Permalänk
Skrivet av Gueno:

Det var inte riktigt så jag menade men problemet är löst nu.
Bara för att jag frågade här. -.-

Aaa, okej... skönt att det löste sig.

Visa signatur

Driver en Grupp i Forza Motorsport 4 (GT Northern Racers) intresserad?? Kontakta mig här eller via XBL. GT: sssHUNT3Rsss eller på mail: gtnorthernracers@gmail.com

Permalänk

Skulle in på Game och köpa detta spel idag, hade fått för mig att priserna skulle vara någorlunda lika i butik som på webben. På Game's webshop kostar spelet (vanliga versionen) 499kr men i butik hela 699kr! Jag frågade killen om det inte är collectors edition som har det priset men nej, så var det inte sade han. Försökte han lura mig eller är Game kända för att ta överpriser?

Hur som helst, jag bestämde mig för att beställa det på nätet istället och såg att spelbutiken.se har två versioner av spelet; nordic för 399kr och en "vanlig" för 499kr. Självklart collectors edition också men den har jag inte råd med just nu efter BF3 och så ska det köpas live guld och mat också.

Så till frågan: Vad menas med (nordic), vad jag har förstått så är väl skillnaden att det finns fler språk i manualen, men är det något annat man går miste om? Bilar, live-funktioner osv.? Varför är det 100kr billigare? Tacksam för svar!

EDIT:

Beställde spelet från Spel & Sånt istället, den "vanliga versionen" då för 479kr. Spelbutiken hade inte postförskott och då jag pluggar på en så jävla off ort så måste jag åka ett par mil för att hitta en riktig spelaffär med rimliga priser, och jag orkade heller inte vänta till den 25:e för att betala med kort (den vanliga slutet-på-månaden-krisen). Men men, längtar redan tills jag får börja nöta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke_Lindgren:

Skulle in på Game och köpa detta spel idag, hade fått för mig att priserna skulle vara någorlunda lika i butik som på webben. På Game's webshop kostar spelet (vanliga versionen) 499kr men i butik hela 699kr! Jag frågade killen om det inte är collectors edition som har det priset men nej, så var det inte sade han. Försökte han lura mig eller är Game kända för att ta överpriser?

Hur som helst, jag bestämde mig för att beställa det på nätet istället och såg att spelbutiken.se har två versioner av spelet; nordic för 399kr och en "vanlig" för 499kr. Självklart collectors edition också men den har jag inte råd med just nu efter BF3 och så ska det köpas live guld och mat också.

Så till frågan: Vad menas med (nordic), vad jag har förstått så är väl skillnaden att det finns fler språk i manualen, men är det något annat man går miste om? Bilar, live-funktioner osv.? Varför är det 100kr billigare? Tacksam för svar!

EDIT:

Beställde spelet från Spel & Sånt istället, den "vanliga versionen" då för 479kr. Spelbutiken hade inte postförskott och då jag pluggar på en så jävla off ort så måste jag åka ett par mil för att hitta en riktig spelaffär med rimliga priser, och jag orkade heller inte vänta till den 25:e för att betala med kort (den vanliga slutet-på-månaden-krisen). Men men, längtar redan tills jag får börja nöta!

Det är ett välänt faktum att GAME inte har fattat innebörden av låga priser, eller åtminstonde normala. Kan som referens direkt dra att dom 2 lokala butikerna (örebro) begär hela 499:- för sims 3 sista jag kollade?! Finns för 199:- på webben liksom

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Är det bara jag som har märkt att i Unlimited Drifting har mer än 80% dåliga förare och driftare?
Tillexempel så slutar ofta ett drift race med att alla har best lap 10.000 eller liknande på fujumi kaido.

Och i princip alla använder AWD medans man själv använder RWD och slutar med 50k+ mer poäng än hälften av alla och runt 10-20k mot dom som ligger tvåa och trea, just att alla inte vet vad en handbroms är brukar ofta få mig kickad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LaptopGPU:

Är det bara jag som har märkt att i Unlimited Drifting har mer än 80% dåliga förare och driftare?
Tillexempel så slutar ofta ett drift race med att alla har best lap 10.000 eller liknande på fujumi kaido.

