Permalänk
Medlem

Hörlurar

Hej!

Jag funderar på att köpa nya hörlurar, just nu har jag ett par gamla SONY-lurar men de börjar bli slitna och ljudet har väl aldrig varit det bästa...

Jag är beredd att lägga max tusen kronor på lurarna, jag brukar aldrig sitta vid datorn utan att ha hörlurar på mig. Nu undrar jag om någon av er här på forumet har några tips på vilka hörlurar jag borde skaffa, jag har tyvärr ingen större koll på utbudet.

Permalänk

Köp Philips 890, kostar ca 800-900, helt underbara, har ett par själv, två av mina kompisar har dem med.
Testvinnare.

Använder cirka daotn 8-10H om dgen oh har mer eller mindre alltid hörlurarna på mig, underbart ljud.

Visa signatur

Win2k
Microsofts bästa os...

Permalänk
Medlem

Instämmer, finns dock betydligt billigare hos http://www.fyndborsen.se

595:- plus lite frakt gav jag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluescreen
Köp Philips 890, kostar ca 800-900, helt underbara, har ett par själv, två av mina kompisar har dem med.
Testvinnare.

Använder cirka daotn 8-10H om dgen oh har mer eller mindre alltid hörlurarna på mig, underbart ljud.

Permalänk
Hedersmedlem

Underbara lurar, finns även på Ginza för 649:- (fraktfritt när man beställer för över 1200:-) men Manzzons deal verkar ännu bättre.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Glömsk

Tråd flyttad.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Hörlurar är som kläder, man ska helst själv pröva dem innan köp.
Esp om man ska sitta i timtals med dem på huvudet, illa passande lurar kommer orsaka dig lidande(alla är olika>alla lurar är inte bra för alla)

Visa signatur

Hey babe, I've got a black belt in Kama Sutra.

Permalänk

ähh köp ett par för en 100lapp på kjell och c/o...

Permalänk
Medlem

Köp HP-890. Lovar att du inte kommer bli missnöjd.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Sennheiser HD433, kostar runt 290 spänn och ger ett ljud som låter mer som 800 kr...

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Då slår jag ett slag för sennheiser 477 och 497 riktigt roliga lurar kostar 600 och 800 men en del kan tycka att dom inte är så bekväma

Permalänk

Det beror ju på också om du vill ha ett par med eller utan sladdar?

Visa signatur

-GhostMan-
Victory alone is not everything,
but is it not, after all what really counts?

Permalänk
Medlem

Var i affären igår faktiskt och lyssnade på HP 890 (795:- i den affären) och HP 910 (1045:-). Många gillar 890 och jag trodde de skulle passa mig bra, men jag tyckte diskanten var lite vass och ljudet aningen väl färgat av basen. Körde allting på flat på stereon, men det lät ändå som världens loudness.

910 hade ett mjukare och behagligare ljud som var mer detaljerat och balanserat. Vägde dessutom mindre och kasade inte runt lika mycket när man rörde huvudet. Skulle nog hellre vilja ha dem.

Fast nu finns ju HP 890 för 595:- på www.fyndborsen.se som sagt, och den ljud/pris-kombinationen är nog svårslagen.

Permalänk
Medlem

Sedär, nån som också tycker att diskanten är för vass på HP890. Jag finner det fortfarande förvånande att så få delar den åsikten för personligen anser jag att det är en ganska kraftigt överdimensionerad tyngdpunkt på diskanten för dessa lurar. Som vanligt vill jag slå ett slag för Denon AHD-750 som man kan traska in på närmaste Hifi-klubben och testa. Ett par lurar med ett välbalanserat ljud och en smått fantastisk förmåga att återge låga bastoner distinkt.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Hedersmedlem

Jovisst har HP890 en något för kraftig diskant. Eller kanske lite för klent mellanregister, eftersom basen kanske oxå är lite överdimensionerad. Men detta problem ska inte överdrivas tycker jag. Ljudkvalitetsmässigt är de oslagbara i sin prisklass.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Hedersmedlem

Ni som har koll, vad tycker ni om Sennheiser HD 500 Fusion?
Funderar på att köpa dem

Visa signatur

» Hedersmedlem: Fd Ledarmoderator & Redaktör
» Läs reglerna
» Medlem på swec i över 10 år!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cht
Funderar på att köpa dem

Jag var o provlyssnade dem, och de skorrade o lät förjävligt, när man lyssnar på sån enkel musik som Kent. De drevs av Yamaha Pianocraft.
Philipsen är 10 ggr bättre tycker jag.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cht
Funderar på att köpa dem

Mina funkar ypperligt, 890 hade jag men de passade inte alls mitt huvud. Ljudet i dem var mycket bra, men i ganska många mp3or "upptäckte" man missljud, något som jag bara gjort enstaka gånger med mina HD500. Använder dem i och för sig väldigt sällan, men ljudet är bra, inget snack om saken.

På audioreview.com finns inte Philips lurar med alls, däremot gör HD500 det och drygt 3/5 poäng som de får imponerar inte direkt. Men när jag lyssnade på min kompis lurar som han hade haft en tid blev jag jäkligt imponerad, ljudet är verkligen bra.
Om det sen är bättre eller sämre än 890 är jag inte rätt person att avgöra, jag tyckte dock ljudet kändes lite behagligare med Sennheiserluren.

I alla fall, läs igenom lite recensioner så ser du att det är väldigt skilda åsikter om dem, något som många säger är att de måste spelas in vilket min polare höll med om.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vicotnik
Jovisst har HP890 en något för kraftig diskant. Eller kanske lite för klent mellanregister, eftersom basen kanske oxå är lite överdimensionerad. Men detta problem ska inte överdrivas tycker jag. Ljudkvalitetsmässigt är de oslagbara i sin prisklass.

Jag tyckte att både bas och mellanregister var bra när jag testade dom på ett flertal stereosystem också för att vara säker, men jag uppfattade att diskanten skar igenom och förstörde en hel del av ljudupplevelsen med sin styrka och vasshet. Ändå tycker jag att jag tål diskant lite bättre än dom flesta. HP890 tycker jag är bara hyfsade för sitt pris men lägger man till några hundralappar får man ännu mer valuta för pengarna.

Visa signatur

Att spela är mänskligt