

Lite info om mig då: Jag är 15 år 16 om 2 månader och jag är väldigt "seriös" och håller inte på att fjantar mig osv. Skicka ett om om ni är intresserade eller vill veta mer. Jag ser gärna att personen är i samma ålder som mig eller äldre.

Mvh

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Medlem

Hmm.. Börjar tröttna lite på 2hands-hammare och funderar på att gå över till pilbåge och sneaky sneaky. Rolla ny charr eller byta till thief sten? eller tar levelarna slut vid lvl 50? alltså kan man inte få fler skill points?

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Jespuur:

Hmm.. Börjar tröttna lite på 2hands-hammare och funderar på att gå över till pilbåge och sneaky sneaky. Rolla ny charr eller byta till thief sten? eller tar levelarna slut vid lvl 50? alltså kan man inte få fler skill points?

Jag är level 51 nu. Fortsätter nog hur bra som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxplosive:

Jag är level 51 nu. Fortsätter nog hur bra som helst

Mjo, levels fortsätter (en bit till), men du får väl inga fler perks?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Mjo, levels fortsätter (en bit till), men du får väl inga fler perks?

Tror det är level 81 eller 82 som är max, dvs när man fått 100 i allt och alla perks. Sen går det ännu mer med fusk.
Dock ska det ta längre tid att levla när man kommit till 50+, enligt vad folk sagt på andra forum. Om det är sant vet jag inte.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Tror det är level 81 eller 82 som är max, dvs när man fått 100 i allt och alla perks. Sen går det ännu mer med fusk.
Dock ska det ta längre tid att levla när man kommit till 50+, enligt vad folk sagt på andra forum. Om det är sant vet jag inte.

Dåså, Då kan man ju byta spelstil mitt i! Och ändå få alla perks man vill ha ^^

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Riverwood? Jo det finns ett gäng sådana små mysiga byar längs forsarna mellan bergen. Jag tycker man hela tiden står och gapar över helt otroliga vyer överallt i spelet. Dom har verkligen lyckats med detta rakt igenom hela Skyrim från varenda tänkbara vinkel!

http://i166.photobucket.com/albums/u96/Da__Tobb/riverwood.jpg

Ja, hade det varit lite bättre texturer t.ex hade de varit riktigt härligt!

Btw såg lite grått ut de där, ser ut såhär för mig efter lite moddande:

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

jag har läst och söker runt internet om perks och lvl.

jag tror max lvl är 81 och man får 80 perks. om man vill når max då måste har max skill 100 på alla skill.

men har sett annan säger får max 50 perks men jag tittar på list skill och där e 251 total så jag tror inte på max 50 perks.
sen finns det fuskar i console som man får 100 skill i varje och når 81 lvl. (jag själv vill ej testa fuskar och vill lirar som normal)

min källa är http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:Leveling

listen på persk i varje skill:
There are a total of 251 perks.
Path of Might – 91

Smithing: 10
Heavy Armor: 12
Block: 13
Two-handed: 19
One-handed: 21
Archery: 16

Path of Shadow – 74

Light Armor: 10
Sneak: 13
Lockpicking: 11
Pickpocket: 12
Speech: 13
Alchemy: 15

Path of Sorcery – 86

Illusion: 13
Conjuration: 16
Destruction: 17
Restoration: 13
Alteration: 14
Enchanting: 13

Visa signatur

Ny dator, Moderkort: Asus Z170-A cpu: intel 6700k 4.8 ghz Kylare: Corsair h105 Ram minne: Corsair 16gb 2400mhz Grafikkort: Nivida Gainward 680gtx 2gb, sdd 2 st, hdd 3st, nätaggregat Evga supernova 750 watt, Chassi: Fractal arc xl

Dator fd den dog. 2008-2015 rip.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Det är att osta sig ordentligt om man nu gör det. Det vill säga att missbruka luckor i systemet för att bli mäktig, jag menar då kan man väl lika gärna ladda ner en mod som gör ens karaktär enormt kraftfull. Hoppas de patchar det så att levla crafts får en mer realistisk kurva där lågnivå grejer får mycket svårare att gå upp när man nått en viss nivå.

Enda problemet är väl att smithing kräver perks för att kunna göra grejer av högre nivå (Steel etc). Men de kunde i alla fall slöa ner levlandet så att det inte går så snabbt.

Perksen får man ju eftersom man går upp i main lvl av att smida...

Menar att det är ju helt onödigt att lägga till en smithing skill om det bara leder till att man känner att man inte kämpat tillräckligt för sin armor och struntar i att använda den.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Någon som har varit med om denna bugg och vet en lösning?

http://www.youtube.com/watch?v=KUj1oEAsV5s

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Har någon hittat Angie?
Enligt http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Archery så ska hon finnas

"There's a cabin in the southwest corner of the map by Falkreath", "You'll find it on the ascending the mountain range from Falkreath".

Jag har inte hittat henne och då har jag sprungit runt ganska mycket.

Hur fixade man buggen när spells/arrows etc fastnar i en (förutom att loada till en tidigare save dvs)?

Permalänk
Medlem

Fan i satan... Någon annan som fastnat efter questet "Good Intentions" i Mage College och inte kan få nästa del i quest-linjen?

Har provat att lämna in det flera gånger men jag får aldrig nästa del... Så nu kan jag inte fortsätta med Mage College.

Bethesda kanske skulle anställa några Speltestare nästa gång...

Visa signatur

Eh!

Permalänk

Lagg på konsol däremot men skulle fixas efter "Thanksgiving" med en söt liten patch