Och i princip alla använder AWD medans man själv använder RWD och slutar med 50k+ mer poäng än hälften av alla och runt 10-20k mot dom som ligger tvåa och trea, just att alla inte vet vad en handbroms är brukar ofta få mig kickad.

Ja men CT230R är ju den bästa bilen på fujimi kaido, efter en massa träning tror jag att jag lyckades med typ 140k på ett varv där i FM3.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Skrivet av P-NILZ:

Ja men CT230R är ju den bästa bilen på fujimi kaido, efter en massa träning tror jag att jag lyckades med typ 140k på ett varv där i FM3.

Mitt Forza 3 är trasigt, men i Forza 4 så får jag runt 190.000 poäng med en av dom sämre bilarna jag har. Ska kolla vad jag kan få med min bästa driftbil.

Hur det är just nu:
Plats på leaderboard: 1050
Namn: Swedish Caliber
PI/Bil: S605 Audi S4(RWD)
Assists: ABS, MTC
Datum: 11/6/2011
Poäng: 199,582

Ska försöka få runt 220,000 men det kommer ta ett tag för det räknar bara perfect runs.

Permalänk
Medlem

Är FM4 svårare än FM3 eller är det bara jag som har gått å blivit dålig?
I MF3 så körde jag ifrån datormotståndarna på hard och helt utan hjälpmedel.
Nu i 4:an så får jag sitta och kämpa på easy med den gröna linjen, anti sladd och anti spin. Har jag tur kommer jag på pallplats.

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gueno:

Är FM4 svårare än FM3 eller är det bara jag som har gått å blivit dålig?
I MF3 så körde jag ifrån datormotståndarna på hard och helt utan hjälpmedel.
Nu i 4:an så får jag sitta och kämpa på easy med den gröna linjen, anti sladd och anti spin. Har jag tur kommer jag på pallplats.

AI'n är lite bättre men det fortfarande väldigt lätt att vinna race. Har kört ca 720race mot AI'n och vunnit ca 705 med anti-spin off, traction off och simulation steering

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gueno:

Är FM4 svårare än FM3 eller är det bara jag som har gått å blivit dålig?
I MF3 så körde jag ifrån datormotståndarna på hard och helt utan hjälpmedel.
Nu i 4:an så får jag sitta och kämpa på easy med den gröna linjen, anti sladd och anti spin. Har jag tur kommer jag på pallplats.

Man måste köra helt annorlunda i FM4, men jag tycker det bara har blivit bättre. Nu är det lite utmaning i racen.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Snusfri

December DLC:

2011 Monster Sport Suzuki SX4
What do you get with a 3.1-liter twin-turbocharged V6 with a monstrous 897 horsepower and a rear spoiler the size of your average Manhattan apartment? A new record on the Pikes Peak International Hill Climb, that's what. The 2011 Monster Sport Suzuku SX4, driven by Tobuhiro "Monster" Tajima, claimed the first sub-ten minute climb at 2011's running of the annual hill climb in Colorado. To put some context to the record: that's nearly 12.5 miles, 156 turns, and an average seven percent grade over gravel and paved surfaces alike. All in under ten minutes, or 9:51.278 to be precise, a time that bested the previous record (also set by Tajima) by more than ten seconds. You'll be able to experience the raw fury of the Monster Sport Suzuki SX4 yourself in Forza 4. Might we suggest a run on the biggest hill of all in Forza 4--Fujimi Kaido--as your first baptism by fire? After all, the SX4 knows its hills

2011 Mazda RX-8 R3
Though the 2011 Mazda RX-8 will be the last production model of the RX-8 series, it appears to be going out with a bang. The 1.3 liter engine is capable of 232 horsepower, a top speed north of 130 mph, and a 0-60 time of around seven seconds. The six-speed manual transmission and light weight make for a responsive ride and there's no denying the pleasing whines of that rotary engine. It might be going away, soon to be replaced by Mazda's next sports coupe, but you'll be able to enjoy the RX-8's swan song in Forza 4 for years to come.

2011 Ford F-150 SVT Raptor
Here's a tip, Forza 4 fans: Once you purchase a 2011 Ford F-150 SVT Raptor in Forza Motorsport 4, get yourself to the "Aero and Appearance" upgrade menus as quick as you can, because there are some gems to be found. From extra headlamps up front and on the roof to an open bed in the back complete with a pair of thick-treaded tires, the visual options for the already menacing-looking Raptor are a treat for fans of pickups and sweet-looking rides alike. The Raptor will please driving fans too; it's a three-ton monster with more than 400 horsepower and an engine that sounds like it woke up on the wrong side of the garage. In fact, with all that growling power and the unique FORD logo embedded in the grill, it's precisely the last car your opponent will want to see up close and personal in his rear view mirror.

1967 Chevrolet Chevelle SS-396
The '67 Chevelle SS-396 introduced a number of improvements to the then-three-year old Chevelle model line including improved tires, better steering response and optional front disc brakes. While the three-speed automatic was standard, the Chevelle you'll drive in Forza features the four-speed option, 375 horsepower, V8, which was a dealer-installed conversion fitted into just a few hundred of the SS-396 models at the time. That rip-roaring power pushing a chunky hunk of Detroit steel weighing more than 3,500 pounds makes the '67 Chevelle a classic piece of American muscle car heritage and a car that's just as fun to listen to as it is to slide around a track.

1977 Ford Escort RS1800
With a storied history in rallying and a body style that's ripe for race replica paints (or whatever style you like, really), the 1977 Ford Escort RS1800 should prove as desirable in Forza 4 as it is by Ford enthusiasts and collectors in real life. Begun in 1975, the RS1800 used the legendary Cosworth 1.8L BDA engine, which churns out 115 horsepower, and powered its way to multiple rally wins and a couple of World Championships.

1981 Volkswagen Scirocco S
Like other Volkswagen models of its era, the Scirocco dervies its name from the wind; in this case, the Mediterranean Sirocco wind, which originates in the Sahara and can reach hurricane speeds in southern Europe. While the stock 1.7 liter 74-horsepower engine that powers the '81 Scirocco S might not register on the Beaufort scale (the car tops out at a modest 111 mph), the Scirocco S proved to be a worthy replacement for its sports coupe predecessor the Karmann Ghia. The distinctive red VW badge and belt-line moulding set the Scirocco S from its standard model counterpart, along with a five-speed transmission, a front spoiler, and light alloy wheels. Visually and performance wise, it's easy to see why VW customers at the time considered the Scirocco S a breath of fresh air.

1986 Alfa Romeo Spider Quadrifoglio Verde
With classic sports car lines and a zippy 2.0L engine pushing out 115 horsepower, the 1986 Alfa Romeo Spider Quadrifoglio Verde is a treat for the eyes and a smooth ride in the driver's chair. The '86 package featured new skideskirts and mirrors, front and rear spoilers and an optional removable hardtop. Quadrifoglio Verde translates literally to "Green Fourleaf Clover" and, while it's undetermined whether the car is lucky, there's little doubt that if you get a chance to drive one in real life, you're lucky indeed. Get a dose of good fortune with the Quadrifoglio Verde in Forza 4, a reasonably priced, great-looking ride that just begs for attention, whether you're behind the camera lens or behind the wheel.

1988 Pontiac Fiero GT
Though fuel efficiency was one of the catalysts that kicked off GM's Fiero brand, by the middle of its lifespan, customers were demanding more performance from the line. In 1988, the Fiera featured significant upgrades, including a new suspension designed to better support the Fiero's mid-engine layout. Little wonder then that with more power and a more focused design, the '88 version is largely considered the best in the Fiero line. As it happens, it was also the last Fiero produced, despite a prototype for a 1990 version being produced. The Fiero may be gone but it's still fondly remembered; a quick spin in Forza 4 is all the proof you'll need to know why

2010 Maserati GranTurismo MC GT4
With its familiar Maserati oval grill and a bold logo emblazoned on the side, the 2010 Maserati GranTurismo MC GT4 makes its presence known straight away. Designed to compete in the GT4 European Cup series, this 433-horsepower machine is bent on circuit race domination, thanks to tight, responsive steering and some serious straightline speed (north of 187 mph, according to the Forza 4 benchmark tool). It's not cheap, of course, but if you're looking for a combination of eye-catching looks, hair-raising performance, and brand cache, the MC GT4 fits the bill.

1957 Maserati 300 S
For some, the Maserati 300S is what 1950s motorsports is all about. As the main challenger to the Ferraris of the era in the World Sportscar Championships, the 300S saw the talents of legendary drivers like Juan-Manuel Fangio, Carroll Shelby and Stirling Moss employed behind the wheel. The four-speed manual gear box and 3.0L, 260 horsepower engine is capable of a top speed of 175 mph and a 0-60 time of around 4.2 seconds. The 300 S is expensive but, with classic looks and great performance, you probably won't mind.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Suzuki SX4 kommer bli ett nöje!

Permalänk
Medlem

DLC'n släpps 6e december och det kommer även några nya rivals.

Climbing Kaido -- 2011 Monster Sport Suzuki SX4 – Fujimi Kaido New Hill Climb -- The ultimate hill climb car meets the ultimate hill in Forza 4, as you tackle Fujimi Kaido in the 2011 Monster Sport Suzuki SX4. Will you be able to overcome both the track and your rival? Each week, 100 randomly chosen players from this leaderboard will receive a 2002 BMW M3-GTR, a "unicorn car" only available from Turn 10. The December IGN Pack is required to participate in this event.

The Lone Driver -- C-Class Autocross – Sunset Peninsula -- Anyone can have a great car but, in Autocross, you also need to have the driving skill to match. Weave your way through the cones with a mixture of raw aggression and careful precision to prove that you have the skills to take down your rival.

The Shortest Mile -- R3 Supercars -- Top Gear Mile Drag -- Why live your life a quarter mile at a time when a mile is longer? Take to the famed British airfield in your favorite tuned supercar to defeat your rival in this drag racing challenge.

One Lap Thriller -- 80s Production -- PI Max of 275 – Sebring Club -- It’s the 1980s all over again, as you hit the track in ‘80s production cars for your one-lap chance to take down your rival. Tuning setups are allowed within restrictions.

‘50s Roadster Champion -- 1958 or older Euro Roadster -- PI Max of 500 – Infineon NASCAR -- In their day, these legendary cars were the kings of motorsports. Here’s your chance to recreate that feeling as you navigate through heavy traffic featuring other iconic ‘50s roadsters. Tuning setups are allowed within restrictions.

Visa signatur

XBL GT: tucke

Permalänk
Medlem

Som jag nämnt tidigare och även igen AI'n är totalt talanglös. Är den verkligen programmerad att kvadda ens bil om man vinner för mycket eller?

Detta i starten händer rätt ofta men även på raksträckor när man kör om eller i kurvor när dom inte rör bromsen utan bara dundrar rätt in i röven/snett bakifrån. Detta är ju bara för att sabba men hur sjutton kan dom programmera AI'n att köra såhär?

Den dagen jag köper ett "capture card" kommer säkert fler videos, tycker det händer för ofta. :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Som jag nämnt tidigare och även igen AI'n är totalt talanglös. Är den verkligen programmerad att kvadda ens bil om man vinner för mycket eller?

zZQVvgynZ3Y

Detta i starten händer rätt ofta men även på raksträckor när man kör om eller i kurvor när dom inte rör bromsen utan bara dundrar rätt in i röven/snett bakifrån. Detta är ju bara för att sabba men hur sjutton kan dom programmera AI'n att köra såhär?

Den dagen jag köper ett "capture card" kommer säkert fler videos, tycker det händer för ofta. :/

Kör och var glad istället. Det funkar för mig iallafall.

Suzuki SX4 + nurburing = Lyckat

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Kör och var glad istället. Det funkar för mig iallafall.

Suzuki SX4 + nurburing = Lyckat

Försöker men ibland blir man bara less å stänger av.

Ford Escort RS 1800 riktigt cool bil faktiskt
Kunde t.o.m. köra den i 1970's V8 challenge(trodde man skulle vara tvungen att köra "big block som det står i beskrivningen av racet)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Går det inte trimma Rs2an till över 800 hästar? Får bara i 500 något i 2,2an. Uppborrad då. Eller måste man klara vidare för att låsa upp mer trim?

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweann:

Går det inte trimma Rs2an till över 800 hästar? Får bara i 500 något i 2,2an. Uppborrad då. Eller måste man klara vidare för att låsa upp mer trim?

Trimma ska du kunna göra oavsett vilken driver level du befinner dig på, sålänge du har pengarna att köpa "trimmet". Finns alltså inget som är "låst". Sen har naturligtvis alla fordon/motorer en gräns för hur mycket effekt det finns att hämta.

Permalänk
Medlem

J.Evans är en snabb AI, nästan 5s snabbare än den som ligger på första plats i världen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

J.Evans är en snabb AI, nästan 5s snabbare än den som ligger på första plats i världen

Och ändå vann du? Nu är du bäst i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark123:

Och ändå vann du? Nu är du bäst i världen.

LOL visst troligt snarare långt ner på den nedre halvan i världen. J.Evans måste ha kört skit dom andra varven

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

LOL visst troligt snarare långt ner på den nedre halvan i världen. J.Evans måste ha kört skit dom andra varven

haha ja. Men en FXX borde vara snabbare än en F50GT (tror jag). För att komma ner på 1.04 måste han kört ett ultimat varv, så när man kommit ner dit så kan man alltså vara nöjd Vilken bana är det förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark123:

haha ja. Men en FXX borde vara snabbare än en F50GT (tror jag). För att komma ner på 1.04 måste han kört ett ultimat varv, så när man kommit ner dit så kan man alltså vara nöjd Vilken bana är det förresten?

En av bernese alps-banorna, den ingår i Ferrari GT racena R2 875 i events list

FXX går hårdare men F50GT har grymt mycket bättre väghållning

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

En av bernese alps-banorna, den ingår i Ferrari GT racena R2 875 i events list

FXX går hårdare men F50GT har grymt mycket bättre väghållning

Själv kör jag Mazda miata mx5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark123:

Själv kör jag Mazda miata mx5.

tyvärr måste man ju köra den bil som eventet gäller, i quick race eller free lap kör jag gärna Hummer eller numera Raptor

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

tyvärr måste man ju köra den bil som eventet gäller, i quick race eller free lap kör jag gärna Hummer eller numera Raptor

haha fyfan, nej för min del ska det vara lätta europeiska eller japanska bilar. Tycker det är roligare att försöka få så bra varvtider som möjligt genom att uppgradera o "skruva", bryr mig inte lika mycket om stora motorer. Men stora v8or, åhhh vilket ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stark123:

Trimma ska du kunna göra oavsett vilken driver level du befinner dig på, sålänge du har pengarna att köpa "trimmet". Finns alltså inget som är "låst". Sen har naturligtvis alla fordon/motorer en gräns för hur mycket effekt det finns att hämta.

Ja jo, men nu är den maxad. Trodde man kunde ha i fler hästar. Finns ju klipp då den går så jävla mycket bättre än vad min gör, även om den går bra redan nu

Visa signatur

Intel I7 6700k, Asus Z-170 PRO, 32GB 2666mhz Corsair VENGEANCE LPX, EVGA GTX 1080 CLASSIFIED, Corsair AX 850, Crucial mx100 512GB

Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loweann:

Ja jo, men nu är den maxad. Trodde man kunde ha i fler hästar. Finns ju klipp då den går så jävla mycket bättre än vad min gör, även om den går bra redan nu

Många timmar tuning är hemligheten med bra bilar, tror jag suttit ett par kvällar och skruvat på min LFA.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Många timmar tuning är hemligheten med bra bilar, tror jag suttit ett par kvällar och skruvat på min LFA.

Älskar att köra LFA när den var original. Sedan blev den fulltrimmad och då förlorade den goa väghållningen och blev tråkig att köra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Försöker men ibland blir man bara less å stänger av.

Ford Escort RS 1800 riktigt cool bil faktiskt
Kunde t.o.m. köra den i 1970's V8 challenge(trodde man skulle vara tvungen att köra "big block som det står i beskrivningen av racet)
TOkQAs7wa0g

Jo, så kan det vara ibland för mig med men det är roligare att köra lite då och då.
Nu är jag inte så sugen på att lvl när man inte får välja bil vid varje lvl längre Så nu blir det mest att köpa nya bilar hela tiden och trimma + testa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P-NILZ:

Många timmar tuning är hemligheten med bra bilar, tror jag suttit ett par kvällar och skruvat på min LFA.

Håller med. Att bara uppgradera bilen kommer man inte långt med. Bilen blir ju så mycket bättre när man tunar den. Ibland kan den bli sekunder snabbare på samma bana jämfört med en ej tunad bil. Fast det är ju lite pyssel också. Men alla kör ju olika och får göra som man vill

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850